Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen die tegen vuurwerk zijn

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #46
    Naja ik ben ook zo rond men 5de begonnen met astro's enz.
    Elk jaar vuurwerk alleen met de milleniumwisseling noppes, wat balen toen.
    Ik ben pas echt in het illegale gaan interesseren zo rond men 12de, ben toen ook begonnen met info verschaffen over shells en alles wat daarbij komt kijken, het is nog steeds men favo stukje vuurwerk en ik vind het discussieren erover ook harstikke mooi.
    Men ma wist wel dat ik later wel eens vuurwerkgek kon worden, naja ik ben het toonaangevend bewijs

    Ik schoot ze toen nog niet dat kwam vele jaren later pas maar ik wist toen dat mocht ik halsoverkop ze kunnen krijgen nam ik ze, meeste mensen interesseren zich pas in shells als ze ze ook geschoten hebben, ik veel verder ervoor.
    Maar ook de rest zoals matten, blokken, legaal vuurwerk, alles wat maar de benaming vuurwerk heeft interesseert me.

    Comment


      #47
      Oorspronkelijk geplaatst door Pyromen Bekijk bericht
      Hier totaal geen gezeur van bijde ouders, mijn pa vind het alleen maar mooi en mijn moeder geeft er niet veel om. dus heb nix te klagen.
      Zelfde bij mij, en als ik later kinderen heb verplicht ik ze om vuurwerk af te steken.

      ''pappa ik wil geen vuurwerk afsteken''
      ''Podverdomme nu steek je het af irritant klote kind of ik maak je af!''

      Comment


        #48
        Oorspronkelijk geplaatst door .Orion Bekijk bericht
        Zelfde bij mij, en als ik later kinderen heb verplicht ik ze om vuurwerk af te steken.

        ''pappa ik wil geen vuurwerk afsteken''
        ''Podverdomme nu steek je het af irritant klote kind of ik maak je af!''
        Hoelang denk jij je kinderen te kunnen houden voordat de kinderbescherming ze bij je weg haalt
        Kijk ik doe dat subtiel ik ben mijn buurjongetjes aant opvoeden emt vw
        Gewoon beetje mee laten kijken naar shows enz ze willen toch altijd doen wat ik doe dus ja

        Comment


          #49
          Mijn ouders hebben nooit echt geklaagd. Vanaf mn 10e steek ik vuurwerk af. Met mn 15e gewoon voor 60gulden vuurwerk. Laatste jaren beginnen ze steeds meer te klagen, en dit jaar nu ik 24jaar ben zijn ze gewoon niet uit te houden. Verklaren ze me voor gek dat ik voor 400euro vuurwerk haal. Ik zal nooit meer iets van ze krijgen, als ik toch zo m'n geld weggooi, word eens volwassen blablablabla......

          Comment


            #50
            Bij mijn ouders was het eerst : "Geld verspilling , etc etc etc" en elke jaar zelfde verhaal je krijgt geen vuurwerk blablabla , maar op de vuurwerkverkoop dagen heeft mijn pa altijd gezegd , we gaan ff een ritje maken , en zo kreeg ik toch altijd vuurwerk. Maar de laaste 2 jaar haal ik vuurwerk in belgie met mijn pa , en hij vind het zelfs beter (weet niet waarom , maar is wel goed voor mij *hihi*) . En nu ik zelf geld verdien vinden ze het helemaal super :P ;) dat was mijn verhaal.

            Comment


              #51
              Ik ben ook van jongs af aan bezig met vuurwerk. Denk dat ik mijn eerste pakket kreeg toen ik een jaar of 6 was. Dat was elk jaar hetzelfde pakket, zo'n pakket met enkele grondbloemen, van die goedkope fontijnen die niks wegen en van die draaiende zonnen die je aan een boom moest spijkeren. De jaren erop zat ik telkens te loeren op het grootste pakket van Diamond-collection, althans, ik dacht altijd dat dit de grootste en duurste was, 75 gulden moest die dacht ik kosten en zat vol met fontijnen. Ik kan het me niet zo goed meer herinneren, maar volgens mij bleven de paketten elk jaar hetzelfde, echt van die fontijn paketten. Wel kwamen er meer grondbloemen, astro's en babypijltjes bij. Ook zijn we een keer naar Alpeco geweest en m'n ouders hebben toen iets van 20 doosjes Pirats meegenomen. Kan me nog vaag een grote knaller herinneren die ik daar heb gezien. Het leek wel een dynamietstaaf...

