Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk meterpakket is het meest nostalgisch ?????

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Vroeger waren het nog leuke pakketjes omdat er toen meer kruit inzat.Als er nu een klein beetje wind staat moet je de potjes met zandzakken vastzetten.

    Comment


      #32
      ik hoop dat ik dit pakket ook ergens te pakken kan krijgen dit jaar ,want de meeste hebben vernieuwde labels . Puur voor de heb natuurlijk ga het niet eens afsteken * nostalgie *

      Comment


        #33
        Ik koop ze niet meer de kwaliteit is echt beroerd bij de meeste helaas.
        Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

        Comment


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
          Ik koop ze niet meer de kwaliteit is echt beroerd bij de meeste helaas.
          Mee eens. De kwaliteit is om te huilen tegenwoordig. Echt jammer. Aan de andere kant gaan ze nog altijd als warme broodjes over de toonbank.
          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

          Comment


            #35
            dat komt omdat de meeste mensen niet beter weten dan dat een meter pakket nog vrij voordelig zou zijn. Maar als je kijkt wat er tegenwoordig voor vaak 15a25 inzit is het waardeloos. En kan je beter verschillende fonteintjes los halen.

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
              dat komt omdat de meeste mensen niet beter weten dan dat een meter pakket nog vrij voordelig zou zijn. Maar als je kijkt wat er tegenwoordig voor vaak 15a25 inzit is het waardeloos. En kan je beter verschillende fonteintjes los halen.
              Er zijn wel uitzonderingen kwa meterpakketen. Zelf vind ik Hong Deng Long pakket van vuurwerktotaal? nog aardig goed voor z'n prijs. Voor 15 euro een redelijk leuk pakketje. En ik vind het gewoon leuk voor in de vooravond

              Ander dingetje hou ook rekening met inflatie en dat de arbeidskosten in China ook duurder zijn geworden
              ook bekend op avp met de zelfde naam

              Comment


                #37
                Gezien ik 19 ben telt het wellicht niet als ´heel erg nostalgisch´ maar dat is het voor mij en mijn broer wel.

                Van pap voor het raam die met sterretjes zwaait, naar de eerste rotjes. Toen we zelf wat mochten afsteken kregen mijn broer en ik altijd een meterpakket, terwijl pap met de vuurpijlen en ratelbanden (NL) bezig was.

                Het meterpakket is vrijwel hoe dan ook nostalgisch. De mees nostalgische zijn natuurlijk met die oude logo`s, het liefst met happines, een treintje, en een spinner (met meegeleverde spijker) Die moontravelers zaten er ook nog wel eens in! Die babypijltjes in een doosje die dan achter elkaar gingen, geweldig joh!!

                Nieuwe meterpakketen met hippie kleuren etc. ben ik weer minder fan van.

                Comment


                  #38
                  De kwaliteit is vaan bedroevend inderdaad, eeuwig zonder want vond die pakketten altijd erg leuk om weg te stoken.
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #39
                    Cat.1 actie fontijn assortiment welke jaarlijks in de maand december bij de Aldi te krijgen is presteerd echt vele malen beter dan de huidige metertjes.
                    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door brian the freak Bekijk bericht
                      Cat.1 actie fontijn assortiment welke jaarlijks in de maand december bij de Aldi te krijgen is presteerd echt vele malen beter dan de huidige metertjes.
                      Dat kan wel zo zijn maar de feeling die je bij die meterpakketten en hun broertjes had (bijvoorbeeld die hele New York serie in plastic zak met aan de achterzijde blauw karton waarop de NY skyline stond bedrukt) zal je er niet bij hebben.
                      Laatst aangepast door Flashing_Diamond; 6 October 2016, 21:38.

                      Comment


                        #41
                        Ik moet eerlijk zeggen dat na bijna 40 jaar het meter pakket heeft afgedaan voor mij. Afgestoken sinds 1978, eerst met vaders, toen zelf....maar de kwaliteit en inhoud is tegenwoordig zo belabberd....helaas afscheid genomen en dit jaar voor het eerst niet meer.

                        Comment


                          #42
                          Vroeger zat er ook veel klein grut bij! Babypijltjes, ladycrackers, junping jacks, matje van 60, astronauten, donderslagen, gillende keukenmeiden en de zwermpotjes! Dat mis ik wel...!
                          Eind goed, Knal goed!

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
                            Ik moet eerlijk zeggen dat na bijna 40 jaar het meter pakket heeft afgedaan voor mij. Afgestoken sinds 1978, eerst met vaders, toen zelf....maar de kwaliteit en inhoud is tegenwoordig zo belabberd....helaas afscheid genomen en dit jaar voor het eerst niet meer.
                            Tegenwoordig moeten al die labels flitsend, high tech of hip zijn. Van mij hoeft dat niet.

                            Mijn waardering ging uit naar de labels die door vele Chinezen werden gemaakt door hun fantasieen in de vrije loop te laten en op het doek te vereeuwigen. Dat waren pas labels die het vuurwerk eer aandeden want vuurwerk was (en is nog steeds grotendeels) handwerk, wat de allereerste label van een vuurwerk product vroeger ook was (een schildering op papier waar dan weer kleurkopieen van werden gemaakt en het product met een kopie op mat papier gelabeld werd, is het niet?).

                            Als je naar die cakeboxen van tegenwoordig kijkt met al die high tech labels zou je denken dat je in COD Modern Warfare bent beland oid.

                            Comment


                              #44
                              Mooi gezegt , ben ik het helemaal mee eens de look van de producten maakt het voor mij mooi het doet me denken aan vroeger

                              Comment


                                #45
                                Ik Denk dat je bij nostalgische waarde toch snel moet denken aan het gevoel wat je kreeg als je vader zo'n pakketje had en dit "speciaal" voor jou evt. Broertje/zusje afstak. Ik ben nu zelf vader van een zoontje van 2 en half. 1e jaar heb tie er niks van meegekregen, maar afgelopen jaar een meterpakketje meegenomen. Die oogjes van dat mannetje en dan hetzelfde gevoel krijgen als wat je vader had toen hij het voor jou deed. Dat noem ik nostalgisch. Ja inhoud verschild maar dat zie je overal in. Eclips 2.0 etc. Sommige "verbeteringen" zijn niet alles..
                                Thats enough fireworks!! - said nobody ever -

                                Comment

                                Working...
                                X