Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Sfeerverslag] Winkelbezoek open dag Breda Vuurwerk 08-12-2019

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Sfeerverslag] Winkelbezoek open dag Breda Vuurwerk 08-12-2019

    Afgelopen zondag ben ik een kijkje gaan nemen bij de open dag van Breda Vuurwerk. In 2017 ben ik voor het eerst bij de open dag aanwezig geweest en dat was toen zo gezellig en goed georganiseerd dat ik hier graag nog eens bij wou zijn. In 2018 had ik helaas andere verplichtingen, maar nu stond 8 december al met hoofdletters in de agenda geblokkeerd.



    Warm welkom
    Toen ik aankwam op het terrein van Breda Vuurwerk waren een aantal liefhebbers, zowel jong en oud, lekker categorie 1 vuurwerk aan het afsteken. Toen ik de heerlijke kruitlucht voorbij was, stond Cees ons allemaal binnen op te wachten om ons een warm welkom te heten. Tijdens het welkomstgesprek met Cees, kwam er al snel een bekend gezicht en tevens forumlid voorbij om zich bij het gesprek te voegen. Cees vertelde vol trots over de laatste ontwikkelingen binnen Breda Vuurwerk en hetgeen er nog op de agenda staat. Zo denken ze na over een eventuele uitbreiding in de toekomst en Breda Vuurwerk is dit jaar overgegaan op een compleet vernieuwde website, die nog meer mogelijkheden biedt en de eerste testen zijn zeer succesvol afgerond. Ook was op een paar kleine leveringen na, al het vuurwerk al binnen en stond alles er warmpjes bij in de met vloerverwarming verwarmde bunkers. Daarnaast zet ook Breda Vuurwerk zich actief in om de traditie te behouden en de consument wat bij te brengen op het gebied van veiligheid. Zo heeft Cees een grote groep gemeenteraadsleden uitgenodigd om langs te komen in de winkel. Het bezoek zal volledig in het teken staan van veiligheid en zo krijgen ze een uitgebreide rondleiding waarbij alles van A tot Z zal worden uitgelegd. Dit om de gemeenteraadsleden een duidelijk en helder beeld te schetsen. Ik denk dat dit een zeer goed initiatief is en vind het dan ook goed om te zien dat hier extra aandacht aan wordt besteed. Ook waren er weer toffe acties dus na een uitgebreid en zeer gezellig gesprek met Cees en na de handen te hebben geschut van Rolf en Luuk, stond ik te popelen om de showroom te bewonderen en de acties te bekijken.



    Showroom
    De showroom was weer uiterst sfeervol ingericht en ook de nodige kerstversieringen konden uiteraard niet ontbreken. Ik heb ruim de tijd genomen om alle dummies goed te bekijken en de nodige foto's te maken, want de sfeer in zo'n showroom is simpelweg geweldig en dan komt het besef dat de jaarwisseling nu steeds dichterbij komt. Ook valt meteen op dat Breda Vuurwerk een ongekend breed assortiment heeft en bijna alle merken en importeurs komen zowat voorbij. Zo verkoopt Breda Vuurwerk artikelen van Broekhoff, Cafferata, Eurostar, Evolution, Jorge, Klasek, Pangu, Piromax, Rubro, Vulcan, Vuurwerkmania en Wolff. En alsof dat nog niet genoeg is heeft Breda Vuurwerk na het grote succes van de Breda's Finest Box nu een geweldige opvolger, namelijk de Breda's Final Countdown. De Breda's Final Countdown is een indrukwekkende 80 schots compound in het kaliber 30mm en maar liefst 2kg kruit.






    Klik op de kleinere foto's om de foto's te vergroten!

    Rondleiding
    Na een algemeen welkomstwoord en het bekendmaken van de planning, ging de eerste rondleiding van start. Het maximum aantal personen was al snel bereikt, dus heb ik even gewacht op de volgende rondleiding. De tijd vloog voorbij en na een gezellig gesprek met een aantal forumleden was het dan ook tijd voor rondleiding 2. De rondleiding werd gegeven door Cees en vol passie, enthousiasme en de nodige humor ging de rondleiding van start. Cees nam uitgebreid de tijd om in te gaan op alle ins en outs van zowel de 2 verkoopruimtes, het sprinklersysteem, als alle overige veiligheidseisen. Na een kijkje in de 2e verkoopruimte en een deel van de sprinklerinstallatie, kwamen we langs de kantine. Dit is niet alleen een plek voor het personeel om even bij te tanken, maar klanten van bijvoorbeeld de feestartikelen winkel, maar ook van Breda Vuurwerk, kunnen hier terecht voor een heerlijk kopje koffie of wat te eten. Dit alles tegen zeer schappelijke prijzen, want Cees heeft hierbij niet de doelstelling om zoveel mogelijk winst te pakken, maar dit is puur een extra service voor de klant en tevens werken er mensen in de kantine die een zogeheten afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Wederom een erg goed initiatief en niets anders dan respect.

