Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen die tegen vuurwerk zijn

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #61
    Mijn ouders laten me behoorlijk vrij ze laten me gang gaan maar laten me ook niet weer te veel me gang gaan en ik moet eerlijk zeggen opzich is dat de beste manier (TIP VOOR DE OUDERS HIER OP HET FORUM )

    Comment


      #62
      Het zelfde hier Mag gelukig zelf bepalen hoeveel ik besteed en of het nou legaal is of illegaal dat kan mijn ouders ook al niet zo veel meer schelen
      www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

      Comment


        #63
        Oorspronkelijk geplaatst door nitraat12 Bekijk bericht
        Het zelfde hier Mag gelukig zelf bepalen hoeveel ik besteed en of het nou legaal is of illegaal dat kan mijn ouders ook al niet zo veel meer schelen
        Haha mijn ouders wel hoor maar ze zijn ook blij dat ik meer van de sier ben en niet van al dat losse geknal.

        Maar ik bedoelde meer met shows.

        Zou niet weten hoe erg het is als je ouders je alles verbieden

        Comment


          #64
          Pff, wat een geluk.
          Mijn pa is zelf vuurwerkgek. Ik denk dat het samenspel van mijn pa, oom en neef ertoe heeft geleid dat ik ook vuurwerkgek ben geworden.
          Eigenlijk zit het in de familie behalve oma, die vind het maar niks.
          Ik kan zoveel opkopen tot mijn rekening leeg is, mijn pa vind illegaal vuurwerk dat ik heb fascinerend en ik kan zoveel op straat meenemen als ik wil
          ik kan 1000x keer naar belgiƫ gaan. Zolang ik, maar niet later dan 22u thuis ben.
          kijk, van zo'n pa moet je het maar hebben hea
          2011, denk!

          Comment


            #65
            Ik heb zelf ook lastige ouders. Ouders die helemaal niks van vuurwerk moeten hebben, en een vader die alleen maar m'n moeder volgt. Ik werd tot m'n 10de zowat gepusht om niks met vuurwerk te krijgen. Maar als je broers hebt die voor elk jaar meer dan 2/3k de lucht in stoken, kunnen ze je niet meer tegen houden.

            Mijn broers wonen vlakbij de grens NL/BE en elk jaar is het flink inkopen. Zij hebben de periode al gehad om een beetje te zoeken naar grenzen, en daarom houden ze het alleen bij Belgisch vuurwerk. Ik nog niet! En daarom ga ik dit jaar over op de shells.

            M'n vader/moeder weten niet hoeveel kracht in zulk spul zit en als ze weten dat ik het op m'n kamer heb liggen, dan moet ik op kamers. Maarja, dan moeten ze maar ook comprissen sluiten en niet elke keer het afkappen als ik erover begin.

            En dat vindt ik het grootste nadeel van mijn ouders. Ze weten dat ik altijd rekening met kinderen/dieren/oudere en andere mensen houd tijdens het stoken. Maar er is altijd een reden waarom ik geen vuurwerk binnen huis mag. Vroeger was het nog voor de verzekering/spontane(?) explosie gevaar/de politie. Maar de kans is groter dat m'n moeder een sigaret laat vallen op de zitzak waardoor het hele huis afbrand, dan wanneer mijn vuurwerk in mijn kledingkast spontaan ontploft.

            Ik raad ook iedereen aan die ook met zulke problemen zit het gewoon te doen. Natuurlijk niet te veel en wel alles op een bedachtzame plek verstoppen. Maar iedereen met een beetje gezond verstand, weet dat het bij ouders vaak om principes gaat.

            Comment


              #66
              Maar mijn pa zegt altijd als het huis afbrand (door bijvoorbeeld een gevallen sigaar) en er ligt een grote hoeveelheid vuurwerk , dan kan je fluiten naar je centen van de verzekering. Daarom heeft hij liever dat het in de schuur ligt.

              Of is dit onzin?

              Comment


                #67
                Oorspronkelijk geplaatst door fred 810 Bekijk bericht
                Maar mijn pa zegt altijd als het huis afbrand (door bijvoorbeeld een gevallen sigaar) en er ligt een grote hoeveelheid vuurwerk , dan kan je fluiten naar je centen van de verzekering. Daarom heeft hij liever dat het in de schuur ligt.

                Of is dit onzin?
                Ligt eraan of het gaat om legaal consumentenvuurwerk in Nederland en de hoeveelheid wat het is. Je mag geloof ik door het jaar heen een bepaalde hoeveelheid hebben liggen, maar dit is echter zeer weinig.
                Maar inderdaad, je kunt fluiten naar je centen als ze kwaad willen.

                Comment


                  #68
                  ja hier moet je zeker mee opassen, mijn advies is, sla het op in de schuur dat is al stukken veiliger. Je mag thuis 10 kg consumenten vuurwerk opslaan maar dit moet wel op een goede plek liggen etc.

                  Mijn ouders waren nooit moeilijk met vuurwerk, ja in het begin toen ik nog heel jong was maar daarna zeker niet meer.
                  Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                  Comment


                    #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door fred 810 Bekijk bericht
                    Maar mijn pa zegt altijd als het huis afbrand (door bijvoorbeeld een gevallen sigaar) en er ligt een grote hoeveelheid vuurwerk , dan kan je fluiten naar je centen van de verzekering. Daarom heeft hij liever dat het in de schuur ligt.

