Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buurt Assortiment XXL [Uitloop]

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Tuurlijk is er een combi met prijstechnische motieven

    Comment


      Gewoon een slimme verkooptruc in het kader van veiligheid. Chapeau voor degene die het bedacht heeft

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door cass Bekijk bericht
        Dat zal best zo wezen, maar is een ronde cake nou echt zoveel stabieler dan een hexagon?
        Ofwel: waarom 15 shots en geen 19?
        Nu zit er een bonk klei of lucht waar net zo goed 4 tubes hadden kunnen zitten.

        Ook verpakkingstechnisch begrijp ik hier helemaal niks van. Een ronde vorm in een rechthoekige doos betekent veel loze ruimte.
        Om nog maar te zwijgen over het terugbrengen van het aantal cakes van 6 naar 5, wat vast niet toevallig ook bij de Mega 6 gebeurd is.
        Waarschijnlijk zijn 5 cakes stabieler dan 6?!
        Je kan mij best veel wijsmaken, maar ergens houdt dat wel op...
        Van steeds meer Importeurs wordt bekend dat de cakesets óf uit het assortiment zijn gehaald of zijn aangepast. De Extreme Salute 2.0 van Vuurwerktotaal is het volgende slachtoffer. Absoluut dat kosten hier ook een rol in spelen. Ik heb begrepen dat dergelijke sets, zeker in de kooi, richting de € 150,00 zouden moeten gaan kosten. Dan verkoop je er niks meer van want dat wil niemand betalen...
        www.huismanvuurwerk.nl

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
          Van steeds meer Importeurs wordt bekend dat de cakesets óf uit het assortiment zijn gehaald of zijn aangepast. De Extreme Salute 2.0 van Vuurwerktotaal is het volgende slachtoffer. Absoluut dat kosten hier ook een rol in spelen. Ik heb begrepen dat dergelijke sets, zeker in de kooi, richting de € 150,00 zouden moeten gaan kosten. Dan verkoop je er niks meer van want dat wil niemand betalen...

          Ter illustratie; Wolff heeft een nieuw 6x 19sh assortiment 30mm, adviesprijs €199,- ....

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
            Ter illustratie; Wolff heeft een nieuw 6x 19sh assortiment 30mm, adviesprijs €199,- ....
            Mag hopen dat voor die prijs op z'n minst het folie bovenop van bladgoudpapier is

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Koala Bekijk bericht
              Ter illustratie; Wolff heeft een nieuw 6x 19sh assortiment 30mm, adviesprijs €199,- ....
              De nieuwe naam is Schrik je Rotjes?
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                Van steeds meer Importeurs wordt bekend dat de cakesets óf uit het assortiment zijn gehaald of zijn aangepast. De Extreme Salute 2.0 van Vuurwerktotaal is het volgende slachtoffer. Absoluut dat kosten hier ook een rol in spelen. Ik heb begrepen dat dergelijke sets, zeker in de kooi, richting de € 150,00 zouden moeten gaan kosten. Dan verkoop je er niks meer van want dat wil niemand betalen...
                Tja, en nu koop je 5x15 shots voor hetzelfde geld als vorig jaar voor 6x19 shots. Uiteindelijk ben je dus alleen psychisch goedkoper uit ...
                Zie het nu overal gebeuren. Bijvoorbeeld de ranjabus van Carvan Cevitam is 150 ml kleiner voor hetzelfde geld, psychisch komt dat blijkbaar toch beter over bij de mensen

                Comment


                  5 cakes voor de prijs van 6 cakes, iets minder schoten en een beetje opvullen met gips voor de veiligheid. Het is dat je weet dat het eerst 6 cakes met 20 schoten waren, maar de meeste zullen dit niet eens weten en kopen het wel voor de hoofdprijs. Je ziet het overal gebeuren momenteel. Maar als het allemaal echt zo veilig moet zijn dan ga je niet eerst singleshots eruit halen en dan weer een nieuwe variant op de markt gooien.

                  Comment


                    Gaan ze het nu dan ook anders noemen; Buurt Assortiment M?

                    Comment


                      Of Buurtje assortiment ...

