Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Verslag] Bezoek Pangu Fireworks - 9 oktober 2018

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Verslag] Bezoek Pangu Fireworks - 9 oktober 2018

    Afgelopen dinsdag 9 oktober was het eindelijk zover. We hadden een afspraak bij Pangu! Zoals jullie weten hadden we al het hele jaar geprobeerd een afspraak te maken, maar telkens schikte het niet of kwam er helaas iets tussen. De aanhouder wint zullen we maar zeggen
    Wesley (omepje) en ik (bassie1978) hadden om 19.00 uur afgesproken en werden hartelijk verwelkomt door Arjan en Bert, de twee eigenaren van Pangu. Onder het genot van een drankje kon het gesprek beginnen!

    Terugblik 2017/2018
    Het is de afgelopen tijd erg stil geweest rondom Pangu en dat had ook zijn oorzaken. Vuurwerk is namelijk bij beide heren niet de belangrijkste bron van inkomsten. Doordat men beide erg druk is geweest, zowel qua werk als privé is het vuurwerk op een tweede spoor beland. Hiervan is men zich ook bewust.
    Het afgelopen jaar is verder voor de heren een prima verkoopjaar geweest. De boxen en cakes waren niet aan te slepen. Vooral de river cakes (yellow, pearl, yangtze) zijn uitermate goed in kwaliteit gebleken en geliefd bij de liefhebbers. Men zag ook dat er veel vraag was naar boxen groot en klein en vandaar dat men naast de bestaande boxen ook met de 100 schots cakes zijn gekomen (i’ve got the power en tropical nights).


    Dit jaar komen er dus geen nieuwe producten zoals reeds is vermeld op het forum. Wel is er dit jaar een mailing naar hun winkeliers gegaan om alvast een voorbestelling te doen voor de huidige producten. Op basis hiervan heeft men dus ook ingekocht in China. Deze producten zullen dit jaar dus allemaal zeker weer binnenkomen, behalve de i’ve got the power en tropical nights. Hiervoor is te weinig animo geweest bij de winkeliers om deze voor te bestellen, wat Pangu heeft doen besluiten deze niet te laten komen. Een cake die ook niet meer terug komt is de Some Like it Hot. Deze cake zal anders te duur worden in de verkoop. Wellicht dat deze in de toekomst nog in een andere vorm terugkomt. We hebben een goed gesprek met de heren gehad en men gaf ook toe dat het vuurwerk dit jaar niet hun hoogste prioriteit heeft gehad. Gelukkig is men daarvan ook bewust en is men tevens ook alweer bezig met volgend jaar. Daarover later meer in dit stuk. We waren er namelijk met nog een reden…Pangu had begin dit jaar nog een prijs gewoon op ons forum!


    Beste cake tot 500 gram
    Jullie hebben met een kleine meerderheid de Yellow River verkozen tot beste cake van 301 tot 500 gram. Volgens ons is het ook nog nooit voorgekomen dat een cake die 4 jaar oud is opeens uitverkozen wordt tot beste cake. Maar niets dan terecht ook. Een hele prachtige, goed uitgevoerde cake met grote goudeffecten. De heren van Pangu zijn (terecht) erg trots op de gewonnen prijs!


    Wij vragen natuurlijk altijd nog of de winnaar van de prijs een ludieke prijs ter beschikking wil stellen. Pangu zou Pangu niet zijn als zij daarvoor niet precies de juiste prijs hadden. In heel Nederland zijn ze waarschijnlijk niet lang meer te verkrijgen, maar Pangu stelt nu het laatste aanwezig volle karton Yellow River (batch 2014) ter beschikking als prijs! De prijswinnaar dient per pm even zsm contact met mij op te nemen zodat we dit verder kunnen afhandelen. Ophalen is wel bij Vuurwerkkanjer in Fleringen.

