Aankondiging

Collapse

BELANGRIJK: scherper toezicht in nieuwsgedeelte

BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.
Lees meer
See less

Vuurwerkslachtoffers en aansprakelijkheid: hoe zit dat?

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerkslachtoffers en aansprakelijkheid: hoe zit dat?

    Om eerlijk te zijn bestond mijn "kennis" hierover uit aannames en veronderstellingen.
    Deze letselschade advocaat legt het uit. Daarnaast geeft hij zijn visie op een vuurwerkverbod.
    Voor die het moge interesseren.


    #2
    Interessant onderwerp, maar de onkunde en onwetendheid is gewoon pijnlijk..

    Comment


      #3
      Is het niet zo dat als je illegaal vuurwerk en je bijvoorbeeld je hand er af knalt je dan niet verzekerd bent?
      Daarom zijn er ook ,zo veel' ongelukken met legaal vuurwerk...
      Kom zei de vis in de vissenkom.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
        Is het niet zo dat als je illegaal vuurwerk en je bijvoorbeeld je hand er af knalt je dan niet verzekerd bent?
        Daarom zijn er ook ,zo veel' ongelukken met legaal vuurwerk...
        Dat denken wel veel mensen, en inderdaad daarom zullen velen liegen.
        Er zijn echter concrete voorbeelden uit de rechtspraak waar de rechter de verzekeraar geen gelijk geeft.
        Bijv. iemand die op een personeelsfeestje stoer wilt doen en een cobra afsteek die iemand anders meegenomen heeft. Rechter bepaald dat arbeidsongeschiktheidsverzekering (wat een scrabble woord) gewoon moet betalen.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
          Is het niet zo dat als je illegaal vuurwerk en je bijvoorbeeld je hand er af knalt je dan niet verzekerd bent?
          Op deze link van de consumentenbond wordt vrij helder uitgelegd hoe het zit met verzekeringen en vuurwerk.
          Jaarlijks zorgt vuurwerk voor miljoenen aan schade. Bij welke verzekering kun je aankloppen bij schade aan je auto door vuurwerk?


          Met illegaal vuurwerk sta je er niet al te best voor. "Verzekeraars vergoeden schade door illegaal vuurwerk vaak niet." Ik twijfel zelf of dit ook geldt voor de medische kosten. Volgens mij worden deze ten alle tijden gewoon vergoed maar dat weet ik dus niet zeker. Misschien dat iemand dat hier wel weet.

          Dit is wat verzekeringen doen. Dat staat natuurlijk los van of je achteraf via een rechter alsnog vergoed wordt.
          Om gezeik te voorkomen kun je er dus inderdaad beter over liegen als je het illegale pad opgaat. Eigenlijk heel slecht...of toch niet?

          Comment


            #6
            Ik zou het hetzelfde zien als (veel) te snel rijden en een ongeluk krijgen. Worden je eigen zorgkosten dan vergoed? En hoe zit dat met als je met te veel alcohol op achter het stuur een ongeluk krijgt?

            Ik weet de antwoorden zo niet, maar ik vermoedde dat de auto verzekering je niks uitkeert, maar ik weet niet hoe dat met zorgkosten enzo zit.

            Comment


              #7
              Ik heb een antwoord kunnen vinden op deze site. Het antwoord is niet zwart/wit. Maar ik denk dat met illegaal vuurwerk je hand eraf knallen onder optie drie valt.
              Letselschade door toedoen van een ander kan op veel verschillende manieren ontstaan. Dat wil niet zeggen dat je altijd recht hebt op schadevergoeding. Dat is alleen het geval wanneer die ander aansprakelijk - zeg maar verantwoordelijk - is voor de schade.
              Laatst aangepast door Herr Böller; 18 January 2023, 18:59.

              Comment

              Working...
              X