Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taakstraf voor Hengeloër die 2500 kilo illegaal vuurwerk in huis had liggen.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Taakstraf voor Hengeloër die 2500 kilo illegaal vuurwerk in huis had liggen.



    Een 27-jarige vuurwerkhandelaar uit Hengelo die bijna 2.500 kilo illegaal vuurwerk in zijn huis had liggen, is door de rechtbank veroordeeld tot een taakstraf van 240 uur. Komt hij niet opdagen of voert hij de straf niet goed uit, dan moet hij alsnog 120 dagen de cel in.

    De enorme voorraad illegaal vuurwerk werd vorig jaar november in zijn huis gevonden. De officier van justitie zei twee weken geleden tijdens de zitting dat de verdachte zeer onverantwoord handelde, omdat de grote hoeveelheid vuurwerk niet alleen verboden was, maar ook nog eens onbeveiligd in zijn woning lag.

    "Van gewoon consumentenvuurwerk mag je maximaal 25 kilo thuis bewaren. U had honderd maal zoveel vuurwerk in uw woning staan. U bracht daarmee niet alleen uzelf, maar ook anderen in gevaar", zei de officier tegen de verdachte.

    De officier wees de Hengeloër er op dat in een straal van vierhonderd meter niet alleen andere woningen zijn, maar ook een tankstation, twee supermarkten en een consultatiebureau.

    Tip

    De man liep tegen de lamp nadat de politie een tip had gekregen bij een grenscontrole. De tipgever overhandigde de politie een lijst waarop illegaal vuurwerk zoals flowerbeds, bangers, Romeinse kaarsen, shells en Cobra 6-bommen besteld konden worden bij de man.

    Daarop deed de politie een huiszoeking en werd een enorme hoeveelheid zwaar vuurwerk aangetroffen in de garage achter het huis en op zolder, praktisch naast het bed van de verdachte.

    Hobby

    De man verklaarde voor de rechtbank van Zwolle dat hij het vuurwerk in zijn bezit had om zijn vuurwerkhobby te bekostigen. Hij kocht voor 8.000 euro aan vuurwerk en was van plan een deel met winst te verkopen.

    Via internet zocht hij naar potentiële klanten. Zo sprak hij af met een persoon die zich 'goudvisje' noemde op een vuurwerkforum. Maar de verdachte ontkent dat hij met deze persoon heeft gehandeld. "Zover is het niet gekomen. Ik zat al op het politiekantoor toen ik het zou leveren."

    De Hengeloër heeft een metaalbewerkingsbedrijf en is de eigenaar van de woning. "Ik ben enorm geschrokken", zegt hij tegen de rechter. "Wat ik er allemaal mee vergooid heb... Ik ben heel erg stom geweest en dan druk ik me nog licht uit." Ook belooft hij nooit meer vuurwerk aan te raken. "Ik zal dit jaar met de jaarwisseling nog geen sterretje afsteken."

    Een 27-jarige vuurwerkhandelaar uit Hengelo die bijna 2.500 kilo illegaal vuurwerk in zijn huis had liggen, is door de rechtbank veroordeeld tot een taakstraf van 240 uur. Komt hij niet opdagen of voert hij de straf niet goed uit, dan moet hij alsnog 120 dagen de cel in.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Goudvis die naam heb ik wel vaker voorbij zien komen op een forum.

    Comment


      #3
      Best een lage straf vergeleken met andere vuurwerk delicten

      Comment


        #4
        240 uur voor 2500 kg ik kreeg 60 uur voor 12 c6. Komt hij goed mee weg
        Stoken tot we er bij neervallen!!

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
          240 uur voor 2500 kg ik kreeg 60 uur voor 12 c6. Komt hij goed mee weg
          ik 240 uur waarvan 60 voorwaardelijk voor 73 shells.
          vindt de straf voor deze persoon erg meevallen, heeft die geluk.
          De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

          Comment


            #6
            Die gast heeft wel al paar maandjes in voorarrest gezeten.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door vuurvent Bekijk bericht
              ik 240 uur waarvan 60 voorwaardelijk voor 73 shells.
              vindt de straf voor deze persoon erg meevallen, heeft die geluk.
              Klopt Vuurtje!

              Ik vind de taakstraffen sowieso een beetje "random", hangt denk ik van de OvJ af die je treft en wat je had. 80 kg Cobra's is denk ik anders als 80kg Funke sierblokken(wat ik had)

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door WitteRook Bekijk bericht
                Klopt Vuurtje!

                Ik vind de taakstraffen sowieso een beetje "random", hangt denk ik van de OvJ af die je treft en wat je had. 80 kg Cobra's is denk ik anders als 80kg Funke sierblokken(wat ik had)
                En vaak eerder aanraking met justitie, ga je voor een 2x keer de mist in dan kom je er niet met een taakstrafje af.

                Comment


                  #9
                  De man heeft al 3 maanden in voorarrest gezeten. De taakstraf komt daar boven op
                  Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
                    240 uur voor 2500 kg ik kreeg 60 uur voor 12 c6. Komt hij goed mee weg
                    Ik 190 uur voor 135kg consu

                    Comment


                      #11
                      240 uur taakstraf en geldboete van kleine 19000 voor 650 kilo

                      Comment


                        #12
                        Ben toch wel benieuwd hoe jullie dan gepakt zijn.. toevallig aangehouden voor je deur lijkt me sterk?

                        (Als ik vragen mag)

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door gilles Bekijk bericht
                          240 uur taakstraf en geldboete van kleine 19000 voor 650 kilo
                          Een boete van 19k tering dat motiveert zowat om weer een handeltje te beginnen

                          Als de beste man idd 3 maanden in voorarrest heeft gezeten dan word dat meegenomen in de uitspraak.
                          Als jij niets op je kerfstok heb staan dan helpt dat ook aanzienlijk, 3 maanden voorarrest en 240 uur taakstraf vind ik dan niet weinig hoor.

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
                            Ik 190 uur voor 135kg consu
                            Was je het kruit aan het overgooien ofzo dan? 190 uur voor 135 ton consu kan ik me wat bij voorstellen

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Diek13 Bekijk bericht
                              Ben toch wel benieuwd hoe jullie dan gepakt zijn.. toevallig aangehouden voor je deur lijkt me sterk?

                              (Als ik vragen mag)
                              Ik door een zure buurman. En het ergste was dat ik een inval kreeg op oudjaarsdag. Grootste deel van de dag vastgezeten. Totaal 90 kg, waarvan 1 prof. Blok en een zelfgemaakte mat van nitraten en vlinders.

                              Uiteindelijk 240 uur waarvan 120 voorwaardelijk. Effectief 60 gewerkt omdat ik de persoon kende die mijn uren moest aftekenen

                              Comment

                              Working...
                              X