Ook tijdens de coronacrisis is het gelukkig mogelijk om importeurs te bezoeken en wij werden door Jasper uitgenodigd om 24 april even bij te praten. Lekker rustig op de weg, enkel een korte file vlakbij het kantoor; blijkbaar zit er een milieustraat en in deze gekke tijden moet blijkbaar iedereen daarheen.
Eenmaal aangekomen in de showroom keken Tabe en ik snel rond, maar helaas, nog geen nieuwe items te zien, gelukkig had Jasper wel veel te melden en was hij volledig voorbereid op alle vragen!
Seizoen 2019-2020
Het jaar was uitstekend verlopen en kende vele pluspunten. De productie en transport liep voorspoedig, ze hebben hun portfolio uit kunnen breiden met het concept van Evolution Fireworks en dat is ook goed ontvangen door de aangesloten dealers. Diverse dealers hebben (een deel) van dit assortiment toegevoegd en men was tevreden.
Producten werden positief ontvangen, eerder al op een geslaagd Fireval event, maar ook door consumenten en vooral de compounds waren in trek. De nieuwe compounds werden goed verkocht, de St8ment lijn was natuurlijk ook uitgebreid en daar was ook zichtbaar meer vraag naar.
De verkoopdagen verliepen zeer goed, de zaterdag was al een enorm goede opkomst en verkoop in de winkels merkbaar, de zondag liepen de bestellingen in de webshop ook flink door. Alle winkels werden weer goed bevoorraad en op maandag ging de verkoop weer goed van start en bleek het wederom een goede verkoopdag te worden. De dinsdag, 31 december, was de weersverwachting natuurlijk vooral het gesprek van de dag en dit zagen ze terug in de verkopen die dag. Desalniettemin was het een zeer goed jaar.
Typische items die ook hard liepen waren natuurlijk de F2 en F3 single shots, vooral die laatste categorie werd snel verkocht en met name de Bombardos vielen daarin op, die waren het snelst uitverkocht van de typen die ze in 2019 voerden.
Prijsuitreiking!
Met de uitbreiding van Evolution aan het portfolio was er nog een leuke bijkomstigheid, want bij de polls van dit jaar zijn er 2 prijzen gewonnen! De prijs voor de Beste Cake t/m 300 gram van 2019 (introductiejaar 2019) werd gewonnen door de Sparks! Onder de stemmers werden ook prijzen verloot, lid Tatanka wint daarmee een karton Sparks, gefeliciteerd!
En de 2e prijs die we mochten uitreiken was die van de Beste Cake van 301 - 500 gram kruit van 2019 (introductiejaar 2019), gewonnen door de MJB Cake! Forumlid heho werd geloot als winnaar bij die poll en heeft daarmee een karton MJB Cakes gewonnen, gefeliciteerd!
De uitreiking moest natuurlijk op afstand vanwege de coronacrisis en de 1,5m regelm maar daar hadden we in Veenendaal een oplossing voor, gewoon achter glas gaan 'staan'!
Seizoen 2020-2021
Jasper had alles al klaargelegd en het is ook een flinke rij met nieuwe items over alle lijnen en concepten, zelfs in cat.1 kunnen we uitbreiding verwachten. Diverse compounds zullen worden toegevoegd, hier is ook steeds meer interesse in.
In Nederland kunnen we op minimaal 60 nieuwe artikelen rekenen en op de Duitse markt gaan ze minimaal 22 artikelen toevoegen. Om alles even op een rij te zetten per merk voor Nederland:
Bij de Excellent serie kunnen we nieuwe labels verwachten en er is leuk nieuws dat St8ment internationaal gaat, er is vraag uit diverse Europese landen, gaaf!
Ook zie je een bekende naam in het lijstje, maar eentje die dus als nieuwe lijn zal worden geïntroduceerd; Professional Style. Het zal een los concept zijn met dit jaar zo'n 12 nieuwe artikelen, wij hebben de primeur om ze jullie te kunnen tonen. Lees meer over de producten in het Professional Style subforum.
Sinds januari 2020 is ook Pangu Fireworks aan het portfolio toegevoegd, maar op het moment van het bezoek was daar dus helaas nog niets concreets over te melden. Wij blijven in spanning afwachten.
Door de coronacrisis is het nog onduidelijk hoe het zal gaan met alle regels en daarmee de organisatie van Fireval. Het evenement bleek ook vorig jaar weer een succes en ze ontvangen ook dit jaar graag weer de feedback op de producten vanuit de winkeliers, maar het is afwachten hoe het vorm zal krijgen dus.
Reacties op de producten via het forum zijn ook weer meegenomen en we kunnen daar ook zeker iets op terug verwachten in de collecties.
