Aankondiging

Collapse

BELANGRIJK: scherper toezicht in nieuwsgedeelte

BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.
Lees meer
See less

Winkeliers willen af van het woord vuurwerk en noemen het voortaan ‘vierwerk’

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Winkeliers willen af van het woord vuurwerk en noemen het voortaan ‘vierwerk’

    Dit gaat helemaal nergens over... Waar is de branche mee bezig?


    #2
    Ik zag het bericht net in de krant, idioten.

    Comment


      #3
      Ik snap het concept en ergens kan ik me er in vinden, maar dan kies je voor "Vierwerk"?
      Ik krijg er een beetje een "cringy" gevoel bij. Wat is er gebeurd met de term "Oudejaarsvuurwerk" (als ik het me goed herinner) die vorig jaar of dat jaar daarvoor werd geïntroduceerd?

      Comment


        #4
        Ach hou toch op met dat oneindige meebewegen met de anti's. Mensen die tegen vuurwerk zijn zijn nu eenmaal tegen vuurwerk.

        Stop gewoon met zinloze pogingen om ze aan je kant te krijgen.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Airforce Bekijk bericht
          Ik snap het concept en ergens kan ik me er in vinden, maar dan kies je voor "Vierwerk"?
          Ik krijg er een beetje een "cringy" gevoel bij. Wat is er gebeurd met de term "Oudejaarsvuurwerk" (als ik het me goed herinner) die vorig jaar of dat jaar daarvoor werd geïntroduceerd?
          Siervuurwerk, of oudjaarsvuurwerk. Kan ik prima mee leven. Volgens mij is er niet echt geprobeerd dit te 'laden'. Niet handig om nu alweer te switchen, oogt paniekerig. En zeker de quote 'Anders verzinnen we volgend jaar weer wat anders' getuigt niet echt van een visie.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkfeestje NL Bekijk bericht
            Siervuurwerk, of oudjaarsvuurwerk. Kan ik prima mee leven. Volgens mij is er niet echt geprobeerd dit te 'laden'. Niet handig om nu alweer te switchen, oogt paniekerig. En zeker de quote 'Anders verzinnen we volgend jaar weer wat anders' getuigt niet echt van een visie.
            Precies wat ik bedoel inderdaad.

            Comment


              #7
              Een heel slecht en ondoordacht plan, om verschillende redenen wat mij betreft:

              -Waarom je eigen naam en product veranderen omdat derden zich met andere producten misdragen? Wees trots en benadruk de mooie punten van vuurwerk!
              -Voorgestelde term klinkt niet en geeft andere associaties: vierwerk, vijfwerk? Vieren dat je werk hebt? Organisator van feestjes?
              -Naam vuurwerk is veelomvattend, naast legaal consumentenvuurwerk ook knalvuurwerk, categorie 1, vuurpijlen, in buitenland legaal vuurwerk etc. Om het onderscheid te benadrukken kun je de termen siervuurwerk, Oudejaarsvuurwerk, consumentenvuurwerk etc. gebruiken ter verduidelijking, niet ter vervanging. Vierwerk blijft vuurwerk.
              -Besteed liever je tijd en energie aan communicatie over wat in Nederland is toegestaan en waar overlast daadwerkelijk vandaan komt. Of aan maatregelen die de branche neemt.
              -Wie ben jij of zijn jullie om voor iedereen te bepalen dat er een ander woord gebruikt moet worden? Dat opdringen van politiek correcte benamingen roept bij veel mensen weerstand op.
              -Invoeren nieuwe term lukt niet zo maar, of je moet jarenlang grote, dure publiekscampagnes gaan voeren. En dan nog is het de vraag wat het effect is.
              -Draagt niet bij aan begrip. Een deel van de tegenstanders wil niks begrijpen en is niet eerder tevreden voor al het vuurwerk verboden is.

              Jammer en onnodig dit.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door LMFR Bekijk bericht
                Een heel slecht en ondoordacht plan, om verschillende redenen wat mij betreft:


                -Draagt niet bij aan begrip. Een deel van de tegenstanders wil niks begrijpen en is niet eerder tevreden voor al het vuurwerk verboden is.

                Jammer en onnodig dit.
                Vooral dat ja, bepaalde groeperingen rusten echt niet eerder voor er een totaalverbod is!

                Comment


                  #9
                  Ze zijn er hier al mee bezig begreep ik.

