Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aldi - Categorie 1 vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Ischa Bekijk bericht
    Lieve mensjes.
    Waar maken jullie je druk oma?
    Over 12 dagen kunnen we heerlijk gaan stoken met alles wat we willen op het gebied van goedgekeurd vuurwerk.
    Ik snap de onderbouwingen en de frustratie maar doe ff mak aan haha.
    Jezelf verliezen op cat1 gebied een paar dagen voor de mooiste dag van het jaar is wat cliché.
    Nou... sorry hoor van mijn miepen dan. Door problemen, financieel en qua gezondheid (dus veel zorgfacturen die niet vergoed worden) zit ik dit jaar voor het eerst te krap om f2 te bekostigen. Dat kan je natuurlijk niet weten, ik verwijt je natuurlijk niks.
    Ik focus me dit jaar dus volledig op f1, spijtig genoeg.
    Het zal wel moeten, wil ik nog een beetje een leuke jaarwisseling hebben.
    Ik wilde al bijna de avond van het jaar aan me voorbij laten gaan, om 23 uur slapengaan dus.
    Maar toch besloten met cat1 voor mezelf wat kleins, leuks neer te zetten.
    Dan mag ik toch wel een beetje kieskeurig en kritisch zijn mbt wat ik koop, wil hebben en de regels vd overheid hieromtrent?
    Mijn zoek/interessebereik is dit jaar nu eenmaal kleiner...
    Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd, is het gezegde he, haha.
    Niet verkeerd bedoeld he, we zijn allen liefdevolle pyro's hier ;-)
    Laatst aangepast door chupinazo; 20 December 2022, 02:46.

    Comment


      Je hebt een punt.
      Zo had ik hem nog niet beschouwd.
      Viel me op dat we met zn allen teveel bezig zijn met deze kleine ongein van de Aldi vandaar mijn reactie.
      Even a broken clock is right twice a day.

      Comment


        @Chupinazo
        Viel me enkel op dat we teveel bezig zijn met dit kleine spul terwijl we dit jaar weer mogen stoken.
        Situaties zoals die van jou kan ik enkel respect voor opbrengen. Excuses daarvoor.
        Even a broken clock is right twice a day.

        Comment


          Ik ben altijd tevreden met de Knetter King's, ook weer een aantal van meegenomen.

          Bij ons lagen knetterlinten batch 2021, waren die wel goed?

          Comment


            Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	knetterlinten cat 1.jpg
Vertoningen:1
Grootte:192,4 KB
ID:	1596152

            Ik kom zojuist nog een doosje knetterlinten van de Aldi tegen (batch 2016)
            Daar zat toen nog 168,0 gram in (60 linten)

            Hoe zit het met de batches van 2021 / 2022 ?
            De enige echte vuurwerk freak!

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door slabbetje Bekijk bericht
              [ATTACH=CONFIG]69536[/ATTACH]

              Ik kom zojuist nog een doosje knetterlinten van de Aldi tegen (batch 2016)
              Daar zat toen nog 168,0 gram in (60 linten)

              Hoe zit het met de batches van 2021 / 2022 ?
              Batch 2021 zit ook 168gr in volgens de doos,heb ook batch 2022 maar dan van de lidl en die heeft ook 168gr volgens de doos...
              Dus hoe het kan dat er zoveel verschil in de uitwerking zit??

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
                Batch 2021 zit ook 168gr in volgens de doos,heb ook batch 2022 maar dan van de lidl en die heeft ook 168gr volgens de doos...
                Dus hoe het kan dat er zoveel verschil in de uitwerking zit??
                Zeker weer gerommeld met andere kwaliteit kruit of fabrikant, kunnen enorme verschillen in zitten.

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door pietjebel Bekijk bericht
                  Batch 2021 zit ook 168gr in volgens de doos,heb ook batch 2022 maar dan van de lidl en die heeft ook 168gr volgens de doos...
                  Dus hoe het kan dat er zoveel verschil in de uitwerking zit??
                  Wanneer je alleen kruit gebruikt en geen knetterballetjes dan kan je toch op 168 gram uitkomen met vrijwel geen effect. Het is echt te triest voor woorden dat de importeurs op zo'n manier op safe wilt spelen dat er geen bal meer aan is. Deze dingen mogen best wel wat hardere knetteren, maar ze doen nog niet eens fatsoenlijk pruttelen. 1 meter regel? Volgens mij zijn ze al aan het anticiperen op 20cm. Tjonge jonge.

                  Comment


                    Zitten in mijn pakketje van 10 euro, fluitfonteinen waar de inhoud als single shot wordt gelanceerd ����echt al paar keer gehad ��

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door Firecracker Bekijk bericht
                      Zitten in mijn pakketje van 10 euro, fluitfonteinen waar de inhoud als single shot wordt gelanceerd ����echt al paar keer gehad ��
                      Niet alleen in die van 10 euro, ik heb twee pakketjes van 7 euro gekocht, a 20 stuks. In elk van deze doosje zat één fontein dat alles ineens eruit schoot. Was best wel een leuk effec en eigenlijk niet echt gevaarlijk daar het binnen de 1 meter cirkel bleef, het ging echter wel hoger dan 1 meter maar dat zou verder niets uit mogen maken, je hangt er immers niet boven. Enfin, als dit wordt getest dan worden deze dadelijk ook gewoon afgekeurd.

                      Comment




                        https://www.youtube.com/user/flutsjah/

                        Comment




                          Dit jaar!
                          Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                          Comment


                            Allemaal troep zeg ik alvast

                            Vroeger moest je haasten in de ochtend.
                            Nou is dat niet meer nodig en het ook niet waard.
                            Hopelijk zijn hun knetterlinten wel goed..

                            Comment


                              Al het cat1 is dus beperkt nu qua uitwerking. Ben bang dat het nu ook weer pruttellinten zullen zijn. Gelukkig heb ik nog paar pakjes van paar jaar geleden oude batch over, die ik met plezier en met mate ga aansteken.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door aasamember Bekijk bericht
                                Allemaal troep zeg ik alvast

                                Vroeger moest je haasten in de ochtend.
                                Nou is dat niet meer nodig en het ook niet waard.
                                Hopelijk zijn hun knetterlinten wel goed..
                                Dit is tegenwoordig bijna overal zo. Het ziet er wel leuk uit verpakt/label, maar de uitwerking is niets. De Partyland pakketten ("Joy" dingetje) was goed, tegenwoordig is het niet veel soeps meer. De Rubro Panda fonteinen waren goed, mooie hoge crackling, tegenwoordig niets meer.

                                De Lesli vulkanen (o.a. Knetterkegels en zo), waren fantastisch; mooie diverse opvallende kleuren en een langer durende uitwerking. Tegenwoordig niet meer te krijgen.

                                Enz. enz.

                                Comment

                                Working...
                                X