                    Of is dit onzin?
                    Dat is eigelijk per huishouden verschillend. Als er binnen NIET gerookt word. En de frietpan staat in de schuur zou de schuur dan toch gevaarlijker zijn.
                    Meestal zijn schuurtjes van hout, En bbq-en mensen in de tuin...

                    Het is wat mij betreft per huishouden verschillend. Ik leg het persoonlijk liever op me kamer dan in de schuur. Vooral die kruitlucht overtreft alles.

                    Ward.
                    Zena medewerker! | Fallas Valencia 2010! | Liuyang (China) 2012!

                    Comment


                      #70
                      hoe het in ieder geval niet hoor
                      daar zullen de ouders niet blij mee zijn, als ze thuis zijn
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                      2011, denk!

                      Comment


                        #71
                        bij mij maakt het me ouders niks uit dat ik vuurwerk koop
                        maar me moeder vind zo'n 160 euro er aan uitgeven wel genoeg.
                        me vader koopt voor rond de 300 mij moeder kent de prijzen tog niet van het vuurwerk me vader is ook wel een beetje een freak

                        zelf koop ik dan ook nog wat van handelaren en op o&n zelf koop ik wel is wat er bij zoals potten voor sluitingtijden van de vuurwerk winkels dan is er altijd een 3 halen 2 betalen actie dat geld voor sier producten. dus lekker profiteren
                        Vuurwerk is een vorm van kunst!

                        Comment


                          #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Firekiddo Bekijk bericht
                          Pff, wat een geluk.
                          Mijn pa is zelf vuurwerkgek. Ik denk dat het samenspel van mijn pa, oom en neef ertoe heeft geleid dat ik ook vuurwerkgek ben geworden.
                          Eigenlijk zit het in de familie behalve oma, die vind het maar niks.
                          Ik kan zoveel opkopen tot mijn rekening leeg is, mijn pa vind illegaal vuurwerk dat ik heb fascinerend en ik kan zoveel op straat meenemen als ik wil
                          ik kan 1000x keer naar belgiƫ gaan. Zolang ik, maar niet later dan 22u thuis ben.
                          kijk, van zo'n pa moet je het maar hebben hea
                          Ik wou echt dat ik dat had ...
                          Afgelopen o&n was bijna niet leuk meer door m'n ouders, in de avond mag k twee uur afsteken en dan tot 12 uur binnen zitten k mocht eigenlijk de hele ochtend niet afsteken (omdat m'n vader nog ging werken en hij is dierenarts dus dan zouden al die beestjes schrikken), dus om 12 uur 's middags ga ik meteen naar buiten afsteken want k kan natuurlijk niet wachten, moet ik nog 2 uur wachten voordat ik mag afsteken want ze willen nog even rust
                          En ik mocht geen foto's maken van m'n vuurwerk en maar heel weinig filmen, en op de 30ste gingen we weg, 1 dag voor oud en nieuw
                          om over het budget wat ik mag uitgeven maar niet te praten
                          M'n zus mag een zonnebril van 130 euro kopen en ik voor 40 euro vuurwerk
                          ze denken vast nog steeds dat dit iets is wat over een jaartje weer over is, maar ik hoop dat ze dit jaar begrijpen dat het echt mijn hobby is
                          Laatst aangepast door .fireworkfreak.; 14 August 2008, 15:43.

                          Comment


                            #73
                            Fireworkfreak, ik weet niet hoe oud je ben, maar je ouders zijn gewoon erg voorzichtig. Als je voor 40 euro vuurwerk heb, heb je zoiezo niet 12 uur de tijd om af te steken lijkt me, dan maak het toch niet uit dat je even moet wachten.
                            En een zonnebril en vuurwerk kan je niet vergelijken vind ik.

                            Gewoon even geduld hebben, mijn ouders waren eerst ook zo, ben nu 15 en het boeit hun eigenlijk niks meer wat ik doe
                            Kom tallemaal wel als je ouder ben.

                            Comment


                              #74
                              Gelukkig zijn mijn ouders wat losser. Het maakt hun niet uit hoeveel ik heb of het nou legaal/illegaal is. Alleen het zwaardere professionele spul zoals shells enzo mag ik niet maar daar heb ik (nog) geen behoefte aan. Knal of sier dat maakt niks uit. Om 12 uur savonds op oudjaarsdag staan me ouders te kijken naar mijn vuurwerk wat ze mooi vinden Mijn vader koopt ook elk jaar rond de 200 euro en hij vindt het ook mooi
                              Vuurwerk is een passie!

                              Comment


                                #75
                                Ik ben blij dat ik dit jaar nog 16 word. Zodat ik zelf kan bestellen en ophalen en bijkopen.. Maar mijn ouders doen er meestal niet zo heel moeilijk over.
                                Hebben ze eigenlijk nooit echt gedaan. Gelukkig heb ik ook een baantje dus kan ik zelf me budget uitkiezen. Al neem ik niet zo heel veel ;) zo'n 100/150 euro vind ik genoeg.
                                Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze, Het woord l33t is een verbastering van elite.

                                Comment

                                Working...
                                X