Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sfeerverslagen] Stokers decembermaand

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Sfeerverslagen] Stokers decembermaand

    Hallo! Leuk dat je dit topic opent Om in deze bizarre decembermaand de sfeer er toch nog een beetje in te houden zal ik af en toe een post plaatsen.

    Vandaag trap ik af met een verslagje van mijn trip naar Vuurwerk Orthen!


    Het is december en normaal gesproken betekent dat ontzettend veel kruitstress. Het zijn de weken dat ik ongeveer elk kwartier het forum bezoek om te checken of er nieuwe berichten zijn. Dit jaar is dat anders. Ik bezoek het forum nog steeds ontzettend vaak, maar helaas voor de ‘verkeerde’ dingen. Het nieuws van het verbod was een paar weken terug een harde klap, maar al snel zette ik de knop om. Er moest en zou vuurwerk gekocht en afgestoken worden. Dan maar categorie 1…

    Met die instelling ben ik gaan kijken naar hoe oud en nieuw dit jaar zo leuk mogelijk kan worden. Het werd een leuke uitdaging om het beste cat1 spul te vinden. Al gauw werd één ding me duidelijk: alle producten van Funke die ik tegenkwam wilde ik hebben. Luftheulers en Bengalfeuers in alle kleuren en soorten, de verschillende fonteinen en knetterballen. Toen dat vaststond kon er worden gekeken naar waar ik dit allemaal kon kopen. Orthen bleek een deel van de producten op voorraad te hebben. Ik besloot een mail te sturen met de vraag of het een en ander alvast klaargezet kon worden. Op die manier zou ik niet voor een nieuwe teleurstelling komen te staan. Ik kreeg al snel een reactie: ‘Alles staat klaar, tot gauw!’ Fijn, toch nog een vuurwerktrip dit jaar.

    Vorig jaar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Vuurwerk Orthen. Ik haalde er toen een bestelling op die bestond uit een doos Eccentric Shots, een doos Bombardos en de goedgekeurde cakes uit de destijds afgekeurde 3XHeaven. Drie werkelijk schitterende producten! Helaas mogen de singleshots niet meer verkocht worden, maar wie nog aan een 3XHeaven kan komen volgend jaar zou ik willen adviseren om hem aan te schaffen. De winkel aan de Tolbrugstraat was niet groot, maar wel mooi. Bovendien werd ik ontzettend vriendelijk geholpen. Al met al was het dus en prima dagje vuurwerkshoppen toen. Een goede ervaring die me nu hielp om te besluiten om dit jaar een deel van het categorie 1 vuurwerk te kopen.

    Zodoende stapte ik vorige week in de trein richting Den Bosch. Vroeg uit de veren voor een vuurwerktrip, heerlijk gevoel is dat toch! Onderweg kon ik bezig voor mijn studie en daarnaast kon ik nog even de puntjes op de i zetten van mijn kerstkaart. Voor degenen die nog een originele 2020-stijl kerstkaart zoeken: stuur me even een pm. Ik stuur het ontwerp graag door! Het zou tof zijn als ik er mensen blij mee kan maken . De treinreis ging behoorlijk snel, toch duurde het al met al toch nog een kleine tweeënhalf uur. Aangekomen op Den Bosch CS kwam het gevoel van een klein jaar geleden weer helemaal terug.

    Na een paar minuten lopen kwam ik aan bij de prachtige winkel van Vuurwerk Orthen. Ik besloot eerst even een rondje te lopen in de showroom. Alle producten stonden mooi uitgestald en dat is toch echt pure sfeer, zoals waarschijnlijk iedereen het wel met me eens is. Het is moeilijk uit te leggen, maar het gevoel van een vuurwerkwinkel binnenlopen is geweldig. Na mijn rondje ben ik naar de balie gelopen om mijn bestelling in ontvangst te nemen. Een tas die toch voller was dan ik verwachtte. Stiekem moest ik om mezelf lachen, want onderweg vroeg ik me nog af of het wel genoeg zou zijn. Dat is ook zo’n jaarlijks terugkomend iets, het gevoel van ‘heb ik wel genoeg?’

