Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GroenLinks opent meldpunt voor vuurwerkoverlast in Oss

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
    Beste vuurwerkfans,

    Namens GroenLinks Oss neem ik even de moeite om te reageren op jullie bezwaren die wij ook beantwoord hebben op de vragen van dinoroel (via de mail). Ons meldpunt vraagt inderdaad vooraf niet om authenticatie of verdere informatie. De analyse vindt zowel tussentijds als achteraf plaats inclusief het filteren van spam/foute/onjuiste meldingen. Dit gebeurt aan de hand van datum/ip-adres/locatie en tijd. Aan het einde en tussentijds worden niet alleen de aantallen bekend gemaakt, maar ook de kern van de meldingen en veel voorkomende plaatsen. Als de informatie geanalyseerd is wordt er inderdaad geanonimiseerd en verwijderd om de privacy van melders te waarborgen. Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken. Slechts willen wij de discussie voeren over de huidige relatie met consumentenvuurwerk. Als er nog vragen zijn beantwoorden wij die graag. Of via hier, of via de Facebook van GroenLinks Oss.

    gr. Nick van GroenLinks Oss
    Beste Nick, bedankt voor de reactie! Mijn reactie heb je ook weer ontvangen.

    Aan de rest van het forum: Laten we het net houden? Eens zullen we het waarschijnlijk niet worden, maar een goeie discussie moet mogelijk zijn zonder modder gooien.
    Alles is mogelijk, zeer weinig is zeker.

    Comment


      #17
      Het blijft wel moeilijk om netjes te blijven als ik het bericht van Nick lees.
      Wij willen jullie positiviteit ach laat ook maar
      December Will Be Magic Again!!

      Comment


        #18
        Het blijft tot nu toe toch ook netjes? Ik heb nog geen onvertogen woord gelezen eerlijk gezegd, alleen stevige meningen. En eerlijk is eerlijk, die kun je natuurlijk ook wel een beetje verwachten met zo'n wollige, politiek correcte reactie. Als je zelf stelt "met meldingen munitie te verzamelen voor verdere maatregelen" en als partij al jaren openlijk aanstuurt op een totaalverbod is "slechts willen wij de discussie voeren over de huidige relatie met consumentenvuurwerk" wel een heel slap verhaal.

        Dat gezegd hebbende vind ik het wel weer stoer dat Nick hier de discussie aan wil gaan, had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

        Oorspronkelijk geplaatst door dinoroel Bekijk bericht
        Beste Nick, bedankt voor de reactie! Mijn reactie heb je ook weer ontvangen.

        Aan de rest van het forum: Laten we het net houden? Eens zullen we het waarschijnlijk niet worden, maar een goeie discussie moet mogelijk zijn zonder modder gooien.
        Work is the curse of the drinking class

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinks Oss Bekijk bericht
          Wij snappen de positiviteit die jullie allen bij vuurwerk ervaren en proberen deze ervaringen niet af te pakken.
          Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	gatochfietsen.PNG
Vertoningen:1
Grootte:67,4 KB
ID:	1569452

          Wij willen dat vuurwerk met Oud en Nieuw alleen wordt afgestoken bij professionele vuurwerkshows. Zoals bij de kermisafsluiting. En wij zijn voor het instellen van vuurwerkvrijezones tijdens Oud en Nieuw.
          Bron: https://oss.groenlinks.nl/standpunten/vuurwerk-8

          Dit standpunt staat nota bene op jullie eigen website. Wil je 'onze' ervaring niet afpakken dan mag je dat standpunt wel aanpassen. Geef je even een seintje zodra dat gedaan is? Dank!

          Comment


            #20
            Goed zo, blackmoon. Recht tussen de ogen.

            Comment


              #21
              Ik denk dat zij er heilig van overtuigd zijn dat een centrale show onze ervaring gelijk zal houden
              alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

              Comment


                #22
                Precies dat dus.....

