Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk uit de oude doos

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	PSX_20230106_114407.jpg
Vertoningen:1
Grootte:167,2 KB
ID:	1597401

    Gekregen van een collega.
    Volgens mij best oudjes
    Attached Files

    Comment


      Gaaf Bizzle, een BKV draakbox!

      Deze bleken tijdens de verkoopdagen ook nog ergens te koop. Via een kameraad er 1 kunnen kopen. Prachtig klassiek Dynasty artwork.
      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20230103_192601.jpg
Vertoningen:1
Grootte:169,0 KB
ID:	1597402
      BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
        Deze bleken tijdens de verkoopdagen ook nog ergens te koop. Via een kameraad er 1 kunnen kopen. Prachtig klassiek Dynasty artwork.
        Ik heb er zelfs 1 afgestoken.
        Kom zei de vis in de vissenkom.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door robert_v_dijk87 Bekijk bericht
          [ATTACH=CONFIG]70920[/ATTACH]

          Gekregen van een collega.
          Volgens mij best oudjes
          Prachtige knallers waren dat

          Comment


            Wat een plaatjes weer!

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door robert_v_dijk87 Bekijk bericht
              [ATTACH=CONFIG]70920[/ATTACH]

              Gekregen van een collega.
              Volgens mij best oudjes
              Heerlijk, dit zijn jaren 80-90 knallers... goh wat was ik daar als kleine jongen blij mee. Kosten toen fl. 25,00 voor een doosje. Dat was prijzig, maar waren top dingen.
              Laatst aangepast door Pyroboy26; 8 January 2023, 10:37.

              Comment


                Jarenlang heb ik dit doosje gehad in oranje uitvoering. Zaten 'gele' strijkers in. Knalden zo goed als net zo hard als de Moog Niko strijkers. Heb nog naar het doosje gezocht een paar jaar geleden, maar heb 'm waarschijnlijk in een onnozel moment weggegooid... Betaalde toendertijd 15,- a 17,50 gulden per doos. Dat was in het midden van het land. Prijzen richting de grenzen zullen lager geweest zijn. Volgens mij waren de bulk inkoopprijzen 5,- a 7,50 per doos.
                Laatst aangepast door San71; 7 January 2023, 13:34.

                Comment


                  Denk dat je deze doosjes bedoelde ?



                  Beko importeerde deze in de jaren 70 naar Nederland.
                  aan het van eind van de jaren 70 - begin 80 mochten deze niet meer in Nederland.
                  Ze knalde te hard (158 DB op 5 meter)

                  door deze dingen te verbieden ging men uiteindelijk op zoek naar zwaardere knallers.
                  en hier is de illegale vuurwerkhandel ongeveer ontstaan zoals wij die vandaag de dag kennen.
                  我也喜欢年纪较大的烟花

                  Comment


                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20230107_134659.jpg
Vertoningen:1
Grootte:164,8 KB
ID:	1597521
                    Helaas is hij al wel afgeschoten �� de naam heeft volgens mij toen maar 1 jaar bestaan vanwege een conflict met Zena?��

                    Toen werd het vuurwerkmania

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht
                      Denk dat je deze doosjes bedoelde ?
                      Nee zelfde plaatje als op het blauwe doosje, maar dan een oranje doosje. De strijkers waren ook iets meer richting beige/valer geel qua kleur dan deze knalgele, als ik het mij goed herinner. Overigens gaaf om deze uitvoering te zien, kende ik nog niet, bedankt voor het delen.

                      Comment


                        Ooit eens gekocht op een rommelmarkt, maar helaas willen ze niet meer branden. Zien er ook veel zwarter uit dan hedendaagse sterretjes.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Pyroboy26 Bekijk bericht
                          Heerlijk, dit zijn jaren 80-90 knallers... goh wat was ik daar als kleine jongen die blij mee. Kosten toen fl. 25,00 voor een doosje. Dat was prijzig, maar waren top dingen.
                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	IMG_20230107_160927.jpg
Vertoningen:2
Grootte:146,0 KB
ID:	1597530

                          De wel befaamde "Flessenkoppen" als je een handje pakt klinkt het net alsof je een handje potloden pakt.

                          Comment


                            De weco Corsair 1309 heeft volgens mij nog best lang bestaan. Tot na 2004 zelfs dacht ik. Prijs in euro weet ik niet meer.

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
                              De weco Corsair 1309 heeft volgens mij nog best lang bestaan. Tot na 2004 zelfs dacht ik. Prijs in euro weet ik niet meer.
                              Ja die zijn nog best lang te koop geweest ja, ik haalde ze altijd bij de Wigwam speelgoed winkel in Baarle hahahaha geniaal, achter in die winkel een toonbank vol met vuurwerk.
                              Rond "96/"97 deden de Nitraatjes hun intreden in m'n interesse en verdwenen de strijkers op de achtergrond.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door lift Bekijk bericht
                                [ATTACH=CONFIG]71055[/ATTACH]

                                De wel befaamde "Flessenkoppen" als je een handje pakt klinkt het net alsof je een handje potloden pakt.
                                Wat zijn die bruine artikelen?

                                Comment

                                Working...
                                X