Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk uit de oude doos

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Een paar mooie super kanonslagen van schuurmans, moet er nog altijd 2 zien te vinden om een verpakking compleet te maken

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	rotje1.jpg
Vertoningen:1
Grootte:337,7 KB
ID:	1597731
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	rotje2.jpg
Vertoningen:1
Grootte:244,8 KB
ID:	1597732
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      Nog een bizar mooie vondst uit dezelfde woning als laatst het pakje schuurmans.
      Attached Files
      Laatst aangepast door ballie_92; 25 March 2023, 10:43.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door titanium Bekijk bericht
        Een paar mooie super kanonslagen van schuurmans, moet er nog altijd 2 zien te vinden om een verpakking compleet te maken

        - Foto -
        - Foto -
        Wanneer ik die laatste foto zie met de jaartallen "96/97/98/99" pink ik toch wel een traantje weg hoor. Er waren in die jaren leuke tijden qua vuurwerk(beleving), maar ook minder leuke wat betreft andere dingen natuurlijk. Gelukkig herinneren we ons de leukere tijden. Maar kijk waar we nu zitten, vrijwel alles wordt verboden. Alleen cakes is beter iets dan niets natuurlijk, maar is toch ergens ook weer een vreemd gevoel.

        Kwam deze trouwens tegen op oudennieuwarchief.nl ( https://www.oudennieuwarchief.nl/index13.html )



        Wist serieus niet dat de Belgische winkelier "Salon Roger" al zo oud is (zijn foto's uit 1994-1999), maar wat mij het meest verbaast is dat die toen kennelijk al zo'n "modern" logo had.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door ballie_92 Bekijk bericht
          Nog een bizar mooie vondst uit dezelfde woning als laatst het pakje schuurmans.
          [ATTACH=CONFIG]71296[/ATTACH]
          Herdertjes. Heel mooi deze.

          Comment


            Dummy maar wel eentje uit de geschiedenis boeken.

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20230118_152435.jpg
Vertoningen:2
Grootte:185,0 KB
ID:	1597743

            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20230118_152611.jpg
Vertoningen:2
Grootte:119,5 KB
ID:	1597744

            Comment


              Jeugditems in de mix.
              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20201201_193620.jpg
Vertoningen:1
Grootte:190,5 KB
ID:	1597745

              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	1674055671099.jpg
Vertoningen:1
Grootte:165,1 KB
ID:	1597746
              BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
                Jeugditems in de mix.
                [ATTACH=CONFIG]71308[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]71309[/ATTACH]

                Oehh het Mistral vuurpijlenpakket van BKV, wat heb ik daar goede herinneringen aan/bij

                mocht je die ooit weg willen doen, hou ik me graag aanbevolen!
                我也喜欢年纪较大的烟花

                Comment


                  We huilen het weekend in…..

                  Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	709E258B-BD8D-4F42-BB5B-5B1A50F0FD08.jpg
Vertoningen:1
Grootte:194,4 KB
ID:	1597759

                  Comment


                    Potverdikke wat een top cakes waren dit destijds. Eigenlijk alleen de giant surprise er nog bij en dan is dat gezinnetje weer compleet.

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Potjes.jpg
Vertoningen:1
Grootte:530,5 KB
ID:	1597760
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      Prachtig Titanium. Die waren erg leuk als gratis cakes bij je bestelling bij Boerenbond. Ook weeral verleden dat ze daar vuurwerk verkochten.

                      Nog een laatste afscheids fotootje van deze dummy Dynasty toppertjes uit een Wolff Dynasty pakket.
                      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20230119_222730.jpg
Vertoningen:1
Grootte:294,2 KB
ID:	1597761
                      BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                      Comment


                        Wow, prachtig zeg!
                        Heeft u misschien een vuurtje?

                        Comment


                          Heerlijk om al dat oude "retro" spul te zien. Ik heb er spijt van dat ik zelf nooit van die mooie dingen bewaard heb, de focus lag altijd op het kopen en afsteken

                          Blijf die mooie foto's vooral posten allemaal!
                          Het mooiste werk is vuurwerk!

                          Comment


                            Oorspronkelijk geplaatst door titanium Bekijk bericht
                            Potverdikke wat een top cakes waren dit destijds. Eigenlijk alleen de giant surprise er nog bij en dan is dat gezinnetje weer compleet.

                            [ATTACH=CONFIG]71333[/ATTACH]
                            Van welke importeur/lijn, zijn deze potjes?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
                            Prachtig Titanium. Die waren erg leuk als gratis cakes bij je bestelling bij Boerenbond. Ook weeral verleden dat ze daar vuurwerk verkochten.

                            Nog een laatste afscheids fotootje van deze dummy Dynasty toppertjes uit een Wolff Dynasty pakket.
                            [ATTACH=CONFIG]71334[/ATTACH]
                            Prachtige labels van Wolff uit de jaren 90! Voor mij na Schuurmans en Mercurius Vuurwerk dé mooiste labels, al zijn er in de jaren 90 en begin jaren 2000 toch zoveel mooie labels geweest. Beko Vuurwerk, Hardix, GBV, B&W... dat was echt creativiteit ten top! De creativiteit piekte toen echt. Na 2010 lijkt de creativiteit wat labels betreft te zijn afgenomen.

                            Jij kan inmiddels al een eigen Vuurwerk Museum beginnen heh?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Knettermans Bekijk bericht
                            Heerlijk om al dat oude "retro" spul te zien. Ik heb er spijt van dat ik zelf nooit van die mooie dingen bewaard heb, de focus lag altijd op het kopen en afsteken

                            Blijf die mooie foto's vooral posten allemaal!
                            Ik heb er wel eens over nagedacht om afgestoken vuurwerk te bewaren, maar ik dacht toen dat het op den duur zou gaan meuren en het crêpepapier van destijds "restaureren" was onmogelijk. Je kwam niet onder het label zonder het te beschadigen en van het originele papier was na afsteken niets over.

                            Comment


                              Ook weer 2 pakketten, die ik zeker heb gehad in mijn jeugd. Vooral de Scirocco meerdere keren.
                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20230119_191323.jpg
Vertoningen:1
Grootte:248,1 KB
ID:	1597800

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20230119_191250.jpg
Vertoningen:1
Grootte:259,8 KB
ID:	1597802
                              (Dit zijn dummy pakketten!)

                              Valt mee hoor Flashing_Diamond
                              BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
                                Van welke importeur/lijn, zijn deze potjes?
                                Zijn van Lesli, en werden verkocht bij de boerenbond/welkoop. 2003 komen ze uit en gingen ook als gratis vuurwerk weg.
                                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                                Comment

                                Working...
                                X