                Oorspronkelijk geplaatst door blackmoon Bekijk bericht


                Dit standpunt staat nota bene op jullie eigen website. Wil je 'onze' ervaring niet afpakken dan mag je dat standpunt wel aanpassen. Geef je even een seintje zodra dat gedaan is? Dank!
                Work is the curse of the drinking class

                Comment


                  #23
                  Dank Nick, dat je hier een reactie geeft!
                  Doet me echt goed dat de lokale politiek op deze manier de liefhebber wil betrekken bij de discussie.

                  Uiteraard hebben we hier allemaal terecht onze twijfels bij de diverse meldpunten. Statistisch gezien stellen ze gelukkig ook niet zo veel voor. Melden hoor je te doen bij de politie welke vervolgens kan handhaven. Iets roepen in een poll, een website, social media, forum of andere online gebeuren heeft totaal geen toegevoegde waarde in een onafhankelijk beeld creëren met betrekking tot harde cijfers over voor/ tegenstanders.
                  There is no such thing as enough fireworks.

                  Comment


                    #24
                    Nou Nick jij bent weer aan de beurt.
                    December Will Be Magic Again!!

                    Comment


                      #25
                      Zie ook 'Oss is terreur in Vogelbuurt zat: ‘Ik voel me best onveilig en ga ’s avonds liever niet meer over straat’ (https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...aat-~b879b5ca/)

                      Volgens de buurvrouw in de Zwaluwstraat zijn het vooral jongens van Marokkaanse en Turkse afkomst. ‘Zwarte mensen, maar dat mag ik natuurlijk weer niet zeggen’, smaalt ze. ‘Ja, ik ben een voorstander van Wilders.’

                      Comment


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Happiness Bekijk bericht
                        Nou Nick jij bent weer aan de beurt.
                        GroenLinks Oss
                        Geregistreerd 10 december 2018
                        Laatste activiteit 10 december 2018 21:49

                        Comment


                          #27
                          Groenlinks maakt geen onderscheid tussen je eigen vuurwerk afsteken of naar een show te kijken. vandaar dat ze denken dat ze onze plezier niet afnemen door alleen consumenten vuurwerk te verbieden.E

                          Een cruciale fout die typische het oppervlakkige manier van denken van die partij openbaard.

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
                            GroenLinks Oss
                            Geregistreerd 10 december 2018
                            Laatste activiteit 10 december 2018 21:49
                            Nou Groenlinks, welkom op deze prachtige site. Waar 100den mensen dagelijks uren besteden aan het praten over de hobby die zij hebben. Ik vind het prachtig dat jullie hier een kijkje komen nemen, en eventueel wel mee gaan doen in de discussie? Stel je open, laat je eigenstandpunten even op de zij lijn staan en probeer objectief te begrijpen wat mensen hier willen zeggen!
                            Laatst aangepast door erase2fast; 12 December 2018, 11:04.
                            alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

                            Comment


                              #29
                              Beste vuurwerkfans,

                              Over het plezier van vuurwerk afsteken gaan wij het waarschijnlijk niet eens worden. En laat ik volkomen duidelijk zijn: op termijn willen wij een algemeen verbod op consumentenvuurwerk. Op korte termijn, echter, zijn wij graag vuurwerkvrije zones bij scholen, ziekenhuizen en kinderboerderijen. Dit zou vervolgens uitgebreid kunnen worden tot een vuurwerkverbod in de bebouwde kom. Het nut/plezier achter vuurwerk zien wij radicaal anders, dat zal ook niet veranderen. In Oss vechten wij in de gemeenteraad voor betere handhaving, vuurwerkvrije zones, geen knalvuurwerk en maatregelen om vernieling tegen te gaan. Wij zien namelijk ook wel dat het voor een algemeen vuurwerkverbod te vroeg is. Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is. Een professionele vuurwerkshow is een oplossing zoals dat ook in andere landen gebeurt. Daar zitten haken en ogen aan, dat begrijp ik.

                              Comment


                                #30
                                Wij zien wel dat inmiddels een meerderheid van de Nederlanders voor een vuurwerkverbod is.

                                Een snoeiharde leugen, Nick.

                                Wel fijn trouwens dat je je schaapskleren hebt uitgetrokken.

                                Comment

                                Working...
                                X