Aankondiging

Collapse

BELANGRIJK: scherper toezicht in nieuwsgedeelte

BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.
Lees meer
See less

Veel minder schade door vuurwerk in Zuidoost-Brabant, terwijl er vorig jaar een verbo

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Veel minder schade door vuurwerk in Zuidoost-Brabant, terwijl er vorig jaar een verbo



    Veel minder schade door vuurwerk in Zuidoost-Brabant, terwijl er vorig jaar een algeheel verbod gold
    EINDHOVEN/HELMOND - Rond de jaarwisseling zijn in de regio veel minder prullenbakken, verkeersborden en ander straatmeubilair met vuurwerk opgeblazen dan het jaar ervoor. Opmerkelijk, want juist tijdens toen gold er een landelijk vuurwerkverbod.
    Laatst aangepast door arviidd; 4 January 2024, 17:21.
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

    #2
    Tja, we zitten op het nivea dat er maar 1 groepje met cobra's en kwade wil rond hoeft te lopen om de cijfers in een dergelijk dorp te doen verdrievoudigen.
    Daarom is het niet heel zinnig om te kijken naar een enkele gemeente, of zelfs per provincie. Je ziet dat de totaalbedragen van Zuidoost Brabant per jaar zo erg wisselen, dat er niet echt een conclusie uit te trekken valt.
    Wel heb ik het gevoel dat over het algemeen er gehoor gegeven is aan de oproep om het rustig aan te doen, aangezien afgelopen jaarwisseling behandeld werd als een testcase voor komende jaarwisselingen. Het gevoel om de politiek geen voer te geven om een algeheel verbod na te streven was zeker aanwezig mijns inziens. Ik denk dat dat zeker een rol gespeeld heeft.

    Comment


      #3
      Blijft wel jammer dat ze blijven suggereren dat je met NL consumentenvuurwerk straatmeubilair, verkeersborden en prullenbakken kan opblazen.

      Daar ligt misschien wel het verschil. Laat oud en nieuw gewoon gevierd worden met NL consumentenvuurwerk zodat de weg naar illegaal minder verleidelijk wordt en er in potentie minder vernield kan worden.

      Comment


        #4
        In de media zijn er maar 2 soorten vuurwerk. Er is vuurwerk en zwaar illegaal vuurwerk. Als het over vernielingen en derglijke gaat dan volstaat doorgaans de term vuurwerk en als er bij iemand iets in beslag genomen wordt dan is het per definitie zwaar illegaal vuurwerk, ook als het om een fonteintje van 100 gram gaat.

        Ik denk niet dat we dit ooit gaan veranderen aangezien met name dat laatste veel interessanter staat als kop van een artikel. Moet je je voorstellen dat er staat "Politie neemt 50kg consumentenvuurwerk in beslag" in plaats van "Politie neemt grote partij zwaar illegaal vuurwerk in beslag"...

        Ik vraag me ook wel eens af of het niet beter was geweest om de standaard knallers gewoon toe te laten. De drang om te knallen blijft, met name bij de jeugd denk ik, het aanbod aan knallers is nu per definitie illegaal en het is makkelijker om aan cobra's en nitraten te komen dan Funke Bollers.
        Het mooiste werk is vuurwerk!

        Comment


          #5
          Men heeft geen verklaring? Haha. Aangezien men vaak heel snel en makkelijk tot verklaringen komt, maar bij een positieve uitkomst met een mond vol tanden staat....

          Bij gebrek aan legaal vuurwerk dat niet zoveel KAN vernielen, is de overstap naar illegaal snel gemaakt. Dit jaar was er overal legaal vuurwerk aanwezig. Je kunt je geld ook maar een keer uitgeven. Dus bleef is er veel minder illegaal verkocht. Resultaat is significant.

          Comment

          Working...
          X