    Snel controleerde ik of alles aanwezig was. Twee kleine doosjes van de Luftheulers in alle soorten? Ik telde twee rode, twee blauwe, twee groene en twee gele doosjes. Check! Alle doosjes Bengalfeuer? Tweemaal een doosje rood, tweemaal een doosje groen en van de blauwe, gele en paarse Bengalfeuers allen één doosje. Ook compleet! Mooi, alles was aanwezig. Onderweg had ik me bedacht dat ik er toch nog twee doosjes Silberheulers bij wou hebben, net als twee extra doosjes rode Bengalfeuers. Ook las ik dat de Colour Conics van Original erg goed zijn, dus daarvan werden twee doosjes toegevoegd. Zo werd de tas toch nog een stukje voller, mooi man!

    Met een voldaan gevoel liep ik terug naar het station om aan dezelfde tweeënhalf uur durende terugreis te beginnen. Netflix heeft een nieuwe kerstserie genaamd ‘Uber Weihnachten’ en die heb ik onderweg gekeken. Het zijn drie afleveringen van ongeveer 45 minuten. Tegen degenen die op zoek zijn naar iets nieuws om te kijken tijdens de feestdagen zou ik willen zeggen dat deze serie het kijken waard is! Smaken verschillen, maar ik vond het leuk en een keer niet zo’n standaard kerstverhaal.

    De foto's:

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Orthen_collectie.jpg
Vertoningen:1
Grootte:209,9 KB
ID:	1615606

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	B2DB307B-4973-472D-BA93-E9BC99DE1019.jpg
Vertoningen:3
Grootte:135,9 KB
ID:	1615607

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Bengalfeuer_Rot.jpg
Vertoningen:2
Grootte:197,0 KB
ID:	1615608

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Bengalfeuer.jpg
Vertoningen:2
Grootte:135,5 KB
ID:	1615609

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	4CB3C1D8-B1DE-4DCB-83FB-55397E758125.jpg
Vertoningen:2
Grootte:175,6 KB
ID:	1615610

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	66899F86-0D50-46D2-9553-6D70002AA3C7.jpg
Vertoningen:2
Grootte:161,6 KB
ID:	1615611

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	71BF72D3-0B51-4C97-B58C-BA08EEF69C64.jpg
Vertoningen:1
Grootte:109,0 KB
ID:	1615612


    Als mensen het leuk vinden schrijf ik in vervolg vaker een kort verslagje, want na deze trip waren nog lang niet alle producten binnen, hihi. Stuur me gerust een pm voor de kerstkaart!
    Laatst aangepast door Stoker; 17 December 2020, 21:01.
    Groeten uit Enschede.

    #2
    Mooi verhaal Stoker! Tof om te lezen Dank voor het delen

    Comment


      #3
      Zeer leuk verhaal stoker, leest prima weg. Dus van mij mag je meer van deze verslagen maken, graag zelfs.
      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

      Comment


        #4
        Dit leest echt lekker weg en voelt zeer herkenbaar. De vraag of je 'wel genoeg' hebt stel ik mezelf ook altijd. Als ik dan mooie producten voorbij zie komen krijg ik toch een FOMO gevoel.

        Orthen is zeker een mooie winkel en dat werkt ook zeker sfeer verhogend.

        Wat mij betreft mag je dit soort verslagen zeker vaker maken. Kunnen er niet genoeg van zijn.

        Comment


          #5
          Fijn dat het leuk gevonden wordt! Updates volgen snel!
          Groeten uit Enschede.

          Comment


            #6
            Update: foto's zijn toegevoegd
            Groeten uit Enschede.

            Comment


              #7
              Trip naar Huizen!

              Bij Vuurwerk Orthen heb ik, zoals je hebt kunnen lezen, een mooie tas vol met vuurwerk opgehaald. Het eerste deel van mijn ‘Funkecollectie’ was compleet. Luchthuilers in alle varianten en ook alle Bengalfeuers heb ik nu, maar Funke heeft nog een aantal andere goede categorie 1 producten. Er moest dus een tweede trip gemaakt worden om de laatste producten te scoren. Leuk, gaan we weer!

              In de trein onderweg naar Den Bosch bezocht in het forum om de laatste berichten te bekijken. Vooral slecht nieuws, helaas. Om een beetje sfeer te proeven bezocht ik een aantal winkelpagina’s om ook daar het laatste nieuws te lezen. Ik betrap mezelf erop dat ik soms de topics open van winkels die ik nog nooit bezocht heb, vooral omdat ze een eind bij me vandaan zijn. Toch lees ik dan graag mee om een beetje op de hoogte blijven van wat er een beetje speelt.

