Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgemeester Van Aartsen van Den Haag wil het afsteken van consumentenvuurwerk verder

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Is dit wat? Ik wil een e-mail sturen naar deze burgemeester. Hieronder mijn mail, heeft er nog iemand meerdere standpunten of op/of aanmerkingen? Laat het weten, dan kan ik deze in de mail zetten.

    Geachte heer van Aartsen,

    Naar aanleiding van uw bericht in de media schrijf ik u deze e-mail.
    U roept op tot een verbod op consumenten vuurwerk. Mag ik u even meenemen naar de jaarwisseling 2020/2021, het eerste jaar dat we in Nederland hebben besloten om geen consumenten vuurwerk meer te verkopen in Nederland. We geven in bijna elke gemeente van ons land een vuurwerkshow, die geschoten wordt door een professioneel bedrijf. Er is geen zwaar consumenten vuurwerk meer, minder oogletsel, er is geen vernieling meer, er zijn geen gewonden meer, er gaan geen auto's en gebouwen meer in vlammen op, er is geen agressie meer tegen hulpverleners en de hoeveelheid fijnstof in Nederland wordt met de helft terug gedrongen tijdens de jaarwisseling. Wat zou dat toch fantastisch zijn!
    Maar mag ik u even wakker maken uit deze droom? Denkt u nou echt dat dit, door middel van het afschaffen consumenten vuurwerk, werkelijkheid zal worden? Ik kan u verzekeren dat dit niet het geval zal zijn. Ik zal u proberen het één en ander uit te leggen, hoe ik het voor me zie.

    Ten eerste: Het vuurwerk wat je bij de Nederlandse vuurwerkwinkels kunt kopen wordt niet zwaarder, dat is al jarenlang hetzelfde. Vuurwerk in Nederland mag maar een bepaalde hoeveelheid kruit bevatten. Daarnaast is het aantal gewonden en het aantal mensen met oogletsel dit jaar nauwelijks toegenomen, zo blijkt uit de eerste cijfers. Maar zou het niet verstandig zijn om tijdens de jaarwisseling een vuurwerkbril op te zetten? Naar mijn idee moet dat verplicht worden, want tijdens het rijden in de auto moet je ook een autogordel om en op de brommer is een helm ook verplicht. Maar ondanks dat gebeuren er nog dagelijks ongelukken in het verkeer.

    Ten tweede: Door het afschaffen van consumenten vuurwerk zet u de deur wagenwijd open naar het buitenland. Vuurwerk is het gehele jaar verkrijgbaar in België en de laatste drie dagen van het jaar volkomen legaal aan te schaffen in Duitsland bij de supermarkten. Duits vuurwerk heeft sinds dit jaar zelfs een Nederlandse gebruiksaanwijzing, waardoor het legaal de grens over mag. Afgelopen dagen stonden er volgens de website nu.nl vuurwerkfiles op de a12 bij Arnhem en er werd gesproken over vuurwerktoerisme (wie had daar tot voor kort ooit van gehoord?). De plaatsen Emmerich en Kleve waren onbereikbaar, omdat het vuurwerk in Duitsland vele malen goedkoper is. En dan praat ik nog niet eens over de web-shops uit het Oostblok en de illegale vuurwerkhandel. Illegaal vuurwerk is overal te verkrijgen, in september begint de handel al op scholen, op het werk en bij de sportvereniging. Dit zal dus alleen maar meer worden en de rest komt ons land binnen via een postpakket. Daarnaast zal het zelf maken van bommen alleen maar toenemen, want in het tuincentrum en in de supermarkt liggen de ingrediënten voor een harde knal gewoon voor een prikkie in de schappen. Dan wordt het de maand december, de zwarte pieten discussie laten we achter ons en gaan alle Nederlandse gemeenten zich opmaken voor de jaarwisseling en willen graag een vuurwerkshow organiseren. Nederland telt net iets minder als 390 gemeenten, die allemaal een vuurwerkshow willen organiseren tijdens de jaarwisseling. In Nederland zijn er veel minder pyrotechnici die bevoegd zijn om zo'n show te ontsteken. Om dit te mogen doen zullen er dus veel mensen moeten worden opgeleid. Daarnaast bestaan er vele gemeenten uit verschillende plaatsen en komen er dus vele mensen bijeen op één centrale plaats. De kans is dus heel groot dat er veel politie inzet nodig is om de orde te handhaven. En wat dacht u van parkeergelegenheid, verkeersbegeleiders, beveiliging en handhavers? En dan praat ik nog niet eens over mensen, die onder invloed van alles, op deze show afkomen, al dan niet met de auto. En wat dacht u van meegebracht illegaal vuurwerk onder de toeschouwers of de toenemende kans op een aanslag van wie dan ook? Ik kan u verzekeren, ik ga hier niet naar toe, dan steek ik liever zelf vuurwerk af bij mij in de straat.

