Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verslag open dag en demonstratie Schuurmans Vuurwerk 2009

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Verslag open dag en demonstratie Schuurmans Vuurwerk 2009

    Verslag open dag en demonstratie Schuurmans Vuurwerk.

    Op maandag 7 september 2009 vond de open dag en vuurwerkdemonstratie van Schuurmans Vuurwerk plaats. Ditmaal vond het plaats in het WTC Expo Hotel in Leeuwarden, een imposant bouwwerk dat net een paar weken open is voor gebruik. De locatie van het hotel was op loopafstand van de thuisbasis van Schuurmans Vuurwerk. Een groepje van een drietal crewleden sterk waren we afgereist naar het mooie Friesland; Gerwin, Fred en ikzelf.

    De ontvangst vond plaats op de eerste verdieping van het hotel. Hierbij kregen we een goodie- bag overhandigd, hierin zat een Led- light vuurwerkcap, een Fire- Google vuurwerkbril en een schietlijst inclusief pen, dit alles in een mooie opvallende Diamond Collection tas. Onder het genot van een tompouce en koffie/thee begon de opening van de open dag door de algemeen directeur. Hierin werd onder andere verteld over de nieuwe veiligeheids artikelen van Schuurmans Vuurwerk waaronder de Led- Light Cap. De totale opkomst van deze open dag zou ik schatten rond de 300 mensen.

    Ook werd er verteld over de nieuwe producten in het assortiment. Er komen een tweetal nieuwe matten in de collectie, matten met 100 en 200 schoten bestaand uit alleen echte Kanonslagen. Daarnaast komt er ook een Kaboom Cracker. Deze word goedkoper dan de nostalgische Astronauten. Ook de nieuwe producten in de Kaboom serie hebben allemaal een eigen dezelfde label. Volgend jaar zullen alle producten uit deze lijn dezelfde labels hebben. Ook de Proffesional Series kwam ter sprake. Zoals jullie weten heeft deze lijn ook een paar nieuwe artikelen.



    Na deze uitleg volgde het vervolg van het programma. Wij van Vuurwerkcrew hadden allen een uitnodiging met de kleur Blauw. Dat betekende dag de eerste sessie van 45 minuten bestond uit ons favoriete hobby: eten. Schuurmans Vuurwerk had alles goed voor elkaar. Het eten was goed verzogd en bestond uit Chinees eten. Daarbuiten liepen er continue personeelsleden van het HTC Expo Hotel rond om ons van drankjes te voorzien.

    Na drie kwartier werden we opgehaald om een rondje te maken door de naastgelegen opslagbunkers. Na een korte wandeling van 5 minuten kwamen we al aan bij het hek van het bedrijf. Met ongeveer 100 mensen in een groep konden we kort een kijkje nemen in de ontvangstkamer/ vergaderzaal waarin alle dummies van Schuurmans Vuurwerk en Beko Vuurwerk stonden. Ook liepen we door de hal heen waarin de opslag stond voor de souveniersafdeling van het bedrijf. Dit bestond uit grotendeels hebbedingen met Fryslan erop. Hiermee zijn ze het hele jaar door bezig buiten het vuurwerk om.



    Daarna konden we een kijk nemen in een van de vele opslagbunkers. Hierin werd uitgelegd over de veiligheidsmaateregelen. Voor ons freaks een geweldig gezicht met allemaal onuitgepakte kartonnen. Na een korte blik werden de deuren weer gesloten (en hierbij een dealer vergeten die opgesloten zat tussen al het vuurwerk). Dit werd vervolgd door een kijk in de opslagbunker van de dummies. En toen volgde iets wat iedereen heel interssant vond. Een demonstratie van hoe een sprinklerinstallatie werkte. Dit in een leegstaande opslagbunker. Veel bezoekers er niet va bewust dat er voor de ingang ook een sproeier op scherp stond, hierdoor werd het nog even rennen geblazen voor enkele mensen.



