Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn er te weinig singel effecten? (Stelling)

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Zijn er te weinig singel effecten? (Stelling)

    Hierbij wil ik een stelling starten.
    De vraag luid.
    Zijn te weinig singel effecten?.

    Mij zelf is opgevallen dat de trend de laatste jaren vooral gericht is op mixed cakes en vooral mixed effekten.
    Wat bedoel ik daar mee" ik zie vooral veel gecombineerde effecten zoals brocade met een of andere blink er bij, een Peony of Dahlia met crackling, een (glittering)Willow met wat kleur sterren etc.
    Niet dat ik dit niet mooi vind.
    Maar waar zijn de mooie cakes met single effecten.

    Ik doel op een leuke 25 shots cake met bevoordeeld 5x green glitter willow ,5x red glitter willow , 5x gold glitter willow 5x silver glitter willow, 5x crackling willow.

    Of
    5x blue Peony, 5x red Peony,5x yellow Peony,5x purple Peony,5x gold Peony.

    Of 5x brocade to blue, brocade to pink, brocade to crackling etc.

    Nu zie ik vaak boeketten waar teveel effecten gecombineerd worden waardoor ik vaak het idee krijg dat alles op elkaar lijkt.
    Je koopt 3 boxen en hebt alles gezien.


    Dit is mijn mening,
    Maar hoe denken jullie hier over?
    En hebben jullie voorbeelden wat jullie graag willen zien?
    Misschien hebben de importeurs wel wat aan deze tips.

    #2
    Ik denk dat er gewoon een te kleine vraag voor is. Meeste consumenten vinden het saai. De groep liefhebbers als wij zijn marginaal dus niet de moeite waard. Zeker met de grotere orders per product zoals nu moeten worden gemaakt in China is dat niet rendabel. Wij moeten het dan hebben met lijnen zoals Pyroshow, wat al geproduceerd/geïmporteerd wordt voor in shows en dan ook mondjesmaat te koop aan consumenten aangeboden.

    Ik vind het ook jammer.

    Comment


      #3
      Ja. De trend is tegenwoordig eenheidsworst. Kleine kalibers, veel schoten en zoveel mogelijk mixed in 1 blok. Dit zal in de toekomst ook meer en meer worden.

      Kleinere importeurs vallen bijna allemaal onder de paar grote die er nog zijn, ilt zal alleen maar meer en meer moeilijk gaan doen. De publieke opninie wordt steeds slechter en dus valt er voor een importeur ook steeds minder te vernieuwen.

      Dit is de wijze waarop alles de laatste jaren heengaat. Geniet van alles wat (nog) kan, ooit zal het klaar zijn.

      Ik mis de leuke kleine potten van 19 tot 36 schoten waar maar 1 effect op meerdere manieren in gebruikt wordt.
      -Step outside the box to see the real picture-

      Comment


        #4
        Ik mis de trend van cakes ueberhaupt. Het is allemaal compounds wat de klok slaat, en de meste daarvan vind ik echt niks aan. Ook ben je in 10 minuten al klaar met je 10 bakken voor 1500 euro en ik sta liever de hele avond losse potjes te stoken met leuke effecten. Duitse markt vind ik mede daarom veel leuker b.v.

        Comment


          #5
          Sowieso eens met de stelling, maar ook lijkt chaos en tempo de voorkeur te hebben boven een mooie / sierlijke uitwerking. Denk aan dragon eggs of andere crackling die dwars door andere effecten heen blaast.

          Veel producten hebben voor mij daardoor een hoog schiet maar raak voor veel knaak gehalte.

          Comment


            #6
            Ik ben liefhebber van single effect, hoger tempo compounds.
            Vroegahh was het merendeel van de prof blokken ook 1 effect.

            Momenteel vind ik bijvoorbeeld de Rubro - Best of Event 1 & 2 daar leuke voorbeelden van. Waren vaak voor schappelijke prijzen te koop.

            Een lichte mix is prima, met inderdaad gekleurde tips, tails tussendoor of andere salvo’s. Maar het hoeft voor mij niet altijd te divers te zijn. Daarbij zal ik toegeven dat dat voor MIJ zo is, omdat ik zo’n uitgebreide collectie heb. Met een kleinere collectie of voor een buurman zou ik juist wel een mixed effect compound aanraden. Of iets met mixed shapes, dat doet het altijd goed in de straat.

            Voor kleinere cakes altijd liever hogere kwaliteit en single effect tov veel schoten, klein kaliber en mixed effect.

            Comment


              #7
              Ja deels mee eens. Ik hou wel van gecombineerde effecten. Maar dan wel alleen dat effect in een cake.

              De oude pro-fire line van evolution fireworks is een goed voorbeeld. Dat is echt precies waar ik van houd!
              (Green flashing, snake eyes, Golden willows, Purple Haze, Golden Willow Cracker en coconut groove vond ik stuk voor stuk geweldig!)

              Met dit soort cakes kun je ook heel goed shows maken of je eigen compound box samenstellen.

              Comment


                #8
                Hmm ik ben juist fan van de gevarieerde cakes/compounds. Hierbij moet het voor mij wel minimum 25/30mm zijn. Ik begrijp het goed dat een cake met 1 effect, perfect is voor shows. Maar als simpele consument vindt ik dit stand alone zeer eentonig en erger ik me er zelfs aan. Ik prefereer daarom cakes/compounds met verschillende effecten maar wel met goede boeketgrootte. Die 20mm bakkies met veel schoten erger ik me ook wel aan, zijn net muggenscheetjes maar voor de niet freak is dit wel interessant.

