Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste en laatste jaar van 25 gram per tube e.a.?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Ik dus niet hè; heb eens naar m'n lijstje gekeken en behalve een "assortiment" staat er niks van 15+ gram tussen... Ik word niet zo warm van een cijfertje (zie het ook niet extreem terug in resultaat) en zie nog altijd loeiveel goeie 15gramsshots cakes.




    maar 'ns VuurwerkBoulevard bellen, kijken of Albert Vervlinder d'r wat mee kan
    Niet voor het 1 of andere maar pak eens een demo waar ze bijvoorbeeld het Rubro spul schieten. Dan denk je denk ik anders over het 25grams verhaal. Het is echt een totaal andere wereld. Maar je hebt gelijk, er zijn genoeg goede <15grams artikelen te koop voor een leuke prijs die bij de meeste beter in het budget passen.

    Comment


      #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Mister-e Bekijk bericht
      Het zou dus in strijd zijn met de Europese Regelgeving om de tubeinhoud van cakes te verlagen naar 15 gram.
      Ja, dat klopt. Het zit alsvolgt: een categorie toestaan of een vuurwerktype toestaan uit een categorie in nationale wetgeving betekent dan ook 1:1 naar de door de EU gestelde eisen.
      Bijvoorbeeld: buskruitknallers toestaan uit Categorie 2 betekent dat deze maximaal 6 gram buskruit mogen bevatten (door EU vastgesteld), in plaats van maximaal 2.5 gram wat nu (nog) in de Nederlandse RACT staat. De RACT nu is nog steeds grotendeels in strijd met de EU vuurwerkeisen.
      De RACT was voorheen de RNEV 2004 (Regeling Nadere Eisen Vuurwerk).
      Laatst aangepast door DeejayTim; 18 November 2012, 14:37.

      Comment


        #78
        Even terugkomend op de doorlontbakken die dit jaar zijn verschenen: Van een verkoper heb ik me laten vertellen dat zij dit als meerdere afzonderlijke cakes/potten moeten aanbieden, daarbij niet mogen spreken over enige vorm van doorlonten. Gezien dit blijkbaar tegen regelementen is.

        Comment


          #79
          Logisch, doorlonten is verboden.

          Comment


            #80
            Het wordt echt steeds dommer en bizarder hoe de regelgeving is in dit land.
            Alle landen om ons heen worden steeds vrijer terwijl wij steeds meer in een dictatuur leven.
            Jammer dat het volgend jaar alweer voorbij is. Hopen dat dit weer een fout is.
            Website: https://www.rfgfireworks.nl

            Comment


              #81
              als ze de boel weer terug willen draaien hebben ze mij daar echt niet mee .
              het is hun fout daar mogen we nu dankbaar gebruik van maken
              Laatst aangepast door magnolia; 21 November 2012, 20:44.
              02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

              Comment


                #82
                Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
                Het wordt echt steeds dommer en bizarder hoe de regelgeving is in dit land.
                Alle landen om ons heen worden steeds vrijer terwijl wij steeds meer in een dictatuur leven.
                Jammer dat het volgend jaar alweer voorbij is. Hopen dat dit weer een fout is.
                Wat wordt er bij onze buurlanden beter dan? België is van praktisch onbeperkt naar 2 gram max gegaan.
                En Duitsland is behalve de prijzen ook echt niet beter dan Nederland.
                Dan is er nog de 25 gram per shot regeling.... Waarom zou dit teruggedraaid moeten worden??
                Ik kan slechts één ding verzinnen, maar dat zou nog moeten gebeuren.
                Maar om justitie geen munitie voor een kud excuus te geven.Hou ik dat nog ff voor me.
                Zeg niet alles wat je weet,maar weet wat je zegt...

                Comment


                  #83
                  Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, het verbod op 25 gram.
                  Nederland heeft getekend voor de ce en heeft daar nu een beetje veel spijt van en gebruikt het ract daar idd voor om het een en ander tegen te houden.
                  Wacht maar rustig af, ze worden nog wel op hun afwashandjes getikt.