    De derde ronde was onze groep uitgenodigd voor een uitleg over het financieel systeem en webshop van Schuurmans Vuurwerk. Deze ronde hebben wij overgeslagen om bij de bar enkele contacten te leggen met bekenden in de vuurwerkwereld en eigenaren van vuurwerkwinkels.

    Rond kwart over 9 gingen we met de hele groep richting de schietplaats van de demonstratie. Dit was gelegen aan het WTC Expo Hotel aan de achterzijde. De demonstatie bestond uit een 45- tal producten. De eerste serie bestond uit Kaboom. Daarna was de Diamond Collection aan de beurt. Eerst de 'Silverline'- lijn gevolgd door de Premium series en als afsluiting de Proffesional Series. Alle producten werden gerangschikt door de prijsklasse.





    De demonstratie werd afgesloten met een korte en zeer krachtige proffesionele vuurwerkshow. Hierin werden enkele blokken tot 2,5'' geschoten. Ook een aantal rappe waaiers die binnen enkele seconden leeg stonden. Opvallend waren de dikke mines die luid te horen waren. De finale met een groot aantal fluiters en salutes was spectaculair. Hoewel de afsluiting kort was (5 minuten) kreeg het schietende bedrijf een groot applaus van alle omstanders.



    Hierna zijn we nog even terug gegaan naar het WTC Expo Hotel om een drankje te doen en ons klaar te maken voor de terugreis.

    Met een geweldige dag achter de rug wil ik graag namens heel Vuurwerkcrew de organisatie van deze open dag en vuurwerkdemonstratie van Schuurmans Vuurwerk bedanken.
    Laatst aangepast door Ruben; 8 September 2009, 22:46.

    #2
    Mooi verslag Ruben
    Mijn motto ''fear does not exist it's only an illusion that sits between your ears''

    Comment


      #3
      Je hebt een keurig verslag geschreven Ruben , mijn complimenten.
      Het enige wat ik er aan toe wil voegen is dat Schuurmans een visitekaartje heeft afgegeven. Een open dag voor detaillisten, tot in de puntjes goed verzorgd.
      Een kijk in de keuken van het bedrijf. En wij van Vuurwerkcrew zijn uiterst dankbaar dat wij hier getuige van mochten zijn.

      Comment


        #4
        Mooi en helder verslag Ruben Mooie foto's. Vooral die foto van de items van Vroegâh.

        Comment


          #5
          Prima verslag Ruben, super gedaan. Was er niet bij, maar je neemt me helemaal mee in je verslag, kan me goed indenken hoe gaaf die avond geweest moet zijn.

          Bedankt!

          Comment


            #6
            zeker een mooi verslag, ben wel benieuwd naar die mat van 100/200 kanonslagen.
            En ik vraag me ook af wat die kaboom cracker is.
            Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door 3fire3boy3 Bekijk bericht
              zeker een mooi verslag, ben wel benieuwd naar die mat van 100/200 kanonslagen.
              En ik vraag me ook af wat die kaboom cracker is.
              Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

              Verder heb ik gehoord dat de premium series ook nieuwe cakes bevatten. Waneer worden deze, en diens filmbeelden online gezet?

              Comment


                #8
                De Kaboom Cracker moet een goedkopere variant zijn van de welbekende astronaut zag ik gisteren. Er werd een foto van het slof getoond op een presentatie scherm.

                Comment


                  #9
                  Mooi verslag ruben, jullie hebben het erg naar je zin gehad daar zeg. Alles netjes en compleet verzorgd door schuurmans, erg leuk dat ze dit organiseren.

                  Comment


                    #10
                    Bedankt voor het mooie verslag! Ik ben benieuwd naar de filmpjes!

                    Comment


                      #11
                      Mooi verslag Ruben. Jullie hebben daar een toffe dag gehad zo te lezen!

                      Comment

                      Working...
                      X