Vandaag, woensdag 20 augustus 2008, waren wij, Fred (Moontan) en Mike (Mattenfreak) te gast bij Mercurius Vuurwerk BV in Lijnden. Het zou ons 2e bezoek worden want in 2007 waren we ook al bij Mercurius geweest. We wisten van de vorige keer nog dat het zo ontzettend gezellig was geweest, dus de verwachtingen waren hooggespannen.
En ook dit keer was het een bijzonder gezellige morgen geworden.
We werden ontvangen door de directie van Mercurius BV, de heren Peter Das en zijn compagnon Anton van der Valk. Twee oude rotten in het vak met de nodige ervaring en kennis van het vuurwerk.
Bij Mercurius kom je niet op bezoek maar ben je op visite. Deze mensen zijn zo gewoon en gastvrij dat je je goed kunt voorstellen dat een winkelier zich met Mercurius heel erg prettig voelt. Tel daarbij op het goede kwaliteitsvuurwerk, uitgebreide assortimenten, correcte leveringen en de vertrouwensband die een winkelier met Mercurius heeft en de optelsom is dan ook snel gemaakt. Mercurius heeft een groot klantenbestand waar maar weinig mutaties voorkomen.
Inleiding
Mercurius BV is opgericht in 1932 als handelsonderneming welke zich richtte op de verkoop van kerst- en feestartikelen. In de jaren 60 zijn zij begonnen met de verkoop en import van vuurwerk. In het jaar 1996 is Mercurius begonnen met het ontwikkelen van een eigen collectie die de naam Mercurius Gold Collection meekreeg.
In het jaar 2005 werd de Superior collectie geïntroduceerd en in het jaar 2007 de Ultimate Gold Collectie. Alle collecties zijn ontwikkeld en samengesteld met de meest toonaangevende vuurwerkfabrieken van China.
Minimaal twee maal per jaar bezoekt Mercurius deze fabrieken in China
Het gesprek van de dag
Het gesprek van de dag ging over veel uiteenlopende onderwerpen.
Seizoen 2007-2008
Mercurius heeft een goed seizoen achter de rug. En de winkeliers die Mercurius verkopen krijgen na de jaarwisseling steeds vaker tevreden klanten op bezoek om te vertellen hoe prachtig het vuurwerk wel niet was geweest.
Een verhaal is wel leuk om te vertellen, er kwam een klant rechtstreeks bij Mercurius om te vertellen dat het vuurwerk het niet deed op oudejaarsavond. Bleek die klant een pakket dummy,s bij de winkel gekocht te hebben. Mercurius is de klant financieel tegemoet gekomen.
Nieuwe producten 2008-2009
Onze grootste belangstelling ging uit naar de nieuwe producten 2008-2009 van Mercurius.
Deze stonden in de showroom al bij elkaar uitgestald.
Surprising fountains, een box met 6 verschillende fonteinen;
ULtimate Gold singleshot in 3 varianten
Super Mine, een 19 shots cake van 190 gram met het mines effect
Falling leaf cake van 500 gram
Een 300 grams cake Bleu Star.
Totaal 10 nieuwe artikelen.
Wij krijgen binnenkort foto,s opgestuurd van de nieuwe producten, evenals een dvd met filmpjes van de nieuwste collectie en een catalogus.
De volgende producten verdwijnen uit het assortiment:
Waves, Final Fanshape, Glitter willow, Pyramid en het assortiment Celebration.
Ontwikkelingen die er gaande zijn
Ook Mercurius maakt zich grote zorgen over de toekomst voor het vuurwerk.
Door de steeds maar uitgebreidere wetgeving en richtlijnen dreigt het vuurwerk straks onbetaalbaar te worden.
Net als andere importeurs is Mercurius aanzienlijke bedragen kwijt aan de CE markering voor producten en het invoeren van de erkenningsregeling voor importeurs.Het beleid begint steeds meer op een ontmoedigingsbeleid te lijken om zoveel mogelijk “kleinere” importeurs uit de markt te stoten.
Tot slot.
Aan het einde van de ochtend hebben we nog gezellig over diverse dingen gesproken.
Mike en ik kregen op mijn verzoek nog een paar oude catalogi mee naar huis.
In december van dit jaar komen we nog een keer bij Mercurius terug
Dan gaan we met Peter Das mee om de bunkers in Duitsland te bekijken.
Wij danken Mercurius voor de warme ontvangst hedenmorgen en de getoonde gastvrijheid.