              Zo ook onderweg in de trein naar Den Bosch. Het beste nieuws kwam van Vuurwerk Huizen. In het topic werd de mededeling gedaan dat er veel nieuwe producten van Funke binnen zouden komen. ‘Kijk, dat is nog eens een mooi bericht’ was mijn eerste gedachte. Ik las dat de voorraad wel beperkt zou zijn. Wie zich ervan wou verzekeren om de mooie producten te kunnen ophalen, moest even een mailtje sturen. De producten zouden dan vast worden klaargelegd. Meteen stuurde ik een mailtje naar Patrick van Vuurwerk Huizen, want deze kans wou ik niet laten schieten.

              Slechts een paar minuten na het versturen van de bestelling kreeg ik al een mailtje terug. Een bedankje en de mededeling dat de bestelling zou worden klaargezet zodra de producten binnen zouden komen. Zodra de bestelling klaar zou staan zou ik een mailtje krijgen. Fijn! Ik kon me gaan verheugen op een vuurwerktrip, het bezoeken van een voor mij nieuwe winkel én de schitterende producten. Drie vliegen, één klap!

              Een paar dagen later kreeg ik het beloofde mailtje: alles lag klaar om opgehaald te worden. Met de nieuwsberichten van de naderende lockdown besloot ik om zo snel mogelijk richting Huizen te reizen. Afgelopen maandag stond de trip gepland, vlak voor het ingaan van de lockdown.

              Net als een ruime week ervoor kon ik vroeg mijn bed uit om me klaar te maken voor een shoptrip. Brood smeren, drinken pakken voor onderweg en de laptop in de tas stoppen om onderweg nog even een belangrijke les van de studie mee te pakken. Ideaal was het niet, maar met de kennis van toen had het zomaar de laatste kans kunnen zijn om vuurwerkinkopen te doen. Die les was ineens een stuk minder belangrijk, haha.

              Op het station in Amersfoort heb ik een broodje gehaald en ben ik er toch maar even voor gaan zitten. Kwam op zich best goed uit, want ik las dat meerde forumleden die maandag naar Huizen zouden gaan. Mede-Enschedeër Wesley gaf aan er rond 14:00 uur te zijn en dankzij mijn stop in Amersfoort zou dat ook de tijd zijn waarop ik bij de winkel zou aankomen. Prima!

              Met de bus aangekomen in Huizen hoefde ik nog maar een paar minuutjes te wandelen naar de winkel. Buiten stond een groepje kinderen met wat Luftheulers en in de verte klonk al het geknetter van fonteinen en knetterballen. Sfeer, pure sfeer, en dat halverwege december. Het had veel weg van normale verkoopdagen. Dat gevoel werd gevoed door de drukte in de winkel. Vele anderen leken het voorgevoel te hebben dat dit toch wel een van de laatste dagen zou kunnen zijn om nog wat vuurwerk te kopen en dat werd dan ook massaal gedaan!

              Ik stapte de winkel binnen en aan mijn linker zijde stond een rek waar het vuurwerk op getoond werd. Handig voor het maken van een keuze. Voor me was de afhaalbalie. Aangezien mijn bestelling al geplaatst was, hoefde ik niet meer te kiezen of er nog wat bij moest komen. Of toch wel? Het gevoel van ‘heb ik wel genoeg’ kwam weer even terug. Ik besloot dat ik vond dat ik genoeg besteld had en liep naar balie. De meneer achter de balie vroeg naar mijn naam en liep naar achteren. Al snel kwam hij weer terug met een gevulde bak. Ja, ik zag dat het de juiste bak was, want alle producten wist ik te herkennen! Alles werd uit de pak gehaald en op de balie gelegd. Twee pakken Silberfontänen? Check! Twee pakken Silbertürme? Check! Drie kleine doosjes met Kugelblitz? Ook aanwezig! Tot slot, een doosje Star Kids? Ja! Alles wederom compleet Ik had niet in de gaten dat ik gigantisch in de weg stond voor een andere klant die wou betalen terwijl ik de doosjes van de Silbertürme stond te bewonderen. Snel stapte ik opzij. Wat een prachtige doosjes zeg, die Silbertürme! Ik rekende af en verliet de winkel.

