Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Piedewiet

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Piedewiet

    Artikelnummer: 075
    Artikelnaam: Piedewiet
    Netto Kruitgewicht: 375 gram
    Effectomschrijving: hij knalt en knetterd er behoorlijk op los. goud,groen,blauw,rood,licht geel en oranje effecten maken deze pot tot een geliefd exemplaar
    Stijghoogte: 35 meter
    Richtprijs: € 37.50

    Meer informatie komt zo spoedig mogelijk.

    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.
    Laatst aangepast door Viva la Bang; 16 October 2012, 16:33.
    Once a pyro, always a pyro

    #2
    Een filmpje van de cake Piedewiet

    Comment


      #3
      Voor die prijs vind ik hem niet gevarieerd genoeg. Wel mooie brede effecten, zo te zien, en een mooie finale, maar daarvoor vind ik het te eentonig...

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
        Voor die prijs vind ik hem niet gevarieerd genoeg. Wel mooie brede effecten, zo te zien, en een mooie finale, maar daarvoor vind ik het te eentonig...
        Ik heb hier ook geen ervaring mee, door deze film zou ik hem ook niet direct kopen om wat jij ook al aangeeft, de variatie, die is er niet echt op de kleuren na en de laatste 5 schoten van crackling.
        Nou vind ik bijvoorbeeld de Pharao van Wolff een prachtcake, een vergelijkbaar effect als deze cake; gouden willows met oplichtende gekleurde tips. Ik weet dus wel zeker dat ik deze Piedewiet daarin ook zal waarderen en zo'n afsluiter met crackling maakt deze cake wel erg goed af.

        Aangezien ik het effect dus gewoonlijk erg mooi vind en graag zie, wil ik toch wel ervaringen weten van mensen die hem hebben gehad. Als je kijkt naar de inhoud, 375 gram en 25 schoten, dan zit je dus op de maximale vulling van 15 gram per tube, dan zouden deze gouden willows in werkelijkheid erg groot kunnen zijn en van prachtige kwaliteit, evenals de crackling.

        Ik ben dus benieuwd, laat maar komen die reacties.

        Comment


          #5
          De Piet de Wiet heb ik afgeschoten met Oud en Nieuw.
          De Piet de Wiet was ook te bewonderen bij de demo van Eemnes (gefilmd) en in Halle bij de demo van Bert Lammers.

          Een goede cake met mooie willows, een goed tempo en een krachtige finale met crackling. Niets op aan te merken. De burstknallen zijn weer steenhard net als bij bijna alle andere cake,s van Marijn.

          De filmpjes op de website van Marijn geven niet een exact beeld van de totale uitwerkingen van een cake. Ik kan een ieder dan ook van harte aanbevelen om dit jaar een van de demo,s van Marijn Vuurwerk bij te gaan wonen. Op die manier kan je je echt laten overtuigen of niet.

          Als je een goede cake met willow,s wilt kan ik je deze aanbevelen, maar er zijn meer goede cake,s met willows in omloop. (Supreme van Skyline bijvoorbeeld, Wolff van Schuurmans)

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door aap007
            Aan de goede reacties te horen een top cake, ga hem volgend jaar ook maar halen...samen met meer van de marijn-collectie.

            Ik vraag me wel af of deze cake z'n naamt eer aan doet, hebben kruitsnuivers al een bepaalde geur bij het aansteken van deze cake aangetroffen?
            Nouja, ik tel 2 minder goede reacties en 2 goede reacties, dus ik snap je overweging niet echt.

            Maargoed, ik vind het een goede cake, als ik de film moet geloven. Van mij mocht hij wat minder schoten tellen. Doe er 5 schoten van af, scheelt weer 7.50. Effect begint sowieso wat eentonig te worden, en om voor 1 effect plus een finale bijna 40 euro neer te leggen vind ik wat moeilijk.
            Toch vind ik hem zo ook wel het geld waard, was erg verrast over de finale.

            @ Mattenfreak: De Pharao had dit jaar bij mij helemaal geen brocades!

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
              @ Mattenfreak: De Pharao had dit jaar bij mij helemaal geen brocades!
              Klopt, maar normaal gesproken had dat wel gemoeten, vandaar dat ik hem wel aankaartte.


              Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
              De Piet de Wiet heb ik afgeschoten met Oud en Nieuw.
              De Piet de Wiet was ook te bewonderen bij de demo van Eemnes (gefilmd) en in Halle bij de demo van Bert Lammers.
              *schaamt zich*, had ik moeten weten, heb hem dus voorbij zien komen. Net even mijn film opgezocht, valt zeker niet tegen, maar ook dan deel ik nog diezelfde reactie als hierboven van mij, de afstand die avond was nog altijd te groot voor dit effect. Finale springt er nog beter uit bij die film, crackling met een blauwe ring-effect ofzo erbij.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
                Klopt, maar normaal gesproken had dat wel gemoeten, vandaar dat ik hem wel aankaartte.




                *schaamt zich*, had ik moeten weten, heb hem dus voorbij zien komen. Net even mijn film opgezocht, valt zeker niet tegen, maar ook dan deel ik nog diezelfde reactie als hierboven van mij, de afstand die avond was nog altijd te groot voor dit effect. Finale springt er nog beter uit bij die film, crackling met een blauwe ring-effect ofzo erbij.

                Goed dat je het even aankaart Mike.
                De afstand van de schietploeg tot het publiek bij de demo in Eemnes was te groot.
                In Halle, bij de demo van Bert Lammers stonden mensen met hun neus er boven op. Dan pas heb je een goed beeld wat je in de straat mag en kan verwachten.
                Het verbaast me daarom ook niets dat het publiek in Halle laaiend enthousiast was.

                Comment


                  #9
                  ik heb deze ook gehad een cake die lekker hard knalt met grote effecten en oja aap007 hij ruikt verdacht naar white widow

                  Comment


                    #10
                    Hele mooie cake dit, mooie afgewerkte effecten.
                    Ik vind vooral de finale van deze pot mooi, heel anders dan de eerste effecten en dat maakt hem wat specialer vind ik.

                    Comment


                      #11
                      wat me als eerste opviel aan de piedewiet waren de tubes, die zijn vrij groot

                      verder een cake met krachtige schoten en goede finale, maar mij te saai.
                      vuurwerkbieb

                      Comment


                        #12
                        Nieuwe beelden dankzij Freakpyromaniacs: http://www.freakpyromaniacs.com/movi...arijn_2008.wmv
                        vuurwerkbieb

                        Comment


                          #13
                          Twee stuks Piedewiet, geschoten tijdens de demo van Harten 4 te Veenendaal, 17 december 2009.


                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                          Ik vind hem erg sterk! De boeketten zijn vrij slecht van vorm helaas, maar verder is het echt een topper! KEIharde burst, met mooie brocades met divers gekleurde tips. De finale is lekker standaard met crackling, maar dat tintje blauw erbij maakt hem uniek.
                          Laten we lekker link gaan doen!

                          Comment


                            #14
                            + YouTube Video
                            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                            vuurwerkbieb

                            Comment


                              #15
                              Heeft iemand deze cake afgelopen jaar nog in de collectie gehad? Hoe beviel hij?

                              Comment

                              Working...
                              X