    Rondleiding: Bunker 1
    Uiteindelijk was het dan zover. Het was tijd om de eerste bunker in te gaan en ik heb al veel bunkers gezien, ik heb zelfs een dag ervoor nog in een bunker gestaan, maar dit zijn toch echt geweldige momenten waarop menig vuurwerkhart toch even sneller gaat kloppen. Breda Vuurwerk beschikt over totaal 3 bunkers, waarvan 2 kleinere bunkers met een opslagcapaciteit van 5.000kg vuurwerk per bunker. Deze 2 bunkers zijn grotendeels bestemd voor het onverpakte vuurwerk. De afgelopen tijd zijn er tientallen pallets geleverd en dat was goed te zien, want bunker 1 was al goed gevuld en al snel viel mijn oog op een aantal bekende toppers, zoals de DumBum 16sh cake en het Mega 6 Star Assortiment. Maar ook waren de nodige nieuwe artikelen al aanwezig, zoals de Amsterjam Box en het 10 Wild Geisha Cake Assortiment.







    Rondleiding: Bunker 2
    Vervolgens was bunker nummer 2 aan de beurt en deze bunker heeft dezelfde opslagcapaciteit als bunker 1 en ook deze stond al erg vol met bestaande toppers, maar ook nieuwe producten. Zo kwam ik bijvoorbeeld de Supercell van Broekhoff tegen, maar ook de Golden Sky Twister, Tempest Box en 2019 batch van de Eccentric Shots van EVO. Naast alle pareltjes viel ook de extreem droge lucht en behaaglijke temperatuur in de bunker mij op. Zoals eerder vermeld beschikken de bunkers over vloerverwarming en zijn ze al enige tijd bezig om te temperatuur in de bunkers rustig op te stoken. Een groot voordeel hierbij is dat alle bunkers inpandig zijn en hierdoor dus ook veel minder last hebben van kou en vocht. Zo doen ze er in Breda alles aan om uitsluitend droog vuurwerk te verkopen, zodat het vuurwerk bij u in de straat optimaal presteert.






    Klik op de kleinere foto's om de foto's te vergroten!

    Rondleiding: Bunker 3
    Uiteindelijk kwamen we in bunker 3 terecht. Hier worden alle kartonnen en cakeboxen opgeslagen en dit is de grootste bunker (buffer bewaarplaats) met een opslagcapaciteit van maar liefst 50.000kg vuurwerk. Dat aantal is nog niet bereikt en volgens Cees en een bunkermedewerker konden hier zeker nog wel wat pallets bij en die komen dan ook op zeer korte termijn binnen. Maar wat was dit indrukwekkend en wat stond er al veel. Zo stond er al een muur met de nieuwe producten van onder andere Evolution Fireworks, waaronder de Otello Box, Color Storm, MJB Cake en de Hamlet Box. Uiteraard was de Breda's Final Countdown ook al in grote aantallen aanwezig, want hier hebben ze er maar liefst 150 van laten maken! Het is goed om te zien dat alle bunkers al behoorlijk vol stonden en dat de meeste importeurs op schema lopen en dus ruim op tijd de winkels kunnen bevoorraden. Nog snel even een paar laatste foto's gemaakt en hiermee kwam er een einde aan de uitgebreide bunkerrondleiding.






    Klik op de kleinere foto's om de foto's te vergroten!