              Helaas ben ik dus niemand tegengekomen, ondanks alle drukte. Jammer, maar wie weet een andere keer. Volgend jaar, tijdens een demo of tijdens de afhaaldagen. Het had me leuk geleken om even een praatje te houden met mede-forumleden, maar door de drukte in de winkel besloot ik maar weer huiswaarts te keren.

              Na een treinreis van weer ruim tweeënhalf half kwam ik terug in Enschede, en net als een ruime week ervoor met een mooie tas vol vuurwerk. Twee vuurwerktrips om bestellingen op te halen in dit bizarre jaar, ook op het gebied van vuurwerk, dat is toch wel erg bijzonder. Ik heb ervan genoten! Ik heb twee winkels leren kennen waar ik nog nooit geweest was, Orthen en Huizen. Zeker voor herhaling vatbaar

              De trip naar Huizen heeft de volgende collectie opgeleverd:

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	D1405B68-16AF-466D-8658-C6969F8F3FB8.jpg
Vertoningen:1
Grootte:197,6 KB
ID:	1583184

              En wat close-ups:

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	17203692-3668-42C9-B23D-D8BA025C6989.jpg
Vertoningen:2
Grootte:167,5 KB
ID:	1583185

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	901CE3C9-87A7-482E-8590-EDF986CEB924.jpg
Vertoningen:1
Grootte:148,7 KB
ID:	1583187

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	76C7DA5B-0C55-4704-9E62-D9E5A5A78049.jpg
Vertoningen:1
Grootte:113,2 KB
ID:	1583186

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	4B7483C0-E464-41A7-8A4D-C328B7AAA1B4.jpg
Vertoningen:1
Grootte:184,4 KB
ID:	1583192

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	84876BD5-C180-44A0-877C-63109433081E.jpg
Vertoningen:1
Grootte:132,2 KB
ID:	1583193

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	6DE9B3F2-7DFD-4FEF-89D9-EB4DB19B0295.jpg
Vertoningen:2
Grootte:113,7 KB
ID:	1583194

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	4DF6164F-5B8A-4CBD-8ADE-3D36E8D61B11.jpg
Vertoningen:1
Grootte:123,3 KB
ID:	1583191

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	5CB7AC46-097C-4F4B-95A2-D01777BFD388.jpg
Vertoningen:1
Grootte:116,6 KB
ID:	1583190

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	13B2FBF6-7BCD-45B8-8A29-EF3967BD3508.jpg
Vertoningen:2
Grootte:141,8 KB
ID:	1583189

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	3FF3BC75-2EB4-4B59-9621-84E03EE50A38.jpg
Vertoningen:1
Grootte:167,1 KB
ID:	1583188



              Patrick en de rest van het team van Vuurwerk Huizen, ontzettend bedankt voor de geweldige service!



              Ik kan niet wachten tot de 31e. Dat was een maand geleden wel anders, toen had ik er totaal geen zin meer in. Ik ga er het beste van maken. Tuurlijk, het is niet waar ik op hoopte toen ik in de loop van het jaar wat boxen bestelde. Ondanks dat is er een klein, heel klein, positief puntje. Dit jaar heb ik meer tijd voor het maken van foto’s en video’s. Normaal ren ik veel te enthousiast naar buiten om te genieten van het vuurwerk, maar dit jaar kan het ook rustig worden vastgelegd. Ik ga er het beste van maken, jullie hopelijk ook.

              Binnenkort een nieuw verslag, want ik ben dit jaar ook nog bij een derde winkel langs geweest voor ... Ja waarvoor? Hou dit topic in de gaten, dan kom je erachter!
              Groeten uit Enschede.

              Comment


                #8
                Wederom een heel fijn verslag hoor, lekker sfeervol geschreven weer. Gaaf om te zien dat je er het beste van weet te maken. Hebben elkaar helaas niet gezien, maar wat je zei het was een beste drukte ook daar zeg.
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  #9
                  Erg lekker sfeerverslag weer. Inderdaad goed om te lezen dat je er gewoon het beste van maakt. Dat is in deze tijd denk ik ook gewoon het belangrijkste.

                  Wat heerlijk zeg dat je dan richting die winkel loopt en daar vervolgens al wat mensen ziet en hoort stoken.

