Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Verslag] Bezoek GBV-Weco Oktober 2023

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [Verslag] Bezoek GBV-Weco Oktober 2023

    Ook GBV-Weco was weer aan de beurt voor een bezoek. Eind oktober zijn Mike en ik afgereisd naar Veenendaal om daar weer even een update te krijgen over het reilen en zeilen bij GBV-Weco.
    Onder het genot van een kop koffie hebben we het een en ander besproken.
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_2.jpg
Vertoningen:1
Grootte:117,2 KB
ID:	1618997

    Seizoen 2022-2023
    Afgelopen jaar was het gekkenhuis, zo ook bij GBV-Weco. Tijdens de coronapandemie heeft GBV als een van de weinige importeurs maar een heel klein deel van hun voorraad verkocht aan het buitenland. Hierdoor had men een van de grootste voorraden van Nederland en dat heeft men geweten. Aangezien veel importeurs uitverkocht raakten wisten veel winkeliers GBV te vinden om toch nog producten aan de man te kunnen brengen. Bijna alles maar dan ook echt alles was uitverkocht. Er was hooguit nog 5% van de totale voorraad nog over.
    Hierdoor is er dan ook volop ingezet om nieuwe producten in te kopen voor 2023-2024.

    Seizoen 2023-2024

    GBV-WECO
    Zoals jullie al wel gezien hebben heeft er een behoorlijke vernieuwing plaatsgevonden in alle concepten die GBV-Weco voert. Dit enerzijds door de nieuwe regels waar iedere importeur zich aan geconformeerd heeft en anderzijds door alle ontwikkelingen in de markt. Zodoende zijn er ook diverse producten die normaliter in kooi zaten nu niet meer in de kooi. Maar dit geldt zeker niet voor alle producten.
    Er zijn heel veel nieuwe producten op de markt gekomen. Denk bijvoorbeeld aan de Whistling Rainbow in de Professional Style lijn, de Tres Elementos in de St8ment lijn of de Coronel Dakar auto in de B2B lijn. Leuk om te vermelden is dat bij de Whistling Rainbow gelukt is om geen plastic maar papieren tubes te gebruiken!
    Ook is het categorie 1 assortiment weer wat uitgebreid met bijvoorbeeld Bomb bags. We hebben er eentje mogen ruiken en t stinkt behoorlijk haha. Al deze cat.1 producten zal je wel eens tegenkomen in een van de displays die ontwikkeld zijn.


    PANGU
    Zoals jullie ook gezien hebben is het Pangu assortiment behoorlijk uitgebreid. Uiteraard zijn de producten ontwikkeld door de heren van Pangu. Wij zijn in ieder geval zeer benieuwd naar de nieuwe Pangu producten, denk bijvoorbeeld aan de Tomahawk. Pangu zal weer bij diverse dealers te verkrijgen zijn waarbij GBV zorg draagt voor distributie en transport.

    EVOLUTION
    En eigenlijk geldt het zelfde voor Evolution. Marchel en Gilbert zijn opnieuw hun kruitbunker in gegaan en hebben geprobeerd weer dikke Evo producten te ontwikkelen, zowel het product als de labels. Wij zijn bijvoorbeeld benieuwd naar de Pretty Hardcore, maar ook zeker naar de Iluminate the Sky. Ook Evolution zal weer te vrkrijgen zijn bij diverse winkeliers waarbij GBV voor distributie en trasport zal zorgen.

    Vragen van leden:

    GBV-Weco
    Oorspronkelijk geplaatst door Darjon Bekijk bericht
    Allereerst complimenten voor de splitting rainbow, wat een ontzettend mooie bak is dat! Word de professional style lijn uitgebreid dit jaar? En hoe kijken jullie naar komende jaarwisseling wat betreft een verbod?
    De Professional Style lijn is uitgebreid zoals je kan zien op het forum. Er is geen verbod.

    Oorspronkelijk geplaatst door GMP Bekijk bericht
    Mag de color change cake uit de bella ciao 1 op 1 los in de productie/verkoop aub?
    Dit idee is meegenomen naar China en staat op de sample lijst!
    Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Mijn complimenten over de imaginary 2.0
    Die kleuren zijn een feestje voor iedereen.
    Komt er nog meer van dit soort combinatie compounds?
    Ik zeg meng de Bella Ciao met de imaginary 2.0 en je hebt de kleurrijkste box van Nederland.
    Leuk idee. Men neemt het mee als optie in de eventuele ontwikkeling voor een volgend assortiment
    Oorspronkelijk geplaatst door LompeBoer Bekijk bericht
    Hebben alle boxen van evo/pangu wel een kooi of komt dit ook allemaal kooiloos?
    De collectie is gedeeltelijk met en gedeeltelijk zonder kooi.
    Oorspronkelijk geplaatst door GMP Bekijk bericht
    Staat er nog bezoek gepland dit jaar?
    Aanvullend op bovenstaande,
    - Waarom is de bella ciao uit het assortiment?
    Bezoekvraag is bij deze beantwoord.
    De Bella Ciao zou veel te duur zijn geworden als deze opnieuw geproduceerd had moeten worden met dezelfde specs/schoten etc.