                Comment


                  #9
                  Geef mij maar gemixte effecten als het om compounds gaat, cakes mag wel single effect zijn af en toe als het een mooi effect is bijvoorbeeld veel goud. Maar 19 shots green peony nee. Bonbridge had vroeger van die single effect 19 shots cakes dat was toen leuk maar zou nu niet interessant zijn. Een ander argument zou kunnen zijn dat single effects cake misschien wat goedkoper kunnen zijn
                  Laatst aangepast door Thresher; 27 December 2023, 19:46.
                  Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                  Comment


                    #10
                    Tempo is overigens prima, zolang de effecten zich er maar voor lenen.

                    Bijv special katan met dahlia's of scala 100 kan dat prima en voegt het wat toe.

                    Bij blinker, goud, ghost of crackling is teveel tempo vaak ten koste van het effect.

                    Comment


                      #11
                      Ik deel je mening hoor, had zelf het liefste die oude ZEN 100sh blokken. single effect volgas rammelen maar.

                      Maar cakes zoals de Cruelty zijn er te weinig van. Zou zelf veel meer single effect cakes zien maar weet ook dat dat niet realistisch is omdat het marketing technisch gewoon niet handig is, de normale consumenten willen juist in 1 compound alles gezien hebben want die kopen er geen 3+.
                      Die vinden juist een cake met alleen maar peonies maar saai.

                      Dus ja 100% met je eens maar weet ook dat het niet haalbaar is helaas.

                      *toevoeging: dat oude 'VIP' samenstellings concept was best een tof concept, single effect cakes die je dan zelf kon samenstellen tot een grote box. Maar ook dat is weer een voorbeeld van dat het niet werkt gezien het nu niet meer bestaat.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Ik doel eigenlijk wel op mix compounds maar de single effecten vind ik vaak te druk.
                        Ik noem wat voorbeelden.

                        Brocade crown with red strobe and crackling.
                        Of silver glitter willow with red strobe and blue stars.
                        Of green Peony with yellow stars and white blink etc.
                        Gave combinaties maar niet in consumenten vuurwerk.

                        Ik zie liever single effecten.
                        Dus neem een 100sh compound
                        5 shots red glitter willow.
                        5 shots brocade crown
                        5 shots green glitter willow.
                        5 shots blue dahlia.
                        5 shots gold glitter willow.
                        5 shots green blink purple stars
                        5 shots silver crown
                        5 shots red blink yellow stars
                        5 shots silver palm
                        5 shots gold blink blue stars.
                        Etc

                        Zo heb je een mixed blok maar wel met zuivere singel effecten.
                        Dat zou ik graag zien!

                        Comment


                          #13
                          Dubbel gevoel bij, ben het met je eens dat er soms teveel in 1 schot geprobeerd wordt, waardoor het er "net niet" uitziet.

                          Echter als er eens een succesvolle poging tussen zit, vind ik het wel weer gaaf.

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
                            Ik doel eigenlijk wel op mix compounds maar de single effecten vind ik vaak te druk.
                            Ik noem wat voorbeelden.

                            Brocade crown with red strobe and crackling.
                            Of silver glitter willow with red strobe and blue stars.
                            Of green Peony with yellow stars and white blink etc.
                            Gave combinaties maar niet in consumenten vuurwerk.

                            Ik zie liever single effecten.
                            Dus neem een 100sh compound
                            5 shots red glitter willow.
                            5 shots brocade crown
                            5 shots green glitter willow.
                            5 shots blue dahlia.
                            5 shots gold glitter willow.
                            5 shots green blink purple stars
                            5 shots silver crown
                            5 shots red blink yellow stars
                            5 shots silver palm
                            5 shots gold blink blue stars.
                            Etc

                            Zo heb je een mixed blok maar wel met zuivere singel effecten.
                            Dat zou ik graag zien!
                            de supernova van evo had dit, maar is helaas afgekeurd...

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
                              Ik doel eigenlijk wel op mix compounds maar de single effecten vind ik vaak te druk.
                              Ik noem wat voorbeelden.

                              Brocade crown with red strobe and crackling.
                              Of silver glitter willow with red strobe and blue stars.
                              Of green Peony with yellow stars and white blink etc.
                              Gave combinaties maar niet in consumenten vuurwerk.

                              Ik zie liever single effecten.
                              Dus neem een 100sh compound
                              5 shots red glitter willow.
                              5 shots brocade crown
                              5 shots green glitter willow.
                              5 shots blue dahlia.
                              5 shots gold glitter willow.
                              5 shots green blink purple stars
                              5 shots silver crown
                              5 shots red blink yellow stars
                              5 shots silver palm
                              5 shots gold blink blue stars.
                              Etc

                              Zo heb je een mixed blok maar wel met zuivere singel effecten.
                              Dat zou ik graag zien!
                              Ik heb veel straatfilmpjes bekeken de laatste weken, vaak moest ik terugdenken aan dit topic.

                              Voor mij heb je gelijk.

                              Ik heb het gevoel dat cakes en compounds steeds rommeliger worden.

                              Er lijkt voor mij een toename aan veel teveel verschillende effecten per shot te zijn.
                              En compounds met teveel verschillende cakes waardoor enige samenhang ontbreekt.

                              Grove ideeën:

                              per shot, of 5, of salvo maximaal 2 effecten erin. Een derde effect maakt het rommelig en de totale uitwerking te zwak.

                              Voor compounds moet op een bepaalde mate de opbouw correct zijn. Bijvoorbeeld Crackling is een sterk effect, deze moet heel de box door aanwezig zijn, met opbouw of niet. Of alleen in de finale. Maar niet alleen in een cake halverwege.

                              Gewoon maar wat gedachten hier…

                              Comment

                              Working...
                              X