Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Romeinse kaarsen projectje

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Romeinse kaarsen projectje

    Beste mede-freaks,

    Ik ben van plan om een klein projectje te maken met Romeinse Kaarsen. Plan is om ze in een soort van stellage te zetten zodat ze blijven staan, en boven op de lontjes rotjeskruit te gooien zodat alles aan gaat. Wie weet de maat (lengte, doorsnede) van een normale romeinse kaars van 10 shots? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom .

    Groeten!
    The 31st of December..

    #2
    De lengte van 1tje is 29cm en de doornsende 12mm .

    Comment


      #3
      Het wordt denk ik 6x6 of 7x7
      The 31st of December..

      Comment


        #4
        Wat voor een stellage ga je maken? ik had vorig jaar een bloempot(van ijzer) waar ik romeinse kaarsen in had gedaan en dan gewoon wat kruit er overeen en aansteken maar.

        Comment


          #5
          Van hout waarschijnlijk!
          The 31st of December..

          Comment


            #6
            ik zeg niet dat je het na moet maken maar misschien is dit een idee ? , ik had het zelf ook 4 jaar geleden gedaan , even wel een tip , kies van hetzelfde merk , anders krijg je wat je op het filmpje ziet , 2 kanten een goede romeinse kaars , en links een wat mindere , en dat is jammer :P

            Romeinse kaarsen rek van 36 romeinse kaarsen van 10 shots .

            Comment


              #7
              Het wordt een houten bak die iets hoger is dan de Romeinse kaarsen, zodat het kruit er op blijft liggen. Foto's volgen!

              Dat filmpje lijkt me ook wel leuk gedaan! Aren hoe maak ik dat zo in w shape? Is mijn eeerstr projectje dus houd het nog even simpel..
              The 31st of December..

              Comment


                #8
                Hier een filmpje van een goed en makkelijk te maken Romeinse Kaarsen Rek.




                Heb deze zelf ook nagebouwd en werkte prima:

                Hier was het rek bijna af, gewoon in 1x goed maken dan heb je er jaren plezier van. Je kan er nog dwarslatten onder maken, dit kan ik je wel aanraden (veiligheid/stabiliteit)

                En nog een rekje:

                Comment


                  #9
                  Dat ziet er pittig goed uit moet ik zeggen. Ga ik gebruiken in mn 10uurproject voor dit jaar denk ik
                  http://www.youtube.com/channel/UCfYrcezwsm8GPfIsQtcCM8g/videos?view=0

                  Comment


                    #10
                    Hier het resultaat (uiteraard nog zonder inhoud) Het worden 8x6 = 48 Romeinse kaarsen van 10 shots dus in totaal 480 shots.. Het staat nog niet vast op de voet dus niet zeuren dat het niet in het midden staat Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	5.jpg
Vertoningen:1
Grootte:105,9 KB
ID:	1543508
                    The 31st of December..

                    Comment


                      #11
                      Als je dan wat teveel kruit boven op de Romeinse kaarsen doet heb ook nog eemn mooie vlam van te voren

                      Comment


                        #12
                        Ja inderdaad net zoals bij nitraten. Lijkt je dit een beetje veilig zoals nu het plan is?
                        The 31st of December..

                        Comment


                          #13
                          Als alles goed vast zit kan er denk ik maar weinig misgaan, want omvallen zal het niet met die voet en vlam vatten kan ook niet wan zolang brand het in totaal niet.

                          Comment


                            #14
                            Video staat aantal maanden online maar is van rond 2018, klein projectje , wel aardig gelukt!

                            https://youtube.com/@Skoebievuurwerk

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Leendert97 Bekijk bericht
                              Beste mede-freaks,

                              Ik ben van plan om een klein projectje te maken met Romeinse Kaarsen. Plan is om ze in een soort van stellage te zetten zodat ze blijven staan, en boven op de lontjes rotjeskruit te gooien zodat alles aan gaat. Wie weet de maat (lengte, doorsnede) van een normale romeinse kaars van 10 shots? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom .

                              Groeten!
                              moest meteen hier aan denken haha

                              我也喜欢年纪较大的烟花

                              Comment

                              Working...
                              X