Verslag van het bezoek aan Beko Vuurwerk op 4 maart 2009
Op 4 maart van dit jaar waren Mike en ik op bezoek bij Beko Vuurwerk in Tilburg.
Door allerlei omstandigheden is het schrijven van dit verslag behoorlijk vertraagd.
Mijn excuses hiervoor, binnenkort gaan wij weer bij Beko op bezoek en dan zal het verslag binnen enkele dagen worden gepubliceerd.
Bij het lezen van dit verslag dienen jullie dus rekening te houden met het feit dat het bezoek inmiddels 3 maanden geleden is. Ondertussen zal er veel meer bekend zijn, maar dat horen we bij het volgend bezoek weer.
Oud en Nieuw 2008-2009
Het afgelopen seizoen is een voortreffelijk seizoen geworden. Alle winkels hebben goed verkocht en waren uitermate tevreden.
Beko heeft een full time vertegenwoordiger in dienst die het meest aan de weg zit en daardoor ook de meeste contacten met de klanten heeft.
Met 75% van het klantenbestand vindt er een evaluatie van het voorbije seizoen plaats.
Producten die het meest verkocht zijn en redelijk stabiel blijken zijn:
Supreme,Never Ending,Hidden Missile,Whammy.
Nieuwe producten 2009
Er zullen dit jaar weer nieuwe producten op de markt worden gebracht en een aantal producten zullen verdwijnen.
Beko is bezig met een cake met een voor de Nederlandse markt nieuw effect.
Eind maart 2009 gaat Beko naar China om nieuwe producten te bespreken. Beko stelt zelf de nieuwe producten samen.
De prijs/kwaliteitsverhoudig speelt bij de keuze een enorm belangrijke rol.
De Master Blaster collectie krijgt een nieuw gezicht, een nieuw label.
Van de Skyline collectie komt de Sky Screamers onder voorwaarden terug.
Het blijkt ontzettend moeilijk te zijn om de juiste fluit te krijgen. Samenstelling van fluitsas is een blijvend probleem. De Jet Stream is eigenlijk een beetje tegengevallen.
Prijzen 2009
Beko streeft ernaar om de prijzen voor dit jaar gelijk te houden.
De prijs wordt voornamelijk bepaald door de dollarkoers en de transportkosten (afhankelijk van rederij)
Verder krijgt de vuurwerkhandel hoge kosten voor zijn kiezen voor door overheids opgelegde maatregelen (CE, Reach, Vergunningstelsel)
Ce keuring
Beko is in een vergevorderd stadium met de Ce keuring voor consumentenvuurwerk. Deze keuring moet zoals bekend in 2010 gereed zijn.
Beko verkoopt ook evenementenvuurwerk, Ce keuring hiervan moet in 2013 gereed zijn.
Naast de Ce keuring speelt ook de Reach wetgeving op dit moment.
Beko is van mening dat de Reach wetgeving op lange termijn wel eens meer kan gaat kosten dan de CE keuring.
De hoge kosten van Reach/CE zal voor een deel door Beko gedragen worden, een deel zal door de consument betaald moeten worden.
Overige nieuwtjes:
Wij danken Beko BV voor de genomen moeite en tijd en de gastvrije ontvangst.
Wij kijken uit naar een volgend bezoek, later in het jaar.
Op 4 maart van dit jaar waren Mike en ik op bezoek bij Beko Vuurwerk in Tilburg.
Door allerlei omstandigheden is het schrijven van dit verslag behoorlijk vertraagd.
Mijn excuses hiervoor, binnenkort gaan wij weer bij Beko op bezoek en dan zal het verslag binnen enkele dagen worden gepubliceerd.
Bij het lezen van dit verslag dienen jullie dus rekening te houden met het feit dat het bezoek inmiddels 3 maanden geleden is. Ondertussen zal er veel meer bekend zijn, maar dat horen we bij het volgend bezoek weer.
Oud en Nieuw 2008-2009
Het afgelopen seizoen is een voortreffelijk seizoen geworden. Alle winkels hebben goed verkocht en waren uitermate tevreden.
Beko heeft een full time vertegenwoordiger in dienst die het meest aan de weg zit en daardoor ook de meeste contacten met de klanten heeft.
Met 75% van het klantenbestand vindt er een evaluatie van het voorbije seizoen plaats.
Producten die het meest verkocht zijn en redelijk stabiel blijken zijn:
Supreme,Never Ending,Hidden Missile,Whammy.
Nieuwe producten 2009
Er zullen dit jaar weer nieuwe producten op de markt worden gebracht en een aantal producten zullen verdwijnen.
Beko is bezig met een cake met een voor de Nederlandse markt nieuw effect.
Eind maart 2009 gaat Beko naar China om nieuwe producten te bespreken. Beko stelt zelf de nieuwe producten samen.
De prijs/kwaliteitsverhoudig speelt bij de keuze een enorm belangrijke rol.
De Master Blaster collectie krijgt een nieuw gezicht, een nieuw label.
Van de Skyline collectie komt de Sky Screamers onder voorwaarden terug.
Het blijkt ontzettend moeilijk te zijn om de juiste fluit te krijgen. Samenstelling van fluitsas is een blijvend probleem. De Jet Stream is eigenlijk een beetje tegengevallen.
Prijzen 2009
Beko streeft ernaar om de prijzen voor dit jaar gelijk te houden.
De prijs wordt voornamelijk bepaald door de dollarkoers en de transportkosten (afhankelijk van rederij)
Verder krijgt de vuurwerkhandel hoge kosten voor zijn kiezen voor door overheids opgelegde maatregelen (CE, Reach, Vergunningstelsel)
Ce keuring
Beko is in een vergevorderd stadium met de Ce keuring voor consumentenvuurwerk. Deze keuring moet zoals bekend in 2010 gereed zijn.
Beko verkoopt ook evenementenvuurwerk, Ce keuring hiervan moet in 2013 gereed zijn.
Naast de Ce keuring speelt ook de Reach wetgeving op dit moment.
Beko is van mening dat de Reach wetgeving op lange termijn wel eens meer kan gaat kosten dan de CE keuring.
De hoge kosten van Reach/CE zal voor een deel door Beko gedragen worden, een deel zal door de consument betaald moeten worden.
Overige nieuwtjes:
- Er zullen dit jaar van alle producten goede films komen die zowel op de dealers website Vuurwerkshopping.nl als op de homepage van Beko geplaatst zullen worden.
- Later in het jaar zal er weer een productendemo geschoten worden
Wij danken Beko BV voor de genomen moeite en tijd en de gastvrije ontvangst.
Wij kijken uit naar een volgend bezoek, later in het jaar.
Comment