Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[2019] Dealers in NL gezocht voor Funke en Luypaers

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Hahahaha ja inderdaad.
    Opzich wel te begrijpen toch. Funke handelt direct met Zena Belgie. Lesli doet de import voor de NL markt voor Zena. Funke - Zena BE - Lesli klinkt dan al een stuk logischer.

    Comment


      #77
      Dus straks Funke te krijgen via de ZenaNL dealers, lekker dichtbij
      2024 >> 25

      Comment


        #78
        Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
        Opzich wel te begrijpen toch. Funke handelt direct met Zena Belgie. Lesli doet de import voor de NL markt voor Zena. Funke - Zena BE - Lesli klinkt dan al een stuk logischer.
        True. Kwa handel.. kwa pyro vind ik het geen combo haha. Maar ik snap het.
        75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

        Comment


          #79
          Top Vuurwerk Breda gaat ook Funke én Luypaers verkopen, bron FPM

          Ik zit te popelen op nieuws wie in het Noorden het mag voeren

          Comment


            #80
            oke maar mediora in middenmeer gaat het hier ook verkopen moet eerst maar is zien wat het allemaal gaat kosten eind van het jaar ! maar kijk je heb daar dan wel weer 20% korting dat maakt het dan wel weer interessant.

            Comment


              #81
              Al die cakes en blokken komen sowieso in aangepaste versie naar deze markt. Hier moet je een combinatie hebben van mines en bombettes om tot 25 gram per tube te hebben. Dat hoeft voor de rest niet in Europa en dat is ook niet met de huidige Funke producten.

              Comment


                #82
                Dus je denkt dat er aparte Funke batches komen voor de NL-markt ?
                2024 >> 25

                Comment


                  #83
                  Ik weet niet hoor of dat ik gewoon niet zo enthousiast ben maar wat is er nu zoveel beter aan het vuurwerk van Funke? Ik neem aan dat als het in NL verkocht mag worden er toch ook gewoon aan de regels gehouden moet worden toch, een ieder kent Funke van het professionele spul maar als het hier verkocht gaat worden is dus gewoon het maximale van 30mm en max 2kg kruit per box toch? Of is dat ook alweer versoepeld ten gunste van ons? Of is de kwaliteit zoveeeel beter dan het vuurwerk wat we nu gewend zijn? Kan iemand mij dat misschien uitleggen....

                  Comment


                    #84
                    Opzich heeft funke echt wel mooie producten met verschillende aparte effecten. Echter denk ik dat het vuurwerk van afgelopen jaar al flink naar beneden is geschroefd kwa burst en spreiding. We gaan het allemaal meemaken dit jaar. Of niet. Ben benieuwd naar de ontwikkelingen en wanneer deze aangeboden gaan worden in de nl shops buiten arentz om, want die hebben het al.

                    Comment


                      #85
                      Als de burst (die van de salutes was al bekend) en spreiding inderdaad gedownsized is zal Funke met z'n prijzen hier geen voet aan de grond gaan krijgen,
                      2024 >> 25

                      Comment


                        #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door Pointer Bekijk bericht
                        Als de burst (die van de salutes was al bekend) en spreiding inderdaad gedownsized is zal Funke met z'n prijzen hier geen voet aan de grond gaan krijgen,
                        Alles moet nu volgens de CE normen. Ik heb ook 4 Funke blokjes besteld echt puur om te testen of het echt zoveel beter is dan de nl consu bakjes. Met f4 had Funke echt pareltjes erbij. Van mij mogen ze wel weer underground gaan haha.

