Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Tripreport] Vuurwerk afhalen 30 december 2019

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Tripreport] Vuurwerk afhalen 30 december 2019

    Na het sfeerverslag! van forumlid \_niels_/ (wat overigens nog steeds aangevuld wordt, echt een aanrader om te lezen) besloot ik om zelf ook weer een stukje te gaan tikken.

    Afgelopen jaar had ik op 28 december al het nodige vuurwerk opgehaald.
    Inmiddels zullen jullie daar ook wel wat van meegekregen hebben, mocht dat nou niet zijn lees zeker eerst even het tripreport van die dag. Het verslag wat hierna volgt is vanaf het moment waar ik de vorige keer gestopt was en zal hoofdzakelijk gaan over het vuurwerk afhalen op 30 december.

    Het is 28 december: 4 uur in de middag. Na even bijgekomen te zijn van een volle ochtend rust ik uit. Inmiddels zijn een aantal vrienden ook vuurwerk wezen bij halen, en besluiten we om richting een goed afgelegen plekje te gaan om alvast wat te testen (wat in onze omgeving redelijk veel gebeurd, en door veel mensen ook geaccepteerd word), we veroorzaken zo min mogelijk overlast. We konden het namelijk gewoon niet laten om toch even wat te af te steken. De eerste klein spulletjes worden getest, thunderkings, wat pijltjes en richting de schemer zelfs nog wat F3 singleshots en 2 cakes. Veel gelachen, en alvast lekker wat kruit gesnoven. Die avond nog wat fonteinen testen met een neef, wat ook de nodige sfeer maakt.

    Inmiddels is het 29 december, nadat we eerst naar de kerk waren geweest (29 december was op een zondag) ging ik al gauw weer naar de vuurwerk opslagplaats. Hier werden de nodige foto's gemaakt van het vuurwerk, elk stuk vuurwerk mocht alleen op de foto voor de productfoto's die ik elk jaar maak. Ook wordt er alvast gekeken wat er overblijft voor het jaar er na, want er was te veel om in 1 jaarwisseling af te steken. Die middag ga ik nog met een medeliefhebber uit het dorp nog wat knallen op, wederom weer om zo min mogelijk overlast te veroorzaken, een afgelegen plek.

    Met een tevreden gevoel ga ik slapen, want de dag die er na komt is van groter belang. Op 30 december ga ik namelijk nog eens 3 winkels bezoeken om vuurwerk op te halen. Tevens rijden we dan meteen door naar de plek waar ik oud en nieuw zal vieren. De auto wordt gevuld, en dan komt het qua ruimte al best krap uit. Als ik dat toch eens wist van te voren...

    We rijden rustig richting Leerdam, hier zijn 2 van de 3 winkels die ik nog langs wilde gaan. Eerst naar Vuurwerk Leerdam. Eigenlijk een best gemiddelde vuurwerkwinkel, zaak op een industrieterrein, veel drukte omdat het waarschijnlijk in de omgeving een bekende naam is. Ik had nog nooit van de winkel gehoord totdat ik eens ging zoeken naar winkels in die buurt. Bij Vuurwerk Leerdam hadden ze een heel aantal leuke kleine spulletjes op de site staan die voor een mooie outletprijs werden aangeboden, wat GBV kleinspul, Lesli en Wolff. Zoals een groot pijlenpakket van Lesli met 27 pijlen voor zo'n 16 a 18 euro. Ook wat look a like oude thunderkings van Wolff, en wat GBV-Weco Asian Thunders en een knalcake. Helaas werden de Asian Thunders vervangen door die van Wolff, waardoor ik daar heel veel van had. Geen zorgen, want GBV-Weco kleinspul komt er nog genoeg bij. We gaan namelijk door, door naar de volgende winkel in Leerdam.

