Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit van Cat.1 - Wat vinden jullie?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    ^ Die 1 meter regel word 30cm heb ik gehoord dus als dat klopt dan word het nog erger.

    Maar hier zitten een paar Cat 2 Elitisten die niks van stoken weten en dat je vroeger om 10uur smorgens al mocht beginnen.

    Categorie 1 was gewoon heel goed en goedkoop tot vorig jaar. Toen was al bekend dat het dit jaar minder zou worden omdat de 1 meter regel dominant zou worden. (Dus extra gekocht natuurlijk) Want ik hou wel van stoken vanaf 10uur smogends tot 2uur vrijwel non stop.
    Dat kun je heerlijk doen met Cat 1 voor een goede prijs en als je dus het spul van de voorgaande jaren heb gekocht heb je wel kwaliteit.

    Fonteinen waren gelijk aan genoeg van de CAT2 fonteinen van 5-7euro per stuk. Ze gingen goed hoog en waren ook nog eens goedkoper. Denk maar aan de Bonzai fontein voor 50cent tot 1 euro, toppertjes.
    Crackling van knetterlinten/knetterballen was beter dan de Nederlandse 90schots matjes.
    Grondbloemen kun je ook een hele hoop van kopen voor een lage prijs. Nu moet je geluk hebben om CAT1 grondbloemen te vinden, want het moet eruit..

    Het kan nog steeds voor een goede prijs, maar dan moet je wel een beetje kennis hebben en moeite doen en zoals gezegd door de 1 meter regel is het minder geworden en de BNP geeft telkens alles van CAT 2 uithanden zodat er straks alleen nog Cakes over zijn.

    Comment


      #17
      Maar hier zitten een paar Cat 2 Elitisten die niks van stoken weten en dat je vroeger om 10uur smorgens al mocht beginnen.
      Ik denk dat de meeste hier juist uit die tijd komen.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door robinhood Bekijk bericht
        Ik denk dat de meeste hier juist uit die tijd komen.
        ...en velen van dáárvoor...

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
          ^ heel verhaal...
          Ik ben het op alle punten oneens met je. Er waren in het verleden zo nu en dan een paar items die voor cat 1 begrippen wel redelijk goed waren. Maar 99% is gewoon troep. En dit jaar klaarblijkelijk nog slechter dan het al was. Dat is mijn mening en heeft met mijn stookgedrag of het ' vroeger mochten we vanaf 10 uur afsteken' niets te maken.
          -Step outside the box to see the real picture-

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
            Verhaal.
            CAT1 zal het nooit bij CAT2 halen (grondbloemen, jumping jacks, fonteinen, draaizonnen, kleine fluitbatterijen, enz.). Dat CAT1 het nooit bij CAT2 zal halen, was al zo tijdens jaarwisseling 2019-2020 toen CAT1 vanwege de lockdown en het tijdelijke verbod populair was geworden.

            Het CAT1 van toen zullen we waarschijnlijk nooit meer terugzien. Als je een voorraadje hebt aangelegd is dat mooi, maar niet iedereen heeft daar de centen en ruimte voor en zo'n voorraad is niet onuitputtelijk.

            Als er nog wat oude voorraad is, zal die snel verkocht wezen en dan kan het niet meer voor een goede prijs tegen goede kwaliteit, want die kwaliteit wordt niet geproduceerd/aangeboden. M.a.w.: op den duur zit jij met hetzelfde probleem als ieder ander wat betreft CAT1.

            Comment


              #21
              Een snede van wat ik zojuist in het Lidl-topic schreef sluit ook aan op de sentimenten in dit topic:
              Oorspronkelijk geplaatst door kunst-en-vuurwerk Bekijk bericht
              Tot slot nog een cynische observatie van mijn perspectief dat het cat. 1 maar een paar jaren heeft kunnen pieken, zo tussen 2014–2017. Goede kwaliteit producten en pakketten voor prima prijzen zijn geleidelijk ingewisseld voor minder, duurder, en vooral slechtere kwaliteit.
              De zakjes verdwenen uit de knetterballen. Pili-crackers worden thans in wat karton gerold en verkocht als “knetterrotje” à 4x de prijs. Dit jaar was bijna geen enkele fontein meer de moeite waard. Bij veel artikelen moeten we de verpakking afstruinen voor een voordelig batchnummer (wat dus alsnog een blinde gok blijkt) ... voor mij begint de lol ervan een beetje te slijten.
              En vergelijk dat eens met wat ik in dec. 2016 schreef in het ALDI-topic:
              Oorspronkelijk geplaatst door kunst-en-vuurwerk Bekijk bericht
              Ik vind cat. 1 geweldig. Ik heb niet bijzonder veel geld maar wil wel zoveel mogelijk ‘stoken’. Dan kan ik uiteraard een karton rotjes halen, maar daar is de lol gauw vanaf. De afgelopen jaren is het kleine vuurwerk veelal verdwenen uit het assortiment of in prijs gestegen bij de vuurwerkwinkels — vroeger had je bijvoorbeeld een gigantische keuze uit de Pyro Power-collectie, maar tegenwoordig hebben ze nog maar één of twee dingen daarvan. Babypijlen en romeinse kaarsen zijn ook niet meer, dus dat valt ook af.

              En dan blijken een hele hoop winkels in de buurt vuurwerk te verkopen dat leuk is, relatief goedkoop, en je mag het het hele jaar door afsteken (dus ook voor 6 uur). Sinds ALDI, LIDL en Big Bazar vuurwerk verkopen heb ik nog nooit zo’n gevarieerde en uitgebreide stookcollectie gehad!