    Vooruitblik 2019
    Dit is Pangu ook alweer bezig om nieuwe producten te ontwikkelen voor volgend jaar. Daarnaast is men zeker ook benieuwd welke ideeën jullie hebben. Hiervoor is inmiddels een topic geopend: klik!
    Men zal zeker met compounds komen volgend jaar en wellicht zullen de bestaande cakes hier ook mee worden uitgevoerd. Dit jaar is dit echter nog niet het geval. Ook zal men niet met klein vuurwerk gaan komen. Dit is met de huidige afzetmarkt een te duur product om ce op te krijgen. Dit betekend ook dat er geen pijlen gaan komen maar wellicht wel een goede single shot.
    Behalve nieuwe producten zal een ander groot speerpunt de marketing worden. De website is een erg ondergeschoven kindje en zal eens goed onder handen worden genomen zodat alles van Pangu goed te vinden is. Ook aan de social media kanalen zal worden gewerkt. Pangu heeft niet de ambitie om flink te groeien, een wat betere landelijke dekking zou echter geen kwaad kunnen vind men. De hoofdfocus blijft daarom naast een stukje marketing op de kwaliteit van het vuurwerk liggen.


    Vragen van de leden:
    Omdat met dit verslag nog niet alle vragen van de leden beantwoord zijn, volgen hieronder de antwoorden.

    Oorspronkelijk geplaatst door erik94
    Beste Bert & team,
    Bedankt dat jullie Colorful city nog beter en mooier hebben gemaakt!
    Maar Cake A + C kunnen die als cake box verkocht worden want die zijn in mijn ogen de Juweeltjes van Nederlands vuurwerk!
    Groet Erik
    Allereerst bedankt voor het compliment. Wij hebben echter de colorfull city als box samengesteld omdat wij dan ook vinden dat de box zo klopt. Maar wellicht gaan we hier wel in de toekomst wat mee doen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Richardus
    Behalve de Horn Whistlers (en Colorful City in zekere mate) zijn alle boxen grotendeels mix boxen zonder duidelijke thema's of structuur (tja 4/6x100sh i-shape). Gaan er (meer) boxen komen met duidelijker thema's en/of gevarieerder schietstructuur? Aan de omschrijving te zien, zijn de Megaboxen met de diverse shapes daar een voorbeeld van?
    Komend jaar gaan er zoals gezegd geen nieuwe producten komen. Voor het volgende jaar zijn we al wel volop bezig. De Hornwistlers komt echter niet weer terug. Maar laat je het volgende jaar verbazen, er zullen veel nieuwe items komen.
    Oorspronkelijk geplaatst door kglfrts
    Hoe kan het dat de Platinumbox 2017 t.o.v. 2016 114 gram minder bevat maar de prijs gelijk is gebleven.
    Dit is waarschijnlijk een drukfout geweest op het label aangezien de productie identiek is geweest.


    Oorspronkelijk geplaatst door Ruben
    Willen jullie aub. niets veranderen aan de Yellow River? Die was geweldig!
    Bedankt voor dit compliment! Dit jaar is de cake geproduceerd zoals 2014!


    Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas
    Waarom zaten er geen voetjes onder de platinum box cakes? De sticker op het folie instrueerde om ze uit te klappen, en het leek mij inderdaad nodig. Bij de silver box zaten ze er wel. (Verder prachtig assortiment voor spotprijs)
    Helaas is dit een kleine productiefout geweest. Bij sommige cakes zaten deze er namelijk wel onder, maar bij een aantal ook niet. En wederom bedankt voor het compliment!


    Oorspronkelijk geplaatst door tivoli
    Gaan er nog meer boxen als de Mega Pangu boxen 1,2 en 3 komen, en worden deze dan ook bij alle landelijke Pangu dealers verkocht aankomend jaar? Jammer dat er zo laat informatie over kwam anders had ik er ook nog wel 2 willen aanschaffen.
    Deze boxen zijn speciaal ontworpen voor Mega Vuurwerk Leeuwarden. Wij gaan echter wel met dit concept kijken of wij dit soort boxen niet landelijk aan winkeliers kunnen leveren.

    Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981
    Ik zou graag een dikke 200+ shots 30mm gecombineerd met 25mm waaiers willen zien. En vooral daar de yellow river in terug laten komen. Misschien ook een cake met Ghost effect maar dan met een groter kaliber dan 20mm.
    Bedankt voor dit idee. Nemen we zeker mee bij het uitwerken voor producten voor volgend jaar. Of de box of een soortgelijk grote box er uiteindelijk zal komen is wel afhankelijk van onze bevindingen in China.

