Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sfeerverslag] Winkelbezoek Vuurwerk Outlet Pijnacker 2023

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Sfeerverslag] Winkelbezoek Vuurwerk Outlet Pijnacker 2023

    Onlangs was ik op bezoek bij de nieuwste vestiging van Vuurwerk Outlet in Pijnacker. De vuurwerkwinkel in Pijnacker aan de Boezemweg 2X is voor de meest vuurwerkliefhebbers zeker geen onbekend terrein. Zo is het in het verleden zelfs het pand geweest van Zena NL en daarbij was het een komen en gaan van bekende liefhebbers. Daar zijn zelfs nog beelden van te vinden op youtube met o.a. Arjan van AVP, Pieter (Pieters Vuurwerk en Koopjegadget) en de mannen van het Vuurwerkmuseum. In de tijd daarna was Pijnacker één van de vestigingen van Haokan. Ook toen wisten de liefhebbers hun weg te vinden naar de Boezemweg met een open dag of de afhaaldagen. Inmiddels is dit pand niet meer weg te denken en toen er de mogelijkheid was om dit pand over te nemen hoefden de mannen van Vuurwerk Outlet niet lang na te denken en zijn ze er meteen ingesprongen.

    Alles valt op zijn plek
    Het stond al langer op de planning om het Vuurwerk Outlet imperium uit te breiden en de randstad stond daarbij zeker op de wensenlijst. Nu moet het natuurlijk maar net op het pad komen. Zo moet er een winkelier besluiten om de zaak te verkopen/te verhuren en daarbij zien we helaas steeds vaker gebeuren dat men dan ook direct de bunkers eruit sloopt. Bij het pand in Pijnacker viel alles precies op zijn plek. Bij het openen van een nieuwe vestiging komt flink wat kijken en zodoende zijn de mannen van Vuurwerk Outlet al maanden achter de schermen druk bezig geweest om dit alles te regelen alvorens het grote nieuws naar buiten is gebracht via de socials en fora. Inmiddels is de webshop in Pijnacker alweer even open en aan de reacties op het forum en het verloop op de website te zien weten ook dit jaar de liefhebbers hun weg weer te vinden naar de vestiging in Pijnacker.

    Jeugdherinneringen
    Ook voor mij is dit geen onbekende winkel en dit gaat dan ook echt al heel wat jaren terug. Zo ben ik jaren geleden eens bij een open dag aanwezig geweest van de vorige eigenaar en dat was toen echt ontzettend indrukwekkend. Zo heb ik er destijds ook nog producten besteld als de Ground Bloom Flower with Report van Original NL, Salute Cake 1 en de Royal Thunder Smoke. Geweldige herinneringen als ik daar nu aan terugdenk en zodoende kwam ik elk jaar wel even een kijkje nemen in de uiterst sfeervolle showroom in Pijnacker.

    Wat ging eraan vooraf?
    Vuurwerk Outlet is inmiddels uitgegroeid tot een waar imperium en elke liefhebber heeft er weleens van gehoord. Zo’n imperium begin je natuurlijk niet zomaar en daar is behoorlijk wat aan vooraf gegaan. Zo is Luc (eigenaar) ooit begonnen in Roden met een winkel onder de naam Vuurwerkland Roden. Later volgden een vestiging in Groningen en vervolgens Haulerwijk. Nu met de nieuwe vestiging in Pijnacker staat de teller in Nederland op maar liefst 7 vestigingen. De winkel in Pijnacker wordt gerund door Patrick die fysiek in de winkel staat en op de achtergrond ook door Luc. Ook Patrick is bij Vuurwerk Outlet geen onbekende en wellicht kennen diverse forumleden hem wel. Het verhaal van Patrick is eigenlijk een jongensdroom die uit is gekomen. Zoals velen van ons droomde ook Patrick als klein mannetje ooit van een eigen vuurwerkwinkel en enige tijd later kwam Patrick op de sites terecht van Vuurwerk Outlet. Uiteindelijk is er leuk contact ontstaan en van het één komt het ander en zodoende heeft Patrick jaren lang achter de schermen meegeholpen. Zo hielp hij altijd mee om alles klaar te zetten voor de freakbestellingen tijdens de freaknacht. Hard werken maar ook ontzettend genieten en de verhalen over dit soort geweldige momenten tijdens de afhaaldagen vervelen nooit en zijn enorm sfeer verhogend. Uiteindelijk is Patrick de vestiging in Groningen gaan draaien en vanaf dit jaar mag hij helemaal los gaan in de vestiging in Pijnacker. Zoals vermeld komt hiermee de jongensdroom van Patrick uit en dat zie je ook, want de passie en het enthousiasme straalt er echt van af.

