Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk uit de oude doos

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_0979.jpg
Vertoningen:1
Grootte:118,7 KB
ID:	1561515

    Oude rotjes

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Spring_thunder Bekijk bericht
      Waren dat niet de magnum candles?
      Magnum zaten per 3 verpakt. Deze di e ik bedoelde earen de voorlopers

      Het was inderdaad de goldfinger en silverado.
      Laatst aangepast door 3xh; 28 February 2017, 09:18.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Dim Bekijk bericht
        [ATTACH=CONFIG]32425[/ATTACH]

        Oude rotjes

        Wow, very nice
        Vuurwerk doet de duivels dansen

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Dim Bekijk bericht
          [ATTACH=CONFIG]32425[/ATTACH]

          Oude rotjes
          Grijze lontjes Kan me nog rotjes van Wolff herinneren met grijze lontjes....nog nooit zo hard geweest in NL.... helaas maar 1 of 2 jaar in Nederland geweest als ik me goed kan herinneren!

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
            Bedankt ajaxciedjuhh voor het delen van de foto's. Zijn de American Pistol Caps van Schuurmans niet de oude versie van de vulling voor klappertjespistolen zoals we die nu uit de speelgoedwinkels kennen?
            Ja, volgens mij wel, een strook papier met 'dotjes' kruit. Het rolletje rolde zichzelf af bij het schieten, maar kan me wel herinneren dat dit 'werken' was, want het wilde niet altijd helemaal in 1 keer goed gaan. Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	40abf59f489fee26ba7fdd78006c824b.jpg
Vertoningen:1
Grootte:8,3 KB
ID:	1561516Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	klppertjes.jpg
Vertoningen:1
Grootte:140,0 KB
ID:	1561517
            Strijker jongens kan je lachen!

            Comment


              Ja destijds dus pakket met nr 107 gehad.

              Voor die tijd echt de creme de la creme van het vuurwerk.
              PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Knaken Bekijk bericht
                Ja, volgens mij wel, een strook papier met 'dotjes' kruit. Het rolletje rolde zichzelf af bij het schieten, maar kan me wel herinneren dat dit 'werken' was, want het wilde niet altijd helemaal in 1 keer goed gaan. [ATTACH=CONFIG]32426[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]32427[/ATTACH]
                Ja dit is inderdaad het artikel dat ik bedoel. Ik had vroeger ook zo'n klappertjespistool, zag er wel iets anders uit als op de foto, maar wat heb ik me hiermee vermaakt!
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  Gaaf he al dat oude spul...die klappertjes stonken zo lekker....en als je geen pistool had....grote knikkers en hamers....gaan er bellen rinkelen bij mensen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door pyrofan#1 Bekijk bericht
                  Ja dit is inderdaad het artikel dat ik bedoel. Ik had vroeger ook zo'n klappertjespistool, zag er wel iets anders uit als op de foto, maar wat heb ik me hiermee vermaakt!

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
                    Gaaf he al dat oude spul...die klappertjes stonken zo lekker....en als je geen pistool had....grote knikkers en hamers....gaan er bellen rinkelen bij mensen?
                    Leuk dat meerdere dit herkennen en de geur van die klappertjes, geweldig. Knikkers en hamers gebruikten wij niet, maar we legden hele ritsen van die klappertjes op het portiek en gingen dan vervolgens met steentjes langs de vlakjes met kruit. De ene keer klapten ze gewoon en de andere keer kwam er een steekvlammetje tot stand em dat was net even wat spannender.
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
                      Gaaf he al dat oude spul...die klappertjes stonken zo lekker....en als je geen pistool had....grote knikkers en hamers....gaan er bellen rinkelen bij mensen?
                      nope, ik wreef altijd tegen de muur. voelde je wel een licht schokje aan je vinger als hij knalde.

                      Comment


                        6 van die klapper rolletjes opmekaar... ren grote hamer. Boem... stond je dan met een piep in de oren.
                        PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
                          nope, ik wreef altijd tegen de muur. voelde je wel een licht schokje aan je vinger als hij knalde.
                          Oh ja klopt. Dat deden we ook nog weleens. We wreven dan een hele rits langs een muurtje van een portiek of langs een stoeprand. Soms gingen er meerdere achter elkaar af en dan was het helemaal feest.
                          Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                          Comment


                            en je nagegels kregen een rokerige blauwe kleur en de geur was heerlijk!

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
                              Gaaf he al dat oude spul...die klappertjes stonken zo lekker....en als je geen pistool had....grote knikkers en hamers....gaan er bellen rinkelen bij mensen?
                              Jip of steen en putdeksels als je echt de buren wilde pesten
                              Oja of langs de muren schuren.

                              Comment


                                Wie kan dan nog die soort lucifers herinneren, die moest je open vouwen dan dichtklappen en aansteken.

                                Comment

                                Working...
                                X