Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garden of Eden

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Highscr5 Bekijk bericht
    Ben nu op het punt aanbeland dat ik moet gaan uitvogelen hoe ik de Garden of Eden als 1 grote cake, zonder pauzes, de lucht in krijg. De importeur vermarkt en verkoopt het als 1 grote cake, de winkeliers doen hetzelfde en ik krijg 6 losse cakes geleverd met een hoofdlont en een reservelont met aan beide een lap schietlont.

    Ik heb hier eens gelezen dat er niet mag worden gesproken en bericht over hoe door te lonten. Moet een ieder nu voor zichzelf uitvogelen hoe het doorlonten van schietlont in zijn werk gaat?

    Zou het niet verstandig zijn om met een soort van tutorial te komen om van 6 lossen potten de cakebox te maken die door de importeurs en winkeliers aan ons verkocht en gedemonstreerd is?
    Heeft toch een beetje met het feit te maken dat het nogal een grijs gebied is momenteel.
    Doorlonten mag in principe niet maar de cakes worden wel zo aangeboden.
    Zo zat ik vorig jaar met het doorlonten van mn Heron 123 box.
    En zij kwamen zo vlak voor oud en nieuw met onderstaand filmpje en ik geloof dat ze bij het afhalen bij hen zelf een handleiding meegaven. Bij mijn dealer gebeurde dit niet.



    Kan me ook voorstellen dat je als leek ervan uit gaat dat je dat niet hoeft te doen..
    Het is dan ook jammer dat de winkel je officieel niet mag adviseren of uitleggen hoe dit moet.

    BA

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door Highscr5 Bekijk bericht
      Ben nu op het punt aanbeland dat ik moet gaan uitvogelen hoe ik de Garden of Eden als 1 grote cake, zonder pauzes, de lucht in krijg. De importeur vermarkt en verkoopt het als 1 grote cake, de winkeliers doen hetzelfde en ik krijg 6 losse cakes geleverd met een hoofdlont en een reservelont met aan beide een lap schietlont.

      Ik heb hier eens gelezen dat er niet mag worden gesproken en bericht over hoe door te lonten. Moet een ieder nu voor zichzelf uitvogelen hoe het doorlonten van schietlont in zijn werk gaat?

      Zou het niet verstandig zijn om met een soort van tutorial te komen om van 6 lossen potten de cakebox te maken die door de importeurs en winkeliers aan ons verkocht en gedemonstreerd is?
      Bekijk post 183 even daar staat het goed uitgelegd.
      Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

      Comment


        Jha en het kan nog makkelijker door ze in 1 langer rij te zetten dan heb je alleen wat tape nodig en iets om de cakes goed stevig neer te zetten.
        Gerwin

        Comment


          Je hoeft niet kunst en vliegwerk uit te voeren om de cakes op de juiste wijzen te verbinden.
          Wanneer je de cakes zoals ze er nu in zitten zou verbinden, dan zou het in deze volgorde afgaan:
          A > E > D > C > B > F

          Welnu, je zet gewoon de cakes daar waar je ze wilt hebben in de doos. Namelijk:

          Waar nu cake A zit blijft cake A
          Waar nu cake E zit komt cake B
          Waar nu cake D zit komt cake C
          Waar nu cake C zit komt cake D
          Waar nu cake B zit komt cake E
          Waar nu cake F zit blijft cake F.

          En zie, de cakes zitten nu wel qua afsteek volgorde in de doos. ;)

          grtz

          Comment


            Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
            Je hoeft niet kunst en vliegwerk uit te voeren om de cakes op de juiste wijzen te verbinden.
            Wanneer je de cakes zoals ze er nu in zitten zou verbinden, dan zou het in deze volgorde afgaan:
            A > E > D > C > B > F

            Welnu, je zet gewoon de cakes daar waar je ze wilt hebben in de doos. Namelijk:

            Waar nu cake A zit blijft cake A
            Waar nu cake E zit komt cake B
            Waar nu cake D zit komt cake C
            Waar nu cake C zit komt cake D
            Waar nu cake B zit komt cake E
            Waar nu cake F zit blijft cake F.

