Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerk uit de oude doos

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Heb begrepen van museum dudes, dat de Bengaalse potjes 'van toen', gewoon een stuk uit het asfalt smolten.

    Comment


      Ik moest goed nadenken vandaag. Maar in Duitsland was er ook een naam Diamond Feuerwerk. Dit vuurwerk was van schuurmans grotendeels de fonteinen met name. Een oom van mij kwam is met een paar pakketjes thuis zoals de celebration, hij was geweest bij centershop Kalkar in 2014. En keek naar bepaalde artikelen waarvan ik dacht, maar dit kan niet waarom niet omdat het in Nederland was verdwenen na 2002. Er stond diamond collection op het bestond uit shogun vuurpijlen fonteinen en de blizzard ook de mount everest vulkaan.

      Helaas heb ik niks meer ervan om te delen maar in 2014 viel het onder de noemer diamond feuerwerk en helaas is dat er niet meer bij centershop. De China boller D knalde ook goed van dit merk, helaas verdwenen. Maar verdraaid had het beter wel kunnen bewaren want het kwam uit Nederland heel veel op bepaalde producten na.

      Ik vraag me af of jullie hier bij stil hadden gestaan want wat in 2014 bij centershop vandaan kwam stamde veel producten uit 1995/1999/2002. Dus mijn vraag ook wat weten jullie van 2014 centershop diamond feuerwerk want vraag me echt af of mede crewleden er ook iets vanaf weten.

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door GMP Bekijk bericht
        Heb begrepen van museum dudes, dat de Bengaalse potjes 'van toen', gewoon een stuk uit het asfalt smolten.
        Klopt de brandduur was lekker lang ook.
        December Will Be Magic Again!!

        Comment


          Draakbox 42.

          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20210129_164049.jpg
Vertoningen:1
Grootte:253,6 KB
ID:	1585380
          BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
            Draakbox 42.

            [ATTACH=CONFIG]61149[/ATTACH]
            Bofkont. Ik zou dit niet opstoken.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkliefhebber34 Bekijk bericht
              Ik moest goed nadenken vandaag. Maar in Duitsland was er ook een naam Diamond Feuerwerk. Dit vuurwerk was van schuurmans grotendeels de fonteinen met name. Een oom van mij kwam is met een paar pakketjes thuis zoals de celebration, hij was geweest bij centershop Kalkar in 2014. En keek naar bepaalde artikelen waarvan ik dacht, maar dit kan niet waarom niet omdat het in Nederland was verdwenen na 2002. Er stond diamond collection op het bestond uit shogun vuurpijlen fonteinen en de blizzard ook de mount everest vulkaan.

              Helaas heb ik niks meer ervan om te delen maar in 2014 viel het onder de noemer diamond feuerwerk en helaas is dat er niet meer bij centershop. De China boller D knalde ook goed van dit merk, helaas verdwenen. Maar verdraaid had het beter wel kunnen bewaren want het kwam uit Nederland heel veel op bepaalde producten na.

              Ik vraag me af of jullie hier bij stil hadden gestaan want wat in 2014 bij centershop vandaan kwam stamde veel producten uit 1995/1999/2002. Dus mijn vraag ook wat weten jullie van 2014 centershop diamond feuerwerk want vraag me echt af of mede crewleden er ook iets vanaf weten.
              Ik heb er eerder al eens wat over geschreven in dit topic geloof ik en daarbij afbeeldingen bijgevoegd.

              EDIT: Het is mijn post met nummer 257 uit dit topic. Helaas doen de links naar de afbeeldingen het niet meer.


              Tegenwoordig is Diamond Feuerwerk te vinden via https://diamondfeuerwerk.de/

              De vulkanen en enkele andere oude dingen zijn nog steeds te vinden!
              - https://diamondfeuerwerk.de/181-2/
              - https://diamondfeuerwerk.de/mix-sortimente-2/
              Laatst aangepast door Flashing_Diamond; 4 March 2021, 22:37.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
                Bofkont. Ik zou dit niet opstoken.
                Dat gaat ook heel lastig worden gok ik

                Comment


                  Prachtig spul!

                  Comment


                    Wie o wie kent ze? Mustang Rocket. Er staat geen beschrijving achterop het doosje. Vandaar dat ik denk dat ze in een pakketje zaten?

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20210305_182840.jpg
Vertoningen:1
Grootte:119,0 KB
ID:	1585387

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20210305_182854.jpg
Vertoningen:1
Grootte:114,0 KB
ID:	1585388

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20210305_182832.jpg
Vertoningen:1
Grootte:65,3 KB
ID:	1585389

                    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20210305_182847.jpg
Vertoningen:1
Grootte:121,3 KB
ID:	1585390
                    Laatst aangepast door Janniekske; 5 March 2021, 21:00.
                    BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door \_niels_/ Bekijk bericht
                      Dat gaat ook heel lastig worden gok ik
                      Ik begrijp hem niet.
                      Is een dummy?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
                      Wie o wie kent ze? Mustang Rocket. Er staat geen beschrijving achterop het doosje. Vandaar dat ik denk dat ze in een pakketje zaten?

