Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moon Travelers/ Liliputpijlen/ Babypijlen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Moon Travelers/ Liliputpijlen/ Babypijlen

    Wie kent ze niet? De Oud Hollandse knalpijlen van nog goede kwaliteit. Tot zover ik weet zijn deze pijlen er vanaf het begin en eigenlijk niet meer weg te slaan uit een gemiddelde collectie. De oudere versies knallen nog gewoon goed omdat ze nog een kleine hoeveelheid flash- kruit hebben, wat nu niet meer mag in Nederland vandaar dat de nieuwe lading pijlen normaal kruit hebben en deze bijna niet meer knallen. Gelukkig ben ik nog de eigenaar van 1.5 pak, zie hieronder.

    Ze zitten per 12 in een pak een slof bestaat uit 12 pakjes 'a 144 pijlen dus. Prijs verschilt maar hangt rond de 1 tot 2 euro.


    Klik voor vergrootte afbeelding.

    Vuurwerkland.
    Laatst aangepast door Ruben; 13 October 2008, 09:58.

    #2
    ik heb ze twee jaar geleden gehad die knalden niet hij vloog de lucht in viel weer op de grond en plofte wat zonde van het geld ik koop liever maxi pijlen van dynasty of normale fluitpijltjes
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

    Comment


      #3
      De nieuwe lading pijlen is inderdaad zeer slecht. Deze bevatten ook geen flashkruit meer zoals de pijlen uit mijn collectie.

      Comment


        #4
        Ik heb deze pijlen ook elk jaar. Alleen vond ik ze vorig jaar duidelijk slechter dan twee jaar geleden. De knal was wel nog gewoon goed (met flash) maar de stuwlading vond ik erg slecht. De pijl vloog niet echt goed als je ze in een heksekring legte, en zelfs als je ze gewoon in de lucht schoot gingen ze niet goed omhoog.
        www.jekovuurwerk.nl

        Comment


          #5
          2 jaar geleden had ik toen ook 1 pak van die pijltjes. de knalden niet eens . maarja, ik vond ze alsnog wel leuk, want ze gingen met een rotvaart de lucht ik. vorig jaar had mijn broertje er 1 pak van (120 stuks voor 2,25)
          en die gingen lekker snel en erg goed hoog de lucht in, en de knal was zeker niet slecht, maar iestjes zachter dan een rotje. ditjaar dan ook maar 2 pakken voor mij.
          we wachten met ze'n allen op de dag der dagen van het jaar, en die is als het zover is, zo voorbij.

          Comment


            #6
            Ik had vorig jaar twee verschillende versies. In mijn bestelling kreeg ik de goede knalpijlen mee (die op de foto staan). Toen ik op de 30e nog een keer langs liep om wat ander vuurwerk op te halen kocht ik ook nog twee pakjes maar die waren echt heel zwak. Sufte omhoog, kwamen op nog geen 5 meter hoogte op stilstand en flopte.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door nitraat12 Bekijk bericht
              ik heb ze twee jaar geleden gehad die knalden niet hij vloog de lucht in viel weer op de grond en plofte wat zonde van het geld ik koop liever maxi pijlen van dynasty of normale fluitpijltjes
              Ik heb die maxipijlen ook elk jaar maar die lontjes vallen er soms uit Soms krijg ik ook het idee dat producten van Wolff slecht afgewerkt zijn.....


              ONTOPIC: Waarom mag dat flashkruit niet meer dan ??
              Vuurwerk is een passie!

              Comment


                #8
                Flashkruit is verboden in Nederland mijn vriend.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkland Bekijk bericht
                  Flashkruit is verboden in Nederland mijn vriend.
                  hoezo verboden? in bijna alle nederlandse cakes zit flash in verwerkt.

                  Comment


                    #10
                    Vergelijk het met rotjes van tegenwoordig, die mogen ook geen flashkruit meer bevatten zoals vroeger.

                    Comment


                      #11
                      Volgens mij zit het zo:

                      In de knallers mag geen flash gebruikt worden.
                      In cakes mag een kleine hoeveelheid flash gebruikt worden maar alleen maar voor de burst.

                      Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag.
                      Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
                        Volgens mij zit het zo:

                        In de knallers mag geen flash gebruikt worden.
                        In cakes mag een kleine hoeveelheid flash gebruikt worden maar alleen maar voor de burst.

                        Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag.
                        Dit heb je zo goed omschreven, omepje. Officieel schrijft men dat beperkt gebruik van flash enkel is toegestaan als dit een functie heeft bij een burst of break van siereffect(en). Dus bijvoorbeeld om een of meer sterren vanaf de bombette vanaf de kern weg te knallen. Vandaar dat je in Nederland bijna altijd een goed knal in de lucht vergezeld ziet gaan van een siereffect.

                        Ik schrijf overigens "bijna altijd", omdat de wet hier nogal eens wordt overtreden. De laatste jaren lijkt het wel toe te nemen. Knalpotten zonder siereffect (bijvoorbeeld de Thunderking-cake van Zena NL), grondbloemen met flashknal (GBV), maar ook babypijltjes hebben (als je goed zoekt) weer flashlading aan boord. Ik heb afgelopen jaar een aantal babypijltjes getest, waarvan de helft regelrechte troep was. Lontjes die eruit vallen, sommige stijden op zonder eindeffect en een aantal pijltjes knalde al op de grond. De goede ervaringen waren die met de volgende merken:

                        - Big Moon Travellers
                        Gaat gillend omhoog en eindigt met een flashknal. Wel knalt ie relatief erg laag.
                        De prijs van deze pijtljes vind ik zelf echter te hoog.

                        - Tripple UP (3up) pijltjes van Vuurwerkland
                        Geen enkele weigeraar gehad en ook geen rare bijeffecten gezien. Wel vind ik
                        de fluitjes aan de korte kant. De knal is daarentegen prima! De prijs was hoger
                        dan de andere merken, maar was het zeker waard!

                        - Moon Travellers
                        Wisselend. Een pakje deed het uitstekend en een ander pakje was troep. Ik kon
                        geen uiterlijke verschillen ontdekken aan de pijltjes, maar de goede versie
                        voelde steviger aan (huls) en het lontje zat goed vast.

                        Groetjes,
                        Cameo
                        -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
                        Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

                        Comment


                          #13
                          Ok bedankt voor de bevestiging Cameo.
                          Ik wist het haast wel zeker dat ik bij het goede eind zat.
                          Bedankt voor je uitgebreide uitleg, hier hebben we wat aan.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            #14
                            vorig jaar had ik babypijltjes van het merk bonbrigde. ik kocht ze bij de lokale dealer. de knal was harder als een rotje. ik had er 1 open gemaakt en er bleek flash in te zitten.

                            die babypijltjes uit de eerste post heb ik nog een pak van liggen van het jaar 2001

                            Comment


                              #15
                              Goede pijlen zijn dat. Komt zelfs nog een kleine flits vanaf als je hem in een donkere steeg afsteekt.

                              Comment

                              Working...
                              X