Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mond dicht bij vuurwerkoverlast: ‘Straks haal ik de volgende kerst niet’

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Mond dicht bij vuurwerkoverlast: ‘Straks haal ik de volgende kerst niet’

    De schrik zit er behoorlijk in bij omwonenden van de Vogelkerslaan. Zaterdagavond werd daar een 63-jarige man neergestoken die jeugd had aangesproken op vuurwerkoverlast. Sommige bewoners kijken nu wel uit en houden voortaan hun mond als jongeren vuurwerk afsteken. ,,Straks haal ik de volgende kerst niet,” zegt iemand cynisch tegen De Telegraaf.

    Volgens de krant gaan er wilde verhalen rond over wat er is gebeurd. Gisteren wilde de politie tegenover RTVA niet bevestigen dat de man was neergestoken nadat hij jeugd had aangesproken op vuurwerkoverlast. Ondertussen geeft de politie wel toe dat dit het geval is geweest.

    Ooggetuige Nadia Arami vertelt tegenover De Telegraaf dat het slachtoffer tekeer zou zijn gegaan tegen een groep jongeren en tevens een fiets op een van de jongens zou hebben gegooid. Een andere omwonende bevestigt dat een van de jongens een bloedneus had en gewond was aan zijn hand. Het is niet bekend of dit de verdachte betrof.

    De verdachte is minderjarig en daarom doet de politie geen uitspraken over de precieze leeftijd.

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Iemand neersteken kan gewoon niet klaar, dan hoor je achter de tralies.

    Maar als ik het zo lees van de getuigen is het slachtoffer al schreeuwend op het groepje afgelopen. Misschien was het wat verstandiger geweest om gewoon op een normale manier te vragen of ze het even verderop kunnen afsteken, ipv met fietsen gooien en om je heen te slaan?

    Alsnog vreselijk voor het slachtoffer natuurlijk, maar eigen rechter spelen is nooit verstandig.

    Comment


      #3
      Nou dat lijkt mij vrij duidelijke dat het slachtoffers zelf voor rechter/politie heeft proberen te spelen. Iemand neersteken is natuurlijk niet goed te praten maar agressie roept nog meer agressie op.

      Comment


        #4
        o nee dat weet ik niet

        Comment


          #5
          Dit had ik wel verwacht. Agressief en de verkeerde voor je gehad. Gooien met fietseneen kind een bloedneus slaan. En mensen praten het nog goed ook

          Comment


            #6
            Iemand neersteken doe je absoluut niet,hard aanpakken zulke gastjes,maar aan de andere kant,hij had het ook gewoon fatsoenlijk moeten vragen of ze willen stoppen,of dat ze ergens anders verder gaan,en agressie wordt met agressie beantwoordt,zoals nu ook weer blijkt..

            Comment


              #7
              Steken vind ik echt de meest smerige manier van geweld, feit dat je een mes bij je draagt is al een no go.
              Dat die vent ook te ver is gegaan is ook verre van goed te praten, geweld is nooit goed maar als het stront de ventilator raakt gebruik dan gewoon je vuisten. (nogmaals geweld is niet goed)

              Comment


                #8
                Sorry hoor maar als iemand mij een bloedneus slaat en een fucking fiets op me gooit dan bijt ik ook van me af

                Word in de media net neergezet alsof die man vroeg of ze even verder op konden staan stoken en dat ze hem meteen dood gestoken hebben, maar er speelt duidelijk meer. Als iemand gaat slaan en met fietsen gaat gooien kun je redelijk aannemen dat die gene je probeert te verwonden / doden en dan is gepast geweld ter verdediging een simpel gevolg. Het gebruik van een wapen kan ik niet goedkeuren of afkeuren want ik heb geen idee hoe groot en of agressief beide partijen waren en wat er gezegd werd.

                In dit geval werd er door het slachtoffer ook gebruik gemaakt van een wapen, wel een beetje een opmerkelijk wapen, dat wel...
                When you stand for nothing, you fall for anything.

                Comment

                Working...
                X