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
                        Gaan ze het nu dan ook anders noemen; Buurt Assortiment M?
                        Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
                        Of Buurtje assortiment ...
                        Haha! De officiële nieuwe naam staat al op de vorige pagina en is simpel Buurtassortiment 2.0...
                        www.huismanvuurwerk.nl

                        Comment


                          Hadden ze dan beter Buurtassortiment 0.2 kunnen kiezen

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
                            Tja, en nu koop je 5x15 shots voor hetzelfde geld als vorig jaar voor 6x19 shots. Uiteindelijk ben je dus alleen psychisch goedkoper uit ...
                            Zie het nu overal gebeuren. Bijvoorbeeld de ranjabus van Carvan Cevitam is 150 ml kleiner voor hetzelfde geld, psychisch komt dat blijkbaar toch beter over bij de mensen
                            Zeldzaam irritant ja die laatste tactiek...

                            Anderzijds zijn dit ook setjes die bij de niet-freak (gewone consument/jan met de pet) erg populair zijn. Wij freaks zijn maar een hele kleine specifieke doelgroep. Dus als de jan-met-de-pet de prijs voor dit setje niet meer gaat betalen kan ik de keuze om hem eruit de gooien helaas wel begrijpen.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door gizmo75 Bekijk bericht
                              Van steeds meer Importeurs wordt bekend dat de cakesets óf uit het assortiment zijn gehaald of zijn aangepast. De Extreme Salute 2.0 van Vuurwerktotaal is het volgende slachtoffer. Absoluut dat kosten hier ook een rol in spelen. Ik heb begrepen dat dergelijke sets, zeker in de kooi, richting de € 150,00 zouden moeten gaan kosten. Dan verkoop je er niks meer van want dat wil niemand betalen...
                              Ik begrijp je redenatie en natuurlijk weet ik ook wel dat het kostenaspect hiervan de oorzaak is.
                              Het hele veiligheidsgeneuzel is de aanleiding geweest voor deze oplossing, waarmee twee vliegen in één klap geslagen kunnen worden.
                              Maar leg me nog twee dingen uit:

                              - waarom communiceren de importeurs dit niet gewoon op een forum als dit?
                              Zij weten ook wel dat het doorvoeren van dit beleid in ieder geval op dit forum tot een hoop gezeur en dus negatieve publiciteit leidt. Als men daar transparanter over zou zijn geweest zou de heisa beperkter zijn en misschien zelfs op enig begrip kunnen rekenen. Ze hebben bijna 3 jaar de tijd gehad om hierover na te denken tenslotte...

                              - waarom zou een "gewone" consument geen 150 euro voor 6 x 19 of, nog beter, 25 schoten betalen, maar wel 100 euro voor 5 x 15 schoten? De meeste mensen hebben op de lagere school rekenen geleerd, en als ze het betreffende assortiment eerder hebben gehad zullen ze dat nu toch ook gaan doen? Misschien dat nieuwkomers op de markt hierbij niet nadenken, maar de meeste mensen toch wel?
                              En waarom zou diezelfde consument dan wel 150 euro betalen voor één compound, waarmee hij in een minuut klaar is, terwijl hij voor hetzelfde geld 6 x een lontje kan aansteken? Alleen omdat de doos groter is?

                              Ik zou me inderdaad voor kunnen stellen dat de vuurwerkwereld erop gokt dat de grootste groep potentiële klanten zich gewillig laat misleiden. Omdat vuurwerk bij de jaarwisseling hoort en het afsteken ook al 2 jaar niet heeft gemogen.
                              Maar het zou mij niet verbazen als mensen door hun huidige financiële situatie massaal gaan afhaken.
                              Vuurwerk blijft een luxe product en de kachel moet deze winter misschien wel heel hard branden.
                              In dat geval graaft de branche zijn eigen graf...

                              Comment


                                1. Wij zijn maar een marginaal gedeelte van de markt
                                2. De massa vw consumenten heeft geen idee dat zo'n ass eerder bestond laat staan wat dat kostte voor hoeveel schoten

                                Importeurs zijn hier wel met enige regelmaat actief geweest maar kregen dan de gebruikelijke poespas te verduren wat zich totaal niet vertaalt in een verandering van de omzet, dus why bother...

                                Comment

                                Working...
                                X