    Nieuwe uitstraling showroom
    Bij een nieuwe vestiging hoort natuurlijk ook een nieuwe inrichting. Hierdoor is er voor gekozen om een aantal muren in de showroom te voorzien van een nieuw kleurtje passend bij het Vuurwerk Outlet concept. Wel zijn nog een aantal oudere muurschilderingen behouden gebleven en ook de dummies van de Original Fireworks matten en mascleta’s pronken nog steeds in de showroom. Ook de pyro kerstboom kan natuurlijk niet ontbreken, dus die is ook dit jaar weer van de partij. Toen ik op de koffie was, was de pyro kerstboom nog in de maak. De voorbereidingen daarvoor waren toen in volle gang, maar wie weet kunnen we begin december tijdens openingstijden de kerstboom al bewonderen.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220504_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:213,8 KB
ID:	1619033

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220513_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:210,0 KB
ID:	1619034

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220538_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:370,2 KB
ID:	1619035

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220556_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:207,0 KB
ID:	1619036

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220605_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:262,8 KB
ID:	1619037

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220619_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:352,1 KB
ID:	1619038


    Pijnacker
    Na de fantastisch ingerichte showroom beschikt Vuurwerk Outlet Pijnacker ook over een enorm sfeervol ingerichte bunker. Het is een knusse, diepe en vooral smalle bunker waar al het onverpakte vuurwerk in de stellingen klaarstaat totdat de rapers de bestellingen bij elkaar gaan pakken. Juist omdat de bunker wat smaller is, zie je in één oogopslag heel veel kleurrijke labels en dit ademt echt sfeer. Het blijft keer op keer een feestje om in een bunker een kijkje te mogen nemen, maar de los verpakte bunker van Vuurwerk Outlet Pijnacker is in mijn beleving echt speciaal. Naast de los verpakte bunker beschikken ze natuurlijk ook over een grotere bunker waarin al de verpakte/ongeopende verpakkingen zijn opgeslagen. Deze bunker was al redelijk gevuld, maar in de komende tijd zullen er nog meerdere leveringen komen om klaar te zijn voor de afhaaldagen. Ook in de los verpakte bunker was nog wat ruimte over, maar ook dat zal binnenkort helemaal vol staan. In totaal mag men in Pijnacker 10.000kg vuurwerk opslaan verdeeld over de 2 bunkers en dit betekend dat er meerdere leveringen per dag plaats zullen vinden om alle klanten van hun vuurwerk te kunnen voorzien. Ik zag zojuist een bericht voorbijkomen dat de vestiging in Pijnacker op vrijdag en zaterdag geopend is van 12:00 t/m 17:00 uur en dat zelfs een kijkje in de bunker tot de mogelijkheden behoort. Mocht je in de buurt zijn en eens lekker sfeer willen proeven, neem dan zeker even de tijd om te genieten van de uiterst sfeervolle showroom en als het meezit neem dan zeker ook een kijkje in de bunkers. Als de kruitstress en kriebels nog niet aanwezig waren dan schieten ze daarna zeker door het dak!

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220704_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:242,1 KB
ID:	1619039

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220754_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:376,0 KB
ID:	1619040

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220645_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:355,9 KB
ID:	1619041

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220713_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:397,2 KB
ID:	1619042

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220803_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:425,5 KB
ID:	1619043

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220822_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:388,0 KB
ID:	1619044

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220833_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:457,9 KB
ID:	1619045

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220858_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:363,7 KB
ID:	1619046

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20231127-220909_Gallery.jpg
Vertoningen:1
Grootte:405,5 KB
ID:	1619047