              Anyway, tot m'n 14/15de jaar vonden m'n ouders het altijd wel best. Maar ik wilde toch iets groter vuurwerk en destijds had je een assortiment van Diamond-Collection van zo'n 90 euro, toen kwam dus de tijd dat ik echt uren/dagen, soms weken moest proberen m'n ouders om te praten zodat ik dit pakket mocht kopen. Jaar daarop werd het pro-line en ging ik losse potten kopen...Dan heb je dus je lijstje klaar en liet je het zien aan je moeder en natuurlijk werd het afgekeurd...Te duur en te veel was het antwoord keer op keer Dat ging door tot m'n 18de toen ik eindelijk mijn eigen salaris verdiende En dan begint het echt mooi te worden, maar helaas had ik dat jaar een vuurwerkdip en wilde ik geen vuurwerk kopen. Een week voor oud & nieuw door het zien van de foldertjes en het nieuws horen dat mijn neefje ook weer vuurwerk had gekocht kon ik de verleiding niet weerstaan en het begon, gelukkig nog op tijd weer te kriebelen en kocht voor zo'n 300 euro aan vuurwerk waaronder de gehele 'Vuurwerkreus-Collectie'. Boeide me ouders helemaal niks, het was toch mijn geld

              Dit jaar is het een ander verhaal...
              Ik ben weer eens naar België geweest (Alpeco, Ertbrand), de laatste keer dat we zijn geweest was ik een jaar of 11 dus het werd weer eens tijd.

              De persoon waarmee ik was had een eigen bedrijf, dus KvK en we hebben gelijk flink wat inkopen gedaan. Daarna nog een keer geweest en de persoon met KvK ook nog een keer en ligt het totale bedrag zeker over de 1000 euro heen. Misschien voor de eerste échte keer België iets te veel van het goede...
              Nu wordt er dus door mijn ouders gezegd ''Dit is één keer en nooit meer anders laat ik het bad vollopen en ben je alles kwijt!'' Maar goed...Nu moet ik dus mijn oude oml u l kwaliteiten weer uit de kast halen en ze een beetje ''bijpraten''

              Plannen voor volgend jaar zijn immers 'groter'' dan dit jaar
              Maar als ze echt niet willen dat ik zwaar vuurwerk in hun huis opsla dan respecteer ik dat aan ga ik uiteraard op zoek naar een andere opslag.


              Edit: Wat ik wel strontvervelend en hypocriet vind is het volgende:
              Je koopt voor zoveel geld aan vuurwerk en dan is het van; ''Wat zonde van je geld'' , ''Leuk, 100 euro binnen 2 minuten weg'' , ''Kan je net zo goed een briefje van 10 euro in de fik steken'' en ''Wat kidnerachtig'' .....Maar hypocriet dat ze zijn staan ze wel elk jaar naar MIJN vuurwerk te kijken, van ''Wat mooi dit en Ohoooo dat''...Nou, schiet mij maar lek, daar snap ik dus niks van
              Laatst aangepast door BaliJeff; 2 December 2006, 19:05.
              [COLOR="Red"][B]Shell=Stuk vuurwerk wat d.m.v een stijglading in een mortier word afgeschoten.
              Mortier=Buis waar de Shell in word afgeschoten[/B][B].[/B][/COLOR]

              [B][COLOR="Green"]Een Mortier is geen Shell en een Shell is geen Mortier.[/COLOR][/B]

              Comment


                #52
                Oorspronkelijk geplaatst door BaliJeff Bekijk bericht

                Edit: Wat ik wel strontvervelend en hypocriet vind is het volgende:
                Je koopt voor zoveel geld aan vuurwerk en dan is het van; ''Wat zonde van je geld'' , ''Leuk, 100 euro binnen 2 minuten weg'' , ''Kan je net zo goed een briefje van 10 euro in de fik steken'' en ''Wat kidnerachtig'' .....Maar hypocriet dat ze zijn staan ze wel elk jaar naar MIJN vuurwerk te kijken, van ''Wat mooi dit en Ohoooo dat''...Nou, schiet mij maar lek, daar snap ik dus niks van
                Zorg ervoor dat ze niet weten hoe veel je hebt uitgegeven tot aan 5 voor 12 op 31 December. Dan zien ze het pas.
                Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

                Comment


                  #53
                  Verwijderde post
                  Laatst aangepast door mikeyvwfreak; 30 May 2011, 19:24.

