Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fabriek Schuurmans Leeuwarden

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Fabriek Schuurmans Leeuwarden

    Hierbij laat ik jullie weten dat ik momenteel bezig ben met de geschiedenis van Schuurmans, J.N. - 1e Ned. kunstvuurwerkfabriek in Leeuwarden.
    Vuurwerk is altijd al een passie van mij geweest, maar de laatste jaren is er plotseling veel animo ontstaan om de geschiedenis van het vuurwerk in Nederland in kaart te willen gaan brengen.

    Schuurmans is voorzover ik weet de oudste fabriek die in Nederland bestaan heeft.
    Het heeft een geschiedenis die begonnen is in het jaar 1812.

    Voor mijn onderzoek heb ik een tweetal afspraken lopen:
    Een afspraak met een medewerker van de bibliotheek in Leeuwarden (Historisch Centrum Leeuwarden)
    Plus een afspraak die nog gemaakt moet worden (contacten zijn er al) met een van de twee nog in leven zijnde familieleden van de oorspronkelijke oprichters.

    Ik hoop binnen niet al te lange tijd een leuk verslag (zal wel een boekwerk worden) te kunnen presenteren.
    Laatst aangepast door moontan; 30 March 2010, 00:08.

    #2
    Geweldig Fred, je weet het wel interesant te houden.
    Zeer mooi dat je dit gaat doen, zal zeker leuk leesvoer worden.
    Ook erg mooi dat je contact hebt met die famillie, dat is iets unieks.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    Comment


      #3
      Ik moet zeggen dat ik het weer een uitstekend initiatief vind, waar haal je het weer vandaan.
      Ik denk dat als je het stuk klaar hebt een gretig stuk leesvoer zal worden op het forum
      Vuurwerk doet de duivels dansen

      Comment


        #4
        Ja en nog 1 ding: en dat is echt uniek en toevallig. De familie Schuurmans waar ik binnenkort bij op bezoek ga woont in dezelfde plaats als ik.
        Mooier kan je het niet hebben natuurlijk

        Comment


          #5
          Geweldig speurwerk Fred. Erg toevallig en super interessant. Respect voor het werk dat je verricht.

          Comment


            #6
            Wauw !!!

            Dit wordt een zeer interessant stukje geschiedenis.
            Hiervoor ook veel respect en ben benieuwd wat dit gaat opleveren.
            Vast en zeker een mooi verhaal dat de moeite waard zal zijn om dit van voor tot achter te gaan lezen.

            Succes met het schrijven ervan en ben zeer benieuwd als dit uitgewerkt hier verschijnt.....

            - Mark
            Zoow.... nu eerst tijd voor M2-Pyro!!

            Comment


              #7
              Super dat je dit mogelijk maakt dit dan te lezen Fred,schuurmans heeft een rijke geschiedenis waar je niet om heen kan.

              Comment


                #8
                Leuk idee Fred, voor jou mooi onderwerp om in te duiken en voor ons als je het publiceert zekers mooi om te lezen. Ik wens je succes met dit project en vindt het super dat je dit gaat doen. Fantastisch dat de familie hieraan mee wil werken.

                Comment


                  #9
                  Uniek dit weer Fred, hulde voor je initiatief en inzet.
                  Kijk met plezier uit naar je publicatie, als iemand het samen kan stellen, dan ben jij het wel.

                  Comment


                    #10
                    Wat een leuk plan weer Fred. Hoe je steeds op de ideen komt, ik weet t niet.
                    Maar keer op keer zijn het leuke ideen! Heel veel succes en we zijn benieuwd naar je bevindingen en verhaal.
                    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                    Comment


                      #11
                      Een heel mooi en uniek initiatief, Fred.
                      Ik wens je veel succes en plezier bij het samenstellen van het verslag
                      Oud & Nieuw filmpjes op youtube.com/PyroSpace

                      Comment


                        #12
                        Fred, was je nu nog geintresseerd in dat stukje advertentie?

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Dmenrapstar Bekijk bericht
                          Fred, was je nu nog geintresseerd in dat stukje advertentie?
                          Jan-Willem bedankt voor je PM, was vergeten je te bedanken, eerlijk gezegd was ik al in het bezit van dezelfde advertentie en ondertussen meerdere.
                          Nogmaals dank voor je attente reactie.
                          Van de gelegenheid maak ik gelijk gebruik om te zeggen dat morgenavond mijn eerste bezoek aan de familie Schuurmans plaats vindt.
                          Ik ben benieuwd wat er uit de schatkist tevoorschijn komt.!!

                          Comment


                            #14
                            Veel succes met het schrijven hiervan Fred. Dat zal weer een heel mooi stukje geschiedenis worden om door te lezen.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
                              Jan-Willem bedankt voor je PM, was vergeten je te bedanken, eerlijk gezegd was ik al in het bezit van dezelfde advertentie en ondertussen meerdere.
                              Nogmaals dank voor je attente reactie.
                              Van de gelegenheid maak ik gelijk gebruik om te zeggen dat morgenavond mijn eerste bezoek aan de familie Schuurmans plaats vindt.
                              Ik ben benieuwd wat er uit de schatkist tevoorschijn komt.!!

                              Oke, dan is het goed Wens je veel succes met je onderzoek in het verleden van Schuurmans.

                              Comment

                              Working...
                              X