            En zie, de cakes zitten nu wel qua afsteek volgorde in de doos. ;)

            grtz
            Probleem is alleen,dat er een klein foutje inzit zowel het hoofdlont als reservelont zitten aan dezelfde kant.
            Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

            Comment


              hmm... dan heb je gewoon eerst een finale. Kan dan net zo goed de finale zijn van de voorgaande blok, wie weet valt het niemand op en is het ook nog eens mooier.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                hmm... dan heb je gewoon eerst een finale. Kan dan net zo goed de finale zijn van de voorgaande blok, wie weet valt het niemand op en is het ook nog eens mooier.
                Alleen je kan de cakes nooit in de doos laten als je wilt doorlussen,tenzij je met lont gaat werken maar of je dan 1 mooi geheel krijgt is de vraag.
                Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                Comment


                  ze moeten gewoon potten maken waarbij aan een kant een gat zit waar een beschermplakkertje o.i.d. over zit en dat je de cake dan ook nog eens aan elkaar vast kunt plakken d.m.v een dubbelzijdig plakband dat dan ook al reeds op de cakes zit. I.p.v. dat je dan met lont werkt krijg je dat het kruit als een klein fonteintje door dat gat spuit en zo via het andere gat v.d. andere cake weer de boel aansteekt. Misschien daar patent op nemen?

                  Comment


                    Oorspronkelijk geplaatst door Grizmo Raizor Bekijk bericht
                    ze moeten gewoon potten maken waarbij aan een kant een gat zit waar een beschermplakkertje o.i.d. over zit en dat je de cake dan ook nog eens aan elkaar vast kunt plakken d.m.v een dubbelzijdig plakband dat dan ook al reeds op de cakes zit. I.p.v. dat je dan met lont werkt krijg je dat het kruit als een klein fonteintje door dat gat spuit en zo via het andere gat v.d. andere cake weer de boel aansteekt. Misschien daar patent op nemen?
                    Dat dubbelzijdig plakband gebruiken ze bij original ook inderdaad,dat is wel ideaal om 1 mooi geheel te krijgen.Alleen blijft doorlonten in principe verboden,maar goed wie weet misschien ooit.
                    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
                      Bekijk post 183 even daar staat het goed uitgelegd.
                      Bedankt. Heb ik helemaal over heen gelezen....

                      Zie wel al wat interessante tips voorbij komen

                      Hebben de Zena Cakebox en die Boxen van Rubro ook zo'n lap schietlont?

                      Comment


                        Oorspronkelijk geplaatst door Highscr5 Bekijk bericht
                        Bedankt. Heb ik helemaal over heen gelezen....

                        Zie wel al wat interessante tips voorbij komen

                        Hebben de Zena Cakebox en die Boxen van Rubro ook zo'n lap schietlont?
                        Zoals in die post zou ik het dus niet doen want daar op de demo zijn ze niet allemaal afgegaan.
                        [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

                        Comment


                          geschoten bij Vuurwerktotaal Hoogkerk:

                          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	17122012306.jpg
Vertoningen:1
Grootte:109,1 KB
ID:	1543883

                          Comment


                            Unboxing / openmaken RFC 141200 Royal Fireworks Garden of Eden

                            Comment


                              Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	17122012306.jpg
Vertoningen:1
Grootte:109,1 KB
ID:	1543883[/QUOTE]

                              Wat een beauties....kom maar bij papa..
                              Mooie foto, merci.

                              Comment


                                Hier heb ik nog een manier om de Garden Of Eden te lonten, alleen is de kans erg grott dat je vonkoverslag gaat krijgen. Maar dit is evt. ook op te lossen door middel van een plaatje hout/karton tussen cake, de laatste cake kan je zo laten, alleen schiet je het vanaf de reserve fuse, of je moet deze anderom leggen en klein stukje verlegen met quickfuse zodat hij bij het begin begint.
                                Ik zal morgen ook een een nettere picje maken, ben nu ffies te lui om het goed te gaan doen, zodoende dat je de tie-rips nog ziet.

                                Gr Rob
                                Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	aaa.jpg
Vertoningen:1
Grootte:221,5 KB
ID:	1543896
                                www.rowyvuurwerk.nl

                                Comment

                                Working...
                                X