Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurwerkschade jaarwisseling loopt op tot 13 miljoen euro

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Vuurwerkschade jaarwisseling loopt op tot 13 miljoen euro

    Vuurwerkschade jaarwisseling loopt op tot 13 miljoen euro

    De schade die is aangericht tijdens de jaarwisseling aan particuliere huizen en auto's is opgelopen tot ongeveer 13 miljoen euro. Dat komt naar voren uit de eerste schatting van het Verbond van Verzekeraars.

    Dat bedrag is iets minder dan een jaar geleden; toen kwam het schadebedrag uit op meer dan 14 miljoen euro. Onder meer in Nijmegen, Lent, Zaandam en Boskoop raakten dit keer woningen onbewoonbaar.

    In de hervormde gemeente in Poeldijk sloeg zwaar vuurwerk twee gaten in het onlangs volledig vernieuwde platte dak. In Soest hadden inwoners last van vliegende winkelwagentjes, kapotte ruiten en een bijna opgeblazen politieauto.
    Ernstig

    De belangenvereniging van verzekeraars maakt zich ernstig zorgen over het steeds zwaarder wordende (illegaal) vuurwerk 'waarmee vandalen schade toebrengen en hulpverleners het werk onmogelijk maken'.

    Directeur Richard Weurding noemt het 'buitengewoon ernstig dat op veel plaatsen zwaar en veelal illegaal vuurwerk naar hulpverleners is gegooid. Een harde aanpak van dit zware illegale vuurwerk en relschoppers kan en mag niet bij alleen woorden blijven'.

    Bron: http://www.ad.nl/binnenland/vuurwerk...omments-anchor

    PS: je kan er ook reageren.

    #2
    Wel goed om te lezen dat ze het hier vooral over illegaal vuurwerk hebben...
    www.youtube.com/channel/UC0651L-qJ1np9CkfwloveRw

    Comment


      #3
      Het AD doet aan censuur als je een te positieve reactie plaats over vuurwerk wordt deze niet weergegeven, dat is mij meerdere malen opgevallen afgelopen week.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jorn89 Bekijk bericht
        Het AD doet aan censuur als je een te positieve reactie plaats over vuurwerk wordt deze niet weergegeven, dat is mij meerdere malen opgevallen afgelopen week.
        Ja en als de schade dit jaar meer was geweest dan vorig jaar was de titel waarschijnlijk geweest: Meer vuurwerkschade dan vorig jaar.
        En nu het minder schade is hebben ze de titel niet zo gemaakt van: Minder vuurwerkschade tijdens de jaarwisseling dan vorig jaar.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jorn89 Bekijk bericht
          Het AD doet aan censuur als je een te positieve reactie plaats over vuurwerk wordt deze niet weergegeven, dat is mij meerdere malen opgevallen afgelopen week.

          Klopt,ik heb ook gereageerd op een paar reacties van mensen die kort door de bocht denken,alleen ze kwamen niet door de goedkeuring heen van hun tot nu toe..inderdaad censuur,alleen negatieve berichten over vuurwerk worden weergegeven,misschien zal ik er eens een filmpje voor YT aan wagen daarover;)

          Comment

          Working...
          X