    Ten derde: de hoeveelheid fijnstof neemt niet af in Nederland. De hoeveelheid fijnstof die we produceren tijdens de jaarwisseling is maar een druppel op een gloeiende plaat vergeleken bij de rest van het jaar. We staan massaal in de file, iedere dag weer en het aantal files wordt elke dag langer en langer. Zeker nu het weer beter gaat met de economie en de werkeloosheid daalt. Daarnaast produceren we in Nederland zoveel, in wat voor industrie dan ook, dat de hoeveelheid fijn stof elke dag toeneemt. Tevens stoten we met georganiseerde vuurwerkshows ook veel fijnstof uit.

    Ten vierde: Denkt u dat het aantal vernielingen, brandstichtingen en agressie tegen hulpverleners tijdens de jaarwisseling zal afnemen als u consumenten vuurwerk zou verbieden? Ik kan u garanderen dat het een puinhoop wordt. Want al organiseert een gemeente een vuurwerkshow, is daar politie inzet voor nodig. Mag ik u vragen wie er dan in de rest van de gemeente toezicht houd? Inbrekers, vandalen en brandstichters hebben dan vrij spel. Hangjeugd en personen die op rellen uit zijn hebben de dag van hun leven. Ook al is er geen vuurwerkshow, ratdraaiers zijn er altijd!
    Maar als ik u, als Nederlandse burger u een advies mag geven: Verbied het consumenten vuurwerk niet, pak overtreders, ratdraaiers, vernielers en mensen die uit zijn op de confrontatie met de politie nou eens aan. Geef dit tuig torenhoge boetes, zet ze vast, laat ze opdraaien voor de schade uit hun eigen zak, dan laten ze het wel uit hun kop. Maar in Nederland gebeurd dit niet, en geven we het vuurwerk de schuld. Een ratdraaier, als deze überhaupt al wordt gepakt, loopt binnen een paar uur alweer het politiebureau uit met een taakstraf terwijl hij voor duizenden euro's aan schade heeft toegebracht aan iemand anders eigendom of straatmeubilair. Het zal je auto maar zijn waar je hard voor hebt gewerkt.
    Wat er in Den Haag gebeurd is met die aangereden agent vind ik vreselijk, maar ik zie op de televisie niet dat de ratdraaiers die er omheen staan worden aangepakt. Ik zie een aantal agenten en een peloton M.E. een straat schoon vegen en de ratdraaiers laten rennen. Maar mag ik vragen hoeveel er daadwerkelijk zijn opgepakt? Juist, geen één!!!! MISSCHIEN MOET U DAAR EENS WAT AAN DOEN, MENEER VAN AARTSEN. MISSCHIEN MOET ER IN DIT LAND EENS HARDER OPGETREDEN WORDEN TEGEN DE MISDAAD EN VERNIELING EN MOETEN DE STRAFFEN OMHOOG!!!!
    Uw collega Art van der Steur betoog zijn medeleven aan de hulpverleners tijdens de jaarwisseling op twitter. Hij kreeg de wind van voren van politiebureau Segbroek en andere politiebureaus, misschien is dit een hint? Als zelfs de politie de minister niet meer geloofwaardig vindt, zijn we toch wel diep gezonken in Nederland, lijkt mij.
    Nogmaals meneer van Aartsen, het is niet normaal meer wat er gebeurd in Nederland tijdens de jaarwisseling. Maar met het afschaffen van consumenten vuurwerk of een vuurwerkverbod schieten we niks op, pak die ratdraaiers op en geef ze torenhoge boetes en laat ze zelf opdraaien voor de aangerichte schade. Daar los je het probleem mee op!

