Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minimale verkoopprijzen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    Als het om vuurwerk gaat maken een aantal mensen zich opeens druk. Maar overal kosten de nieuwe iPhone, Galaxy, Panorama, Donald Duck, Adidas-voetbalschoenen, Nike's, enz. hetzelfde en dan hoor je er niemand over...

    Overigens is de definitie van prijsafspraken de afgelopen jaren al veelvuldig op dit platform besproken en daaruit is duidelijk naar voren gekomen dat wat importeurs richting winkeliers doen, vergelijkbaar met de merken en producten die ik hierboven noemde, niet verboden is. Het wordt anders als importeurs onderling afspraken gaan maken over bijv. de minimale prijs voor compounds en dat dan de markt opleggen.
    www.huismanvuurwerk.nl

    Comment


      #62
      Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
      Als het om vuurwerk gaat maken een aantal mensen zich opeens druk. Maar overal kosten de nieuwe iPhone, Galaxy, Panorama, Donald Duck, Adidas-voetbalschoenen, Nike's, enz. hetzelfde en dan hoor je er niemand over...

      Over het algemeen is dit inderdaad waar, maar in de praktijk kom je toch echt wel tegen dat ze onder de adviesprijs worden aangeboden.
      Verder bemoei ik mij niet met de discussie, want ik schaf mijn vuurwerk aan in de freakacties en de mooie korting acties van bijvoorbeeld Broekhoff/Magnum etc
      Vuurwerk doet de duivels dansen

      Comment


        #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
        Dat heet een vrije markt.
        Ja natuurlijk is dat vrije markt . Dat wil echter niet zeggen dat de boel voor alles en iedereen die betrokken is bij verkoop zo zwart-wit is. Er spelen allerlei belangen, van de grotere tot de kleinere winkel - en nee, je kunt niet altijd zeggen: nou, dan ga je maar over de kop en de groeten. Dat is, in sommige gevallen, echt te kort door de bocht. Vergeet niet dat het verdwijnen van verkooppunten ook niet iedereen ten goede komt.

        Comment


          #64
          Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
          Als het om vuurwerk gaat maken een aantal mensen zich opeens druk. Maar overal kosten de nieuwe iPhone, Galaxy, Panorama, Donald Duck, Adidas-voetbalschoenen, Nike's, enz. hetzelfde en dan hoor je er niemand over...

          Overigens is de definitie van prijsafspraken de afgelopen jaren al veelvuldig op dit platform besproken en daaruit is duidelijk naar voren gekomen dat wat importeurs richting winkeliers doen, vergelijkbaar met de merken en producten die ik hierboven noemde, niet verboden is. Het wordt anders als importeurs onderling afspraken gaan maken over bijv. de minimale prijs voor compounds en dat dan de markt opleggen.
          Bedankt voor je input.

          Echter zitten we hier op een vuurwerkforum en is het dus in mijn ogen niet gek dat dit hier dus besproken wordt. Het een sluit het ander natuurlijk niet uit, en inderdaad doen vrijwel alle grote merken dit.


          Echter ben ik van mening dat wat importeurs doen onder prijsbinding valt, prijsbinding is wel verboden onder europese regels en ook dit mat dus simpelweg niet.

          Nou ben ik geen expert op dit gebied, mochten anderen hier meer over weten corrigeer mij vooral.

          Comment


            #65
            Waarom zou ik als grootverbruiker het zelfde moeten betalen als mijn buurman die 2 potjes en een pak pijlen koopt?
            PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

            Comment


              #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
              Waarom zou ik als grootverbruiker het zelfde moeten betalen als mijn buurman die 2 potjes en een pak pijlen koopt?
              Je moet helemaal niks. Bestel halverwege het jaar en je bent een stuk goedkoper uit dan de buurman. Vind je dat je dusdanig veel bestelt, waardoor er nog iets mogelijk moet zijn met de online gecommuniceerde prijs, dan bel of mail je de bekende winkels en het wordt geregeld.

              Een aantal hier doen alsof de wereld ineens vergaat, terwijl dit op zeer veel van je jaarlijkse aankopen van toepassing is. Op praktisch alles kan je over de prijs onderhandelen, zeker als je veel afneemt.

              Comment


                #67
                Dat een winkel onder adviesprijs wil verkopen als lokker moet een winkel helemaal zelf weten, een winkel kan nooit dat met alle producten doen dus er is vanzelf al sprake van een negatieve feedback loop waardoor het helemaal niet nodig is voor een importeur om in te grijpen.

                Nu zijn alle prijzen hetzelfde dus kan een winkelier alleen concurreren op groote van het assortiment... Maar niet iedere winkel heeft die mogelijkheid door beperking van locatie en bunkers, dus het probleem wat als reden wordt opgegeven (minder concurrentie) verschuift alleen maar.

