Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verslag Chinared in China 2012

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Verslag Chinared in China 2012

    De mensen van Chinared hebben een verslag bij gehoden van hun reis naar China om daar vuurwerk te bekijken en in te kopen.
    Het complete verslag staat op: Verbakel vurwerk.
    Heb het verslag ook op het forum gepost, zie hieronder:



    Verbakel Vuurwerk in China

    Aankondiging
    12 Februari vertrekken we met een groepje vuurwerkhandelaren naar China, om alweer nieuwe artikelen voor de "China Red" collectie in te kopen voor jaarwisseling 2012/2013. Op deze pagina zal ik verslag doen van deze reis. Volg deze reis 'op de voet' vanaf 12 februari. groeten Ed Verbakel


    -08/02/2012 Nog een paar dagen...
    Nog 3 dagen en dan is het zover. Even mijn collega oppikken en dan naar Schiphol. We vliegen vliegen dan naar Xiamen, ongeveer 11,5uur vliegen. Daar stappen we over en vliegen nog een uurtje naar Changsa. Hier hebben we diverse afspraken ...lees verder

    -12/02/2012 Reis is begonnen
    Eerst in Rijswijk m'n collega Frits ophalen en daarna naar Schiphol. Hier verzamelen we. Wij sluiten ons aan bij Kees en Ben om vervolgens met de China Red 'club' op reis te gaan. Door de sneeuw lopen we iets vertraging op. Rond 16.30u stijgen we op met de vlucht KL 0883 richting China.


    Vliegveldschiphol.

    13/02/2012 aankomst in China

    We komen om 11.00u plaatselijke tijd aan in Xiamen. Ongeveer 55 minuten later dan gepland. Nu even een burgertje pakken bij KFC, en ruim 2 uur later vliegen we naar Changsa. We boarden om 13.30u. Eenmaal in het vliegtuig blijven we meer dan een uur aan de grond. .... het zou te druk in het luchtruim zijn?! In Changsa aangekomen staat Carlson, onze contactpersoon in China, al op ons te wachten. Het laatste stukje van de reis kan beginnen. Met een goed uur staan we voor ons hotel in Liuyang. Te bedenken dat ik meer dan 24 uur geleden de voordeur van mijn huis achter me dicht trok. Maar goed je moet er wat voor over hebben om het kloppende hart van de Chinese vuurwerkindustrie te bezoeken, want..... "hier gebeurt het".


    Ophalen door Carson.

    Gelijk aan het werk. We spreken af om in 15 minuten ons op te frissen. Daarna staat Carlson alweer voor de deur om ons op te pikken. Hij neemt ons mee naar een afsteekplaats op 15 minuten rijden van het hotel. We krijgen 16 sampels te zien waar eventueel wat nieuwe cake's bij zitten voor de nieuwe collectie 2012. Prettig is dat de 2 cake's uit de bestaande collectie er met kop en schouders bovenuit blijken te steken. Er wordt een nieuwe 100 shots knalcake geschoten... bizar. We gaan nog wel wat sleutelen aan de effecten deze week maar dit gaat echt een topper worden. Het overige wat geschoten wordt is onder de maat. Er moet deze week nog behoorlijk aan gewerkt worden. Tijdens het eten heeft Carson een schrift vol met aantekeningen gemaakt van de veranderingen die er aan gepleegd moeten worden. We gaan morgen naar kantoor om de verpakkingen en de labels te bekijken .... lees verder

    -14/02/2012 Collectie doornemen met onze agent

    Vandaag vroeg opgestaan. Opzich geen probleem om 4 uur vannacht lag ik al klaar wakker naar het plafond van mijn hotelkamer te kijken. Even ontbijten en we worden opgehaald om het kantoor van onze agent Carson te bezoeken. Hier nemen we de volledige collectie van afgelopen jaar door. Aangezien deze top was hoeven we het hier niet al te lang over te hebben. Ook wordt doorgenomen wat we voor het aankomende jaar toe willen voegen aan onze collectie. Dit neemt behoorlijk wat tijd in beslag. We hebben gewoon veel te veel ideen voor aankomend jaar. In ieder geval meer dan uitvoerbaar is. Dus we moeten een keuze maken. We hebben Carson opdracht gegeven om van onze beste ideeen samples te laten maken, zodat wij deze vrijdag kunnen bekijken.