                  De foto's maken het verslag ook weer af. Goed gewerkt

                  Comment


                    #10
                    Bedankt voor de verslagen, weer wat positiefs te lezen is ook wel prettig.
                    Funke heeft echt met afstand de mooiste verpakkingen hoor, echt nostalgie.
                    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                    Comment


                      #11
                      Een dag bij Vuurwerkstore Holten

                      Inmiddels zitten we in wat in elk jaar ‘de week der weken’ noem. Eerst de kerstdagen, dan de verkoopdagen en tot slot de dag der dagen. Een week vol spanning, kruitstress en vooral ook heel veel plezier. 2020 was vreselijk en het jaar verdiende het wel om heel hard weggeknalt te worden. We weten allemaal hoe het helaas gelopen is...

                      Dit jaar stond er een mooie bestelling op me te wachten in Nijverdal. Het spektakelstuk van vorig jaar, de Transbomber, had ik samen met een Red Maroon en een Triple X willen ophalen. Die bestelling had aangevuld moeten worden met een mooi, al besteld, assortimentje WCKD Heroes, en daarbij nog een Ultimate City Trip assortiment en nog een aantal andere mooie producten uit de webshop van Vuurwerkstore Holten. De bestellingen zijn verplaatst naar volgend jaar en er zal vast nog het een en ander bijkomen.

                      In Nijverdal ben ik dit jaar niet geweest. In Holten wel. Een winkel waar ik voor dit jaar ook nog nooit geweest was. Totdat ik een oproep zag staan van Stefan. Daar heb ik op gereageerd en er kwam een enthousiaste reactie op!

                      In het winkeltopic van Vuurwerkstore Holten kwam begin oktober een oproep voorbij voor het figureren in een promotievideo. Het maken van zo’n video is iets dat erg goed past bij mijn studie, daarom heb ik direct een mailtje gestuurd naar Stefan, de eigenaar van de winkel. Het ging om een video die zou uitleggen hoe de coronamaatregelen in de winkel perfect konden worden nageleefd. Een project waar ik graag aan wou bijdragen. Studie en hobby combineren: beter ging het niet worden.

                      Op 25 oktober stond de filmdag gepland. Die ochtend stapte ik in de trein op weg naar Holten. Het was een korte treinreis en iets voor 12:00 kwam ik aan op het stationnetje in Holten. De winkel was slechts een paar minuten lopen vanaf het station. Ik liep er zonder al te veel zoekwerk naartoe en tijdens het lopen at ik gauw even mijn gesmeerde broodjes op.

                      Toen ik de juiste straat binnenliep werd ik enthousiast toegezwaaid door de paarse vlaggen voor de voordeur van Vuurwerkstore Holten. In de etalage stonden artikelen mooi uitgestald. Ik heb er eerst een paar minuutjes naar staan kijken. Toen alles bekeken was deed ik de deur open en werd ik blij verwelkomd door twee vriendelijke dames die bezig waren met lampen, kabels en statieven. Ze stelden zich voor als de personen van het videoproductiebedrijf Moonwake dat die middag de promotiefilm zou opnemen. Ik werd doorverwezen naar de balie, waar Stefan al met een brede lach op me stond te wachten. ‘Dag! Ik ben Stefan, welkom in onze winkel. Leuk dat je vandaag komt figureren! Loop maar even mee naar achter, dan kun je de andere mensen ontmoeten en even wat drinken.’

                      In de ruimte tussen de afhaalbalie en de bunkers zaten een aantal personen te genieten van een lekker kopje koffie. Ik pakte het flesje water dat me aangeboden werd aan en verliet de ruimte weer, om me aan de geldende coronaregels te blijven houden. Was op zich niet erg, want het gaf me wat tijd om te afhaalruimte wat beter de bekijken. Aan de muur hingen originele versieringen die voor een sfeervolle beleving zorgen en in het midden van de ruimte stonden ook een aantal mooie decoraties.

                      Even later werden we bijeen geroepen voor een briefing. Er werd kort uitgelegd welke taak iedereen had en hoe hij of zij deze het beste kon uitvoeren. Alles was snel duidelijk en de eerste shots konden gemaakt worden. Ik hoefde nog niet op beeld, en hetzelfde gold voor Stefan en een medefigurant. Dat gaf ons de kans om te kijken in de rest van de winkel.