    Logistiek
    Niet alleen het Vuurwerk Outlet concept is uniek, maar ook hun bevoorrading is het noemen zeker waard. Veel winkeliers ontvangen de pallets bij de winkel rechtstreeks vanuit de leverancier op al dan niet afgesproken tijden. Bij Vuurwerk Outlet hebben ze de bevoorrading van de vestigingen volledig in eigen hand. Doordat ze zoveel winkels hebben en ook nog eens beschikken over externe bunkers kunnen ze alle leveringen vanuit de verschillende importeurs in ontvangst nemen bij de externe bunkers. Hier gaat nog flink wat tijd inzitten en indien mogelijk heeft Vuurwerk Outlet dan ook de voorkeur om de leveringen al eerder in het jaar plaatst te laten vinden. Vervolgens wordt dit per vestiging gesorteerd en klaargezet op pallets per afhaalmoment. Zo kunnen alle vestigingen heel gericht bepaalde producten laten leveren en zodoende heel snel inspelen op de ontwikkelingen tijdens de verkoopdagen om de klant nog beter te kunnen bedienen. Bij dit logistieke vraagstuk met maar liefst 7 winkels komt echt wel wat kijken en ik vind het dan ook super tof dan een winkelketen dit volledig zelf in de hand heeft.

    Voorverkoop en losse verkoop
    Bij de vorige eigenaar vond er vorig jaar geen losse verkoop meer plaats, maar daar brengt Vuurwerk Outlet verandering in. Ook de normale consument is in de voorverkoop of tijdens de afhaaldagen met de losse verkoop bij Vuurwerk Outlet Pijnacker aan het juiste adres en van harte welkom! De showroom zal sfeervol ingericht zijn en ze kunnen dan ook niet wachten om één ieder te ontvangen en te helpen bij het plaatsen van een bestelling.

    Hoe nu verder?!
    De Black Friday deals zijn inmiddels voorbij en ook hier is weer gretig gebruik van gemaakt. Zoals aangekondigd kunnen we mogelijk een maandactie verwachten voor de gehele maand december totdat de losse verkoop begint, dus vergeet niet om het freakactietopic of de webshop geregeld in de gaten te houden. De komende weken staan er nog meerdere leveringen op de planning en hiermee zal Vuurwerk Outlet Pijnacker zich volledig klaarmaken om alvast in de startblokken te staan voor de afhaaldagen. Ik zal binnenkort nog eens langs gaan om even te genieten in de uiterst sfeervolle showroom.

    Ondanks dat wij elkaar pas die dag leerde kennen, had ik tijdens het bezoek en het gesprek het gevoel of Patrick en ik elkaar al jaren kenden. Toen ik op een gegeven moment op mijn horloge keek schrok ik dan ook van het tijdstip, want de tijd was echt voorbij gevlogen. Ik wil Patrick dan ook ontzettend bedanken voor het warme welkom, de tijd, gezelligheid, gastvrijheid en vooral enthousiasme. Het was echt een geslaagd bezoek. Daarnaast wil ik Vuurwerk Outlet Pijnacker nog een geweldig verkoopseizoen wensen en kijk er alvast enorm naar uit om binnenkort maar ook zeker tijdens de afhaaldagen nog even een kijkje te nemen.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Erg blij mee met deze zet. Voor mij was vw outlet te ver rijden, maar deze locatie maakt het voor volgend jaar een mooie optie.

    Veel succes met de nieuwe vestiging en bedankt voor het heldere verslag!

    Comment


      #3
      Mooi verslag weer Jordi

      Comment


        #4
        Succes Patrick! Ik ga je missen in Groningen!

        Comment


          #5
          Dank voor het mooie verslag Jordi! Goed om te lezen dat deze locatie herbestemd wordt door een vestiging van vw outlet! Ik kom graag een keer langs! Suc6 Patrick komende weken in Pijnacker!
          Eind goed, Knal goed!

          Comment


            #6
            Bedankt voor de reacties. Goed om te lezen dat de winkelbezoekverslagen nog steeds gewaardeerd worden. Binnenkort maar weer eens een kijkje nemen bij Vuurwerk Outlet Pijnacker nu de showroom ook geopend is.
            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment


              #7
              Erg leuk verslag! En ook super dat ze nu in Zuid-Holland ook een vestiging zijn begonnen!

              Comment


                #8
                Leuk verslag Jordi. Dank!
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment

                Working...
                X