Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Erwin kan ontploffing navertellen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Gestopt met lezen na de eerste alinea. Sensatie nieuws. Eerst bewijzen wat hij aan het afsteken was.. Vast een shell..

    Comment


      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
      Dit is gevalletje verkeerd gebruik. Met je hasses boven vuurwerk hangen is niet verstandig. Daarnaast is direct ontploffen vrij sterk met nederlands vuurwerk. Het zou kunnen dat het quickmatch (als dat er al inzat) direct is ontstoken, maar dat gebeurt niet zo vaak.
      En dan nog: HOOFD NIET BOVEN VUURWERK
      greetzzz
      ik wil niet veel zeggen maar dit jaar had ik bijna iets soortgelijks, ik stak het lont aan en nadat ik 1 stap had gezet ging hij al af. gelukkig hou ik nooit mijn hoofd bij het afsteken boven de cake maar vond het wel opmerkelijk. Gezien de foutjes die kunnen voorkomen bij vuurwerk (zie meerder topics over productiefouten hier) is het niet heel vergezocht dat er ergens een tekort lontje op zit.

      Comment


        #33
        Als ze nou eens van kinds af aan iedereen gaan inlichten hoe vuurwerk werkt (welke type lont er zijn, etc.) En hoe je er normaal mee om moet gaan (niet onder invloed, vuurwerkbril op, niet erboven, etc.) Des noods maken ze er een verplichte cursus van waarbij je een pasje krijgt die je moet laten zien om vuurwerk af te halen. Om veilig aan het verkeer deel te mogen nemen moet je ook een auto kunnen besturen en de verkeersregels kennen.

        Het verbaast me hoe weinig mensen verstand hebben van lont soorten en hoe vaak mensen vuurwerk als speelgoed zien.

        Ik trek verder geen oordeel over dit specifieke voorval maar het zal zeer zeker de slachtoffers terug dringen. Dan kan dat gezeik over het verbod van consumenten vuurwerk ook ophouden.

        Comment


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Fegefeuer Bekijk bericht
          Wat is de bron van dit verhaal?

          Opvallend so wie so dat het weer gaat om een patient van Tjeerd de Faber, de oogarts die het consumentenvuurwerk op de korrel heeft.
          Komt van ad.nl, hoe kan het ook anders.

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
            Als jij een pot afsteekt met een aansteker en je houdt die erg dicht bij de pot dan kan het zomaar zijn dat je de pot direct aansteekt en de vertraging dus overslaat..
            Volgens mij loopt de lont van een Nederlandse Cake helemaal door tot onderin de cake.. dus er zit altijd een vertraging in.. behalve als je het karton openscheurt en hem onderin aansteekt.
            Of je vergeet weg te lopen..

            Comment


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door nismo Bekijk bericht
              Volgens mij moet je even goed lezen Torrr want ik schrijf niet voor niks erbij (Zo mijn speculaties om het consumentenvuurwerk goed te praten) en dat zijn het en blijven het want we krijgen nooit de waarheid te horen van dit soort voorvallen. Ongeluk in Meppel zou legale pot zijn geweest maar ze hebben de pot die het veroorzaakt heeft niet meer ??? ja tuurlijk, we weten inmiddels beter. Nu met dit verhaal weer het zelfde BPN vraagt om de pot die het veroorzaakt heeft maar die is nergens meer?? en ze weten ook niet wat voor pot het was ??

              Dit hele stuk stinkt Faber niet meer en niet minder dat wil zeggen 99% is gelogen want die vent spreekt geen waarheid en is tot alles in staat.
              Maar goed iedereen mag denken wat die wil en zeggen, nou dit is mijn gedachten.
              In het bovenstaande stuk staat dat de politie het uit sluit dat er in Meppel consumentenvuurwerk is afgestoken. Ik begrijp jouw opmerkingen ook niet. Alsof vuurwerkslachtoffers niet bestaan, en als ze al bestaan, deze alleen slachtoffer kunnen zijn dankzij illegaal vuurwerk of zelfs schuldig zijn aan verkeerd gebruik van vuurwerk.

