Aankondiging

Collapse

BELANGRIJK: scherper toezicht in nieuwsgedeelte

BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.
Lees meer
See less

Oproep klasek

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Oproep klasek

    Geen idee of dit de juiste plek is hiervoor maar ik vond het opmerkelijk "nieuws"


    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_2023-01-05-02-33-40-054_com.twitter.android.jpg
Vertoningen:1
Grootte:89,8 KB
ID:	1616862
    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_2023-01-05-02-31-21-405_com.twitter.android.jpg
Vertoningen:1
Grootte:111,6 KB
ID:	1616861

    #2
    Ik ben helemaal vóór.
    Zelfs 2 gram max zou ik al heel fijn vinden,MITS dat voor heel europa gaat gelden, dus alle knallers en nitraten max 2 gram flash zoals vroeger in bels en de jaren 70 en 80 in NL. En dus ook in nederland weer ja.
    Het zou een vreemde stap lijken tegenwoordig, maar juist tegenwoordig ook moet het nu eindelijk eens allemaal op één lijn komen.
    Dan zakt de vraag naar zwaar illegaal vuurwerk vanzelf in met een mokerslag.
    Veel minder gezeik dan wat er nu is. Gecontroleerd reguleren dus, en bij ongeregeldheden mbt gebruik van dat cat4 vuurwerk zeer hard straffen met celstraf en torenhoge boetes bijv.
    Vind ik dan he, is mijn mening maar....

    Comment


      #3
      Volgens mij mogen flash knallers met meer dan 5 gram kruit niet meer geproduceerd worden in China.
      Kom zei de vis in de vissenkom.

      Comment


        #4
        Maar in (en aan de randen van) Europa nog wel.

        Overigens vraag ik me altijd dan wel weer af wat beter is: ambachtelijk geproduceerde F4 knallers of terug naar de jaren 80 waarin er veel meer geknutseld werd. Bijvoorbeeld, 1000 strijkers leeghalen en in een stalen buis stoppen..

        Hoe dan ook een begrijpelijke en terechte oproep wat mij betreft.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
          Volgens mij mogen flash knallers met meer dan 5 gram kruit niet meer geproduceerd worden in China.
          De populairste knallers komen uit Europa. Di Blasio Elio is daar een groot voorbeeld van. En daarnaast wordt er ook veel namaak knallers gemaakt. Ik ben blij dat ze het nu eindelijk inzien. F4 knallers worden niet verwerkt door pyrotechnics in shows(alleen in Spanje en Italië). Maar doordat er wordt gesjoemeld met valse papieren en slechte controle door Europa komt dit F4 vuurwerk op de illegale markt terecht.

          Comment


            #6
            Inderdaad. Heb nog nooit een cobra gebruikt zien worden in een professionele show. Gelul dus dat ze die voor de professionele markt zeggen te maken. Via allerlei tussenpersonen komt dit aan bij de particulier.
            Zal blij zijn als die Italiaan eindelijk eens tegen de lamp loopt. Misschien kunnen ze dan ook een gezamenlijke rechtzaak tegen hem starten voor alle afgerukte ledematen die het de afgelopen 10 jaar gekost heeft.

            Comment


              #7
              我也喜欢年纪较大的烟花

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
                Inderdaad. Heb nog nooit een cobra gebruikt zien worden in een professionele show. Gelul dus dat ze die voor de professionele markt zeggen te maken. Via allerlei tussenpersonen komt dit aan bij de particulier.
                Zal blij zijn als die Italiaan eindelijk eens tegen de lamp loopt. Misschien kunnen ze dan ook een gezamenlijke rechtzaak tegen hem starten voor alle afgerukte ledematen die het de afgelopen 10 jaar gekost heeft.
                Zijn product is 1 jaar te koop geweest onder een selecte groep liefhebbers. Veel te duur voor de illegale handel.

                Alles wat later op de markt is gekomen is namaak.
                PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
                  Zijn product is 1 jaar te koop geweest onder een selecte groep liefhebbers. Veel te duur voor de illegale handel.