                      Als eerste wil ik graag de belevingsruimte noemen. Wanneer je de winkel binnenkomt als klant, kom je als eerste in die belevingsruimte. Het is een werkelijk schitterend ingericht gangpad dat je op een sfeervolle manier naar de afhaalruimte leidt. Stefan, nogmaals mijn complimenten voor al het werk dat je daar ingestopt hebt. Het ziet er prachtig uit en het is uniek. Een reden om naar Holten te komen.

                      Daarna liepen we naar de showroom waar klanten op het laatste moment nog wat producten konden bestellen. We praatten kort even over alle moeilijkheden die dit jaar met zich mee heeft gebracht voor de winkel, maar ook over de producten. Magnum is het merk waar een groot deel van het assortiment van Stefan uit bestaat. Hij vertelde dat het kwaliteitsvuurwerk is en dat het vorig jaar erg goed bevallen was.

                      Toen we uitgekletst waren kregen mij medefigurant en ik de kans om een kijkje te nemen in de bunkers. Daar stonden veel artikelen in dozen te wachten om uitgepakt te worden. In de andere bunker stonden de al uitgepakte producten en Stefan vertelde enthousiast over een aantal toppers. Die hield ik ook meteen maar even in mijn achterhoofd om toe te voegen aan de verlanglijst.

                      We werden geroepen. Het was ons moment om te schitteren in de video. Als figurant moesten we wachten in de afhaalruimte en daarna een doos met vuurwerk in ontvangst nemen. Er werden verschillende shots gemaakt en ik moet zeggen dat het allemaal heel vlot en soepel verliep. Het was ontzettend leuk om te doen. Toen ons deel op beeld stond was het voor iedereen even tijd om een korte pauze te nemen. Mijn werk zat erop en Stefan zei dat ik kon blijven, maar ook weg mocht gaan als ik dat wou omdat ik in principe niks meer hoefde te doen.

                      Ik had er wel plezier in en besloot nog even te blijven. Ik vroeg de dames van Moonwake of het goed was dat ik even meekeek bij het maken van de resterende opnames. ‘Ja joh, tuurlijk! Leuk dat je zo geïnteresseerd bent!’ Zoals gezegd is het maken van video’s iets dat mooi in lijn ligt met mij studie. Dat vertelde ik ook en zo ontstond een leuk gesprek. Als ik wilde mocht ik ook wel wat opnames maken, zo werd me aangeboden. Nou heb ik er weinig ervaring mee, dus ik besloot om dat werk maar te laten doen door de professionals. Maar het meekijken was wel echt heel leuk, net als het helpen met wat kleine dingen en zo stagiair voor een dag te zijn. Het was gezellig en we hadden het over mijn studie en Moonwake als bedrijf. Ik was nog even hand- en schoenmodel en in de showroom hebben we nog even een stukje opgenomen waar ik zichtbaar in beeld aan het kijken ben naar een aantal cakes aan de muur. En toen dat gebeurd was zat het er toch echt op. Helaas. Er moesten bij iemand thuis nog een aantal shots opgenomen worden en dat was voor mij het moment om terug te gaan naar Enschede.

                      Stefan en Moonwake, bedankt voor de ontzettend leuke dag! Ik heb genoten van de winkel en je enthousiasme Stefan! Mijn bestelling kom ik over een jaar en een paar dagen ophalen. Grote kans dat er nog wel wat bestellingen bijkomen. Nu al zin om je dan weer te zien in je schitterende winkel. Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik je een groot compliment wil maken voor hoe je dit jaar met de hele situatie bent omgegaan en hoe je tot de dag van vandaag iedereen probeert te voorzien van het mooiste categorie 1 vuurwerk. Moonwake, bedankt dat ik achter de schermen mee mocht kijken bij het opnemen van deze video! Het resultaat mag er zijn.




                      Daarmee kom ik aan het einde van mijn reeks van sfeerverslagen voor dit jaar. Het was op het gebied van vuurwerk een bizar jaar. Dat maakt het extra speciaal dat ik dit jaar drie voor mij nieuwe winkels heb bezocht. De tripjes vond ik heel leuk en de dag in Holten was super. Smaakt naar meer moet ik zeggen. Eens zien wat de jaarwisseling gaat brengen. Wie weet valt daar wat leuks over te schrijven... Ik zal me in 2021 blijven melden met verslagen en foto’s, want volgens mij wordt het wel gewaardeerd Ik wil iedereen een fijne jaarwisseling wensen en een mooi 2021!
                      Groeten uit Enschede.