En wat betreft de uitbreiding op de Duitse markt, 2 nieuwe lijnen, ook die zullen snel op het forum te vinden zijn:
(Freak)prijzen
Er is afgelopen seizoen veel te doen geweest over de prijzen die GBV-WECO hanteert voor de diverse concepten en merken. Wij merken dat er op het forum niet objectief naar gekeken kan worden en wilden dit weleens uitlichten voor duidelijkheid bij iedereen.
GBV-WECO werkt eigenlijk met 3 prijzen; de adviesprijs, de verkoopprijs en de online deals. Deze prijzen gelden voor alle winkeliers, maar een winkelier zou af kunnen wijken en de, onder liefhebberse zogenaamde, 'freakprijzen' kunnen bieden, een extra korting.
Wij hebben met Jasper besproken welke verwarring er ontstaat, leden hebben het zelfs vaak over prijsafspraken, maar we kregen een heldere uitleg. Het draait namelijk om de landelijke marketing, de advertenties die GBV-WECO organiseert voor al haar dealers.
Per november gaat de marketing draaien, het is op dat moment van belang dat alle dealers ook daadwerkelijk meedoen met die campagne, daarom zijn er gestelde prijzen voor producten die iedereen zo gebruikt.
Echter, een winkelier mag hier gewoon van afwijken, maar dit kan niet zomaar openbaar en online. Wanneer je het bij de dealer zelf vraagt, is het dus zeker mogelijk dat je een extra korting kunt regelen wanneer je bijvoorbeeld met meerdere personen tegelijk inkoopt en daarmee een grote bestelling plaatst. Per winkel is dit dus mogelijk en zal het ook verschillen, maar online vormen de dealers zichtbaar een eenheid binnen Nederland die aansluit bij de marketing.
Als voorbeeld gaf Jasper ons nog mee dat bijvoorbeeld BMW Nederland ook een landelijke marketingactie uit kan rollen voor een specifieke auto. Een actie waarbij de auto met een adviesprijs van €50.000,- nu tijdelijk voor €47.500,- te koop is, iedere dealer doet mee aan die actie en het zijn gestelde prijzen. Echter, als jij bij een BMW dealer naar binnen loopt en jij zegt dat je die auto graag vandaag bestelt, maar wel voor €42.500,-, dan kan de dealer hierover beslissen en is het mogelijk dat jij die auto kunt kopen, de dealer kan het echter niet promoten dat ze meer korting zullen geven, want zij werken ook met de landelijke campagnes.
Vragen van leden
Veel informatie dus en leuke toelichtingen, maar we hadden nog wat losse vragen van jullie mee.
Leuk idee! Ze gaan kijken wat ze hier mee kunnen doen. Als er prijstechnisch en kwalitatief een goede sample uitkomt, zorgen ze dat hij in één van de collecties opgenomen gaat worden.
Ze houden het in het achterhoofd, maar kunnen helaas niets beloven.
- Bedankt! Ook namens de dames van de DTP.
- Als importeur dwingen zij niet af dat iedereen dit moet doen, maar ze hebben diverse dealer welke dit al doen.
- Klopt, de Launch is er inmiddels uit, dit jaar komt er een nieuwe fluitcake terug in de Pro-Line serie.
Achterlopen is een groot woord. Als je als eerste begint, lijkt het misschien zo, omdat de rest later volgt. Desalniettemin was het wel tijd om een vernieuwing door te voeren in het export assortiment, hier komen 4 nieuwe artikelen in.
Leuk vraag, GBV-WECO ziet zich als Vuurwerkimport & groothandel van A tot Z.
Diverse merken, collecties en formules vormen voor ieder wat wils.
De Tolle Lola is van Duitse machinale productie. In die fabriek hebben ze (nog) geen mogelijkheid om zelf cakes/compounds te produceren.
Inderdaad, ze hebben een eigen kantoor in Liuyang en diverse personen welke de kwaliteit van hun producten waarborgen.
Het kan zeker een mooie toevoeging zijn, al zijn ze bang dat het concept dit jaar éénmalig iets anders zal zijn i.v.m. Covid-19.
Ze vinden het erg leuk om te doen en ze merken ook dat hun afnemers en relaties het enorm leuk vinden. Ze zien ook goed dat smaken erg kunnen verschillen. Wat de één geweldig vindt, is voor de ander helemaal niets. Maar goed ook, zo komen ze gemiddeld op een breed assortiment. Vaak zitten ze redelijk goed met de verwachting. Soms zitten er ook beoordelingen tussen van producten welke ze zelf niet zo hoog hadden gezet. Dan zie je dat het concept werkt en de afnemer echt kan bijsturen in het assortiment.