                  Comment


                    #54
                    40 euro maximaal.
                    Wat is dit voor onzin, laat me dat zelf bepalen,
                    Gelukkig ben ik niet de enige.
                    Mr ik vind het wel echt bale

                    Comment


                      #55
                      Njah gewoon goed selecteren wat je van die 40,- wil.
                      Heb het ook jaren gehad, maar op begeven moment zien ze vaak in dat het meer is dan even wat knallen voor je

                      En zorgen dat je een baantje hebt helpt bij mij in iedergeval.

                      Comment


                        #56
                        hehe ik ben pas begonnen op me 12e met vuurwerk daarvoor was ik er als de dood voor.
                        mijn vader gaf me wel op mijn 10e een vuurwerk sier pakketje zo'n dikke bertha starters pakket. mijn vader is zelf ook helemaaal leip van vuurwerk dus nooit geen last . gelukkig

                        Countdown 22

                        Comment


                          #57
                          Ja me moeder vind het maar niks.
                          Maar ach ik ga toch naar Belgie en dat weet ze ze zegt dat ze het er niet mee eens is:P
                          Me vader doet er niet zo heel moeilijk over
                          Ik kreeg eerst een pak shells van hem:P

                          Comment


                            #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door BaliJeff Bekijk bericht

                            Edit: Wat ik wel strontvervelend en hypocriet vind is het volgende:
                            Je koopt voor zoveel geld aan vuurwerk en dan is het van; ''Wat zonde van je geld'' , ''Leuk, 100 euro binnen 2 minuten weg'' , ''Kan je net zo goed een briefje van 10 euro in de fik steken'' en ''Wat kidnerachtig'' .....Maar hypocriet dat ze zijn staan ze wel elk jaar naar MIJN vuurwerk te kijken, van ''Wat mooi dit en Ohoooo dat''...Nou, schiet mij maar lek, daar snap ik dus niks van
                            Heey ja, dat herken ik ergens van... Ouders ... Zal het nooit begrijpen.. Wat overigens wél hartstikke fijn was is dat ik €100 mocht lenen (baas was plotseling weg, dus ik was werkloos) voor vuurwerk & uiteindelijk niet hoefde terug te betalen omdat m'n vader het toch stiekem wel mooi en leuk vond, ook al wil 'ie niet toegeven!!

                            Verder doen ze niet heel moeilijk over het bedrag (€350), als ik maar geen illegaal koop... ("want dat is gevaarlijker" "het is niet voor niets illegaal" "veeeeels te hard allemaal") Nou ik heb mooi een aantal chainthunders afgestoken waar m'n vader bijwas.. En natuurlijk, geen flauw idee dat het illegaal was!
                            Gr. Alex:bye:

                            Comment


                              #59
                              mijn vader heeft het niet erg met vuurwerk, terwijl hij wel van vuurtjes stoken houd, en er een halve fles spiritus voor de lol op gooit:S
                              me moeder weet dat ik freak ben , en dat ik stiekem in belgie haalt ook.
                              maar ze zij, als je gepakt wordt, dan betaal je het zelf!
                              en dit jaar kreeg ik 20 euro om er voor uittegeven, en ik zij dat ik voor 40 euro zelf had.
                              terwijl er voor 210 euro op mijn kamer lag...
                              punt

                              Comment


                                #60
                                Ik heb geen last meer van mijn ouders.
                                Ze leven niet meer, ik woon opmijzelf
                                Ik kan doen wat ik wil.

                                Maar even serieus: Ouders hebben altijd het beste voor met hun kinderen.
                                Later, als je zelf vader bent zal je het pas begrijpen.

                                Comment

                                Working...
                                X