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
                        Wederom een heel fijn verslag hoor, lekker sfeervol geschreven weer. Gaaf om te zien dat je er het beste van weet te maken. Hebben elkaar helaas niet gezien, maar wat je zei het was een beste drukte ook daar zeg.
                        Bedankt! We komen elkaar vast nog wel eens tegen. Dat we uit dezelfde stad komen helpt daar denk ik wel bij

                        Oorspronkelijk geplaatst door YorickT Bekijk bericht
                        Erg lekker sfeerverslag weer. Inderdaad goed om te lezen dat je er gewoon het beste van maakt. Dat is in deze tijd denk ik ook gewoon het belangrijkste.

                        Wat heerlijk zeg dat je dan richting die winkel loopt en daar vervolgens al wat mensen ziet en hoort stoken.

                        De foto's maken het verslag ook weer af. Goed gewerkt
                        Thanks! Ja, het beste ervan maken is volgens mij de beste optie. De jongens in Huizen zorgden zeker voor een goede sfeer, net als de mannen in de winkel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                        Bedankt voor de verslagen, weer wat positiefs te lezen is ook wel prettig.
                        Funke heeft echt met afstand de mooiste verpakkingen hoor, echt nostalgie.
                        Graag gedaan! Absoluut met je eens. Kwaliteit van de inhoud is het belangrijkste, maar het oog wil ook wat natuurlijk!
                        Groeten uit Enschede.

                        Comment


                          #13
                          31 december

                          En toen was het 31 december. De dag waar we met z’n allen een jaar naar hebben toegeleefd. Iedereen op zijn eigen manier. Voor mij was het tot 13 november lijsten maken en na die zwarte dag was het vooral proberen om er het beste van te maken. Shoptrips, pareltjes uitzoeken en focussen op het maken van wat foto’s tijdens de jaarwisseling. Drie ingrediënten die moesten gaan leiden tot een zo leuk mogelijke oud en nieuw.

                          Nu, een paar dagen na de jaarwisseling durf ik te zeggen dat het niet gelukt is. Ik heb mijn best gedaan, maar genieten is niet gelukt.

                          De hele middag was het al redelijk stil in de buurt. Niet dat het hier elke 31 december de hele dag lang flink knalt, maar het was dit jaar beduidend stiller. Te stil. Dat zorgde er eigenlijk al meteen voor dat ik niet in de stemming kwam op de dag der dagen. Opbouwende spanning, die normaal elk uur sterker wordt tot het moment dat de eerste cake de lucht ingaat, ontbrak totaal. Stilte in Enschede op 31 december, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

                          In de middag ben ik naar het centrum gegaan om met een beker chocolademelk een laatste keer te proosten op het einde van 2020. In een rugzak had ik snel wat kleine fonteintjes meegenomen om te beginnen en om hopelijk de sfeer en het plezier te vinden. Silberfontänen, Silbertürmen, Bengalfeuers en losse producten van de supermarkten gingen het tasje in. Toen het wat donkerder werd kon alles weer uit het tasje.

                          Ik was nieuwsgierig naar de Silberfontänen en -türmen, dus die gingen als eerste. Wat een schitterende producten! Zo klein als de fonteintjes zijn, zo hoog is het effect. Fenomenaal goed. Het gaf mijn stemming een flinke boost. Kruitsnuiven, eindelijk! Snel volgde een groene Bengalfeuer. Die lichtte de omgeving flink op, meer dan ik had durven hopen. Ook geweldige stukjes categorie 1 vuurwerk, absolute aanraders.

                          Toen het tasje leeg raakte was het tijd om terug naar huis te fietsen. Onderweg vlogen er van links en rechts vrijwel tegelijk een aantal vuurpijlen de lucht in. Prima effecten, niks mis mee Lekker! Verderop verschenen grotere effecten in de lucht, ontzettend mooie shells werden geschoten. Als ik een inschatting moet maken dan zou ik zeggen dat shells van 3 à 4 inch zeker geen uitzondering waren, eerder de standaard.