    Geweldige prijzen en goodiebag
    Eenmaal terug in de showroom heb ik kennis gemaakt met Vuurwerkkoning en Gerkie. Altijd leuk om forumleden te ontmoeten en de persoon achter de nickname te zien. Onder het genot van een hapje en een drankje, was het na een praatje alweer tijd voor de bingo, waarbij we erg mooie prijzen konden winnen. De prijzenpot van de bingo bestond uit een Sky Screamers 2.0 van Vulcan, Marshalls van Broekhoff, Da Wei Detonator van Mania en een Extreme Goldfather van Broekhoff. Op het eind van de bingo werd het nog behoorlijk spannend, want meerdere liefhebbers hadden nog maar 1 nummertje nodig om 1 van de 2 boxen te winnen. Na de apotheose van de bingo was het tijd voor de tombola. Ook hierbij weer een geweldige prijzenpot, bestaande uit: 4 grote single shots van Broekhoff, 4x 19sh cakes van Vulcan, 1 Evo Bomber en 1 Color Storm van Evolution en effectenkaarten van Broekhoff. Ook hierbij steeg de spanning tot een hoogtepunt, want wat waren er mooie prijzen te winnen. Bij de tombola het geluk om ook een prijs te winnen in de vorm van een Vulcan 19sh cake en een effectenkaart van Broekhoff. Erg blij mee natuurlijk, maar zoals altijd ging niemand met lege handen naar huis bij Breda Vuurwerk. Zo lag er ook dit jaar weer voor iedereen een goedgevulde goodiebag klaar. Een polo met lange mouwen en een CD mapje van Crown Collection - Broekhoff, een pen van Vuurwerkexpert, Little Stars van Broekhoff uit 2001, Happy Dragon Eggs van Vulcan, old school trektouwtjes en zogeheten aansteekstokjes. Dit alles zat in een tasje van Marijn Vuurwerk. En dan zijn we er nog niet! Zo zat er in de goodiebag ook nog een bonnetje voor een gratis F1 fakkel van Vuurwerkmania en een bon voor een gratis Popcorn fontein van Vulcan, die men tijdens de afhaaldagen kan ophalen.





    Vervolgens heb ik nog even nagepraat met Rolf en Luuk en zo kwam er een eind aan een hele gezellige middag. Ik wil Breda Vuurwerk en in het bijzonder Cees, Rolf en Luuk nogmaals bedanken voor het organiseren van de zeer geslaagde Freakmiddag en het ter beschikking stellen van de prijzen. Hiervoor is samengewerkt met een aantal importeurs dus ook voor hun een bijzonder woord van dank. Daarnaast wil ik ook de aanwezige forumleden bedanken voor de gezelligheid en ik kijk alweer uit naar de volgende open dag/freakmiddag.

    Ter afsluiting nog een aantal sfeerfoto's van de showroom en bunkers.















    Laatst aangepast door pyrofan#1; 11 December 2019, 18:40.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Mooi verslag! Erg leuk om te lezen, ik hoop er volgend jaar ook weer bij te zijn.
    Altijd een erg gezellige dag!

    Comment


      #3
      Dit jaar zelf niet bij kunnen zijn, maar door dit verslag toch mee kunnen genieten! Hele gave foto's thanks!

      Comment


        #4
        Gaaf verslag!
        Vrij veilig, draag een vuurwerkbril!

        Comment


          #5
          Mooi verslag! Fijn ook dat je de moeite hebt genomen voor het verslag + foto's!

          Comment


            #6
            Ik zie op de 1e kleine foto boven Rondleiding: Bunker 3 de Pangu Tropical Night 100s?
            Verder een heel net verslag! Klasse!

            Comment


              #7
              Geweldig mooi verslag! Schitterend foto's ook. Leuk je te hebben gesproken en tot de volgende keer.

              Mijn verslag en foto's staan hier:

              https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...t=#post1102444
              https://www.youtube.com/user/Originallover

              Comment


                #8
                Goed verslag en mooie foto's !!

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door renemichel Bekijk bericht
                  Ik zie op de 1e kleine foto boven Rondleiding: Bunker 3 de Pangu Tropical Night 100s?
                  Verder een heel net verslag! Klasse!
                  Correct hadden ze in de outlet stan ;)

                  Comment


                    #10
                    Super verslag en gezellig je weer gesproken te hebben, tot een volgende!

                    Comment


                      #11
                      Mooi verslag!! Was inderdaad gezellig.
                      Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                      Comment


                        #12
                        Prachtig verslag hoor! Hulde aan Breda vuurwerk...

                        Comment


                          #13
                          Mooi verslag pyrofan#1 en het was leuk je te ontmoeten

                          Comment


                            #14
                            Mooi verslag heb je weer gemaakt Jordi, top.
                            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                            Comment


                              #15
                              Netjes Jordi, bedankt voor het fijne verslag!
                              16e jaar op vuurwerkcrew!!

                              Comment

                              Working...
                              X