Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gekste ervaring met vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Een jaar of 4 a 5 terug de schrik van mijn leven gehad, ik moest even op oudjaarsdag wat administratie doen en zat op kantoor en hoor vanuit het vuurwerk deel geroepen "brand, brand, brand".
    Op dat moment zat mijn hart ergens tegen het plafond en gaat de adrenaline flink omhoog kan ik je vertellen.

    Wat blijkt, hebben twee klanten vuurwerk bij ons vuurwerk gekocht en zij stonden even verder in straat geparkeerd, bij het inladen van het vuurwerk is er jongelui langs gefietst en die hebben vuurwerk in de auto gegooid.
    Binnen no time ging het eea af in de auto, twee van onze medewerkers (toevallig beide ook bij de brandweer)hebben zeer snel en handelend opgetreden en konden erger voorkomen, helaas was de auto toch wel redelijk beschadigd.
    www.vuurwerkhuizen.nl

    Comment


      Laatste jaarwisseling.

      Ik naar binnen om de osiris/broekhof te pakken, kom naar buiten , zie een bombette voorbij vliegen die in het gezicht van een ventje komt.
      Ik had als bescherming de hele combi box voor mijn borst (achteraf gezien ook niet echt fijn ), bombette was in een hoge vuurdoorn gekomen die gelijk in fik ging omdat er veel droog blad in zat .(tegen de zijmuur van mijn huis anno 1908)
      Een buurman heeft in een reflex het vuur eruit geklauwd, doorns in zijn handen en licht verbrand.
      Wat bleek , een knurft had een pot in de hand aangestoken en half neer gezet/gegooid en terwijl de pot nog nawankelde ging deze al af viel deze om en alles over straat schoot.
      Die gast is bij zijn strot gepakt en de straat uitgejaagd.
      Bij navraag had het jochie niks gelukkig, alleen een blauwe plek op zijn wang. (geen bril op!! ) .
      Dit jaar blijf ik tot 00.30 binnen als er veel lui staan.
      Als iedereen zijn kruit heeft verschoten ga ik beginnen. Ik probeer alles safe te doen en dan heb je zo een knurft die het ff verpest.

      Het rare: alles en iedereen veiligheidsbrillen gegeven (dacht ik ), cakes binnen in 2 op elkaar gezette palletranden staan zodat niks in de rondte kan vliegen , brandblusser binnen staan. Dus veiliger kan het niet.....

      ventje zonder bril krijg rondvliegend vuurwerk in zijn gezicht en mijn heg gaat in de fik en dat word met de hand geblust.

      Zo zie je maar, hoe goed je voorbereid bent je moet altijd met het onverwachte en anderen rekening houden............. )-:

      Comment


        Incidentenrapport:

        Samen met je broer vuurwerk afsteken. Hij zet een vuurpijl in een fles (niet goed maar we waren nog jong en onwetend)en steekt hem aan...een windvlaag en alles valt om en de vuurpijl vloog door de straat. De pijl klapt tussen 2 niets vermoedende voorbijgangers. Gelukkig geen verwondingen.....

        Met een grote groep vrienden onderweg naar het centrum van het dorp om daar vuurwerk af te steken. Onderweg natuurlijk vuurwerk afsteken en opeens zie ik mijn maat zijn tas met vuurwerk op de grond gooien. Dit katoenen tasje hing om zijn nek en er was een vonkje in terecht gekomen. Bijna al het vuurwerk (strijkers, astronauten en kleine romeinse kaarsen)wat erin zat is afgegaan.

        Lekker vuurwerk afsteken met vrienden en familie, mannetje of 20 op de oprit.
        Ineens de overbuurman die wat roept en we zien zo zijn vuurpijl op ons afkomen. Startmotor deed het niet goed. Ik heb mijn jongste dochter in de kraag gepakt en naar me toe getrokken en een seconde later klapte de vuurpijl vlakbij ons. Omdat we de pijl aan zagen komen had iedereen zich al afgewend en waren er geen verwondingen, wel wat schroeiplekjes op kleding.
        Diezelfde nacht dacht iemand (bezopen) verderop in de straat: laat ik die cake die niet is afgegaan maar in de vuurkorf gooien die op straat stond. Nu ging die dus wel af!!! Het vuurwerk vloog alle kanten op...gillende vrouwen, huilende kinderen, brandschade en brandwonden (niks ernstigs gelukkig).
        Lekker begin van het jaar...

        Omhoog kijkend naar het mooie vuurwerk iets op je voorhoofd krijgen wat nog een beetje gloeit. Gevolg een blaartje op je voorhoofd.

        Nitraten gooien in een brandende vuurkorf, ook een slecht idee. Ziet er wel spectaculair uit, maar niet als je er dichtbij staat.

        Klein potje aangestoken en na de eerste tube valt ie om. De rest van het potje vloog alle kanten op. Een bombette vliegt tegen de openstaande voordeur aan en schiet zo de gang in. De gang waar de rest van ons vuurwerk stond!!!!
        Daarna als eerste al het vuurwerk buiten neer gezet en de voordeur dicht getrokken. Schade in huis viel mee. Wat schroeiplekken op de muur en in de deurmat en het heeft een paar dagen naar vuurwerk geroken in huis .
        www.youtube.com/channel/UC94WfxZTV9DBXXN480qvnWQ

        Comment

        Working...
        X