                          Thuis aangekomen ben ik rustig gaan zitten om te genieten van een heerlijke oliebol. In de avond heb ik tv gekeken en alvast wat spullen klaargelegd voor 00:00 uur. Dat duurde natuurlijk niet mega lang, dus ik besloot buiten alvast wat te gaan stoken. Het was rustig, wat me fijn de kans gaf om foto’s te maken tijdens het stoken. Resultaten vind je onderaan deze post! Ik moet zeggen dat dit me eigenlijk nog best prima beviel en ik me er toch nog een halfuurtje mee heb kunnen vermaken. Het fotograferen gaat op de activiteitenlijst van dit jaar, maar dan liever wel met mooie cakes en compounds.

                          Na om 00:00 te hebben geproost op een beter jaar en nadat ik iedereen de beste wensen gewenst had, was het tijd om de rest van de collectie op te stoken. De straat kleurde rood dankzij een tiental Bengalfeuers en ook de fonteintjes van Original waren echt goed met harde crackling. Maar daarna hield het goede gevoel wel snel op. Dit was het ‘keerpunt’ van de avond. Het stoken van alle kleine fonteintjes gaf totaal geen voldoening. In de buurt ging er weinig moois de lucht in en de lol van het maken van foto’s verloor ik door alle omstandigheden ook al gauw.

                          Tot ongeveer half één heb ik in ieder geval alle fonteinen staan opstoken en daarna was ik er klaar mee. Ik besloot om ook maar alvast de resten bij elkaar te vegen om alles makkelijk te kunnen opruimen. En tijdens het vegen bekroop me een gevoel van leegte. Sommigen zullen me voor gek verklaren, maar ik voelde me er echt heel slecht van. Ik ben dan ook maar snel gaan slapen.

                          Om toch nog een positieve noot toe te voegen: ik ben uiteindelijk erg blij met de foto’s die ik heb weten te maken. En daarnaast staat in mijn Excel bestandje ook alweer een nieuw tabblad voor de komende jaarwisseling. Er zijn nieuwe ideeën, er zijn eindeloos veel producten om te bekijken en gelukkig zijn er heel veel lijsten te maken dit komende jaar. Lijsten waar producten op gaan komen om er vervolgens vanaf gehaald te worden, want dan vind ik er weer een nieuw alternatief voor. Zo gaat dat al jaren, zo gaat dat dit jaar ook

                          Hoe gaat het jaar eruitzien? Tja, niemand die daar antwoord op zal kunnen geven. Ik hoop veel demo’s, veel shows en hopelijk de Zena Trophy te kunnen bezoeken. Ik ga naar Nijverdal om mijn doorgeschoven bestelling op te halen en hetzelfde geldt voor de bestelling die een jaartje kan drogen in Holten. En ik ga lijstjes maken. Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Dat is misschien nog wel hetgeen waar ik het meest van geniet.

                          Iedereen de allerbeste wensen voor het komende jaar!


                          De foto’s van de jaarwisseling:

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Oudennieuw2020-21-6.jpg
Vertoningen:1
Grootte:100,8 KB
ID:	1584091

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Oudennieuw2020-21-24.jpg
Vertoningen:1
Grootte:118,4 KB
ID:	1584090

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Oudennieuw2020-21-9.jpg
Vertoningen:1
Grootte:148,6 KB
ID:	1584089

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Oudennieuw2020-21-21-3.jpg
Vertoningen:2
Grootte:143,2 KB
ID:	1584092

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Oudennieuw2020-21-18.jpg
Vertoningen:2
Grootte:116,9 KB
ID:	1584093

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Oudennieuw2020-21-8.jpg
Vertoningen:2
Grootte:86,4 KB
ID:	1584094
                          Groeten uit Enschede.

                          Comment


                            #14
                            Mooi verslag weer Stoker, maar zuur om te lezen dat het je zo tegen viel allemaal. Achter je laten en snel weer door naar dit jaar, nieuwe ronden nieuw kansen.
                            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                            Comment


                              #15
                              Thanks, ja ach het is wat het is. Inmiddels ben ik het slechte gevoel alweer kwijt gelukkig. De blik staat volledig gericht op 29 december en het enige wat me op het gebied van vuurwerk weer te doen staat is het samenstellen van een leuke lijst. Dat lukt al aardig kan ik zeggen
                              Groeten uit Enschede.

                              Comment

                              Working...
                              X