                      [ATTACH=CONFIG]61157[/ATTACH]

                      [ATTACH=CONFIG]61159[/ATTACH]

                      [ATTACH=CONFIG]61160[/ATTACH]

                      [ATTACH=CONFIG]61161[/ATTACH]
                      Door de naam, gebruikersinstructie en verpakking vermoed ik dat dit voor de Amerikaanse markt bestemd was.

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
                        Ik heb er eerder al eens wat over geschreven in dit topic geloof ik en daarbij afbeeldingen bijgevoegd.

                        EDIT: Het is mijn post met nummer 257 uit dit topic. Helaas doen de links naar de afbeeldingen het niet meer.


                        Tegenwoordig is Diamond Feuerwerk te vinden via https://diamondfeuerwerk.de/

                        De vulkanen en enkele andere oude dingen zijn nog steeds te vinden!
                        - https://diamondfeuerwerk.de/181-2/
                        - https://diamondfeuerwerk.de/mix-sortimente-2/
                        Heb lang op antwoord gewacht en gekregen daarvoor dank. Het kwam ik schreef het, zat naar een oud filmpje te kijken van 98/99. Ik moest nadenken het kwam van ver. Diamond feuerwerk inderdaad zitten een hoop oude dingen tussen en toen ik dat kreeg in 2014 dacht ik, dat kan en bestaat niet. Helaas heb ik er niks meer van maar er stond schuurmans op met name diamond collection.

                        Anyway hartstikke bedankt voor de info en de linkjes. Ben blij dat je het toegelicht heb en waar te vinden.

                        Comment


                          @Flashing_Diamond Zou goed kunnen inderdaad.

                          Ja de Draakboxen zijn dummy, afsteken gaat gelukkig niet .
                          BKV Liefhebber 🐉🐲 BurnitPyromaniacs 💥🎆

                          Comment


                            Red lantern, Get Together
                            (Kat vuurwerk Leiden)

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20210306_115119.jpg
Vertoningen:1
Grootte:128,7 KB
ID:	1585395

                            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20210306_115149.jpg
Vertoningen:1
Grootte:130,6 KB
ID:	1585396
                            我也喜欢年纪较大的烟花

                            Comment


                              Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht


                              Bron Google
                              Geweldig om de originele poster voorbij te zien komen. Vind dit echt een kunstwerkje en de nostalgie druipt er van af. Ben dan ook enorm blij dat ik een kopie van de poster heb.

                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	20181214_215840.jpg
Vertoningen:1
Grootte:289,3 KB
ID:	1585400
                              Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door Janniekske Bekijk bericht
                                Wie o wie kent ze? Mustang Rocket. Er staat geen beschrijving achterop het doosje. Vandaar dat ik denk dat ze in een pakketje zaten?

                                [ATTACH=CONFIG]61157[/ATTACH]

                                [ATTACH=CONFIG]61159[/ATTACH]

                                [ATTACH=CONFIG]61160[/ATTACH]

                                [ATTACH=CONFIG]61161[/ATTACH]
                                Je hebt een leuk stukje vuurwerk te pakken van eind jaren 70, begin jaren 80.
                                Omdat het zo oud is, is er waarschijnlijk zo weinig over te vinden.

                                Wat je in bezit hebt zal waarschijnlijk een omlabeling zijn voor de VS, van de "Flower Scattering Child (Rocket)". Vuurpijltjes van 1979/1980 met artikelnummer K6604(C).

                                - Zie Flower Basket catalogus van het Vuurwerkmuseum: https://www.vuurwerkmuseum.nl/images...basket2_40.jpg
                                Zie het 7e pijltje van links, maar hier met dop.

                                Hier nog wat ander materiaal van deze pijltjes:

                                - Twee labels van roelwijngaarden.com (nog bedankt voor deze website kerel!):
                                http://www.roelwijngaarden.com/image...inees/0268.jpg & http://www.roelwijngaarden.com/image...inees/0270.jpg

                                - Impressie van de pijltjes met het label van roelwijngaarden.com:
                                https://www.fireworksland.com/media/.../11/72/665.jpg & https://www.fireworksland.com/rocket...attering-child
                                Omschrijving: "Good flight to small break of red and green stars. (This description is from 1995.)"
                                (met dank aan fireworksland.com)

                                - Impressie van de pijltjes met een rood i.p.v. paars-roze label:

                                (met dank aan oudennieuwarchief.nl)

                                - Uitwerking van deze pijltjes:

                                Versie 1979:


                                Versie 1980:


                                Jij hebt er 6 in doosje. Misschien een versie bestemd voor zoals jij al zelf zei, een (VS) pakket.
                                Fireworksland spreekt over een effectomschrijving uit 1995. Dat betekent dus dat deze pijltjes ongeveer 15 jaar dienst deden.

                                Hoe heb ik deze info gevonden? Gezocht op het artikelnummer "K6604C" i.c.m. fireworks of rockets. Proost!

                                Comment

                                Working...
                                X