                  Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	cropped-Logo_VWC-1.png
Vertoningen:1
Grootte:9,1 KB
ID:	1602660
                  Het beste van VWC

                  Comment


                    #10
                    vierwerk of vuurwerk het zal wel. Ik ben in ieder geval lekker bezig met het voorwerk

                    Comment


                      #11
                      Of wat ze bij 538 hadden bedacht Nieuwjaarsversiering dat klinkt dan wel als een mooi alternatief XD
                      ook bekend op avp met de zelfde naam

                      Comment


                        #12
                        Ik denk dat deze nieuwe term alleen is bedacht om meer compounds te kunnen verkopen, die veilig zijn en niet om kunnen vallen. Dit was vandaag ook op tv.
                        Dus dikke blokken verkopen voor meer geld ipv al die omvallende potjes. Wordt de nieuwe trend denk ik, vooral mbt het 00.00uurs moment.
                        Achja,kan de branche ook meer geld verdienen aan sierblokken die om 00.00 afgestoken kunnen worden, hopelijk wel voor redelijke prijzen...
                        Maar laat aub wel voor de mensen met kleine portemonnee de mogelijkheid bestaan-ook voor de jeugd- om kleiner vuurwerk af te steken en daarvan te genieten, want vw mag geen luxeproduct worden hoop ik.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
                          Ik denk dat deze nieuwe term alleen is bedacht om meer compounds te kunnen verkopen, die veilig zijn en niet om kunnen vallen. Dit was vandaag ook op tv.
                          Dus dikke blokken verkopen voor meer geld ipv al die omvallende potjes. Wordt de nieuwe trend denk ik, vooral mbt het 00.00uurs moment.
                          Achja,kan de branche ook meer geld verdienen aan sierblokken die om 00.00 afgestoken kunnen worden, hopelijk wel voor redelijke prijzen...
                          Maar laat aub wel voor de mensen met kleine portemonnee de mogelijkheid bestaan-ook voor de jeugd- om kleiner vuurwerk af te steken en daarvan te genieten, want vw mag geen luxeproduct worden hoop ik

                          Vw mag geen luxe product worden?? Wat is het nu dan? Als er iets een luxe product is, is het wel vuurwerk..hoe goedkoop of duur ook..
                          FIREWORKS https://www.youtube.com/user/Zinkje902

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door chupinazo Bekijk bericht
                            Ik denk dat deze nieuwe term alleen is bedacht om meer compounds te kunnen verkopen, die veilig zijn en niet om kunnen vallen. Dit was vandaag ook op tv.
                            Dus dikke blokken verkopen voor meer geld ipv al die omvallende potjes. Wordt de nieuwe trend denk ik, vooral mbt het 00.00uurs moment.
                            Achja,kan de branche ook meer geld verdienen aan sierblokken die om 00.00 afgestoken kunnen worden, hopelijk wel voor redelijke prijzen...
                            Maar laat aub wel voor de mensen met kleine portemonnee de mogelijkheid bestaan-ook voor de jeugd- om kleiner vuurwerk af te steken en daarvan te genieten, want vw mag geen luxeproduct worden hoop ik.
                            Volgens de nieuwe "regels" die de BPN zichzelf opgelegd hebben, moeten cakes (compounds hebben dat vaak al) aan de lengte en breedte zijde breder zijn dan dat ze hoog zijn, om het risico op omvallen te minimaliseren. Dit heeft naar mijn inziens in principe niks te maken met enkel focussen op compounds om meer geld te verdienen. Aan de andere kant, het zijn ook gewoon ondernemers die een winstgevend bedrijf willen runnen. Niet dat ik enig aandeel heb in de verkoop van vuurwerk, maar ik vind ook dat we het een ondernemer niet kwalijk kunnen nemen om geld te willen verdienen. Dat het toevallig om "ons" hobby product gaat, maakt dat niet anders. Ik snap ergens jouw opmerking ook wel, maar hopelijk snap je ook wat ik bedoel.

                            Comment


                              #15
                              Ik vind het een goed initiatief hoor, zijn we eindelijk af van de cobra's, nitraten, lawinepijlen etc. Na tig jaren eindelijk het medicijn tegen de illegale meuk gevonden, ik ben trots op de bedenkers

                              Werkt trouwens meteen want ik heb al een dag geen harde knal meer gehoord



                              De vraag in het filmpje : wat gaan jullie doen om vuurwerk weer een positievere naam te geven .... uhhh betaalbaren prijzen lijkt mij stap 1 heren van de VUURWERKbranche
                              Vuurwerk doet de duivels dansen

                              Comment

                              Working...
                              X