    Evo:

    Oorspronkelijk geplaatst door Pyromun
    Had dit jaar de Mayhem box, wat een topper! Kan deze of iets soortgelijks weer terug op de markt komen? Had nog een oude versie met salutes op het eind, kunnen jullie hier nog wat mee doen? Die salutes waren beduidend harder en zwaarder dan de sierbursts.
    Dat is echt een oude Evolutionbox welke voor Europa niet meer geproduceerd is / zal worden


    Oorspronkelijk geplaatst door Dopzter
    Is er een reden dat we vrijwel niets van evo gehoord hebben afgelopen jaar?
    Marchel heeft op dit moment ook andere werkzaamheden buiten de vuurwerkbranche. Daarnaast is Marchel ook druk om het merk/producten op te zetten voor andere landen zoals bijvoorbeeld UK en US.
    Oorspronkelijk geplaatst door kloesje
    Ik hoorde bij verkooppunt dat er heel weinig tot vrij wel niets van evolution geleverd is. verkoper was niet heel tevreden over het merk merkte ik. Waarom was er zoveel mis gegaan?
    De enige reden die men kan bedenken is dat dit een winkelier geweest is die op het laatste moment besloten heeft Evolution te gaan verkopen en zodoende was er al veel uitgeleverd aan andere winkels. Een andere reden kan men niet bedenken.
    Oorspronkelijk geplaatst door josZie
    Wat zijn de plannen voor de komende jaren? Logistiek gezien is alles uit handen genomen, besteden jullie allle tijd aan het ontwikkelen van nieuwe producten? Wordt dit nog wel aangedurfd na 2 verbodsjaren en de roep om een definitief verbod helaas steeds groter wordt?
    De ontwikkeling van nieuwe producten en het design van de labels ligt nog volledig bij Evolution. Al het andere eromheen wordt door GBV gedaan, bijvoorbeeld de distributie, website etc.
    Oorspronkelijk geplaatst door RickGAE
    Gaan jullie nog een poging doen om de Snowstorm 2.0 te verbeteren? Het blijft erg zonde dat de 1.0 er uit is. Wat mij betreft is de 2.0 een dikke downgrade.
    Dit jaar is er de Snowstorm 3.0, hopelijk voldoet deze beter. De 1.0 zal niet terugkomen.
    Oorspronkelijk geplaatst door EHVuurwerk
    -Voor de corona konden we vuurwerkcrew bijna omdopen tot EVOcrew. elke keer als ik online kwam stonden jullie topics bovenaan met nieuwe posts.. alle producten waren nagenoeg top en er was voor velen geen beter merk.. ondertussen lijken jullie ondergesneeuwd wat ik erg jammer vind, Wat gaan jullie er aan doen om weer het meest besproken merk van het forum te worden?
    -Zou jij Marchel weer een poging willen wagen om actief te reageren op het forum?
    Marchel; Uiteraard wil ik dit best weer oppakken, echter moet men ook met de waarheid/kritiek om kunnen gaan. Ik ben meestal recht door zee en kwam regelmatig met antwoorden welke men liever niet zag zoals prijzen etc. Tevens heb ik door de drukte bij het opbouwen van het merk te weinig tijd kunnen spenderen aan het gezin welke ik nu aan het inhalen ben. Ik zal me echter als de werkdruk is gaan minderen de draad weer oppakken en wat meer van me laten horen op fora en elders.
    Oorspronkelijk geplaatst door MagicSjefke
    Ik hoop dat jullie dit jaar met een aantal goeie nieuwe compounds komen, bij voorkeur 100 shots 30mm max gevuld.
    Als groot Evo fan verbaast het mij dat jullie na de introductie van de complete specials lijn nog maar 2 echte toppers hebben geïntroduceerd: de MJB cake en Evo Force One.
    De toppers van weleer hebben jullie al afscheid van genomen tijdens de introductie van de compounds. Een deel van de specials lijn is inmiddels ook al uitloop.
    Is de inspiratie bij het ontwikkelingsteam op?
    Dit jaar is zijn er behoorlijk veel nieuwe producten ontwikkeld en geproduceerd. Hoop dat dat het antwoord is op jouw vraag.
    Oorspronkelijk geplaatst door Ronaldeh
    Komen er nog boxen zoals de VISIONS OF ECSTACY SPECTACLE SHOW 120?
    Waarschijnlijk niet omdat dit veels te duur is geworden in deze tijd.
    Oorspronkelijk geplaatst door thermite
    Hoe staat het met het nieuwe "Profire concept"?
    Is dit nog iets wat in de pijplijn zit voor komende jaren?
    Marchel; Ik ben met een aantal dingen bezig waaronder deze semi/prof lijn.
    Momenteel ben ik druk met het opzetten ervan.
    Het is aan onze klanten zoals Gbv of andere licentie houders/distribiteurs of men hier interesse in heeft of niet.