                  Comment


                    #84
                    Nog steeds geen reactie vanuit de branche wat ze hier aan willen gaan doen?

                    Comment


                      #85
                      je ziet soms dat de overheid een schuurtje uitruimt waar 1.4 belgisch of duits vuurwerk ligt opgeslagen met de opmerking dat ze zeer zeer zwaar vuurwerk in beslag hebben genomen en gebruiken daar illegale redenen voor waar niemand wat aan schijnt te kunnen doen.vooral nu er dus de nieuwe europese regels zijn(gebruiksaanwijzing,ce keur etc).zelfs als nederland gedwongen word om de regels te volgen kunnen invoer belasting en dergelijke dingen gebruikt worden om alsnog de vuurwerktoerist tegen te houden of niet??

                      Comment


                        #86
                        Dat noem je gewoon stigmatiseren, om zo je eigen vuurwerk tot superieur en vooral veilig te benoemen.

                        Comment


                          #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
                          Dat noem je gewoon stigmatiseren, om zo je eigen vuurwerk tot superieur en vooral veilig te benoemen.
                          het is zo jammer dat ik geen miljoenen op de bank heb anders zou ik een zaak beginnen tegen de staat,stel je hebt een opel in duitsland en een identieke opel in nederland dan zou duitse ineens gevaarlijk zijn dat is toch te gek voor woorden.echt eigen markt beschermen en belasting voor de staat innen

                          Comment


                            #88
                            Oorspronkelijk geplaatst door herdervriend Bekijk bericht
                            Het wordt echt steeds dommer en bizarder hoe de regelgeving is in dit land.
                            Alle landen om ons heen worden steeds vrijer terwijl wij steeds meer in een dictatuur leven.
                            Jammer dat het volgend jaar alweer voorbij is. Hopen dat dit weer een fout is.
                            Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
                            als ze de boel weer terug willen draaien hebben ze mij daar echt niet mee .
                            het is hun fout daar mogen we nu dankbaar gebruik van maken
                            Mwah die angst betreft het verbieden van 25 grams producten per ingang van volgend jaar heerst hier niet hoor. Al dit werk laat zich niet eenvoudig compenseren.

                            De heren uit het kamertje kunnen dan wel onverantwoordelijk met het belastinggeld van de burger rondstrooien (zoals die 12 miljoen welke in de plee zijn verdwenen met dank aan de slimmeriken en hun studieboete plan), maar met de inkomsten van heel wat importeurs zullen niet zomaar aan kunnen poten zonder dat het de staat geld gaat kosten.

                            Comment


                              #89
                              Maar wat denken jullie dan, dat het wel of niet verboden gaat worden?
                              Neem het ervan!

                              Comment


                                #90
                                Het zal zo'n vaart niet lopen denk ik. Men is altijd creatief geweest in vuurwerkland om regeltjes te omzeilen via legale wegen. Als iets haalbaar is en het mag, dan kan het! Als je ziet wat er afgelopen jaren al veranderd is op siervuurwerk gebied is voor nederlandse begrippen al ruim. Het knalvuurwerk is nog steeds om te huilen helaas. Ik trek dan ook mss de vergelijking met 25 jaar geleden, toen een astronaut nog een astronaut was, sishing crackers en japanse kanonslagen! Ik heb hier de eerste folders alweer liggen en snap niet waarom het knalvuurwerk op vlinders en nitraten moeten lijken, qua uiterlijk. Tegenwoordig ook cracklingballs die het uiterlijk van een handgranaat hebben. Pure geld klopperij!

                                Maar we zullen wel zien met die 25grams regeling. tegen die tijd hebben we vast weer wat nieuws bedacht!
                                Eind goed, Knal goed!

                                Comment

                                Working...
                                X