    Einde van de middag gaan we op pad om diverse kleine fabriekjes te bezoeken. Overal nemen we wat mee om te testen. Fluitpijltjes, cake's, romeinsekaarsen noem het maar op. Aan het einde van de dag ligt onze kofferbak helemaal vol. 's Avonds langs de rivier steken we de handel af die we hebben megenomen. Er zitten best leuke dingen bij, wat denk je van een 2" romeinsekaars, 8 shots? super gaaf, maar mag helaas niet op de Nederlandse markt verkocht worden. Morgen vroeg bezoeken we het kantoor van Luco. lees verder

    -15/02/2012 Bezoek Luco fireworks

    Vandaag bezoeken we het kantoor van Luco. We worden 's morgens vroeg al weer opgehaald bij het hotel door Archy een agente van Luco vuurwerk. Zij neemt ons mee naar hun kantoor. Dit is ongeveer anderhalf uur rijden van ons hotel. We moeten hiervoor naar Ping Xian. Dit ligt net in een ander district. Hier bezoeken we een groot kantoor, met een mooie showroom. Net een snoepwinkel voor grote kinderen. Het assortiment is bijzonder uitgebreid. Van sterretjes, partypoppers tot de grootste cake's. We nemen alle artikelen door die we voor onze collectie nodig zouden kunnen hebben. Tussendoor steken we buiten nog wat sampels af, waar echt leuke artikelen bij zitten


    Winkeltje.


    Uitrollen rol


    WitkruidBand.


    vuurwerkfabfriek met opa chinees.


    Dozen in Fabriek.


    Even de dames helpen.

    Rond 12.00u zien we de agent waar we een afspraak mee hebben in de lobby. Hij neemt ons mee naar hun kantoor in de stad, een kwartiertje lopen vanaf ons hotel. Daar doen we een bakkie in de showroom en kijken onze ogen uit naar het vuurwerk wat om ons heen staat. Deze fabrikant doet veel handel met Europese en Americaanse partners. Ze hebben fabrieken in deze regio, maar ook ik het zuiden van China...geen kleine speler dus. We nemen ons assortiment door en de eventuele aanvullingen hierop. s'Avonds wordt een demo voor ons geschoten om ons een beetje een idee te geven van hun assortiment en kwaliteit. In totaal 35 producten: fonteinen, pijlen, cake's. We zijn blij verrast. Er zitten echt mooie dingen bij. Zelf heb ik niks met fonteinen, maar er zit hier een fontein bij die ik erg mooi vond. Hopen dat er nu maar met een goed voorstel komt, dan was dit weer een zinvolle werkdag in het verre China. Lees verder...

    -17/02/2012 lange dag met veel vuurwerk

    Deze morgen hebben we een afspraak met een agent vlak in de buurt van ons hotel. We nemen ook met hem alles door wat we op ons verlanglijstje hebben. Om ons heen staan heel veel voor mij herkenbare artikelen. Hij doet al veel handel met de Nederlandse markt. Na een uurtje of 3 hebben we alles besproken. Hij stelt voor om ons vanavond enkele producten te schieten. Natuurlijk geen probleem, het zal alleen een drukke avond voor ons worden. Onze eigen agent schiet vanavond namelijk ook 35 producten voor ons.


    Schietklaar.


    Uitwerking.


    Vuurwerk bekijken.


    Op de foto met Ben.

    Maar ook de fabrikant die we gisteren ontmoet hebben wil ons nog 13 items laten zien. Eind van de middag een snelle hap en om 18.00 uur worden we opgepikt om naar een schietplaats te gaan. We hebben het voor elkaar gekregen 2 shootings op dezelfde lokatie te doen. Dit scheelt kostbare tijd. Na deze shooting arriveren we weer rond 20.30 bij ons hotel. Hier worden we na een kwartiertje al weer opgepikt. We rijden naar een schietplaats vlak bij de rivier. Een plaats waar heel veel fabrikanten en agenten hun producten schieten , genieten dus. Wat we te zien krijgen is zeker niet verkeerd. Halverwege het schieten komt iemand van de lokale bevolking klagen. Het schijnt dat er maar tot 21.30 uur geschoten mag worden. Hier beginnen de regeltjes dus ook al te komen. Dus handel oppakken 10 minuten rijden en daar gaan we weer. 23.00 uur komen we bij het hotel aan, op de kamer nemen we alle schietlijsten door. Het zit nu nog vers in het geheugen. Om 1.30 zijn we klaar en besluiten te gaan slapen. De uurtjes zijn vandaag wel weer gemaakt..... Lees verder

    -18/02/2002 Nog even wat puntjes op de I zetten.

