Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lesli Vuurwerk "Pyromoulds" Primeur op de Nederlandse markt !!!!

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Lesli Vuurwerk "Pyromoulds" Primeur op de Nederlandse markt !!!!

    China is de afgelopen jaren enorm veranderd. In economisch maar ook in cultureel opzicht. Dit heeft ook invloed op de vuurwerkproductie.

    Bijna al het vuurwerk komt uit de provincie Hunan, en dan specifiek uit de, voor Chinese begrippen kleine, stad Liuyang.

    Jonge mensen trekken steeds vaker naar de stad i.v.m. studie en werk. Er zijn weinig jonge mensen te vinden die staan te wachten op een baan in een vuurwerkfabriek.

    Eén oplossing hiervoor is de werknemers meer loon geven. Dit is dan ook de prognose, vuurwerk wordt in de toekomst duurder omdat de lonen in China gaan stijgen.



    Vuurwerk is bijna allemaal handwerk. De cakes zoals wij ze kennen worden gemaakt van papieren buizen.

    Deze worden met de hand gesneden, aan elkaar geplakt, doorprikt, doorgelont en gelabeld.

    Dit is een tijdrovende klus.



    Tijd voor een alternatief! Lesli onderhoudt al een hele tijd banden met het Chinese bedrijf Yihelong. Deze heeft de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in een nieuwe manier van vuurwerk maken.

    Ze gebruiken mallen om een mengsel van plantaardige vezels, zetmeel en calciumcarbonaat in een 9-tal vormen te persen.

    Deze manier van vuurwerk maken is gepatenteerd en Lesli Vuurwerk gaat samen met Yihelong deze revolutionaire manier van vuurwerk maken dit jaar lanceren!

    De eerste artikelen hebben met gemak de CE-certificatie doorlopen.



    De geregistreerde naam van deze mallen is Pyromould.



    Er zijn een flink aantal voordelen.



    Kwaliteit

    - De schiethoogte en richting is zeer consequent. De mallen zorgen voor een veel kleinere foutmarge dan de met de hand gemaakte cakes.

    - De lont loopt onder het product door en zorgt voor een heel strak tempo.

    - < 0,5 mm afwijking van de binnendiameter en de hoogte van de buis.

    - De kwaliteit van de gehele productiebatch is hetzelfde.

    - Kans op voortijdig stoppen is verwaarloosbaar.



    Veiligheid

    - Stabiele vorm, valt niet om.

    - Vuurbestendig materiaal

    - Is van nature zwaar.

    - Vochtabsorptie < 4,5%.

    - Verwaarloosbare kans op exploderen van de buis.

    - Verwaarloosbare kans op explosie op lage hoogte.

    - Mocht een effectlading geblokkeerd worden, dan breekt de cake waardoor het schieten direct stopt.



    Eco-friendly

    - 100% recyclebaar (geen gebruik van klei).

    - gemaakt van oud vuurwerkpapier.



    Snellere productie

    - Minder mankracht.

    - Minder arbeidsintensief.

    - Geen invloed van slecht weer.



    Prijzen zijn nu nog marktconform voor een kwalitatief beter product.

    De hoge investeringen moeten echter nog terug verdiend worden.

    In de toekomst verwachten wij dat de Pyromoulds goedkoper zullen zijn dan de papieren tegenhangers.



    Bronvermelding: De heer J. Groeneveld, Directeur Lesli vuurwerk.
    Laatst aangepast door ylke; 28 January 2013, 13:36.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Ik was al wat langer op de hoogte van deze nieuwe innovatie op vuurwerk gebied.
    Ben benieuwd wat dit in de toekomst gaat brengen.

    gr
    Laatst aangepast door PYROMANIAC 1975; 28 January 2013, 17:54.
    Extreme Pyromaniac for life.

    Comment


      #3
      Interessant om te lezen.

      Wat betekent dit voor de keuring van nieuwe producten voor de CE?

      En wat gaat de consument merken van deze innovatieve manier van de productie van vuurwerk?

      Comment


        #4
        Deze manier van fabriceren is al in gebruik op de Amerikaanse markt,
        Vuurwerkbieb.nl

        Comment


          #5
          Ik neem aan dat we in de toekomst dan een daling van de prijs gaan zien? Zeker als je onderstaande punten bekijkt

          Snellere productie

          - Minder mankracht.

          - Minder arbeidsintensief.

          - 100% recyclebaar (geen gebruik van klei).

          - gemaakt van oud vuurwerkpapier.
          Stoken tot we er bij neervallen!!

          Comment


            #6
            Als verdere voorbeelden:

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	19s_new_technical_fireworks_cake.jpg
Vertoningen:1
Grootte:55,6 KB
ID:	1544904

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	36s_new_technical_fireworks_cake.jpg
Vertoningen:1
Grootte:57,2 KB
ID:	1544905

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	100s_new_technical_consumer_fireworks_cake.jpg
Vertoningen:1
Grootte:60,7 KB
ID:	1544906

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	36s_new_technical_cake_fireworks.jpg
Vertoningen:1
Grootte:48,6 KB
ID:	1544907

            Met dank aan USRRobiwan van FPM!!

            Er is ook een PDF beschikbaar met daarin een bedrijfs- en productbeschrijving maar als upload is deze te groot (max. 1.9MB toegestaan terwijl deze 3.54MB is). Iemand suggesties hoe ik deze toch kan delen?
            www.huismanvuurwerk.nl

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
              Ik neem aan dat we in de toekomst dan een daling van de prijs gaan zien? Zeker als je onderstaande punten bekijkt

              Snellere productie

              - Minder mankracht.

