Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk uit de oude doos

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkliefhebber34 Bekijk bericht
    Ik mis de spinning salvo vroeger combineerde ik bij bestellingen. Ze waren te koop bij Ted Bogers was een sigarenwinkel. Ik kocht zowel de spanning salvo de star Ball contribution later spinning meteoor en de twister en een voorraad jumping jacks en grondbloemen. En verderop kocht ik ze bij Prins lijstenmakerij.

    Leuke video van de spinning salvo wordt er blij van dank je wel voor het delen van het filmpje.
    Graag gedaan! Hier doe ik het voor.
    BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

    Comment


      Wolff - Shocks. Velen zullen ze wel kennen denk ik. Voor mij was dit de eerste kennismaking met een single shot. Deze gingen gelijk mee in het tasje voor overdag. Tussen de donderslagen, shisings en grondbloemen door, werd er af en toe een Shock afgestoken, was altijd even een hoogtepuntje. Mooie tijd...

      Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220516_183809.jpg
Vertoningen:1
Grootte:199,7 KB
ID:	1593175
      BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

      Comment


        Deze is goud, echt een mooie foto.

        Vooral met de vuurpijltjes en groundbloomflowers, die labels waren echt mooi toen des tijds.

        Voor mij waren dit ook de eerste naast de ShisingCrackers en Donderslagen Extra en de Knockout rotjes, maxipijltjes knal en knalpijltjes.

        Nogmaals deze foto is geweldig, zoals omschreven komen er gelijk herinneringen boven.

        Nogmaals ik heb geen oud vuurwerk meer, en zie nu hoeveel spijt ik heb dat ik niks heb bewaard.

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
          Wolff - Shocks. Velen zullen ze wel kennen denk ik. Voor mij was dit de eerste kennismaking met een single shot. Deze gingen gelijk mee in het tasje voor overdag. Tussen de donderslagen, shisings en grondbloemen door, werd er af en toe een Shock afgestoken, was altijd even een hoogtepuntje. Mooie tijd...

          [ATTACH=CONFIG]65889[/ATTACH]
          Hier herken ik mezelf echt helemaal in! Heerlijke tijden, onbezorgd overdag sloffen aan rotjes en baby pijltjes weg stoken

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
            Dacht er precies zo over. Scapino zit bij mij om de hoek. Maar heb er nooit vuurwerk gekocht. Spijt? Nou een klein beetje wel ja.
            Zie trouwens nog dat doosje grondbloemen. Daar heb ik er nog 1 van.
            Vroeger ging ik er wel vuurwerk kopen met mijn opa. De 31ste gingen wij naar scapino en geloof het of niet. Om 16:00 gingen we erheen en dan hadden we die grondbloemen en kanonslagen voor 1 gulden en sierpakket A voor 10 gulden en C voor 25 gulden en kregen de vuurpijlen gratis. Voor 100 gulden hadden we behoorlijk wat. Scapino blijft voor ons goud.

            Dat foldertje van Scapino zat ik terug te kijken en QUOTE op dat ene doosje grondbloemen. Heb daar helaas niets meer van over.

            Comment


              Ik zag iets over de Naughty Screamers. De beruchte flespijltjes.

              1 zegt ze komen van Mercurius, Ander Schuurmans en weer een ander zegt LesLi.

              Maar 1 ding wordt er niet verteld is dat Diamond Collection de voorloper was. In de folder lag mij bij dat ze fluitpijl super met fluit en knal werden genoemd. Echter knalden ze niet maar knetterde en was een foutje in de folder. De benaming van de Diamond collection was de Flittering Whistles en dus niet de Naughty Screamers.

              De naam van Diamond Collection bleven me bij omdat het effect verkeerd was omschreven.

              Comment


                Ratelbanden, mitrailleurbanden, matjes. We kennen ze allemaal wel, hoe men ze ook noemt. Dit was ook z'n stukje vuurwerk, wat veelvuldig werd ingekocht. Erg leuk voor overdag als afwisseling, met af en toe ook een grotere rol. De matjes waren vaak te koop voor een klein prijsje, dat stimuleerde aardig om er meer te nemen. De 90 schots matjes van BKV staan me nog het meeste bij!

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20220605_084149.jpg
Vertoningen:1
Grootte:151,0 KB
ID:	1593229

                Foto's uit 2006/07
                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	1654413607838.jpg
Vertoningen:1
Grootte:214,4 KB
ID:	1593230

                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	1654413584803.jpg
Vertoningen:1
Grootte:144,6 KB
ID:	1593231
                BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                Comment


                  Helaas verboden. Het is helemaal van de zotte dat dit niet meer mag.
                  December Will Be Magic Again!!

                  Comment


                    Helaas verboden inderdaad. Maar herinneringen blijven. Deze kocht je als veelvoud van BKV.

                    Alles wat dat label had werd gekocht. Japanse kanonslagen, rotjes groot, weet ik veel hoeveel andere matjes.

                    Maar kan me ook herinneren dat er zwarte labels waren met een grote draak erop. Maar knal van bkv zag er top uit eerlijk is eerlijk.

                    Comment


                      Als ik je bericht zo lees, doet het me denken aan bepaalde sloffen / pakjes van Wolff met die gele wolf erop. Zou dat kunnen? Zwarte labels met de bekende draak erop had BKV niet.
                      BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                      Comment


                        Je zat heel warm! Ik drukte op reactie versturen, en dacht toen aan de Flying Dragon Super Bang van GBV. Van Gert Breeschoten Veenendaal ...

                        Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	1654540201455.jpg
Vertoningen:1
Grootte:150,1 KB
ID:	1593232
                        BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                        Comment


                          Correct, dat zijn ze. Vond die labels ook mooi toen. Zo heette ze inderdaad flying dragon superbang.

                          Bij ons hadden we een gbvdealer en stonden de zelfde labels op de matjes. Flying dragon met aantal shots erop.

                          De winkel hete destijds de Staartploeg. Bestaat al een poos niet meer moest ruimte maken voor nieuwbouw.

                          Comment


                            Jup, de ratelbanden. Daar zijn er echt heel veel van gestookt hier, met name overdag. Al was de kwaliteit niet heel denderend over het algemeen, maar ontzettend van genoten.
                            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                            Comment


                              Over die 'Flying Dragon Super Bang'; kennen we deze nog? De 480 uitvoering van GBV uit 2007, vijf pakjes in een doosje. Waren strak gemaakte knallers, omgelabeld van eind jaren 90 480ers van Feistel. Echt fijn spul was dit.

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	480_china_boller_E_1.jpg
Vertoningen:1
Grootte:190,4 KB
ID:	1593234
                              Attached Files
                              www.roelwijngaarden.com, vuurwerklabels toen & Nu

                              Comment


                                Mooie pakjes Roel

                                Comment

                                Working...
                                X