    Met vriendelijke groet,


    Martin.

    Comment


      #17
      Ach burgemeester van aarsen lijkt mij meer toepasselijk.

      Comment


        #18
        Goed verhaal, ben alleen bang dat het nu echt over is, zelfs de politie gaat er nu alles aan doen om zwaar vuurwrrk te verbieden, het is niet bekend of hij bedoelt het illegale vuurwerk of het consumenten vuurwerk maar wat we allemaal hebben opgebouwd afgelopen jaren hebben wr totaal naar de klote geholpen daar een klein groepje die niet normaal kan doen !!

        Comment


          #19
          Harder optreden, laten zien wie de baas is in Nederland.

          Dat is het enige wat werkt, hopelijk ziet men in dat consumentenvuurwerk het probleem niet is.

          Geen taakstraf, maar minimaal 3 dagen voorarrest op water en brood.
          Komende 3 jaar meldplicht rond je jaarwisseling afhankelijk van het incident. Ben benieuwd of er dan nog ongeregeld heden zijn.

          Een vuurwerkverbod werk averechts.. kijk naar Parijs vuurwerk is daar verboden maar in de afgelopen jaren minimaal 800 auto branden.

          Comment


            #20
            Relschoppers volgend jaar vastzetten tijdens nieuwjaar ook.
            Maar het Nederlands Vuurwerk word niet Zwaarder en de harde knallers ook niet trouwens

            De Burgemeester en Politie moeten in hun dikke kop krijgen dat die harde knallen al verboden zijn en eens onderscheid maken. *Ja we gaan nu zwaar knalvuurwerk verbieden, nou dat was het al*

            Kunnen ze net zo goed roep *We gaan XTC nou verbieden er vallen te veel doden*

            Comment


              #21
              Helaas zijn ze blind in de tweede kamer en zien ze de consumenten vuurwerk als de boosdoender, het wordt tijd dat de vuurwerkbranche ook van zich laat horen want daat is het angstvallig stil

              Comment


                #22
                nee joh lekker met ze alle het plein op.
                oh zo veilig alleen in keulen hadden ze 1500 agenten nodig om een stel hitsige mannen in bedwang te houden.
                anders hadden de vrouwen voor de 2de jaar op rij geen broek meer met oud en nieuw.
                vorig jaar 100de vrouwen betast en aangerand alleen al in keulen op nieuwjaarsdag
                bestolen en mishandeld en dat alleen al in duitsland.
                in turkeij hadden ze de nachtclub open je ziet het 39 doden door 1 gek met een geweer.
                dat zijn er al meer dan wij in 10 jaar met oud en nieuw.
                gezien deze tijd met isis en al die leipen lijkt het mij verstandiger om zelf je cakes af te schieten dan in elke grote stad een show.
                want we snappenczelf ook dat elke gemeente niet kan ivm ontbreken pyrotechniesie.
                budget en de hoeveelheid veiligheids mensen.
                elke gemeente een vuurwerkshow is het zelfde als de 1000 euro van rutte die komt er niet


                ontopic leuke mail ben benieuwd of je andwoord erop krijgt.

                Comment


                  #23
                  Oeps foutje. Deze kan dus weg

                  Comment


                    #24
                    Prima dit,goed aangetoond met voorbeelden waarom een vuurwerkverbod niet zou gaan werken.
                    Even kritisch,ik zie alleen in punt 4 wat typ foutjes,jij hebt daar ratdraaiers i.p.v. raddraaiers van gemaakt,misschien even corrigeren?
                    Voor de rest een prima brief!