    Vanmorgen hebben we weer een afspraak op kantoor bij onze agent. Hier worden nog een keer alle items met hem door genomen. Ook worden de nieuwe items van tube tot tube doorgenomen, welke effecten, welke formatie, welke snelheid. In april gaat Kees weer terug om te kijken of het werkelijk zo mooi wordt als bedacht hebben. Als dit zo is, worden dit stuk voor stuk toppers!! Rond 17.00 uur komen we terug bij het hotel, even een happie eten en s'avonds weer nieuwe producten schieten. Hier voor gaan we weer naar de lokatie langs de rivier. Er worden wat kleine cake's geschoten die we aan de collectie willen toevoegen. Er zitten leuke dingen bij. Het is wel moeilijk onze ogen te houden op de producten die voor ons geschoten worden. Achter ons staan ze 12 inch Shells te schieten. Zware klappen met uitwerkingen tot wel 100 meter toe... Echt fantastisch!! Ook worden hier vuurwerk producten geschoten helaas niet voor de Nederlandse markt. Veel zwaarder, echt helemaal top!! Voor ons vuurwerkliefhebbers is dit echt genieten. 22.00uur het zit er weer op. Morgen weer op tijd uit de veren om aan onze reis terug te beginnen .. Lees verder.

    -19/02/2012 Helaas mensen het zit er weer op

    Vroeg uit de veren 7.00 uur worden we opgehaald bij ons hotel in Liuyang. We worden weg gebracht naar het vliegveld in Changsha. Daar vandaan vliegen we naar Xiamen om vervolgens de dag daarop weer naar Amsterdam te vertrekken. We hebben een hoop werk verzet, leuke nieuwe dingen bedacht. Volgens ons gaan de echte vuurwerkliefhebbers weer genieten van de nieuwkomers in het China Red assortiment.

    Met dank aan Kees, Frits, Ben, en mijn persoon Ed.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Heel gaaf stuk om te lezen, bedankt voor het meedelen
    Laatst aangepast door barrett rifles; 2 March 2012, 22:04.

    Comment


      #3
      Leuk Verslag! Ben benieuwd naar de nieuwe producten

      Comment


        #4
        Bedankt voor het posten Marco!!

        Heel gaaf om te lezen hoe zo'n week wordt ingevuld. Ik kijk uit naar de nieuwe producten
        www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

        Comment


          #5
          Heel erg mooi verslag. Goed en duidelijk om te lezen. Bedankt voor het plaatsen.
          https://www.youtube.com/user/Originallover

          Comment


            #6
            mooi verslag, leuk om te lezen

            Comment


              #7
              Ik had hem al gelezen maar het blijft wel leuk aangezien veel mensen dit niet laten zien.
              "I came in like a crackling ball."

              Comment


                #8
                Heel mooi verslag om te lezen, bedankt voor het posten Marco.
                Ben zeer benieuwd met wat de heren dit jaar zullen komen.
                Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                Comment


                  #9
                  ben reuze benieuwd wat dit jaar ons brengt.
                  Maar een prima en duidelijk verslag!
                  Dank!

                  Comment


                    #10
                    Klinkt veelbelovend!
                    Top verhaal, erg leuk om te lezen.

                    Comment


                      #11
                      erg interresant om dit te lezen, ben benieuwd wat het allemaal gaat worden.
                      maar ik citeer even: Achter ons staan ze 12 inch Shells te schieten. Zware klappen met uitwerkingen tot wel 100 meter toe.
                      dacht dat een beetje 12 inch toch wel een hogere effectbreedte had.
                      'je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid'

                      Comment


                        #12
                        zo, Tof om te lezen jongens!, ziet er goed uit!


                        spraken ze engels daarzo, of hebben jullie een spoedcurses chinees geleerd in het vliegtuig?
                        DarkSoul is soms een inspiratierover!

                        Comment


                          #13
                          Hoi Luitjes, ze spraken daar inderdaad engels... Ik heb het nog even met Frits over de uitwerking gehad van de 12" shells. Klopt helemaal de uitwerkingen waren inderdaad veel groter... :-)
                          Laatst aangepast door @vuurwerk; 12 March 2012, 14:11.

                          Comment


                            #14
                            Leuk verslag, dank voor het delen
                            Raaddebom.nl

                            Comment


                              #15
                              Zeker een erg leuk verslag om te lezen. Ook namens mij bedankt voor het delen. Ben erg beneiuwd met wat voor nieuwe producten jullie op de markt komen. Zeker ook naar de "oude" kwaliteit klein spul. Doe jullie best!
                              Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                              Comment

                              Working...
                              X