Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezoek GBV-WECO 15-06-2011

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Bezoek GBV-WECO 15-06-2011

    Woensdagmorgen 15 juni 2011 zijn Tabe (Viva la Bang) en ik naar Veenendaal afgereisd voor een bezoek aan GBV-WECO. In 2010 is de samenwerking tussen GBV en WECO een feit geworden en wij waren erg benieuwd hoe dit is bevallen en wat er natuurlijk komen gaat!

    Met een lekkere kop koffie schoven we weer aan bij Gert in de prachtige showroom. Enkele van de nieuwe artikelen stonden op de tafel en dat betekende natuurlijk dat we net als altijd weer de nodige informatie van Gert mee zouden krijgen die dag!

    Seizoen 2010-2011

    Een seizoen waarin GBV en WECO samen werden ondergebracht in het pand te Veenendaal. Hiermee kwam er een groot assortiment aan producten bij en daarnaast ook de heren Jan Tinga en Hans Terpstra. Inmiddels is Jan Tinga echter uit GBV-WECO gestapt.

    Voor GBV-WECO was het een goed seizoen, zij hebben zelfs kunnen plussen, mede vanwege de nieuwe klanten die zich hebben aangemeld. De reacties op het vuurwerk waren ook positief, hardlopers tijdens de verkoop waren de pakketten (met name Excellent), de Asian Budget serie en natuurlijk de knalcakes.

    De cakes in de Asian Budget serie die vorig jaar zijn toegevoegd, werden echter minder goed ontvangen, merkten wij o.a. uit de reacties. Dit hebben wij aangekaart en Gert maakte duidelijk dat deze artikelen niet in een kooi hoefden, dit scheelt in prijs met oog op de budget-lijn, maar zal daardoor inderdaad minder kracht en een minder harde burst geven dan gewend bij GBV-artikelen.

    Ook de Open Dag bij GBV-WECO i.s.m. Vuurwerkcrew.nl werd natuurlijk nog even besproken. Ook bij GBV-WECO was men positief gestemd over deze dag, veel leuke reacties gelezen op het forum, maar de reacties van de mensen daar ter plaatse vonden ze helemaal top. Iets wat volgens Gert ook zeker voor herhaling vatbaar is, dit zal dan niet dit jaar worden, maar volgend jaar gaan we zeker weer kijken wat we kunnen gaan regelen!



    Ontwikkelingen 2011-2012

    Gert weet ons altijd als een van de eersten de informatie te geven over het nieuwe seizoen. Voor GBV-WECO een seizoen met veel wijzigingen en vernieuwingen, met name in de WECO-collectie. Die collectie zal namelijk marktconform worden gemaakt volgens Gert, er zullen heel wat cakes uit gaan en vervangen worden door nieuwe cakes uit de GBV-fabrieken. Hierbij zullen geen cakes worden omgelabeld uit bijv. de Pro-Line Collectie, dit was afgelopen jaar echter nog wel het geval in verband met de tijd.

    Wat betreft de prijzen van het vuurwerk aankomend jaar zullen we nog even moeten wachten, hier zijn ze nog mee bezig en daar komen we dan ook in een volgend bezoek later dit jaar op terug.

    Een aantal artikelen zullen ook uit het assortiment worden gehaald, de definitieve lijst komt later, maar o.a. de Golden Glory, de Colorful Flash, de Fire Barrel en het Gold Star pakket zullen verdwijnen.



    Nieuwe artikelen

    Er komen heel wat nieuwe artikelen op de markt, gedetailleerde informatie krijgen wij z.s.m. toegestuurd en dan zullen wij de topics aanmaken. Voor de films van de artikelen zullen we geduld moeten hebben tot september en mocht nog niet alles binnen zijn, dan zal de rest in november tijdens de demo’s bekend worden.

    Even alles op een rij van wat er komen gaat:

    Pro-Line
    • 4 cakes met 500gr.
    • 1 cake met 400gr.
    • 1 fontein van 200gr. die bijna 2 minuten zal duren
    • 1 pakketje met 2 vulkanen
    • 1 assortiment ter vervanging van het Gold Star pakket
    • 2 nieuwe pijlenpakketten, eentje met 5 pijlen en eentje met 22 pijlen
    De “Triple Layer” is één van de 500grams cakes en dat is hét product van 2011-2012 namens GBV-WECO en Gert zei zelfs; “Er is geen enkele cake op de markt die mooier is”. Dat zijn duidelijke woorden en wij zijn dan ook razend benieuwd naar de demo!



    Asian Low Budget
    • 1 cake met 500gr.
    • 1 cake met 150gr.
    Herlat / Original

    Vorig jaar had GBV-WECO al een aantal artikelen overgenomen van Zena, deze waren exclusief via dealers van GBV-WECO te verkrijgen. Deze artikelen komen niet uit de GBV-fabrieken en dat zal ook niet gebeuren. Dit jaar zullen de volgende artikelen worden toegevoegd:
    • NL007 – Laughing Sky
    • NL319 – Shimmering Moon / Red Hawk / Predator / Crazy Bull / Eye of the Tiger
    • NL326 – Monsoon / Bastille
    • NL338b – After Midnight / Moonchild
    • HOL15 – Chinese Great Wall
    • HOL33 – Spaced pijlenass.
    WECO
    • 1 knalpakket
    • 6 pakketten à la Excellent, de grootste van de 6 is van Pro-Line-kwaliteit
    • 2 cakes van € 15,00 tot € 20,00
    • 5 cakes van 500gr.
    • 1 nieuwe 100.000-rol, tevens verpakt in folie voor extra bescherming om het losgaan van rotjes te verminderen
    WECO Low Pricing

    Een budget-lijn onder WECO, nieuw in 2011 met 11 cakes variërend van 200gr. tot 500gr. in de prijsrange van € 11,95 tot € 35,00.