    Forumleden uit die omgeving zullen hem waarschijnlijk al aan voelen komen, de volgende winkel die wij bezoeken is Vuurwerkwereld Het Westen in Leerdam (zit ook hier op het forum zo nu en dan volgens mij), dit was gevestigd in een tuincentrum, midden tussen de huizen voor mijn gevoel. De sfeer hier was een stukje dorpser, veel mensen op de fiets naar de vuurwerkwinkel, en het was er dan ook een drukte van belang. We kwamen aan met de auto, en na even voorzichtig rondkijken of we niet voor zouden dringen bij de rij die op ging in de drukte van mensen, leverde ik mijn bonnen in. Het waren er best wat, want veel kleine bestellingen. Even later kwam de medewerker tevoorschijn met mijn bestellingen. Een zak vol met Thunder Rockets van GBV-Weco, fluit met knal pijlen, afgeleid van de Asian Thunder Rockets zegmaar. Ik was verbaasd dat deze nog een 2019 batch kregen, maar toen ze er op stonden had ik meteen van de scherpe prijs geprofiteerd. Ook het welbekende kartonnetje Westen Thunders ging mee. Plus een hoop oldskool producten uit de B2B-line (ik ben fors criticus van het prijsbeleid van deze importeur, maar die B2B-line doen ze heel goed, prachtige labels en een oldskool gevoel geeft dat). Tevreden maar geschrokken stappen we in de auto. Het past namelijk amper. Dit hadden we niet verwacht. Dan maar tussen de voorste stoelen en de achterbank leggen, de kofferbak lag namelijk al nagenoeg vol. Het waren weliswaar bijna allemaal tassen met een paar producten, maar dat keer zes vult de auto toch weer extra bij.

    Na het vuurwerk afgeleverd te hebben bij mijn oma, waar ik oud en nieuw vier, rijden we, leeg en opgelucht, even een stukje naar de laatste winkel die ik zal bezoeken. Vuurwerk Veen. Hier heb ik tot slot een hoop Luypaers singleshots besteld, en ook de daar bij gratis gekregen Red Dragon rollen, maal 4. Dat was toch eens een mooi gezicht. Die mensen in de showroom die keken alsof ze water zagen branden toen ik, samen met een van de medewerkers, elk twee 100.000 klappers dragend, naar de auto liepen. Wisten ze maar van die Vuurwerkplanet actie af...

    Het was een voldaan gevoel wat ik had toen alles veilig stond, en opgeborgen op de plek waar het komende oud en nieuw vandaan geplukt zal worden om af te steken. Werkelijk toen kon ik gerust even uitpuffen. Na 3 volle dagen van afhalen, alvast afsteken, foto's maken en filmen kon ik eindelijk alles laten gaan. Het kon beginnen. Eerst maar even wat projecten maken, dat moet ook gebeuren.

    Het volgende verslag zal wellicht gaan over de dag zelf, ik wil die online gaan zetten als ook de compilatie zelf klaar is. Dat zal ergens in november zijn verwacht ik op dit moment. Geniet van deze tijden met vuurwerk, laten we er het beste van maken.

    P.S. Check ook echt dat verslag van Niels, waarnaar helemaal boven aan gelinkt staat.
    Laatst aangepast door RandomDaniel; 7 January 2021, 17:52.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

    #2
    Mooi verslag! Vuurwerkwereld Het Westen had veel mooi spul inderdaad, ben er vorig jaar ook weer geweest (locatie Almere) voor wat uitloop producten. Hoe vond jij die (Asian) Thunder Rockets? Ik vond ze nogal tegen vallen in vergelijking met eerdere batches, veel zachtere fluit en knal.

    Leuk ook om te lezen dat dat je mijn verhaal waardeert, en gaaf dat jij daardoor weer een stukje bent gaan schrijven!

    Comment


      #3
      Fijn dat je besloten hebt ook weer te schrijven Daniël!!
      16e jaar op vuurwerkcrew!!

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
        Mooi verslag! Vuurwerkwereld Het Westen had veel mooi spul inderdaad, ben er vorig jaar ook weer geweest (locatie Almere) voor wat uitloop producten. Hoe vond jij die (Asian) Thunder Rockets? Ik vond ze nogal tegen vallen in vergelijking met eerdere batches, veel zachtere fluit en knal.

        Leuk ook om te lezen dat dat je mijn verhaal waardeert, en gaaf dat jij daardoor weer een stukje bent gaan schrijven!
        Vond zelf de fluit van de Thunder Rockets wel oké, knal was inderdaad niet meer wat het was. Wel goed voor die 3,50 naar mijn mening.
        Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

        Comment


          #5
          Mooi stuk Daniel, altijd leuk om te lezen! Zo komt het afhalen weer een stukje dichterbij
          https://www.youtube.com/user/flutsjah/

          Comment


            #6
            Ook dit weer een mooi vervolg op je voorgaande verslag. Heerlijk die sfeer zo.

            Comment


              #7
              En weer genoten, blijf zo door gaan!

              Comment


                #8
                Ook deze is weer top ja. Die Red Dragon actie was idd wel de moeite als laatste...

                Comment


                  #9
                  Tof verslag weer geworden hoor. Leest weer lekker weg. En inderdaad, die Red Dragon actie, zelf ook gretig gebruik van gemaakt!
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    Top verslag ook weer zeg, zorgt zeker voor de nodige kriebels, thnx.
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment

                    Working...
                    X