Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Kanonslagen Topic ( overzicht )

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    kheb vandaag 3 verschillende afgestoken. de japanse kanonslag van De Kruiterij, de zwart met wit gestreepte van B&W en de Astronaut van Schuurmans.
    zelf vond ik dat de Astronaut op 1 kwam met daarna de Kanonslag van De Kruiterij en daarna die van B&W. kvond die van B&W echt niet goed ze gaven niet echt een knalletje meer een flopje.

    Comment


      #77
      @ Nitraat 12

      Dank je

      Comment


        #78
        groen met witte zijn wel een van de hardste

        Comment


          #79
          ik neem gewoon die van vorig jaar die lion ik vind ze lekker knallen voor die prijs :P

          Comment


            #80
            De goedkoopste nemen het is toch allemaal nederlandse troep ...(mijn mening)
            [B]We stelen de show daarom denk je dat we dieven zijn![/B]

            Comment


              #81
              idd neem gewoon de goedkoopste khad vorig jaar 3 verschillende merken nou ze waren allemaal gewoon hetzelfde. ik hoorde geen verschil tussen die plofjes.

              Comment


                #82
                Ik zag bij vuurwerkland steenbergen dat ze Shi sing crackers verkopen voor 1,50 per 200. Heb deze nog nooit gehad, zijn die ook gewoon die standaard groen witte met standaard NL knal of niet ? Lijkt me dat er weinig verschil tussen zit kwa knal he of nie dan ...

                Comment


                  #83
                  Iemand meer info over choeet kanonslagen?

                  Comment


                    #84
                    Kan iemand mij 1 ding over deze dingen uitleggen.
                    Waarom word er niet wat beter buskruit gebruikt? Echt buskruit zijn harde korrels. Met dat kruit worden ook bombettes etc. omhoog geschoten. Als je
                    daar een hoopje van hebt, is het ook in 1 keer weg. Maar in rotjes zit van dat rare kruit, en brand ontzettend traag! Waarom kunnen er dan geen knallers komen die echt buskruit bevatten? (en een lekker sterke huls...)

                    Comment


                      #85
                      Geld, geld, geld!

                      Dat kruit wat jij omschrijft waarmee bombettes omhoog worden geschoten, heet pulverone. Dat is inderdaad een vorm van buskruit. Wat er in rotjes zit is óók buskruit, maar gewoon heel simpel en goedkoop gemaakt. Als je pulverone in een rotje stopt, zal dat zeker niet hard knallen. Pulverone brandt namelijk relatief langzaam, en explodeert niet echt.
                      Ook die "sterke huls" is lang niet zo belangrijk als soms wordt verondersteld.

                      Men zou in theorie best wel beter en meer buskruit in rotjes kunnen stoppen. Maar dat wordt dan zó veel suurder, dat het weinig verkoopt. Het Nederlandse merk Choeet (Vuurwerktotaal) verkoopt desondanks rotjes die harder gaan dat de gemiddelde kanonslag.
                      Laten we lekker link gaan doen!

                      Comment


                        #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door ilvan Bekijk bericht
                        Ik zag bij vuurwerkland steenbergen dat ze Shi sing crackers verkopen voor 1,50 per 200. Heb deze nog nooit gehad, zijn die ook gewoon die standaard groen witte met standaard NL knal of niet ? Lijkt me dat er weinig verschil tussen zit kwa knal he of nie dan ...

                        Wat mij betreft gaan ze beide even hard. Twee jaren geleden had ik ze allebei.

                        Comment


                          #87
                          @ Darksoul

                          Ok, met meer en kwalitatief beter kruit zul je geen 200 rotjes meer hebben voor een euro. Je zult nooit een knaller krijgen zoals met flash, omdat flash heel ander kruit is (detoneren/deflagreren, maar gezien het feit dat je ook weet wat pulverone is, weet je dat denk ik ook. Goede flash zonder verpakking kan ook al knallen, etc...).
                          Pulverone brandt echt wel vele malen sneller dan het goedje wat nu in rotjes gebruikt wordt. Enkel moet het wel wat los zitten (dus niet zo in elkaar geperst als in de rotjes) zodat de vlam zich goed kan verspreiden.
                          Het is me niet duidelijk welk mengsel ze gebruiken in rotjes. Het is iig. geen buskruit. Echt buskruit (zie wiki, pyrowiki etc) zijn harde korrels. Dat zit in potten, niet pulverone. Pulverone is een stapje daarvoor, en wordt vaak door mensen gebruikt die thuis kruit maken, omdat je voor buskruit een sterke pers nodig hebt. Maar, stel dat de samenstelling van het kruit in rotjes gewoon hetzelfde is als in buskruit (dus kaliumnitraat, houtskool, zwavel) maar dan mss. niet in de goede verhoudingen, dan hoeft het toch niet veel duurder te worden als er pulverone/buskruit gebruikt wordt?
                          Duurder zou het wel worden als er grotere hulzen oid. gebruikt moeten worden. Maar zonder flash kun je wel hardere knallen maken dan de rotjes nu.

                          Comment


                            #88
                            Neem even een voorbeeld aan onze Duitse vrienden.
                            dikke stevige huls.
                            Echt buskruit/pulverone.
                            2/3e is lucht kamer.
                            ja en ze knallen harder als onze troep!
                            dit moet tog ook in NL kunnen??

                            Comment


                              #89
                              Ik kies elk jaar de voordeligste en kwalitatief goede dealer uit voor wat ik wil halen, en dan zie ik wel wat voor kanonslagen ze hebben. Dit jaar worden het waarschijnlijk de wit-groenen.
                              Het is toch allemaal nederlandse rotzooi, vorige jaren had ik de flying dragon volgensmij. Maar ik heb gehoord dat de wit-groenen beter zijn, zou leuk zijn
                              [B][U][URL="http://youtube.com/user/gigamoviesfireworks/"]GigamoviesFireworks youtube-channel[/URL][/U][/B]

                              Comment


                                #90
                                kun je de ''astro extreme crackers'' ook een beetje ''ROTJES'' noemen?

                                Comment

                                Working...
                                X