Wij wensen hun heel veel succes toe met hun bedrijf.
Een bedrijf wat geleid wordt door 2 hele sympathieke vuurwerkliefhebbers in hart en nieren met een luisterend oor voor haar klant
En ook dit keer was het een bijzonder gezellige morgen geworden.
We werden ontvangen door de directie van Mercurius BV, de heren Peter Das en zijn compagnon Anton van der Valk. Twee oude rotten in het vak met de nodige ervaring en kennis van het vuurwerk.
Bij Mercurius kom je niet op bezoek maar ben je op visite. Deze mensen zijn zo gewoon en gastvrij dat je je goed kunt voorstellen dat een winkelier zich met Mercurius heel erg prettig voelt. Tel daarbij op het goede kwaliteitsvuurwerk, uitgebreide assortimenten, correcte leveringen en de vertrouwensband die een winkelier met Mercurius heeft en de optelsom is dan ook snel gemaakt. Mercurius heeft een groot klantenbestand waar maar weinig mutaties voorkomen.
Inleiding
Mercurius BV is opgericht in 1932 als handelsonderneming welke zich richtte op de verkoop van kerst- en feestartikelen. In de jaren 60 zijn zij begonnen met de verkoop en import van vuurwerk. In het jaar 1996 is Mercurius begonnen met het ontwikkelen van een eigen collectie die de naam Mercurius Gold Collection meekreeg.
In het jaar 2005 werd de Superior collectie geïntroduceerd en in het jaar 2007 de Ultimate Gold Collectie. Alle collecties zijn ontwikkeld en samengesteld met de meest toonaangevende vuurwerkfabrieken van China.
Minimaal twee maal per jaar bezoekt Mercurius deze fabrieken in China
Het gesprek van de dag
Het gesprek van de dag ging over veel uiteenlopende onderwerpen.
Seizoen 2007-2008
Mercurius heeft een goed seizoen achter de rug. En de winkeliers die Mercurius verkopen krijgen na de jaarwisseling steeds vaker tevreden klanten op bezoek om te vertellen hoe prachtig het vuurwerk wel niet was geweest.
Een verhaal is wel leuk om te vertellen, er kwam een klant rechtstreeks bij Mercurius om te vertellen dat het vuurwerk het niet deed op oudejaarsavond. Bleek die klant een pakket dummy,s bij de winkel gekocht te hebben. Mercurius is de klant financieel tegemoet gekomen.
Nieuwe producten 2008-2009
Onze grootste belangstelling ging uit naar de nieuwe producten 2008-2009 van Mercurius.
Deze stonden in de showroom al bij elkaar uitgestald.
Surprising fountains, een box met 6 verschillende fonteinen;
ULtimate Gold singleshot in 3 varianten
Super Mine, een 19 shots cake van 190 gram met het mines effect
Falling leaf cake van 500 gram
Een 300 grams cake Bleu Star.
Totaal 10 nieuwe artikelen.
Wij krijgen binnenkort foto,s opgestuurd van de nieuwe producten, evenals een dvd met filmpjes van de nieuwste collectie en een catalogus.
De volgende producten verdwijnen uit het assortiment:
Waves, Final Fanshape, Glitter willow, Pyramid en het assortiment Celebration.
Ontwikkelingen die er gaande zijn
Ook Mercurius maakt zich grote zorgen over de toekomst voor het vuurwerk.
Door de steeds maar uitgebreidere wetgeving en richtlijnen dreigt het vuurwerk straks onbetaalbaar te worden.
Net als andere importeurs is Mercurius aanzienlijke bedragen kwijt aan de CE markering voor producten en het invoeren van de erkenningsregeling voor importeurs.Het beleid begint steeds meer op een ontmoedigingsbeleid te lijken om zoveel mogelijk “kleinere” importeurs uit de markt te stoten.
Tot slot.
Aan het einde van de ochtend hebben we nog gezellig over diverse dingen gesproken.
Mike en ik kregen op mijn verzoek nog een paar oude catalogi mee naar huis.
In december van dit jaar komen we nog een keer bij Mercurius terug
Dan gaan we met Peter Das mee om de bunkers in Duitsland te bekijken.
Wij danken Mercurius voor de warme ontvangst hedenmorgen en de getoonde gastvrijheid.
Wij wensen hun heel veel succes toe met hun bedrijf.
Een bedrijf wat geleid wordt door 2 hele sympathieke vuurwerkliefhebbers in hart en nieren met een luisterend oor voor haar klant
Comment