    Oorspronkelijk geplaatst door Rocketfreak
    Kunnen jullie ons freaks verrassen met een goede en betaalbare at once cake? Of nog beter, een goede knalcake? Ik weet dat er allerlei regels zijn en de kans op afkeur groot is, maar het zou zo mooi zijn als we echt weer een fatsoenlijke knalcake hebben... En hoe komen die weco labels op jullie producten, of was dat echt maar bij die ene box die hier ergens op het forum stond?
    Een at once cake is vrij lastig om dan binnen de decibel limiet te blijven. Dit geldt ook voor knalcakes. Vandaar dat de meeste importeurs de productie van knalcakes niet aan durven. Voor wat betreft het Weco-label. Dit is ons onbekend. Om welke cake ging dit?
    Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh
    Kunnen/willen/gaan jullie de yellow river 100sh bak maken ?
    Dit gaan we vooralsnog niet doen. Wil je een 100 schots bak, koop dan een heel karton. Daar zitten er precies vier in namelijk. Mocht hier bijvoorbeeld vanuit de winkeliers ook veel vraag naar zijn dan gaan we hier zeker over nadenken.


    Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke
    Afgelopen jaar voor het eerst kennis gemaakt met Pangu, mijn complimenten want ik heb van jullie vuurwerk genoten.
    Enig kritiek puntje: de lonten van de some like it hot zitten te los.
    Komt er nog aanvulling op de blokjes zoals de trpical night en i've got the power? Komen jullie nog met 100 shots 30 mm boxen zoals de mega pangu lijn maar dan verkrijgbaar bij alle pangu dealers?
    Allereerst dank voor de complimenten! De losse lonten zijn ons bekend is dit is ook reeds teruggekoppeld naar de fabrikant. Bij ons gaat veiligheid namelijk voor alles.

    Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc
    ….
    En de langwerpige dozen waren echt ideaal voor vonkoverslag, dus ik hoop dat jullie die dit jaar ook zo houden!
    ….
    De langwerpige dozen hebben wij ook zo laten maken zodat er minder vonkoverslag plaatsvindt inderdaad. Mooi dat dit in de praktijk ook het geval is! Daarnaast zijn de boxen makkelijker handelbaar voor de consument en winkelier. Bijkomend voordeel is dat ze mooier op een pallet passen!

    Oorspronkelijk geplaatst door thermite
    Komen er mooie waaiercakes of waaierboxen bij? De 3 waaiers die er nu zijn, vind ik kwalitatief erg goed, maar te kort van duur.
    Compound hoeft van mij niet zo nodig, nu kan ik zelf de volgorde van de cakes bepalen en weet ik zeker dat ik geen vertraging heb, bij compound is dit voordeel weg.
    Wellicht dat er volgend jaar een waaierbox in compound gaat komen. Dit is echter nog onduidelijk.


    Oorspronkelijk geplaatst door Yahooo
    ....
    - Om dealers enthousiast te maken misschien introductie van zogenaamde "Pickup Dealer" mogelijkheid bestellen via jullie site en ophalen bij gekozen dealer in de buurt? Freakactie of kortingsactie hieraan gekoppeld als introductie bij nieuwe dealer?
    …..
    Dit heeft een andere importeur reeds geďntroduceerd. Bij Pangu weet een winkelier wat men wil en krijgt. Nu is de landelijke dekking ook nog te laag om hierover na te gaan denken.


    Oorspronkelijk geplaatst door Jantjebeton1981
    Komt er een nieuwe variant op de kung fu. Komt er een 200+ shots van pangu.
    De Kong Fu komt niet weer. Wel zijn we bezig met een 30mm versie. Deze komt wellicht volgend jaar mits er animo genoeg is onder de winkeliers.


    Oorspronkelijk geplaatst door Beastmode
    In het verslag van vorig jaar was te lezen, dat veel nieuwe 2016 producten niet kwamen ivm faillissement van een grote rederij. Komen deze producten ooit nog wel? Of is het einde verhaal?
    Deze producten komen ook niet meer nee. Zeker met in het oog de veranderende markt zijn er nu veel betere producten te verkrijgen en te ontwerpen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus
    Zou graag willen weten hoe het zit met Kylin, prachtige cake maar veel onduidelijkheid welke versie nou met en zonder spinners is?
    De oude versie is sowieso met spinners. In de nieuwe versie is ons niet bekend dat er geen spinners bij zitten en gaan we nakijken en opnemen met de fabrikant.

