Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kruitinhoud moet juist gecommuniceerd worden!

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk bericht
    Ik vraag me eigenlijk af wat de maximale kruitinhoud kan zijn voor 25mm tubes. Katan zegt 25 mm bevat vrijwel nooit meer dan 15 gram per tube. Ook in VWT prijsvraag 2 geeft VWT als richtlijn 13.5 gram per tube. Misschien dat een importeur hier antwoord op kan geven?
    maar dat zou betekenen dat 30mm ook nooit 25 gram kan bevatten lijkt mij...
    365 days a year pyromaniac

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
      maar dat zou betekenen dat 30mm ook nooit 25 gram kan bevatten lijkt mij...
      25 gram kan wel degelijk in 30mm, maar dan bevat het schot over het algemeen een dikke mine.

      Comment


        Dit is ook wel een mooie, de Transbomber XXL. Ik wist niet beter dan dat die 7000 gram kruit had. Zo staat het ook hier op VWC en op Vuurwerkbieb.

        Kijk ik een video terug in het topic https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...ransbomber+xxl en zie ik een opname van de labels. Je raadt het al, iets meer dan 4000 gram
        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Schermafbeelding 2019-11-05 om 18.10.22.jpg
Vertoningen:1
Grootte:341,8 KB
ID:	1574662

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
          25 gram kan wel degelijk in 30mm, maar dan bevat het schot over het algemeen een dikke mine.
          Weet ik niet dat was de vraag. Als ik namelijk simpel denk 15 in 25 dan zit er in 30mm max 18 gram.

          Vandaar de vraag
          365 days a year pyromaniac

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Rico Bekijk bericht
            Dit is ook wel een mooie, de Transbomber XXL. Ik wist niet beter dan dat die 7000 gram kruit had. Zo staat het ook hier op VWC en op Vuurwerkbieb.

            Kijk ik een video terug in het topic https://forum.vuurwerkcrew.nl/showth...ransbomber+xxl en zie ik een opname van de labels. Je raadt het al, iets meer dan 4000 gram
            [ATTACH=CONFIG]48530[/ATTACH]
            Even voor de zekerheid: dit is dus de "oude" Transbomber XXL uit het winkelassortiment van Vuurwerkdiscount waar vervolgens kennelijk een omlabeling voor is uitgeleverd, de Megastorm, want daar is de video met de getoonde labels van. Dat er geen misverstanden ontstaan en dat men denkt dat het hier om de nieuwe Transbomber Champions Edition gaat die door veel Rubro-winkels de XXL-versie van de Transbomber wordt genoemd...
            www.huismanvuurwerk.nl

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkpro Bekijk bericht
              Weet ik niet dat was de vraag. Als ik namelijk simpel denk 15 in 25 dan zit er in 30mm max 18 gram.

              Vandaar de vraag
              Door een grotere diameter groeit het oppervlak aanzienlijk.

              Oppervlakte = straal x straal x pi (3,14).
              Straal is een halve diameter

              25mm geeft 1962 mm2 oppervlakte
              30mm geeft 2826 mm2 oppervlakte, dat is pak'm beet 50% meer oppervlakte.
              Als de compactheid en vulhoogte gelijk blijft, kan er dus 50% meer kruit in.

              Dat zou 15 gram in 25mm maken en 22,5 gram in 30mm.
              Meestal gaat een deel naar de mine die los ligt, dus 25 gram in 30 mm is noet ondenkbaar
              [B]Groetjes Kamikaze[/B]

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
                25 gram kan wel degelijk in 30mm, maar dan bevat het schot over het algemeen een dikke mine.
                Volgens mij is een mine gewoon wat losse sterren op een bombette en niet erin. Ik kan er naast zitten. Een tail zit volgens mij wel vast aan een bombette.

                Comment


                  Ja dit klopt, die 25 gram is ook het totale NEM van de hele tube. Dus de stijglading, eventuele mine etc. Met 25 gram in een tube kan je rekenen op 6/7 gram voor de stiiglading en mine/tail en de rest in de bombette. Dan is ie echt royaal gevuld.

                  De meeste profblokken 100sh 30mm zonder mines en tails hebben vaak 1900/2000 gram NEM.

                  Comment


                    Even wat niet leven inblazen, want de kruitdampen lijken opgestegen te zijn... als ik het bovenstaande allemaal goed lees, kan bijvoorbeeld ook de Head Hunter van Magnum (en het broertje van Broekhof) ook op de 'lijst van misleidende cakes'?

                    500gr en 20sh, dat zou betekenen dat er 25gr in deze 25mm tubes moet zitten (wel met mine).

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door Pyro Is Art Bekijk bericht
                      Eens. Misleiding.
                      het is niet eens zoals eerder een VORM van misleiding / oplichting.
                      Het is gewoon misleiding in zijn meest pure vorm maar dat vind ik ook bij films van diverse boxen en of demo`s.
                      naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

                      Comment


                        Conclusie ? 500 grams 20 shots cakes zijn bij voorbaat een illusie ?

                        Als er een merk is waar ik vertrouwenin heb dan is het funke, als je ook ziet dat ze de 500grams cakes in 30mm uitvoeren en dit joekels van een cakes zijn en kom in al snel op de bovenstaande conclusie uit.
                        Laatst aangepast door lbanoa; 7 November 2019, 00:32.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door laurence Bekijk bericht
                          Conclusie ? 500 grams 20 shots cakes zijn bij voorbaat een illusie ?

                          Als er een merk is waar ik vertrouwenin heb dan is het funke, als je ook izte dat ze de 500grams cakes in 30mm uitvoeren en dit joekels van een cakes zijn en kom in al snel op de bovenstaande conclusie uit.
                          Funke is de enige die de 25 gram daadwerkelijk benut. Kijk maar wat een dikke mines en tails daar ieder shot heeft en ieder shot is ook dik gevuld. Dat siert Funke ook juist, die combinatie van dikke mines en dikke boeketten.

                          Comment


                            lol? hier zat ik van de week nog aan te denken, van dat sommige importeurs ons naaien qua kruit inhoud.
                            wat kunnen we hier aan doen?
                            zijn wel smerige akties!!!

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
                              lol? hier zat ik van de week nog aan te denken, van dat sommige importeurs ons naaien qua kruit inhoud.
                              wat kunnen we hier aan doen?
                              Geen vuurwerk meer kopen denk ik
                              Vuurwerk doet de duivels dansen

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
                                Geen vuurwerk meer kopen denk ik
                                dat kan over twee toch niet meer, zitten we aan de confettie kanonnen.

                                Comment

                                Working...
                                X