                    Comment


                      #25
                      weet je wat trouwens zielig is die agent die op straat word gereanimeerd die dood lig te gaan en dat tie dan wordt bekogeld.

                      filmpjes gezien.
                      weet je wat er nu glashard word gezegt is niet waar agenten konden normaal hun werk doen.
                      van aartsen kruipt in de kont voor de andere cultuur neemt ze maar in bescherming.
                      stenengooiers dat moet tie is aanpakken.
                      agent die leg dood te gaan dat moet tie in de media brengen en niet de korpschef het laten goed praten

                      Comment


                        #26
                        Dan mogen ze in den haag elke festiviteit afschaffen.

                        koningsnacht
                        Uitgaangebieden
                        Voetbal (ek/wk wedstrijden)
                        Hoerenbuurten
                        Coffeeshops
                        Kroegen

                        Ik kom regelmatig in den haag, en er zijn zo nu en opstootjes daar in Den Haag. (Elke stad/dorp heeft zijn kruisje)

                        Dan moet de burgemeester ook even zijn mond opentrekken en er wat van zeggen en niet nu om zieltjes te winnen.

                        Comment


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door pkd19 Bekijk bericht
                          Prima dit,goed aangetoond met voorbeelden waarom een vuurwerkverbod niet zou gaan werken.
                          Even kritisch,ik zie alleen in punt 4 wat typ foutjes,jij hebt daar ratdraaiers i.p.v. raddraaiers van gemaakt,misschien even corrigeren?
                          Voor de rest een prima brief!
                          Bedankt voor de tip. Maar volgens mij zijn het ratten die dit doen en raddraaiers zijn mensen die aan een rad draaien ����

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door lawinebom Bekijk bericht
                            weet je wat trouwens zielig is die agent die op straat word gereanimeerd die dood lig te gaan en dat tie dan wordt bekogeld.

                            filmpjes gezien.
                            weet je wat er nu glashard word gezegt is niet waar agenten konden normaal hun werk doen.
                            van aartsen kruipt in de kont voor de andere cultuur neemt ze maar in bescherming.
                            stenengooiers dat moet tie is aanpakken.
                            agent die leg dood te gaan dat moet tie in de media brengen en niet de korpschef het laten goed praten
                            Ik heb dit ook gehoord. Buurtbewoners zeggen tegen 1 vandaag dat er wel degelijk van alles richting die agent werd gegooid die op de grond lag. Het is echt van de zotte dat dit weer recht gepraat moet worden door de politie voor de camera...... Doofpot! lijkt de burgemeester te zeggen tegen de media.

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door lawinebom Bekijk bericht
                              weet je wat trouwens zielig is die agent die op straat word gereanimeerd die dood lig te gaan en dat tie dan wordt bekogeld.

                              filmpjes gezien.
                              weet je wat er nu glashard word gezegt is niet waar agenten konden normaal hun werk doen.
                              van aartsen kruipt in de kont voor de andere cultuur neemt ze maar in bescherming.
                              stenengooiers dat moet tie is aanpakken.
                              agent die leg dood te gaan dat moet tie in de media brengen en niet de korpschef het laten goed praten
                              Ik heb dit ook gehoord. Buurtbewoners zeggen tegen 1 vandaag dat er wel degelijk van alles richting die agent werd gegooid die op de grond lag. Het is echt van de zotte dat dit weer recht gepraat moet worden door de politie voor de camera...... Doofpot! lijkt de burgemeester te zeggen tegen de media.

                              Comment


                                #30
                                E-mail is inmiddels iets bijgewerkt en naar van Aartsen verstuurd. Het zal mij benieuwen of hij of zijn collega een reactie terug stuurt. Mocht ik iets horen post ik het uiteraard hier.

                                Comment

                                Working...
                                X