Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verslag bezoek Katan Vuurwerk 18 - 09 - 2012

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Verslag bezoek Katan Vuurwerk 18 - 09 - 2012

    Afgelopen dinsdag 18 september ben ik op bezoek geweest bij Katan Vuurwerk, de afspraak stond om 18.00 uur in het Recreatiecentrum Scholtenhof te Ulft en dat was ruim 2,5 uur voordat de jaarlijkse demo van Katan zou worden geschoten.
    Toen ik daar aankwam waren Laurens, Mike en Ronny druk bezig met de voorbereidingen voor de winkeliersdemo later op de avond en ben ik daar even belangstellend gaan kijken en hebben de heren en ik tussen hun werkzaamheden lekker gekletst over, ja wat anders, vuurwerk.

    Terwijl Ronny en Mike doorgingen met de voorbereidingen voor de aanstaande demo, gingen Laurens en ik naar het recreatiecentrum toe waar Katan een zaal had gehuurd voor de gasten die deze avond de demo zouden komen bijwonen, in deze zaal stond de gehele vuurwerkcollectie van Katan dan ook opgesteld, inclusief de nieuwe produkten van dit jaar.



    We namen plaats aan een van de vele tafels en er onstond een leuk en interessant gesprek over de visie van Katan over hun nieuwe en bestaande produkten, vuurwerkcrew en nog een aantal interssante zaken. Katan heeft zich dit jaar qua nieuwe producten meer gericht op de “kleinere” producten, aangezien zij van mening zijn dat door de crisis de consument meer op een betaalbare cake zit te wachten dan een cake van 40 euro of hoger. Deze betaalbare cakes zullen in de bestaande collecties worden opgenomen en komt er dus dit jaar geen nieuw label uit.

    Seizoen 2012-2013

    De Profi lijn wordt uitgebreid met 12 nieuwe producten waarvan er een een silverfontein is, in de Maxx lijn komen 11 nieuwe producten bij waarvan 1 gouden fontein en wordt de China label ook behoorlijk uitgebreid. Ook komt Katan dit jaar met een 4 x 25 schots cake ( 4ever cake ) op de markt wat echt een topper moet zijn en deze komt met een hele scherpe prijs op de markt heeft Katan mij toegezegd en komt er een pijlenpakket ( inhoud 5 stuks fluit en knal ).
    Wel zullen uit alle lijnen enkele producten uitlopen die misschien nog bij een enkele dealer te koop zullen zijn. Katan heeft er dit jaar weer enkele verkooppunten / folderdealers bij, deze zijn te vinden op hun website betreffende de vuurwerkverkoop (http://www.onlinevuurwerkkopen.nl/ ). Al met al niet heel veel nieuws van Katan op de nieuwe producten na, zodat Laurens en ik er eens voor gingen zitten om de vragen van de leden te kunnen beantwoorden. NB : sommige vragen zijn al in het verslag opgenomen.



    Vragen van de leden aan Katan Vuurwerk

    -Djek : Blijft de gehele china label ongewijzigd of zal deze aangepast worden, gaan alle oude Profi en Maxx line cakes eruit en komen jullie ook dit jaar weer met mooie akties zoals thunderking/queen?
    Alle omgelabelde produkten gaan er bij de Profi en Maxx line uit en worden aangevuld met de producten die reeds in het verslag zijn benoemd, de China label zal qua prijs uit betaalbare cakes blijven bestaan. Acties a la Thunder King / Queen als afgelopen jaar is winkeliers afhankelijk.

    -Tristen : Komt er een voordeel verpakking bij de Thunderking en/of Whistling Thunder Queen?
    Er komt onder voorbehoud een bulkverpakking van de King.

    -MarkHE : Wat wordt er gedaan aan het feit dat er 2 soorten thunderkings zijn en wordt de bouwkwaliteit van de thunderkings beter?
    Vorig jaar waren er te weinig TK’s en zijn er in allerijl bij een andere fabriek bij besteld, deze waren echter minder dan Katan’s originele TK’s. hoogstwaarschijnlijk zijn er nog wel een paar oude dozen maar we kunnen er vanuit gaan dat 99% weer net zo goed is als vanouds.