    Oorspronkelijk geplaatst door Reservelont
    Das dan ook tevens mijn vraag mocht iemand pangu spreken: wordt de Breda’s Finest nog genaakt 2018 versie?
    Deze zal nog worden uitgeleverd hoor. Breda Vuurwerk heeft deze speciaal besteld.


    Oorspronkelijk geplaatst door elgielo
    is het mogelijk om cake 4 van de smashbox 2 los te gaan verkopen?
    Ik denk dat dit een schot in de roos is en je meteen de beste I-shape crackling cake van nederland aan te bieden hebt.
    ik koop sowieso wel een karton dan ongeacht de verpakkingseenheid
    Dit nemen we zeker mee voor volgend jaar. Je bestelling staat ook al genoteerd Deze cake zit trouwens ook in een 30mm uitvoering in de Breda’s Finest.

    Hiermee zijn nu alle vragen ook beantwoord. Wij danken Bert en Arjan voor de mooie avond! We zijn nu alweer benieuwd naar de volgende afspraak!

    Tot slot nog enkele foto’s:


    #2
    Dat was het wachten wel waard. Duidelijk verslag, bedankt Bastiaan! En ik kijk alvast uit naar de nieuwe artikelen van volgend jaar
    ┏(-_-)┛┗(-_- )┓┗(-_-)┛┏(-_-)┓

    Comment


      #3
      Bedankt voor dit mooie verslag! Goed om te horen dat Pangu volgend jaar dus gewoon weer met nieuwe producten op de markt komt.

      Comment


        #4
        Bedankt voor het verslag!

        Comment


          #5
          Daar is hij dan eindelijk. Leuk verslag en een stuk duidelijker nu allemaal. Afwachten dan maar wat er volgend jaar komt. Nog niet helemaal duidelijk of de Tropical night en I've got the power terug gaan komen, maar er zijn iig geen problemen met de productie ervan, dus blijf duimen

          Comment


            #6
            Kijk dat is nog eens een leuke verassing, thanks mannen!!
            16e jaar op vuurwerkcrew!!

            Comment


              #7
              Leuk verslag en mooi dat Pangu weer nieuwe producten gaat ontwikkelen !

              Comment


                #8
                Alles wat ik wilde horen. Volgend jaar nieuwe producten en geen klein spul. Goed nieuws!
                Well, that depends...

                Comment


                  #9
                  Mooi verslag en eindelijk meer duidelijkheid. Weet wel dat ik volgend jaar later in het jaar ga bestellen. Ziet er veelbelovend uit voor volgend jaar

                  Comment


                    #10
                    bedankt heren van VWC voor het verslag. goed om te lezen allemaal.
                    en pangu bedankt voor het antwoord op mn vraag... ik zet vast wat budget aan de kant voor dat kartonnetje

                    Comment


                      #11
                      Hoop inderdaad dat ze een meer landelijke dekking krijgen en uitbreiden. Zie weinig tot geen pangu hier in de omgeving. Verder ben ik wel benieuwd wat hun hier naast doen als vuurwerk niet hun belangrijkste inkomsten bron is... Laten we hopen dat we zo snel mogelijk wat nieuwe producten te zien krijgen.
                      Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze, Het woord l33t is een verbastering van elite.

                      Comment


                        #12
                        Mooi en duidelijk verslag we zijn benieuwd naar volgend jaar!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Leet Bekijk bericht
                          Hoop inderdaad dat ze een meer landelijke dekking krijgen en uitbreiden. Zie weinig tot geen pangu hier in de omgeving. Verder ben ik wel benieuwd wat hun hier naast doen als vuurwerk niet hun belangrijkste inkomsten bron is... Laten we hopen dat we zo snel mogelijk wat nieuwe producten te zien krijgen.
                          Men heeft gewoon een reguliere baan. Er moet tenslotte ook brood op de plank komen he? En om zomaar je baan op te zeggen en kijken of er dan geld binnen komt zou ik zelf ook niet doen. Zeker niet als je ook nog een gezin te onderhouden hebt.

                          Comment


                            #14
                            Bedankt voor het verslag! Ben erg benieuwd naar de nieuwe producten van volgend jaar. Kan niet wachten

                            Comment


                              #15
                              Duidelijk verslag Bastiaan, Mooi dat de plannen van Pangu weer duidelijk zijn. Ben erg benieuwd waar ze volgend jaar mee gaan komen.

                              Comment

                              Working...
                              X