                  Alles wat later op de markt is gekomen is namaak.
                  Inderdaad, naar mijn weten komt 99% van de illegale knallers uit landen als Albanie, landen waar het woord controle of regulering niet in het vocabulaire voorkomen.
                  Waren er uberhaupt knallers van meer dan 5 gram flash van Klasek? Ik kan ze niet 1,2,3 voor me halen? (never mind, de Dum bum serie natuurlijk)
                  Laatst aangepast door Loentje; 6 January 2023, 10:03.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fermata Bekijk bericht
                    Overigens vraag ik me altijd dan wel weer af wat beter is: ambachtelijk geproduceerde F4 knallers of terug naar de jaren 80 waarin er veel meer geknutseld werd. Bijvoorbeeld, 1000 strijkers leeghalen en in een stalen buis stoppen..
                    En dan de stalen buis nog ff dichtlassen, BOEM, aaaaaaaaaaaaaaaaaauw!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
                      Zijn product is 1 jaar te koop geweest onder een selecte groep liefhebbers. Veel te duur voor de illegale handel.

                      Alles wat later op de markt is gekomen is namaak.

                      Die zware meuk idd massaal nagemaakt, maar dat moet Klasek als geen ander weten en vind het een beetje een opmerkelijke oproep.
                      Ik denk dat Klasek (na jaren hun zakken gevuld te hebben) een beetje onder druk komt te staan want het zijn hun producten die de politie het meest tegenkomt tijdens huiszoekingen.

                      Comment


                        #12
                        Klasek lijkt zich met dit bericht een beetje op te stellen als Lesli in Nederland.

                        Ik vraag me ook af welke autoriteit ze denken te hebben binnen vuurwerk producerend Europa of dat er misschien een autoriteit achter zit. Wie, waarom en hoe, ik weet het niet. Maar er is in ieder geval een probleem gemaakt van zware knallers en Klasek wast hier zijn handen schoon.
                        Want als ze zeggen dat ze dit doen om de illegale markt terug te dringen zouden ze zich niet enkel moeten beperken tot hun zware, losse knalvuurwerk.
                        Maar goed, mijn zegen hebben ze. Persoonlijk ben ik het helemaal zat met die zware knallers. Het is niet zozeer dat je ze een keer afsteekt voor de dreun en de kick. Het is gewoon veel te veel en er is veel te makkelijk aan te komen.

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Loentje Bekijk bericht
                          Inderdaad, naar mijn weten komt 99% van de illegale knallers uit landen als Albanie, landen waar het woord controle of regulering niet in het vocabulaire voorkomen.
                          Waren er uberhaupt knallers van meer dan 5 gram flash van Klasek? Ik kan ze niet 1,2,3 voor me halen? (never mind, de Dum bum serie natuurlijk)

                          Leuk verhaal, maar de knallers worden gewoon legaal geproduceerd daar. Door een bedrijf genaamd arpi. Daar kopen zena, triplex, klasek etc ook allemaal hun knallers. Ze kunnen heel mooi vertellen dat hun stoppen met de 30 gram/50 gram. Maar die zelfde knallers gaan al 2 jaar lang over de toon bank met verschillende labels


                          Laten we ook niet vergeten dat klasek nu het heilig haantje speelt. Terwijl ze zelf jaren lang de markt hebben gemaakt. En dik aan hebben verdient. Iedereen weet als je 10/20/30 kartonnen met 30 gram knallers haalt ze niet voor een show zijn. Maar goed.

                          Verschillende grote importeurs daar doen altijd alsof hun nieuws bloed. Maar hun zijn wel de mensen die de markt mogelijk hebben gemaakt. En klasek was een van de grotere.

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Loentje Bekijk bericht
                            Inderdaad, naar mijn weten komt 99% van de illegale knallers uit landen als Albanie, landen waar het woord controle of regulering niet in het vocabulaire voorkomen.
                            Waren er uberhaupt knallers van meer dan 5 gram flash van Klasek? Ik kan ze niet 1,2,3 voor me halen? (never mind, de Dum bum serie natuurlijk)
                            Haha, en wat denk je van de Viper 12 om maar een voorbeeld te noemen

                            Comment

                            Working...
                            X