Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronald en Rens zijn vuurwerkfanaten: 'Ik heb weleens 8000 euro uitgegeven'.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ronald en Rens zijn vuurwerkfanaten: 'Ik heb weleens 8000 euro uitgegeven'.

    Vuurwerkfanaten Rens Kok (19) en Ronald van der Jagt (35) geven elk jaar honderden en soms wel duizenden euro's uit aan vuurwerk. "Mijn record staat op 8000 euro. Wel met een vriend", zegt Rens. De vuurwerkfans schamen zich er niet voor. "Waarom zouden we? We werken er hard voor."

    Voor Rens uit Anna Paulowna en Ronald uit Aalsmeer zijn de mooiste dagen van het jaar aangebroken. Morgen gaan ze hun vuurwerk ophalen en over vier dagen mogen ze los. Een dag waar beide mannen het hele jaar naar uitkijken.

    Bestellijsten
    Rens heeft voor dit jaar een bestellijst ingevuld. De bestelling staat nu op 1300 euro. "Valt nog mee", vertelt hij. Voor Ronald geen ellenlange bestellijst. Hij koopt zijn vuurwerk bij de Amsterdamse vuurwerkspeciaalzaak De Rivierenbuurt. "Ik sta morgen als eerste op de stoep en dan bestel ik alles wat ik wil hebben. En als er iets niet is, dan zorgen de eigenaren wel dat ik het krijg. Prima service daar."

    Ronald verwacht rond de 1500 euro uit te geven. "En maximaal 3000 euro."

    Idolaat
    De 19-jarige Rens noemt zichzelf een pyrofan. Waarom hij zo idolaat is van vuurwerk? "Het is lastig om uit te leggen. Maar het aansteken, de spanning wat er uitkomt en de reactie van andere mensen; ik vind het gewoon super." Ronald heeft de liefde voor vuurwerk al van jongs af aan. "Vroeger werd er bij ons in de straat heel veel afgestoken. Iedereen legde wat geld in. Fantastisch vond ik het. Sindsdien heb ik die gekte."

    Beide vuurwerkliefhebbers kochten weleens illegaal. Maar nu is alles legaal, zegt Rens stellig. Dat geldt ook voor Ronald.

    Ze werken er allebei hard voor, benadrukken ze. Rens werkt in een garage. "Ik verdien het allemaal zelf." Ronald is ondernemer. Zijn budget is afhankelijk van het jaar dat hij heeft gedraaid. "Op zich was dit een prima jaar."

    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

    #2
    Willen deze meneren een bezoek krijgen van ome agent. Hun kunnen denk ik ook wel na gaan dat 1300 euro meer als 25kg is. Ze nemen wel een risico zo. Zelf had ik mijn verhaal nooit gehouden.

    Maar ach, we zijn wel een keer niet negatief in het nieuws. Enn dat voor rtl.

    Comment


      #3
      Pff een collectie van 8000 euro. Ten eerste: waar laat je het? Ten tweede: hoe krijg je dat in vredesnaam op?

      Comment


        #4
        Idd, 8000 euro zou wel in de jaren zijn geweest toen hij (blijkbaar) nog aan illegaal deed. Kan mij niet voorstellen dat je voor dat geld legaal spul koopt. Beetje overkill zo. Maximaal wat ik ooit eens heb uitgegeven was 1500,- euro en ik was al op het eind v.d. dag gewoon totaal verzadigd en had er helemaal geen zin meer in.

        Comment


          #5
          Ergens geloof ik er ook niks van...
          8000,- is wel echt f*cking veel
          Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

          Comment


            #6
            Kan je een goede show van schieten denk ik. 40+ boxen
            Ach, media zet alles wat dikker aan, dus dit misschien ook wel
            [B]Groetjes Kamikaze[/B]

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Palm Tree Bekijk bericht
              Ergens geloof ik er ook niks van...
              8000,- is wel echt f*cking veel
              Zal wel winkelwaarde zijn,het daadwerkelijke bedrag is iets van de helft.

              Comment


                #8
                Kijk aan. Ook RTL doet aan positieve verslaggeving.
                -Step outside the box to see the real picture-

                Comment


                  #9
                  Je zegt exact wat ik dacht toen ik het las.
                  Is de media(jah zelfs RTL) is een keer niet negatief of verdraaiend richting negatief,krijg je weer wat anders als comments eronder te lezen.
                  Maakt t uit,al besteden ze dr 9000 euro aan,hoe ze de stalling doen is hun zaak toch,en als hun het financieel verantwoord vinden en ze misdoen er niemand wat mee,laat ze lkkr dr gang gaan.
                  Er zijn tenslotte wel meer Amsterdamse mensen die Rens en Ronald heten

                  Comment

                  Working...
                  X