    -Steef Kaboom : Nog nieuwe dealers en winkels met kartonacties bij katan?
    Dit jaar zijn er 5 nieuwe folderdealers bij en een verkoopppunt in Werkendam en het is niet zeker of er dit jaar een kartonactie komt, waarschijnlijk niet maar dat is nog even afwachten.



    -kaboom : Zijn er plannen om met nieuwe maximaal gevulde 25 shots cakes op de markt te brengen tegen een zacht prijsje en met de kwaliteit van de skies of gold?
    Wellicht een nieuwe knal pijl met de kwaliteit van de whistle thunder queen, en komt er een voordeelverpakking van de whistle thunder queen met dezelfde kwaliteit?
    Er komt onder voorbehoud een 20 schots cake, maximaal gevuld, echter is deze nog niet afgerond qua CE keuring, dus dit is nog even afwachten. Er komt geen nieuwe knalpijl, op het pijlenpakket eerder besproken na.De whistle thunder queen zal niet in een bulkverpakking worden aangeboden aangezien dat prijstechnisch niet te realiseren is.


    Bij deze wil ik Ronny, Laurens en Mike nog hartelijk danken voor de gastvrijheid en de tijd die zij voor mij vrij hebben gemaakt. Het was een leuk en interessant bezoek en ik kijk al uit naar het volgende bezoek.

    Laatst aangepast door Mattenfreak; 7 October 2012, 09:42.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    #2
    Net verslag gozer leest lekker weg!
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

    Comment


      #3
      Sowieso een top verslag!!! Lekker veel vragen beantwoord door Katan! toppie!
      www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

      Comment


        #4
        Bedankt voor t verslag, Arjan. Leest lekker weg!
        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

        Comment


          #5
          Mooi verslag Arjan! Ze spelen goed in,op de huidige markt!
          Light some fireworks, and see who answers.

          Comment


            #6
            Goh nog helemaal niet gezien dit verslag.
            Bedankt daarvoor!
            Leest lekker weg!
            Ben vooral benieuwd of de maximaal gevulde cake erdoor komt.
            En de 4ever cake heeft ook mijn aandacht getrokken.
            Even a broken clock is right twice a day.

            Comment


              #7
              Namens Katan vuurwerk willen wij Arjan(Torr) ook erg bedanken voor de komst naar de productdemonstratie,het zijn allemaal vrije uren wie erin worden gestoken.

              Mike,Laurens,Ronny,
              Ook namens het rest van het katan vuurwerkteam

              Comment


                #8
                Leuk verslag, vraagje op fpm las ik iets over een knallers volgens de oude productiemethode. Is hier misschien nog nieuws over?
                Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                Comment


                  #9
                  Een heerlijk verslag Arjan! Leuke foto's ook. Bedankt voor je inzet en natuurlijk ook Katan bedankt voor de medewerking

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                    Leuk verslag, vraagje op fpm las ik iets over een knallers volgens de oude productiemethode. Is hier misschien nog nieuws over?
                    Deze zagen er goed uit.
                    Katan komt zowieso met klein vw producten zoals ze vroeger waren.
                    Zo hebben ze ook de babypijltjes weer naar de oude goede kwaliteit gezet.
                    Deze zijn dan wel weer wat duurder,Maar dat zie ik niet als minpunt.
                    Extreme Pyromaniac for life.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                      Leuk verslag, vraagje op fpm las ik iets over een knallers volgens de oude productiemethode. Is hier misschien nog nieuws over?
                      Aanstaande woensdag komt er een containeer binnen met de eerste knallers erin,gemaakt volgens de regelgeving 120db op 8 meter en maximaal gevuld.

                      Deze zijn helaas niet gemaakt van het oude bamboepapier,deze methode is niet meer mogelijk in china.
                      sorry!!!!

                      Comment


                        #12
                        Mooi verslag. Katan timmert aan de weg. Positief ook om te zien dat er veel compacte goed betaalbare cakes op de markt komen en ben net als iedereen zeer benieuwd naar het koppelblok.
                        [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

                        Comment

                        Working...
                        X