    WECO Topline

    Eveneens een nieuwe lijn in 2011 onder WECO met daarin enkel grote cakes tot 500gr. uit de GBV-fabriek. Dit jaar zullen daarin 7 cakes komen en deze lijn zal daarna jaarlijks uitgebreid gaan worden.



    Overig
    • 2 nieuwe pakketten met 3 “kartonkleurige” cakes, de huidige pakketten zullen daarmee worden vervangen
    • 2 matjes van kanonslagen, in twee verschillende lengtes
    • 1 nieuwe 100.000-klapper, ook deze verpakt in folie voor extra bescherming om het losgaan van rotjes te verminderen
    • 1 nieuw knalpakket ter vervanging van de huidige “Powerbox”
    • 2 nieuwe “gratis” cakes ter vervanging van de huidige 2 middelste cakes
    Vragen van leden

    Hoewel er flink wat besproken was, hadden we nog wat overige vragen namens de leden;

    Oorspronkelijk geplaatst door de knaller Bekijk bericht
    Ten eerste, hoe zijn de asian thunder rockets ontvangen?
    Deze zijn zeer goed ontvangen, de dealers hadden veel tevreden reacties gehoord over dit product. De prijs van deze pijlen zal dit jaar overigens wat omlaag gaan, goed nieuws dus!

    Oorspronkelijk geplaatst door vuurpijl Bekijk bericht
    Is er nog vooraad twister knal genoeg?
    Ja, die is er nog genoeg, volgend jaar zullen de laatste dozen verkocht mogen worden bij de winkeliers, voor GBV-WECO zal dit jaar al het laatste jaar zijn i.v.m. de CE-keuring en regels.


    Wij willen hierbij GBV-WECO en met name Gert Breeschoten hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en een leuk en gezellig gesprek. Later dit jaar zullen wij wederom een kijkje in Veenendaal nemen om de laatste info te kunnen krijgen.

    #2
    Zeer mooi en uitgebreid verslag mike, harstikke bedankt voor jullie moeite
    http://www.stefandrukker.nl

    Comment


      #3
      WECO Low Pricing

      Een budget-lijn onder WECO, nieuw in 2011 met 11 cakes variërend van 200gr. tot 500gr. in de prijsrange van € 11,95 tot € 35,00.


      Dit ga ik eens in de gaten houden.

      Comment


        #4
        Mooie verslag hoor en ben zeer benieuwd naar de nieuwe producten

        Comment


          #5
          ziet er weer top uit mike!

          Comment


            #6
            Zeer mooi verslag! Ook goed te horen dat de weco afdeling op de schop gaat. En natuurlijk dat de asian thunder rockets in prijs omlaag gaan.
            Groeten

            Comment


              #7
              Leuk, goed en interessant verslag! Top dat ook voor hun de Open Dag voor herhaling vatbaar is. En op het eerste gezicht veel interessant geprijsde nieuwe producten.

              Ik weet dat het een nabrander is, maar nu ik dit verslag lees ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig of er GVB-producten (NL) onder het Weco-label in Dld verkocht gaan worden of zijn deze enkel voor de NL-markt? Is dat nog ter sprake gekomen?
              www.huismanvuurwerk.nl

              Comment


                #8
                Bedankt voor het verslag, erg leuk !

                Ze zijn weer vroeg bij GBV-Weco... Ben wel benieuwd naar de nieuwe producten. Met name die weco low price lijn en de overige nieuwe producten. Die Asian thunder rockets moet ik toch echt eens hebben denk ik. Hoor daar veel goede verhalen over. Dat de prijs omlaag gaat is mooi, zal wel aan de goede verkoop liggen !

                Comment


                  #9
                  Goed verslag mike! ik lees een hoop mooie ontwikkelingen, vernieuwende cakes, low budget collecties. Mooie producten erbij van original. Ben blij verrast nu nog maar afwachten
                  Raaddebom.nl

                  Comment


                    #10
                    Goed verslag. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe producten. Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik de nieuwe producten van afgelopen jaar niet zo heel sterk.

                    Comment


                      #11
                      Super verslag,bedankt Mike! 2 Hearts aparte vorm,en de Triple Layer,het grote broertje van de towering inferno. Verder veel nieuwe producten,ziet er allemaal weer goed uit.
                      Light some fireworks, and see who answers.

                      Comment


                        #12
                        Dit jaar een hele berg grondbloem knal inslaan :-)
                        Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
                          Dit jaar een hele berg grondbloem knal inslaan :-)
                          Zo'n grote vuurbal met knal jonge!


                          ---

                          Leuk verslag Mike.
                          GBV timmert wel aan de weg.
                          Met de Weco low butget lijn, zijn ze wel goe dmee bizig denk ik.

                          Ik moet wel toegeven dat er ik erg nieuwsgierig ben naar de Arch fontein en de Triple Layer.
                          Kom zei de vis in de vissenkom.

                          Comment


                            #14
                            Bedankt voor de lekkere uitgebreide update weer Mike!



                            Ook ik ben zeer zeker erg nieuwsgierig naar die Triple Player en die "bijna 2 minuten" fontein. Inderdaad een erg aparte vorm die 2 Hearts cake. Het lijkt mij wel een lekker stabiele cake. Ik vraag mij wel meteen af hoe die cake zal schieten, gezien de plaatsing van de lont(en).

                            Comment


                              #15
                              Dankjewel voor het goede verslag. Ziet er goed uit, GBV-WECO lijkt goed te vernieuwen, ben benieuwd
                              conciliavi, abdi, accipi - ik kocht, ik stak af, ik genoot

                              Comment

                              Working...
                              X