Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hardix Vuurwerk in het nieuws

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Hardix Vuurwerk in het nieuws

    Plaats in deze rubriek de nieuwtjes/ditjes en datjes over Hardix Vuurwerk
    Het hoeft niet perse recente informatie te zijn, als het maar interessant is

    #2
    Harry Regelink: Voortdurend op zoek naar nieuwe kansen

    Harry Regelink begon 22 jaar geleden als zelfstandig ondernemer. De Kampenaar is inmiddels een succesvolzakenman. Zijn bedrijven Regelink Schroothandel en Hardix Vuurwerk zitten nog steeds in de lift, want Regelink is voortdurend op zoek naar nieuwe uitdagingen.

    Harry Regelink lijkt nooit rust te hebben. Voortdurend rinkelt zijn mobiel en ook tijdens het interview wordt er voortdurend aan hem getrokken. Regelink als spil van twee grote ondernemingen. Schroot en vuurwerk. Daar draait het om. Hij is
    altijd gek geweest van vuurwerk. Daarom begon hij op 16-jarige leeftijd met het verkopen van vuurwerk. In 1985 nam hij op 21-jarige leeftijd de zaak Regelink oud-ijzerhandel over van zijn vader. Hij stopte met de verkoop van dumpartikelen
    en ging verder met het verkopen van vuurwerk aan de Ambachtsstraat. Regelink was zowel succesvol in de vuurwerkverkoop als in de schroothandel. In 2000 begon hij samen met Dick Jager het vuurwerkimportbedrijf Hardix.April dit jaar maakte hij ook in de schroothandel een belangrijke stap voorwaarts. Hij verhuisde met zijn bedrijf Regelink Schroothandel van de Ambachtstraat naar de Installatieweg. Het nieuwe onderkomen is vijf keer zo groot (7500
    vierkante meter).

    Gewone jongen
    Het tekent het ondernemerssucces van Regelink, die zichzelf omschrijft als een gewone jongen. "Ik ben er niet op uit om miljonair te worden. Mijn motto is plezier hebben in samenwerken. Alleen ben je niets zonder een goed team. Dat vind ik heel belangrijk. Als je één rotte appel hebt, draait het niet meer. Je moet veel voor elkaar over hebben." Vanwege zijn steeds drukkere agenda moest Regelink de afgelopen jaren veel taken uit handen geven. Zo kwam in 2003 zijn
    schoonzoon Peter Jan Borghouts in het bedrijf Regelink Schroothandel en in 2004 volgde Leen van der Meulen. Zij namen Regelink veel werk uit handen. "Het allerbelangrijkste van ondernemen is goede mensen om je heen verzamelen.
    Je kunt niet alles zelf doen. In het begin moest ik daar heel erg aan wennen, maar het werkt heel plezierig."

    Slapeloze nachten
    Regelink werkt ook op een zeer prettige manier samen met Dick Jager. In 2000 begon hij met hem het vuurwerkimportbedrijf Hardix. Regelink spreekt van de ideale combinatie. "Dick heeft heel veel ervaring in China, waar het vuurwerk vandaan komt en ik weet wat er leeft bij de consument." Beide moesten veel hobbels overwinnen en zo leerde Regelink ook de andere kant van het ondernemerschap kennen. Vlak voor de start van Hardix in Kampen werd
    Nederland opgeschrikt door de vuurwerkramp in Enschede. Vervolgens kreeg Hardix geen toestemming en was het drie jaar wachten op veranderende wetgeving. "Toen heb ik slapeloze nachten gehad. Waar moest ik met het vuurwerk heen?" Uiteindelijk kon Hardix gebruikmaken van twee kleine bunkers in Lemmer en in 2001 kwam er een vestiging in Almelo. Na jaren van veel vergaderen, rechtszaken en slapeloze nachten gingen Regelink en Jager in 2003 eindelijk van start in Kampen. "Toen hadden we het strengst beveiligde vuurwerkbedrijf van Nederland." De afgelopen jaren is Hardix fors gegroeid. "We zijn begonnen met één vuurwerklijn. Nu zijn dat er al zeven."


    Nieuwe uitdagingen
    Regelink zit naar eigen zeggen nog lang niet aan de grens van zijn mogelijkheden. "Ik wil blijven ondernemen en kom
    steeds met nieuwe ideeën. Dat zit in me." Plannen zijn er genoeg. Zo staat de uitbreiding van Hardix Kampen op het voormalige MOB-complex op stapel. Momenteel heeft het vuurwerkimportbedrijf de beschikking over negen bunkers.
    Daar tegenover komen eveneens negen bunkers. De vergunningen zijn aangevraagd. Ook met Harry's Vuurwerkhal heeft Regelink grote plannen. Volgens jaar krijgt de vuurwerkwinkel een nieuw onderkomen aan de Haatlanderdijk,vlakbij Hardix. Omdat de vergunningen nog niet rond zijn, kunnen vuurwerkliefhebbers dit jaar nog terecht aan de Ambachtstraat. Tevens opent Regelink twee nieuwe vuurwerkwinkels in Zwolle en het Friese Workum. Harry
    Vuurwerkhal trekt al jaren veel vuurwerkliefhebbers uit Zwolle. Om deze mensen tegemoet te komen heeft Regelink besloten om ook een Harry's Vuurwerk-hal te openen aan de Conradstraat op Industrieterrein Marslanden in Zwolle. In
    Workum wil Regelink een gat in de markt opvullen. "In deze plaats is helemaal geen verkooppunt meer, maar ik heb wel klanten uit Workum", aldus Regelink. Zijn dochter Angelique en zoon Ronald hebben de dagelijkse leiding van de
    vuurwerkwinkels in handen.

    Zakelijk! Het lokale ondernemersmagazine

    Comment


      #3
      Roderick de Jager (Directeur Hardix) is geslaagd en heeft het GV Certificaat Vuurwerkdeskundige behaald.
      Hij is tijdens de opleiding gelijk opgegaan met Arjan Uytman
      Roderick mag voortaan zijn eigen shows gaan schieten.
      Laatst aangepast door ylke; 6 June 2011, 20:55.

      Comment

      Working...
      X