              Cat. 1, ik word er gewoon ontzettend gelukkig van!
              Buiten de kwaliteit die enorm is afgenomen (of dit de schuld is van de 1-meterregel of niet laat ik in het midden) de volgende observaties:
              - Variatie van artikelen is enorm achteruit gegaan. Tolletjes/voetzoekers, luchthuilers, bengaals vuur, knetterballen, enz. zijn tegenwoordig haast niet te vinden, al helemaal niet voor een logische prijs. De helft van de artikelen nu is een pili-cracker in verscheidene verschijningsvormen (rotje, vlindertje, tonnetje, balletje, lood om oud ijzer).
              - Prijzen: Dat wat er nog te krijgen is, is vaak nog duur ook. Sommige vuurwerkdealers maken er wel helemaal een potje van; fonteinenpakketten tegen exorbitante prijzen (€40 voor tien 7,5-grams fonteintjes, ben je mal?) zijn geen uitzondering meer. Dit is zogenaamd kindervuurwerk, maar van het gemiddeld zakgeld van een 12-tot-16-jarige koop je niets meer.

              Het is gewoon heel treurig hoe snel dit is gegaan. Dat cat. 1 rausen was in die hoogtijdagen een groot onderdeel van mijn vuurwerkhobby — de hele maand December alle winkels af, hoopvol supermarktfolders doorspitten, en op oudjaarsdag de hele ochtend en middag genoeg te doen. Dit jaar is het enige cat. 1 wat ik heb gekocht een paar pakken knetterlinten, en zelfs die vielen vies tegen (zie LIDL-topic).

              Dus ja, de lol is er wel een beetje van af. Maak me maar wakker als de ‘legendarische’ Aldi-fonteinenmixen of de Combi-assorti’s van Big Bazar er weer zijn ;)
              Laatst aangepast door kunst-en-vuurwerk; 2 January 2023, 00:44. Reden: aanvulling
              Gelukkig oudjaar!

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door kunst-en-vuurwerk Bekijk bericht
                Een snede van wat ik zojuist in het Lidl-topic schreef sluit ook aan op de sentimenten in dit topic:


                En vergelijk dat eens met wat ik in dec. 2016 schreef in het ALDI-topic:


                Buiten de kwaliteit die enorm is afgenomen (of dit de schuld is van de 1-meterregel of niet laat ik in het midden) de volgende observaties:
                - Variatie van artikelen is enorm achteruit gegaan. Tolletjes/voetzoekers, luchthuilers, bengaals vuur, knetterballen, enz. zijn tegenwoordig haast niet te vinden, al helemaal niet voor een logische prijs. De helft van de artikelen nu is een pili-cracker in verscheidene verschijningsvormen (rotje, vlindertje, tonnetje, balletje, lood om oud ijzer).
                - Prijzen: Dat wat er nog te krijgen is, is vaak nog duur ook. Sommige vuurwerkdealers maken er wel helemaal een potje van; fonteinenpakketten tegen exorbitante prijzen (€40 voor tien 7,5-grams fonteintjes, ben je mal?) zijn geen uitzondering meer. Dit is zogenaamd kindervuurwerk, maar van het gemiddeld zakgeld van een 12-tot-16-jarige koop je niets meer.

                Het is gewoon heel treurig hoe snel dit is gegaan. Dat cat. 1 rausen was in die hoogtijdagen een groot onderdeel van mijn vuurwerkhobby — de hele maand December alle winkels af, hoopvol supermarktfolders doorspitten, en op oudjaarsdag de hele ochtend en middag genoeg te doen. Dit jaar is het enige cat. 1 wat ik heb gekocht een paar pakken knetterlinten, en zelfs die vielen vies tegen (zie LIDL-topic).

                Dus ja, de lol is er wel een beetje van af. Maak me maar wakker als de ‘legendarische’ Aldi-fonteinenmixen of de Combi-assorti’s van Big Bazar er weer zijn ;)


                En wie kunnen we daar voor aanrekenen dat het zo gesloopt word cat maar ook cat2 enz vroeger de kanonslagen de nek omgedraaid moet zo goedkoop mogelijk wie is schuld en geeft opdracht ervoor?

                Comment


                  #23
                  Ik sluit mij in grote lijnen aan bij het stuk wat kunst en vuurwerk in 2016 geschreven heeft.
                  De hoeveelheid en het maken van heksenkringen met alles door elkaar heen is iets dat mij altijd aangesproken heeft in het vuurwerk. Cat 1. is voor mij een groot gedeelte van de hobby. Door het jaar heen een beetje rondneuzen en scheumen opzoek naar dat cat 1. artikel.
                  Dit jaar heb ik rond de feestdagen enkel gekocht bij de Action en de Intratuin.
                  Ik was tevreden over deze artikelen maar dan koop ik natuurlijk wel bewust.
                  Ook zie ik om mij heen veel winkels die niet meer verkopen of waar ik het niet gezien heb.
                  Daarvoor in de plaats zie ik inderdaad veel pokke dure pakketten terug komen van 50 euro voor 20 cat 1. potjes en dat is in mijn ogen wel een zorgelijke ontwikkeling.
                  https://www.youtube.com/watch?v=PuM61fwgX-c

                  Comment

                  Working...
                  X