Aankondiging

Collapse

BELANGRIJK: scherper toezicht in nieuwsgedeelte

BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.
Lees meer
See less

Goed nieuws betreffende Bruls

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Goed nieuws betreffende Bruls

    Hoppekee, opgelost.
    https://www.destentor.nl/nijmegen/br...ren~a8a4e6860/

    #2
    Dat is al een stap in de goede richting. Van mij mag hij overigens helemaal naar de achtergrond verdwijnen...
    Het mooiste werk is vuurwerk!

    Comment


      #3
      Ik lees wel dat zijn vervanger, de heer Kolff, eerder in talkshows pleitte voor een totaal verbod op vuurwerk. Ik weet niet goed in welke context dat is. Hij zegt dat hij geen lokale verboden wil, dat werkt niet volgens hem, en is niet te handhaven. Ik weet niet wat zijn keuze zou zijn als hij moest kiezen tussen laten zoals het nu is, of een totaal verbod. Verder lees ik ook dat hij dan europese afspraken wil, en dat het dan dus op europees niveau verboden moet worden. Verder beheert hij de portefeuille van de brandweer, wat ook weer negatief kan zijn.

      Al met al weet ik niet of we beter af zijn met deze meneer Kolff. Het is wel een VVD'er, wat positief zou moeten zijn, maar Bruls was CDA, en dat zou op papier ook niet slecht moeten zijn.
      Hopelijk is het wel iemand die wat minder de media opzoekt dan Bruls, zeker als het gaat om anti-vuurwerk berichten

      Comment


        #4
        Het is hetzelfde als de Russen.
        Als Poetin door iemand wordt doodgeschoten, dan staat er nog een compleet idiotere opvolger op.
        Datzelfde gebeurd dus nu ook met de veiligheidsraad.
        Kom zei de vis in de vissenkom.

        Comment


          #5
          Idd. Het zal er echt niet beter op worden.Dat klimaatgeneuzel zal ons de das om doen ben ik bang.
          December Will Be Magic Again!!

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door T-rixxer Bekijk bericht
            Ik lees wel dat zijn vervanger, de heer Kolff, eerder in talkshows pleitte voor een totaal verbod op vuurwerk. Ik weet niet goed in welke context dat is. Hij zegt dat hij geen lokale verboden wil, dat werkt niet volgens hem, en is niet te handhaven. Ik weet niet wat zijn keuze zou zijn als hij moest kiezen tussen laten zoals het nu is, of een totaal verbod. Verder lees ik ook dat hij dan europese afspraken wil, en dat het dan dus op europees niveau verboden moet worden. Verder beheert hij de portefeuille van de brandweer, wat ook weer negatief kan zijn.

            Al met al weet ik niet of we beter af zijn met deze meneer Kolff. Het is wel een VVD'er, wat positief zou moeten zijn, maar Bruls was CDA, en dat zou op papier ook niet slecht moeten zijn.
            Hopelijk is het wel iemand die wat minder de media opzoekt dan Bruls, zeker als het gaat om anti-vuurwerk berichten
            En toch zeg ik als Dordtenaar je bent wel redelijk goed met hem af. Klopt je zegt het zelf al en dat is al jaren zo pleit hij voor een vuurwerkverbod mits het Europees verboden wordt. Maar dan moet volgens hem ook alle landen vuurwerkvrij zijn anders heeft het geen zin. Een lokaal verbod ziet hij niet zitten klopt ook, Dordrecht keek met een schuin oog naar andere gemeentes en zag dat het niet werkte aldus de nieuwjaarstoespraak. En coronajaren heeft ook meegespeeld hoe groot Nieuwjaar was gevierd 2X.

            De ene zie hem negatief, de ander positief maar je bent wel degelijk goed met hem af. Je moet deze burgermeester zo zien of de maatregelen moeten werken dan ben ik voor, werken ze niet werk ik er niet aan mee.

            Dat is zijn context, werkt het prima. Werkt het niet ook prima. En in zijn ogen werkt het niet als er in andere landen vuurwerk is te verkrijgen. Hij zegt in feite verbieden landelijk is zinvol als het nergens te verkrijgen is en er duidelijk afspraken over gemaakt zijn met andere landen. Speelt al jaren bij de dhr Kolff en illegaal vuurwerk is bij hem een doorn in het oog.
            Laatst aangepast door Vuurwerkliefhebber34; 21 March 2023, 02:19.

            Comment


              #7
              Ah kijk, dat klinkt alvast positief.
              Zoals ik aangaf weet ik niet goed in welke context hij gezegd had dat hij een totaal verbod wilde. Als het klopt wat je zegt is dat natuurlijk positief ten opzichte van Bruls.

              Waar we alleen wel rekening mee moeten houden is dat iemand zijn standpunten wel kunnen veranderen zodra hij/zij een andere pet op heeft. Vanuit burgermeester snap ik dat je geen lokaal verbod wil als dat niet te handhaven is. Vanuit het veiligheidsberaad zou het best kunnen dat hij wel gaat pleiten voor een landelijk verbod. Het is maar afwachten wat het word, ik kijk er in elk geval een beetje met argusogen naar.

              Comment


                #8
                Ik begreep wat je bedoel, de 1 is positief de ander heeft een beetje een negatief beeld. Inderdaad de meeste kennen Kollf niet.

                Hij heeft een bepaald beeld. Een vuurwerkverbod heeft hij wel voor ogen alleen dat heeft hij al jaren. Bij de lokale media RTV Dordrecht vertelt hij dat ook filmpje is op YouTube te vinden. Alleen dan hoor je ook zuiver een lokaal verbod heeft geen zin dat werkt niet en krijg je een lappen deken en vuurwerk mag gewoon verkocht worden. Dordrecht kent een vuurwerkshow alleen hier zit het verhaal achter dat de binnenstad vuurwerkvrij is wegens monumentale panden. Vuurwerk landelijk verbieden is hier bekend hij is alleen voor als het nergens meer te krijgen is in de EU.

                Snap dat je met argusogen naar hem kijkt en dat mag ook. Maar zorgelijk is de burgermeester Kollf niet. Het is meer of je verbied het Europees of anders niet zo moet je het zien. Verbied je het niet europees dan heeft het geen zin volgens hem omdat illegaal vuurwerk bij hem een doorn in het oog is. Het is iets dat speelt bij hem enkele jaren maar niet zorgelijk zoals Bruls gelukkig.

                Even over media was ik vergeten. Nee het is niet bepaald een mediaopzoeker. Maar dat kan wel veranderen als voorzitter van de veiligheidsrisico.

                Comment


                  #9
                  Is "die dikke balgehak" opgegeten?

                  Comment

                  Working...
                  X