                        Comment


                          #87
                          Ben ook zeer benieuwd hoe het iedereen hier gaat bevallen als alles aan de NL regels voldoet. Laat het maar zo ver zijn dat we de eerste films en demo's te zien krijgen, tot die tijd wacht ik rustig af.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #88
                            Oorspronkelijk geplaatst door elburgersc Bekijk bericht
                            Ik weet niet hoor of dat ik gewoon niet zo enthousiast ben maar wat is er nu zoveel beter aan het vuurwerk van Funke? Ik neem aan dat als het in NL verkocht mag worden er toch ook gewoon aan de regels gehouden moet worden toch, een ieder kent Funke van het professionele spul maar als het hier verkocht gaat worden is dus gewoon het maximale van 30mm en max 2kg kruit per box toch? Of is dat ook alweer versoepeld ten gunste van ons? Of is de kwaliteit zoveeeel beter dan het vuurwerk wat we nu gewend zijn? Kan iemand mij dat misschien uitleggen....
                            Gaat vw voor jullie enkel om burst en spreiding? Als ik de luxe van liefhebber Funke had ging ik precies hetzelfde doen; bijzondere kleuren en goud tot het summum zien te verheffen. Zelden gefocust op spektakel maar juist op kwaliteit als nooit eerder gezien. Die kwaliteit zit hem in de cakes en sommige boxen in; zuivere kleuren, ook de bijzonderder kleuren, dikke sterren die lang branden (liever weinig dikke dan meerdere kleine), heldere blink, lang hangend perfect gekleurd goud. En dat alles vooral in combi's die vaak opvallend en weinig voorkomend, gewoon omdat het kan en je het zelden zo ziet en het toch zo hoge kwaliteit móet kunnen als je maar genoeg doorzet. En dan zorgt hij nog voor spektakelboxen om de liefhebbers daarvan tevreden te stellen.
                            Maar als enkel daar de focus op had gelegen bij herr Funke; burst en spreiding, had je hem dan zo moeite zien doen om goeie bengalen op de markt te zetten? Gillende keukenmeiden? Pijlen met falling leaves notabene?! Of zien hoe moeite hij doet om nostalgische labels voor elkaar te krijgen die het effect uitbeelden op ouderwetse manier getekend?! Deze kerel gaat niet enkel voor het dikste spektakel op de markt zetten; hij wil de pyrofiel doen klaarkomen met het type vuurwerk dat hij mist, of de kwaliteit dat naar een nóg hoger plan getild kan worden.

                            Je hebt gewoon verschillende manier van vuurwerk liefhebben, en die kun je allebei mooi vinden of de een wat belangrijker dan de andere; meer gericht op burst en spreiding, of op type en kwaliteit effecten. Er zijn gewoon verschillende soorten mensen, en verschillende soorten liefhebberij, in alle gradaties. Funke richt zich misschien meer op een bepaald soort liefhebber dan op een ander... Soms laat een importeur dat duidelijk merken; Evolution wil vuurwerk doen evolueren naar...?, Zena "harder faster stronger" lijkt zich vooral op het spektakel te focussen. Voor elk wat wils!

                            Ik, zei de gek, verheug me het meest op de kleuren in de Funke producten. De dahlia's. Hoelang mekker ik er hier al over? Dahlia's dahlia's, nooit in consuvuurwerk tot laatste paar jaar en Funke tilt het tot het hoogste niveau nooit mogelijk geacht in consu vuurwerk. En ik verheug me op de kleine dingen; bengalen, pijlen, heuler, wirbel. De grote multi-effect/kaliber boxen zijn me te duur en hou ik ook niet zo van. Ik zou eerder losse cakes met de bijzonderste effecten kopen, en dan wat single-effect 100sh boxen die me de kaak van m'n kop doen pleuren. Magoe; hopen dat het Noorden qua dealers niet overgeslagen wordt, en voor dit jaar is het budget al bijna op en show al bijna rond dus gaat nu puur om extra's van mijn kant, en dat wordt ook vast weer veul te veul
                            Laatst aangepast door Richardus; 16 February 2019, 19:12.

                            Comment


                              #89
                              Over RACT: nee, als funkenweiden cakes van Funke gekeurd worden, komen ze niet door de keuring. Men meldt dat burst in de grote boxen te hard is voor NL? Dan is dat risico. Maar het gros van de cakes en 100sh boxen zien er op de DE straatfilms niet risicovol uit, alleen dat puntje van de mine voor 15+gr/sh cakes en 2kg max in compounds, dan maar doorlontboxen?

                              Heel benieuwd hoe het er voorstaat eind van het jaar, of nog beter; na de komende jaarwisseling

                              Comment


                                #90
                                Vuurwerkbunker ook Luypaers en Funke

                                Comment

                                Working...
                                X