                Comment


                  #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door firekwakkers Bekijk bericht
                  Een aantal hier doen alsof de wereld ineens vergaat, terwijl dit op zeer veel van je jaarlijkse aankopen van toepassing is. Op praktisch alles kan je over de prijs onderhandelen, zeker als je veel afneemt.
                  Ik welke reacties vergaat de wereld dan? Ik zie hier maar een paar man over dit onderwerp hun vragen hebben en het hier over hebben. Je weet wel, waar een forum voor bedoeld is. Ook als het onderwerp jou niet bevalt.
                  https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

                  Comment


                    #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
                    Ik welke reacties vergaat de wereld dan? Ik zie hier maar een paar man over dit onderwerp hun vragen hebben en het hier over hebben. Je weet wel, waar een forum voor bedoeld is. Ook als het onderwerp jou niet bevalt.
                    Deze discussie is al langer gaande op andere delen van dit forum, maar bedankt voor je bijdrage.

                    Comment


                      #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
                      Bedankt voor je input.

                      Echter zitten we hier op een vuurwerkforum en is het dus in mijn ogen niet gek dat dit hier dus besproken wordt.
                      Jij bedankt voor jouw reactie maar je suggereert dat ik iets gek vind of niet besproken mag of kan worden. Dat heb ik niet gezegd of geschreven.

                      Ik geef wel aan dat ik het typisch vind dat nu het vuurwerk betreft mensen opeens heel geprikkeld reageren terwijl als het gangbare of andere artikelen betreft je er bijna nooit iemand over hoort. Zelfs elk krat bier in NL heeft een absolute minimumprijs waar je niet onder mag gaan als winkelier. Doe je dat wel dan krijg je nooit meer geleverd...

                      En verder reageer ik op het feit dat er in het zoveelste topic over dit onderwerp weer exact dezelfde dingen worden aangehaald. Zoals Firekwakkers ook al zegt.
                      www.huismanvuurwerk.nl

                      Comment


                        #71
                        het gaat mij persoonlijk om het feit dat GBV om elk wissewasje aan de telefoon hangt om met het vingertje te wijzen. alsof de recherche erop zit

                        Comment


                          #72
                          Naar mijn mening is het goed dat een importeur als GBV-Weco probeert zijn kleinere dealers te beschermen tegen het mislopen van klandizie doordat de grotere spelers een voordeel hebben. Daarentegen moet GBV zich wel realiseren dat de freaks dan wel een andere leverancier op gaan zoeken waar ze wel de korting krijgen. Daardoor kunnen dus ook de grotere spelers hun klandizie zien vertrekkennaar de concurrent en deze misschien wel besluiten te stoppen met het afnemen van GBV producten omdat ze met de markt niet meekunnen. Waar doe je dan verstandig aan?

                          Comment


                            #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Darjon Bekijk bericht
                            Naar mijn mening is het goed dat een importeur als GBV-Weco probeert zijn kleinere dealers te beschermen tegen het mislopen van klandizie doordat de grotere spelers een voordeel hebben. Daarentegen moet GBV zich wel realiseren dat de freaks dan wel een andere leverancier op gaan zoeken waar ze wel de korting krijgen. Daardoor kunnen dus ook de grotere spelers hun klandizie zien vertrekkennaar de concurrent en deze misschien wel besluiten te stoppen met het afnemen van GBV producten omdat ze met de markt niet meekunnen. Waar doe je dan verstandig aan?
                            Kort antwoord: je doet verstandig aan datgene dat je op lamge termijn het meest oplevert zonder dat het op korte termijn je kop kost.

                            Lang antwoord: de gewone consument bedienen levert ontzettend veel geld op via een fijnmazig netwerk aan dealers. De 100 freaks die daardoor naar de concurrent lopen vallen in het niets tegenover miljoenen normale consumenten. In geval van GBV is de samenwerking met Evo alleen maar slim. Die naam zit zo erg in de hoofden van de freaks, dat het wel weer een paar jaar duurt totdat ze overstappen naar een waardige concurrent
                            [B]Groetjes Kamikaze[/B]

                            Comment


                              #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                              terwijl als het gangbare of andere artikelen betreft je er bijna nooit iemand over hoort. Zelfs elk krat bier in NL heeft een absolute minimumprijs waar je niet onder mag gaan als winkelier. Doe je dat wel dan krijg je nooit meer geleverd.
                              Ken ook weinig mensen die met veel passie een krat bier kopen.

                              Comment


                                #75
                                Je zou je af moeten vragen waarom je als winkel GBV producten wilt verkopen...

                                Comment

                                Working...
                                X