Het was erg leuk om langs te mogen komen in deze gekke tijd en dat we voor het eerst ook een prijsuitreiking hebben kunnen doen in Veenendaal. De nieuwe producten mogen als genoemd worden, maar wij blijven benieuwd naar de uitwerkingen, wij kijken uit naar de films en hopen toch op een editie van Fireval ter beoordeling.
Eenmaal aangekomen in de showroom keken Tabe en ik snel rond, maar helaas, nog geen nieuwe items te zien, gelukkig had Jasper wel veel te melden en was hij volledig voorbereid op alle vragen!
Seizoen 2019-2020
Het jaar was uitstekend verlopen en kende vele pluspunten. De productie en transport liep voorspoedig, ze hebben hun portfolio uit kunnen breiden met het concept van Evolution Fireworks en dat is ook goed ontvangen door de aangesloten dealers. Diverse dealers hebben (een deel) van dit assortiment toegevoegd en men was tevreden.
Producten werden positief ontvangen, eerder al op een geslaagd Fireval event, maar ook door consumenten en vooral de compounds waren in trek. De nieuwe compounds werden goed verkocht, de St8ment lijn was natuurlijk ook uitgebreid en daar was ook zichtbaar meer vraag naar.
De verkoopdagen verliepen zeer goed, de zaterdag was al een enorm goede opkomst en verkoop in de winkels merkbaar, de zondag liepen de bestellingen in de webshop ook flink door. Alle winkels werden weer goed bevoorraad en op maandag ging de verkoop weer goed van start en bleek het wederom een goede verkoopdag te worden. De dinsdag, 31 december, was de weersverwachting natuurlijk vooral het gesprek van de dag en dit zagen ze terug in de verkopen die dag. Desalniettemin was het een zeer goed jaar.
Typische items die ook hard liepen waren natuurlijk de F2 en F3 single shots, vooral die laatste categorie werd snel verkocht en met name de Bombardos vielen daarin op, die waren het snelst uitverkocht van de typen die ze in 2019 voerden.
Prijsuitreiking!
Met de uitbreiding van Evolution aan het portfolio was er nog een leuke bijkomstigheid, want bij de polls van dit jaar zijn er 2 prijzen gewonnen! De prijs voor de Beste Cake t/m 300 gram van 2019 (introductiejaar 2019) werd gewonnen door de Sparks! Onder de stemmers werden ook prijzen verloot, lid Tatanka wint daarmee een karton Sparks, gefeliciteerd!
En de 2e prijs die we mochten uitreiken was die van de Beste Cake van 301 - 500 gram kruit van 2019 (introductiejaar 2019), gewonnen door de MJB Cake! Forumlid heho werd geloot als winnaar bij die poll en heeft daarmee een karton MJB Cakes gewonnen, gefeliciteerd!
De uitreiking moest natuurlijk op afstand vanwege de coronacrisis en de 1,5m regelm maar daar hadden we in Veenendaal een oplossing voor, gewoon achter glas gaan 'staan'!
Seizoen 2020-2021
Jasper had alles al klaargelegd en het is ook een flinke rij met nieuwe items over alle lijnen en concepten, zelfs in cat.1 kunnen we uitbreiding verwachten. Diverse compounds zullen worden toegevoegd, hier is ook steeds meer interesse in.
In Nederland kunnen we op minimaal 60 nieuwe artikelen rekenen en op de Duitse markt gaan ze minimaal 22 artikelen toevoegen. Om alles even op een rij te zetten per merk voor Nederland:
- Back2Basic: +/- 11 nieuwe artikelen
- Excellent: +/- 3 nieuwe artikelen
- Pro-Line: +/- 8 nieuwe artikelen
- WECO: +/- 4 nieuwe artikelen
- Pyromaniacs: +/- 3 nieuwe artikelen
- DRGN: +/- 4 nieuwe artikelen
- St8ment: +/- 4 nieuwe artikelen
- Export: +/- 4 nieuwe artikelen
- Professional Style: +/- 12 nieuwe artikelen
- Evolution: +/- 7 nieuwe artikelen
- Pangu: n.n.b.
Bij de Excellent serie kunnen we nieuwe labels verwachten en er is leuk nieuws dat St8ment internationaal gaat, er is vraag uit diverse Europese landen, gaaf!
Ook zie je een bekende naam in het lijstje, maar eentje die dus als nieuwe lijn zal worden geïntroduceerd; Professional Style. Het zal een los concept zijn met dit jaar zo'n 12 nieuwe artikelen, wij hebben de primeur om ze jullie te kunnen tonen. Lees meer over de producten in het Professional Style subforum.
Sinds januari 2020 is ook Pangu Fireworks aan het portfolio toegevoegd, maar op het moment van het bezoek was daar dus helaas nog niets concreets over te melden. Wij blijven in spanning afwachten.