              - Minder arbeidsintensief.

              - 100% recyclebaar (geen gebruik van klei).

              - gemaakt van oud vuurwerkpapier.
              Shipping and the cost it makes are higher zegt die gozer in dat filmpje.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
                Shipping and the cost it makes are higher zegt die gozer in dat filmpje.
                Hij zegt dat hij dat denkt, dat hoeft niet te betekenen dat dit zo zal zijn. Lesli en de fabrikant zijn juist op zoek gegaan naar een betaalbaar alternatief. Ik hoop ook mijn bedenkingen geuit op FPM en ik denk dat we snel genoeg meer zullen horen over de gevolgen voor de prijsstelling...
                www.huismanvuurwerk.nl

                Comment


                  #9
                  Ziet er gaaf uit , maar ik vind het doorlonten zo vreemd. Als die coating die eroverheen zit niet goed is krijg je denk ik veel sneller een passfire vergeleken met de normale manier van doorlonten.

                  Als het verder beter voor het milieu is en veiliger , waarom niet ?

                  En er zijn toch allang machines die ratelbanden maken en hulzen voor cakes enzv zelf rollen,persen en snijden ? Heb al meerdere filmpjes hierover gezien.
                  75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                  Comment


                    #10
                    Maar dit bezorgt toch meer afval ? Aangezien dat de helf van vuurwerkafval de fik in gaat.

                    Jojo

                    Comment


                      #11
                      Laten we eerst maar eens afwachten hoe dit zich ontwikkeld voor er weer onnodige conclusies worden getrokken.Ikzelf ben heel benieuwd naar de ontwikkeling in de toekomst.Je moet ergens beginnen en ik prijs ook Lesli vuurwerk dat ze zich op deze wijze profileren om de omstandigheden voor de werknemers in China beter te laten worden.
                      Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

                      Comment


                        #12
                        Ja dat is nog het meest belangrijke , dat die mensen het beter krijgen. Want volgens mij word er heel wat in de doofpot gestopt betreft werkomstandigheden daar.
                        75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

                        Comment


                          #13
                          De omstandigheden beter worden?
                          Met dit principe heb je bijna geen mensen meer nodig.
                          Vergeet niet dat in liuyang de helft van de stad mee profiteert van de vuurwerkbusiness, meer dan een miljoen mensen!!
                          De materialen die de fabrieken daar gebruiken worden allemaal ingekocht bij families in de stad die een zaakje hebben in afstopkartonnetjes enz. enz.
                          Omdat wij Hollanders en eigenlijk alle westerse landen allemaal weinig willen betalen en de bedrijven allemaal het liefst 110% winst willen maken krijgen die mensen daar amper betaald.
                          Met deze innovatie wordt misschien wel een groot deel werkloos.
                          Als je beseft dat de chinezen in de fabriek bijzonder weinig (voor chinese begrippen is de vuurwerkhandel wel erg menselijk)betaald krijgen en dat daar toch achterlijk veel met de hand wordt geproduceerd in een dag, denk je toch even anders als je zo'n cake voor 50 euro in de winkel ziet.
                          Tuurlijk kost de verscheping en het transport allemaal achterlijk veel en natuurlijk heb je geen bedrijf om verlies te draaien, maar dan komen gelijk weer de grote bedrijven en de westerse bedrijven in beeld.
                          De prijs in China voor de productie en het personeel valt te verwaarlozen met de kosten als eenmaal de grote westerse bedrijven en de kromme regels van de overheid in beeld komen.

                          Tot slot merk ik dat ik een flink stuk afdwaal, maar mijn punt is een beetje dat ik een dubbel gevoel heb bij deze ontwikkeling.
                          Ten eerste wordt gezegd dat het een stuk veiliger, milieu vriendelijker en beter vuurwerk is dan wat we nu hebben. Wat ik een super plan vind.
                          Maar ten tweede heb ik het gevoel dat deze ontwikkeling al langer meedraait/bekend is maar pas wanneer er van geprofiteerd kan gaan worden het in het leven geroepen wordt.
                          Ook zou ik het toch ontzettend jammer vinden als een stad als liuyang die volledig voor en met vuurwerk leeft/overleeft, langzaam aan zou verdwijnen.

                          Voorbeeldje en meer uitleg dan ik vertelde:

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Zwitsal Bekijk bericht
                            Maar dit bezorgt toch meer afval ? Aangezien dat de helf van vuurwerkafval de fik in gaat.

                            Jojo
                            Op zich niet aangezien het biologisch afbreekbaar is en het spul waarvan t gemaakt is op kan lossen als het een bepaalde tijd met water in aanraking komt. Het zijn een soort van geperste verlijmde vezels o.i.d.
                            Moet t nog zien
                            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Viva la Bang Bekijk bericht
                              Op zich niet aangezien het biologisch afbreekbaar is en het spul waarvan t gemaakt is op kan lossen als het een bepaalde tijd met water in aanraking komt. Het zijn een soort van geperste verlijmde vezels o.i.d.
                              Moet t nog zien
                              Klopt, binnen 4 uur in een bak met water hou je alleen nog pulp over heb ik begrepen.
                              www.huismanvuurwerk.nl

                              Comment

                              Working...
                              X