              Nooit de waarheid horen is ook zo'n onzin. Wanneer een bericht niet in je straatje is, wil niet zeggen dat iets niet de waarheid is. Ik vind het kansloos dat er bij ieder vuurwerkslachtoffer bericht hier wordt beweerd dat het verhaal niet klopt, omdat 'de media' zogenaamd een hetze voert tegen consumenten vuurwerk, dus moet het verhaal wel verwrongen zijn. Tja. Het klopt dat er diverse kranten en omroepen jaarlijks het gevaar van vuurwerk overdreven aanduiden, maar dat wil niet zeggen dat het verhaal van deze jongen en vele anderen niet waar zijn.

              Comment


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Xtro Bekijk bericht
                Volgens mij loopt de lont van een Nederlandse Cake helemaal door tot onderin de cake.. dus er zit altijd een vertraging in.. behalve als je het karton openscheurt en hem onderin aansteekt.
                Of je vergeet weg te lopen..

                Dat is per cake verschillend trouwens. Vaak klopt jouw veronderstelling, maar soms komt de lont er onderaan al uit en dan is je vertraging echt minimaal.

                Comment


                  #38
                  Voor het zelfde geldt heeft deze persoon een cobra in een nog smeulende cake geduwd....boemmm auww.
                  Het blijft een speculatief verhaal.

                  Comment


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
                    Wat een ongelofelijke bullshit dit zeg. Natuurlijk worden verhalen vaak verdraaid, vaak door de persoon in kwestie zelf als door de media maar hoe kan jij nu nu zo zeker zijn dat de waarheid compleet anders is en het niet zo is gegaan als staat omschreven ?
                    Vind jou gedachtengang echt te bekrompen voor woorden
                    Sorry hoor heb t verhaal ook gelezen en ik heb ook sterke twijfels!! Dit kan gewoon niet in mijn ogen dat het direct ontploft en een ieder weet dat je sowieso er niet met je hoofd boven moet hangen en het duurt zeker een aantal sec voordat het de pot bereikt. Raar verhaal...

                    Comment


                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door bassie1978 Bekijk bericht
                      Dat is per cake verschillend trouwens. Vaak klopt jouw veronderstelling, maar soms komt de lont er onderaan al uit en dan is je vertraging echt minimaal.
                      Maar niet zo dat hij gelijk afgaat.. en dan zeker niet in je gezicht.
                      Of je moet de lont opnieuw aansteken.. en er met je hoofd boven gaan hangen..

                      Comment


                        #41
                        Toch wil ik hier even reageren. Ik heb afgelopen oud en nieuw een cakebox afgestoken welke DIRECT afging! Ik houd zelf altijd afstand en steek met een gestrekte arm aan wat mijn redding geweest is, anders had ik een soortgelijk probleem gehad. En wie me niet gelooft, het staat op film:

                        www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

                        Comment


                          #42
                          Ach ik zie zelfs mensen op dit forum met hun hoofd boven de tubes hangen op filmpjes. Of familieleden die het vuurwerk voor ze afsteken (zodat ze zelf beter kunnen filmen) die dit doen. Terwijl ze toch echt beter zouden moeten weten. Vroeg of laat gaat dat helaas een keer fout.

                          EDIT: Op het filmpje van Stefanworks hierboven is wel heel duidelijk te zien waarom je je hoofd er niet boven moet houden.

                          Comment


                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Steef-Kaboom Bekijk bericht
                            Toch wil ik hier even reageren. Ik heb afgelopen oud en nieuw een cakebox afgestoken welke DIRECT afging! Ik houd zelf altijd afstand en steek met een gestrekte arm aan wat mijn redding geweest is, anders had ik een soortgelijk probleem gehad. En wie me niet gelooft, het staat op film:

                            er zat normaal groen lont aan neem ik aan ? hoe lang was het lont ?

                            Comment


                              #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
                              er zat normaal groen lont aan neem ik aan ? hoe lang was het lont ?
                              Ik durf geen exacte afmetingen te geven. Ik heb de lontbeschermer verwijderd en het hoofdlont aangestoken, ik zag er niks bijzonders aan!
                              www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

                              Comment


                                #45
                                Het interesseert me verder niet zo van hoe en wat, ik heb daar zo mijn bedenkingen bij.
                                Maar wat voor mij meer het morraal van het verhaal is, is dat vuurwerk nooit veilig te noemen is, en dat geeft niet.. maar neem dan wel alle voorzorg maatregelen. En dat is om te starten met een bril, en je nooit met je kop boven een cake hangen.

                                Comment

                                Working...
                                X