Door de coronacrisis is het nog onduidelijk hoe het zal gaan met alle regels en daarmee de organisatie van Fireval. Het evenement bleek ook vorig jaar weer een succes en ze ontvangen ook dit jaar graag weer de feedback op de producten vanuit de winkeliers, maar het is afwachten hoe het vorm zal krijgen dus.
Reacties op de producten via het forum zijn ook weer meegenomen en we kunnen daar ook zeker iets op terug verwachten in de collecties.
En wat betreft de uitbreiding op de Duitse markt, 2 nieuwe lijnen, ook die zullen snel op het forum te vinden zijn:
- EvoMeister: +/- 15 nieuwe artikelen
- UnderStatement: +/- 7 nieuwe artikelen
(Freak)prijzen
Er is afgelopen seizoen veel te doen geweest over de prijzen die GBV-WECO hanteert voor de diverse concepten en merken. Wij merken dat er op het forum niet objectief naar gekeken kan worden en wilden dit weleens uitlichten voor duidelijkheid bij iedereen.
GBV-WECO werkt eigenlijk met 3 prijzen; de adviesprijs, de verkoopprijs en de online deals. Deze prijzen gelden voor alle winkeliers, maar een winkelier zou af kunnen wijken en de, onder liefhebberse zogenaamde, 'freakprijzen' kunnen bieden, een extra korting.
Wij hebben met Jasper besproken welke verwarring er ontstaat, leden hebben het zelfs vaak over prijsafspraken, maar we kregen een heldere uitleg. Het draait namelijk om de landelijke marketing, de advertenties die GBV-WECO organiseert voor al haar dealers.
Per november gaat de marketing draaien, het is op dat moment van belang dat alle dealers ook daadwerkelijk meedoen met die campagne, daarom zijn er gestelde prijzen voor producten die iedereen zo gebruikt.
Echter, een winkelier mag hier gewoon van afwijken, maar dit kan niet zomaar openbaar en online. Wanneer je het bij de dealer zelf vraagt, is het dus zeker mogelijk dat je een extra korting kunt regelen wanneer je bijvoorbeeld met meerdere personen tegelijk inkoopt en daarmee een grote bestelling plaatst. Per winkel is dit dus mogelijk en zal het ook verschillen, maar online vormen de dealers zichtbaar een eenheid binnen Nederland die aansluit bij de marketing.
Als voorbeeld gaf Jasper ons nog mee dat bijvoorbeeld BMW Nederland ook een landelijke marketingactie uit kan rollen voor een specifieke auto. Een actie waarbij de auto met een adviesprijs van €50.000,- nu tijdelijk voor €47.500,- te koop is, iedere dealer doet mee aan die actie en het zijn gestelde prijzen. Echter, als jij bij een BMW dealer naar binnen loopt en jij zegt dat je die auto graag vandaag bestelt, maar wel voor €42.500,-, dan kan de dealer hierover beslissen en is het mogelijk dat jij die auto kunt kopen, de dealer kan het echter niet promoten dat ze meer korting zullen geven, want zij werken ook met de landelijke campagnes.
Vragen van leden
Veel informatie dus en leuke toelichtingen, maar we hadden nog wat losse vragen van jullie mee.
Oorspronkelijk geplaatst door BurstDuo
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door Koala
Bekijk bericht
- Als importeur dwingen zij niet af dat iedereen dit moet doen, maar ze hebben diverse dealer welke dit al doen.
- Klopt, de Launch is er inmiddels uit, dit jaar komt er een nieuwe fluitcake terug in de Pro-Line serie.
Oorspronkelijk geplaatst door Knalpak
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door ghoost
Bekijk bericht
Diverse merken, collecties en formules vormen voor ieder wat wils.
Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh
Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door YorickT
Bekijk bericht
Het kan zeker een mooie toevoeging zijn, al zijn ze bang dat het concept dit jaar éénmalig iets anders zal zijn i.v.m. Covid-19.
Ze vinden het erg leuk om te doen en ze merken ook dat hun afnemers en relaties het enorm leuk vinden. Ze zien ook goed dat smaken erg kunnen verschillen. Wat de één geweldig vindt, is voor de ander helemaal niets. Maar goed ook, zo komen ze gemiddeld op een breed assortiment. Vaak zitten ze redelijk goed met de verwachting. Soms zitten er ook beoordelingen tussen van producten welke ze zelf niet zo hoog hadden gezet. Dan zie je dat het concept werkt en de afnemer echt kan bijsturen in het assortiment.
Het was erg leuk om langs te mogen komen in deze gekke tijd en dat we voor het eerst ook een prijsuitreiking hebben kunnen doen in Veenendaal. De nieuwe producten mogen als genoemd worden, maar wij blijven benieuwd naar de uitwerkingen, wij kijken uit naar de films en hopen toch op een editie van Fireval ter beoordeling.
Comment