    Oorspronkelijk geplaatst door fireworkkees
    Waarom zijn het aantal schoten in de producten omlaag gegaan?
    Om de producten aantrekkelijk te houden voor ieder budget. Voor de consument moet het wel betaalbaar en aantrekkelijk blijven

    Pangu:

    Oorspronkelijk geplaatst door Stefan Works
    Vraag 1:

    De nieuwe Colorful City was top. Blijft deze in het assortiment?

    Vraag 2:
    Kunnen we nieuwe 100% 30 mm cakes verwachten? of nieuwe compounds met alleen 30 mm zoals de Colorful City?
    Colorfull City: Dit jaar in ieder geval niet. Wie weet in de toekomst in een andere vorm.
    Nieuwe 30mm compounds zoals de Goliath, Tomahawk, Harpoon, en qua cake is de Breathless bijvoorbeeld 30mm.

    Oorspronkelijk geplaatst door thermite
    Hoe zit het met de herintroductie van de gardenparty's als compound, 2 en 3 kunnen gewoon binnen de 2KG en de 1 zou wat aangepast moeten worden door er of 2 cakes uit te halen, of 2 aan toe te voegen en er 2 compounds van te maken
    Deze vraag zal neergelegd worden bij de ontwikkelaars van Pangu
    Oorspronkelijk geplaatst door thermite
    Waarom is na een succesvolle herintroductie van de Brassilian Box en Colorful City hier toch afscheid van genomen?
    Bij de Colorfull City komt dit door de spinning tail.
    Bij de Brazilian box komt dit door zowel de nieuwe afspraken qua formaat van de cakes alsook dat de prijs hierdoor behoorlijk zou stijgen

    Oorspronkelijk geplaatst door thermite
    Nu toch helaas blijkt dat de Garden Party boxen niet terug zijn gekomen ben ik heel benieuwd waarom dit besluit is genomen. Het was een hele mooie serie, kwalitatief erg sterk en vaak te krijgen voor een goede prijs.
    Verder valt me op dat de nieuwe boxen wel erg veel kopergoud hebben, ik mis hierbij de variatie qua effecten zoals je bij de On The Beat bijvoorbeeld wel hebt, of het repeterende zoals bij de ColorFul City.
    Beide vragen/opmerkingen worden doorgegeven aan t ontwikkelteam van Pangu

    Wij bedanken GBV-WECO met in het bijzonder Jasper voor weer een gezellig bezoek.

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Merken.jpg
Vertoningen:1
Grootte:19,2 KB
ID:	1618996
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Erg mooi verslag, mooi om te zien dat er nog steeds nieuwe producten worden bedankt met de aankomende regels.

    Helder en duidelijke antwoorden
    The final ignition

    Comment


      #3
      Leuk verslag, bedankt voor de heldere antwoorden!

      Comment


        #4
        Bedankt voor het verslag, Weco is me het afgelopen jaar goed bevallen dus er gaat zeker nog wat meer van in mijn collectie komen.

        Comment


          #5
          Prima verslag!

          Comment


            #6
            Mooi verslag, blijkbaar had ik voldoende vragen gesteld welke ook zijn beantwoord. Dankjewel daarvoor
            There is no such thing as enough fireworks.

            Comment


              #7
              Mooi verslag weer. Ben erg benieuwd hoe de nieuwe EVO en Pangu producten gaan presteren.

              Comment


                #8
                Mooi dat de verslagen weer binnendruppelen, heldere antwoorden en terecht punt dat soms de eerlijke antwoorden niet gewaardeerd worden. Einde van het jaar begint echt weer te komen zo, zin an!
                https://www.youtube.com/user/flutsjah/

                Comment


                  #9
                  Prima verslag. Ik moet zeggen dat GBV goed bezig is wat mij betreft. Ben erg benieuwd naar wat nieuwe St8ment producten die er op films erg goed uit lijken te zien. Daarnaast hebben ze met Pangu en EVO twee sterke merken binnen gehaald wat mij betreft.
                  Ook de communicatie hier op het forum is top in de vorm van v/d Elst. Ga zo door

                  Comment


                    #10
                    Mooi verslag heren, benieuwd naar de nieuwe producten van GBV.
                    I love Mines

                    Comment


                      #11
                      Mooi en duidelijk verslag

                      Comment


                        #12
                        Mooi verslag ook. Heb wat jaren gehad dat ik niets van GBV had, maar ze zijn echt de goede weg ingeslagen met top artikelen.
                        Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                        Comment


                          #13
                          Top verslag geworden Tabe, was weer leuk om op bezoek te gaan en veel heldere antwoorden inderdaad.
                          Zeer benieuwd naar de producten dit jaar, ga er zeker weer wat van meebestellen.

                          Comment

                          Working...
                          X